Battlefield 3 Yapımcısı Anlatıyor (Röportaj)

Gökhan Yılmaz

Betası için sabırsızlanıyoruz.

 
     Battlefield 3'ün çıkışına yaklaştıkça, yapımcılar, oyuncuların akıllarında soru işareti kalmasın diye ellerinden geleni yapıyor. DICE'ın Genel Yöneticisi olan Karl Magnus Troedsson'un IGN ile yeni yaptığı röportajdan önemli noktalara aşağıdan ulaşabilirsiniz.
 
     - Battlefield serisinin klasikleşmiş özelliklerinden biri olan mod araçları oyuncuların yeni yerler, yeni şeyler keşfetmelerini sağlıyordu. Peki Battlefield 3'te neden yok?
 
     Öncelikle mod camiasına çok saygı duyduğumuzu belirtmek isterim. Uzun bir zamandır mod araçlarını için oyunlarımıza destek koymuyordur. Öncelikle, DICE'ın gelişime ve kaliteye odaklandığını söylemeliyim. Eğer mod araçları için destek vereceksek bu amatör ve basit olmamalı. Eğer olacaksa gerçekten iyi bir araç olmalı. Bu nedenle Battlefield 3 için güvenli ve kaliteli araçlar geliştirmek büyük yatırımlarla gerçekleşebiliyor. Böylesine karışık bir sistem bir yana, mod araçlarını kullanarak başka şeyler yaratmaya çalışan kişilere de yardım etmek istemiyoruz. Hack ve exploit'lerin kaynağını mod araçları olarak görmüyorum ve tabii ki bunlar için mod araçlarını suçlamıyorum fakat şu noktada düşünülmesi gereken çok etken var. Battlefield 3'ün çıkışı esnasında mod araçları olmayacak fakat stüdyoda bunu ciddi ciddi düşünüyoruz. Söz vermiyorum ama bakalım bu konu hakkında ne yapabiliriz.
 
     - Frostbite 2'yi diğer yapımcılarla birlikte kullanmak baya güzel olmalı?
 
     - Evet diğer stüdyoların da aynı motoru kullanıyor olması gururumuzu okşuyor fakat bu durum bizi zorlamıyor değil. Ayrı takımlarımız var, birisi Frostbite 2 üzerinde çalışıyor diğeri ise Battlefield 3 üzerinde. Birden fazla stüdyonun aynı motor üzerinde çalışması büyük avanjatlar sağlayabiliyor. Mesela diyelim ki Need for Speed takımı gelip de Frostbite 2'yi kullanmaya başlıyor, araçlarla daha ilgili oldukları için elbette bu konuda daha iyilerdir. Araçlar için daha karışık fizik motorları bulunuyordur ve bunu Frostbite 2 ile çalıştırmaya uğraşırken aynı zamanda motora bizim için de entegre etmiş oluyorlar. Yani onlar Frostbite 2'yi geliştirdiklerinde hepimiz için geliştirilmiş oluyor ve hepimize faydası dokunuyor.
 
     - PC'deki 64 kişilik maçlarla, konsoldaki 24 kişilik maçların geçeceği haritalar arasında nasıl bir tasarım farklılığı bulunuyor?
 
     - Battlefield 3'ün tüm platformlarda aynı olması için çok çabalıyoruz fakat konsolların PC'ye nazaran geride kalması bazı şeyleri değiştirmemizi gerektiriyor. Haritaları küçülterek araç sayısını ona göre dengeledik. Yani sonuçta daha az kişi oynayacaksanız böyle olması gerekiyor. Ayrıca bu konuda çok geçmişimiz olduğu için, biz daha çok görüntüler, sesler ve animasyonlar gibi teknik detaylar üzerinde çalışırken zorlanıyoruz.
 
     - EA'in Origin'i ve Battlefield 3'ün Steam'de olmaması konusunda siz neler düşünüyorsunuz? Eminim ki oyununuzun mümkün olduğunca çok yerde olmasını istiyorsunuzdur.
 
     - Her şeyden önce, Origin fikrini sevdim. EA'in kendi için sabit bir oyun servisine sahip olması fikri güzel bir şey, bizim oyuncularla direkt iletişim kurmamıza imkan tanıyor. Anında güncelleme yapmanızı sağlıyor, aynı zamanda da oyuncular için sosyal bir alan. Söylenebilecek pek çok şey var. Oyuncuların en başta biraz yadırgamalarını anlıyorum fakat bu sisteme bir şans vermeliler. Tabii ki oyunumuzun her yerde olmasını isteriz fakat bazen iş stratejileri yolu kapatıyor. Üzülerek söylüyorum ki Steam'de yokuz, fakat umarım ileride bu durum düzelir.