XCOM Neden Tatiksel-FPS Oldu?

Alkan Adakaner

XCOM'daki bu tür stratejik savaşlar oyunu sıradan bir FPS olmaktan kurtaracak


     2012 yılında tekrar oyun dünyasına dönecek olan XCOM'ın yeni oyunu hakkında geliştirici 2K Marine yetkilileri ayrıntılı bilgiler vermeye devam ediyor.Bu bilgiler oyundan beklentilerinizi arttıracaktır.
 
    1962 yılında William Carter adlı bir FBI ajanını yöneterek dünya dışı varlıklara karşı mücadele edeceğimiz oyunda neden tatiksel-fps türü seçildiği geliştiriciler tarafından açıklandı. Buna göre 2K Marine orijinal serideki strateji, stratejik oynanış ve taktiksel dövüşün yanı sıra düşmanın teknolojisini ele geçirme, devre dışı bırakma veya düşmana karşı yeniden kullanma gibi temel özellikleri koruma kararı aldı.
 
    Oyunda düşman teknolojisini ele geçirdikten sonra bunu kendi üssümüze götürüp üzerinde araştırma yapacağız ve kendi yararımıza kullanma şansı yakalayabileceğiz. Ayrıca takım elemanlarımız da bu silahları kullanabilecek.
 
    Yeni XCOM'da 1. kişi kamera açısının seçilmesinin nedeni ise oyunculara ilk elden oyunu oynama fırsatı vermekmiş. Geliştirici ekibin bu değişikliği hiç kuşkusuz oyunun temel oynanış mekaniklerine doğrudan etki etmiş.
 
     Düşmanlarla doğrudan çatışmaya girebileceğimiz gibi uzaktan tıpkı bir strateji veya rpg oyunu oynuyormuş gibi karakterlerimizi yöneteceğimiz yeni XCOM ilginç bir atmosfer sunacak gibi görünüyor.