Battlefield 3'ten Şehir Görüntüsü

Gökhan Yılmaz

     Henüz kesinliği doğrulanmasa da Battlefield 3'ün Game Developer Conference'den sızdırılan bir ekran görüntüsü ortaya çıktı. Söylenene göre, ekran görüntüsünde DICE'ın eski Rendering teknolojisi ile SRAA ismindeki yeni tekniği karşılaştırılıyor.
 
     SRAA tekniği için yeni bir Anti-Aliasing teknolojisi diyebiliriz (Subpixel Reconstruction Anti Aliasing). Uzaktaki objelerin hatlarını ve detaylarını daha iyi gösterebilmek için geliştirilmiş. Battlefield: Bad Company 2 ve GTA IV gibi oyunlarda (Konsol) özellikle uzak hatlarda çizgilerin düz olmadığını farketmişsinizdir. SRAA tekniği ile bu sorunlar azaltılıyor.
 
     Aşağıda Battlefield 3'teki şehirlerden birini gösteren bir ekran görüntüsü ve onun altında farklı AA teknikleri ile karşılaştırması bulunuyor. Karşılaştırmada, ilk resimde eski teknikler, ikinci resimde oyunun konsol sürümlerinde kullanılacak SRAA versiyonu ve üçüncü resimde ise PC sürümünde kullanılacak 16xQ MSAA versiyonu görülüyor.
 
 
Karşılaştırma
 
 
     Ekran görüntüsünün büyük halinin karşılaştırması için buraya bakabilirsiniz.