Namco: Dark Souls Piyasa Oyunu Olmayacak

Alkan Adakaner

Ateş, Dark Souls'ta umudun sembolü ve gücümüzün kaynağı olacak

 
      Oyun dünyasında son dönemlerde en hoş olmayan şey firmaların piyasaya göre oyun yapmaları ve yaratıcılığı, derinliği bir kenara atmalarıdır. Electronic Arts'ın Shadows of the Damned'ın senaryosunu ve genel yapısını değiştirmesi bunun en büyük örneği. Bizim aksimize firmalar için en iyi oyun en çok kâr ettikleri oyundur. Neyse ki hala satışları 2. planda tutup yaratıcık ve kalite ile oyuncuları etkilemek isteyen ve oyunlarını bu şekilde satmak isteyen firmalar da var. Bu firmalar arasında Namco Bandai ve From Software'i de sayabiliriz.  Bu iki önemli firma birlikte şu an Dark Souls üzerinde çalışıyor.
 
     Dark Souls'un yapımcı koltuğunda oturan iki isim olan Daisuke Uchiyama ve Kei Hirono merakla beklediğimiz oyunları ile ilgili açıklamalar yaptılar. Yetkililer geliştirici ekibe asla müdahale etmediklerini söylüyorlar.
 
     Açıklamalara göre Dark Souls'un yönetmeni Hidetaka Miyazaki'nin kendine güveni bir hayli fazlaymış ve pazarlama uğruna oyunun zorluk seviyesi Demon's Souls'tan daha düşük seviyeye indirilmemiş ve oynanış açısından da değişiklikler yapılmamış.
 
      Zorluk derecesi bir hayli yüksek olan Dark Souls'ta tıpkı Demon's Souls'taki gibi oyuncular birşeyi çok zor başarsalar da, sonuç olarak başarı hissini doyasıya hissedecekler. Bu nedenle oyunculara zorluk seviyesi seçimi sunulmamış.
 
      Namco Bandai yetkilileri, Hidetaka Miyazaki'nin piyasa adamı olmadığını ve yaratıcılık konusuna önem verdiğini söylüyorlar. Ayrıca oynanış bakımından da From Software'in en iyisi yapacağını düşünüyorlar.
 
    Umarım Shadows of the Damned'ın satışlarının yerlerde sürünmesinden sonra Electronic Arts da artık geliştiricilerin yaratıcı işlerini baltalamayı keser.