Kojima, Japon Oyun Sektörünü Eleştirdi

Alkan Adakaner

Hideo Kojima, Metal Gear Solid serisi ile dünya çapında başarılı oldu


    Japonya'da haftalık yayın yapan Famitsu dergisine konuşan Metal Gear Solid'in yaratıcısı Hideo Kojima, Japon oyun sektöründeki firmaları küreselleşme konusunda saplantılı olmakla suçladı.
 
     "Dünya çapında başarılı olmaya ihtiyacımız var mı?" sorusunu soran Kojima bunu yine kendisi şu sözlerle yanıtladı: "Bu gerçekten de merak ettiğim bir şey. Herkes sürekli deniz aşırı (Amerika ve Avrupa) pazarları düşünüyor, ama kimse gerçekten başarılı olmak için ne gerektiğini düşünmüyor. Önceki oyunlarımız ve animelerimizle dünya çapında başarıyı yakaladığımız için, küresel olarak etkin olma düşüncesi konusunda saplantılıyız, çünkü bu günlerde bu başarıların hiç biri yok."
 
     Bir oyun geliştirmeye başladığınızda önemli olanın milletler olmadığını söyleyen Kojima'ya göre Japon oyun geliştiricilerinde bu konuda anlayış eksikliği var; çünkü ona göre dünyanın en iyi takımını kursak bile eğer çevremizdekiler ne dediğimizi anlamıyorsa başarılı olamayız.

     Batı ve Japonya arasındaki kalite farkının gittikçe arttığını söyleyen Kojima, çok sayıda yetenekli Japon'un deniz aşırı ülkelerde çalıştığını ve bu kişilere yeterli parayı vermediğinizde onlara ulaşamayacağınızı belirtiyor Bunun için de bir Hollywood starı ile Japon film yıldızının aldıkları ücretlerin örneğini veriyor.
 
     Batı ve Japonya arasındaki kültürel farklılıklara da dikkat çeken Kojima, Amerikalıların ellerinde silahlarla uzaylıları öldürdükleri oyunlardan hoşlandıklarını, Japon geliştiricilerin Amerikalıların bu tür oyunları neden sevdiğini anlamadıkları sürece başarılı olamayacaklarını söylüyor.
 
    Buna karşılık da Amerikalıların da kadınsı bir görünüme sahip erkek karakterlerin ellerinde dev kılıçlarla savaşmasının garip geldiğini vurgulayan Kojima'ya göre kültürel farklılıklar küreselleşme karşısında gerçekten de büyük rol oynuyor.