Assassin's Creed Shadows'a Erken Erişim Seçeneği İptal Edildi

Mehmet Tandoğan

 
 
Ubisoft tarafından şu anda geliştirme aşamasında bulunan Assassin's Creed serisinin en yeni oyunu Assassin's Creed Shadows için yeni gelişmeler yaşanmaya devam ediyor. Bildiğiniz üzere oyun daha önce 2024 yılı içerisinde piyasaya sürülecekti ancak yakın zamanda oyunun 2025'in başlarına ertelendiğini gördük. Şimdi ise yepyeni bir iptal edilme seçeneği ile karşı karşıyayız.
 
Assassin's Creed Shadows için endişeli bekleyiş sürüyor
 
 
 
Yayınlanan haberlere bakacak olursak, öncelikle Assassin's Creed Shadows’un koleksiyoncu sürümü içerisinde yer alan erken erişim seçeneği iptal edilmiş durumda. Bir yandan oyunun ertelenmesi, diğer yandan erken erişim seçeneğinin kaldırılması soru işaretlerini de beraberinde getiriyor.
 
Insider Gaming'in bildirdiğine göre Ubisoft, Discord'da bir soru-cevap oturumunda Assassin's Creed Shadows'un erken erişiminin iptalini doğruladı. Şirket ayrıca season pass içeriklerinin de olmayacağını aktardı. Sonuç olarak Assassin's Creed Shadows'un koleksiyoncu sürümünün fiyatı 280 dolardan 230 dolara düşecek.
 
Öte yandan Ubisoft’un oyuna yepyeni bir co-op modunu ekleyebileceği yönünde haberler bulunuyor. Beklenen oyunlar arasında bulunan ancak bir yandan endişeleri beraberinde getirecek olan yapım, 14 Şubat 2025 tarihinde PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X|S'e çıkacak.
 
Assassin's Creed Shadows'ta neler var?
 
Japonya'da yeni bir çağ başlatabileceğimiz ve iki farklı karakterle ön plana çıkabileceğimiz yapım içerisinde açık dünyada istediğimiz şekilde aksiyona ve maceraya atılabiliyor ve dilediğimizi gerçekleştirebiliyoruz. Oyun, bildiğiniz üzere öncelikle bu yılın ilerleyen sürecinde piyasaya sürülecek, ancak yapılan yeni bir açıklama ile beraber oyun ne yazık ki 2025 yılına ertelendi. Bu kapsamda artık 2025'in başlarında bizlere sunulacağını doğrulayabiliyoruz. Oyun içerisinde bildiğiniz üzere iki farklı karakter bulunuyor ve bu iki farklı karakter tamamen bambaşka aksiyon sistemi ile beraber ön plana çıkıyor. Kadın karakter tamamen gizlilik odaklı ve hızlı, çevik bir yapıya sahipken, erkek karaktere bakacak olursak daha ağırbaşlı ve ağır saldırılarla beraber düşmanları ortadan kaldırabilecek bir yapıya sahip durumda. Dolayısıyla, iki karakteriyle beraber farklı şekillerde düşmanlara karşı gelebiliyor ve böylece kendi aksiyonumuzu oyuna dahil edebiliyoruz.
 
Bununla beraber yine erkek karakterle düşmanları yerle bir edebiliyor, onları sağa sola doğru savurabiliyor ve doğrudan aksiyona giriş yapacaksak elbette bu karakteri kontrol etmek oldukça iyi olabiliyor. Ancak diğer taraftan bir kaleye sızacaksak veya gizlilik odaklı bir yapı söz konusuysa, muhakkak diğer karakteri kullanmakta fayda var. Çünkü diğer karakter duvarlara tırmanabiliyor, hızlı bir şekilde farklı bölgelere doğru geçiş yapabilir ve daha farklı şekillerde düşmanları ortadan kaldırabiliyor. Ölümcül vuruşlar yapabileceğimiz ve düşmanları ortadan kaldırabileceğimiz epik bir tarihi aksiyon macera hikayesine konu olabileceğimiz yapım, dikkat çekici kurgusuyla ön plana çıkmaya hazırlanıyor. Ancak oyun, Uzak Doğu'da özellikle Japonya'da büyük oranda eleştiriliyor. Çünkü tarihin bir kısmının değiştirildiği ve böyle bir içeriğin olmadığı konusunda Japonya içerisinde yer alan oyuncular büyük bir kıyım yapıyor diyebiliriz. Durum böyle olunca geliştirici ekip Ubisoft, bu içeriği değiştirip değiştirmeyeceği konusunda elbette şu anda oyuncuları merak ettiriyor. Çünkü oyun, normal şartlarda yukarıda bahsettiğimiz gibi bu yıl içerisinde çıkışını gerçekleştirecekti ve uzun bir süre ertelendi diyebiliriz.
 
Bu ertelenmenin arkasında oyuncuların tepkileri ve çok daha fazlası yer alıyor. Bununla beraber oyun içerisinde birçok unsurun değiştiğini aktarabiliyoruz. Örneğin, sezon bileti sistemi daha önceden planlanıyordu ancak yeni yapılan açıklamayla beraber bu sistemin de iptal edildiği açıklandı. Bununla beraber yine haberimizde bahsettiğimiz gibi oyuna erkenden erişebileceğiniz seçeneğin de tamamen kaldırıldığını söyleyebiliyoruz.
 
 

Dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz ve buralarda hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimiz yapımda beklenmedik şekilde aynı safta yer alan iki müttefikin hikayesine konu oluyoruz. Durum böyle olunca elbette hararette aksiyonlara, savaşlara ve çok daha fazlasına doğru adım atmak durumunda kalıyoruz. Oyun içerisinde elbette ön satın alımı yaparsanız farklı bonus görevlere doğru dahil olabiliyor ve bu tarz detaylarla beraber oyundaki yerimizi alabiliyoruz. Oyunda bildiğiniz üzere çeşitli görevler bulunuyor ve serinin önceki oyunlarına benzer şekilde görev dizaynının olacağı vurgulanıyor. Ancak bu stil elbette bir yerden sonra oyuncuları ne yazık ki sıkabiliyor. Çünkü sürekli olarak aynı şeyleri yapabiliyor ve görevleri içerisinde ne yazık ki çeşitliliğin olmadığını vurgulayabiliyoruz.
 
Önceki oyunlara bakacak olursak özellikle son seri oyunlarında devasa bir açık dünyanın yanı sıra aynı zamanda sürekli olarak yan görevleri dalış yapabileceğimiz ve bu yan görevlerin de bir yerden sonra birbirinin tekrarı olduğunu görebiliyoruz. Durum böyle olunca oyuncular ne yazık ki bu görev içeriğinden sıkılabiliyor ve oyun içerisinde yer almaktan ne yazık ki memnun olamıyor. Umuyoruz ki ilerleyen süreçte yan görevlerin de gerçekten ana görev gibi etkili olduğu ve güzel bir şekilde bizlere sunulduğunu görebiliriz. Ortak bir kaderi keşfedebileceğimiz yapım içerisinde elbette seri oyunlarında yer alan birçok formülü bu oyun içerisinde daha da gelişmiş bir şekilde bizlere sunacağını aktarabiliyoruz. Ancak geliştirici ekip Ubisoft, ne yazık ki birkaç ekleme yaparak aynı formülü devam ettiriyor ve hareket kabiliyetlerinden koşu stiline kadar hemen hemen önceki oyunlarla aynı animasyonların ve içeriklerin sunulduğunu söyleyebiliyoruz. Durum böyle olunca sürekli olarak tekrar edilen bir yapıyla karşı karşıya kalıyoruz ve serinin yeni oyunu gelse bile bu ne yazık ki yeni oyun gibi hissettirmiyor; sadece farklı temadan seriye aktarılması gibi bizlere sunuluyor.
 
Durum böyle olunca oyuncular tarafından elbette eleştirilerin odağında kalıyor ve son dönemlerde bu durum ne yazık ki tepe noktasına çıkmış durumda. Bununla beraber Ubisoft ekibinin hisseleri yavaş yavaş düşüyor ve halka açık bir yapıya sahip olduğundan dolayı elbette üzerinde hisse bulunan hissedarlar, geliştirici ekibe baskı yapıyor.

Hızlı bir şekilde farklı bölgelere doğru ilerleyebileceğimiz ve bu bölgelerde neler olup bittiğini öğrenebileceğimiz yapım, serinin önceki oyunlarına benzer şekilde içeriklerle bizlere sunulmak isteniyor. Her zaman olduğu gibi bölge içerisinde elbette buralara hakimiyet kurmak isteyen kötü bir karakter ve bunların askerleri yer alıyor ve biz de bunları ortadan kaldırmak için elimizdeki tüm imkanları kullanmak durumunda kalıyoruz.
 
 
 
Bir nevi adalet savaşçısı olduğumuz yapının içerisinde feodal Japonya dönemine doğru adım atmak durumunda kalıyoruz ve burada yer alan ikonik kültür abideleri ile karşı karşıya gelebiliyoruz. Bunun yanı sıra elbette o dönemin en iyi şekilde yansıtıldığı ortamlar bizlere sunuluyor ve zaten Ubisoft oyunları genel olarak atmosfer ve manzara olarak gerçekten de güzel bir deneyimi bizlere sunuyor. Ancak diğer taraftan içerik ve oynanış bakımından ne yazık ki kısır bir yapıya sahip olduğunu aktarabiliyoruz. Daha önceden serinin elbette boyut atladığı bazı oyunlar bizlere sunulmuştu. Umuyoruz ki bu oyunda aynı şekilde seri bir sonraki boyuta atlatabilir ve istediğimiz o Assassin's Creed oyununa kavuşabiliriz. Biz her ne olursa olsun elbette bir oyun stüdyosunun kapanmamasından yanayız. Her ne kadar aynı şekilde içerikler ve farklı temalara sahip aynı oyunlar olsa da bu konuda oldukça tek olduğunu söyleyebiliyoruz.
 
Yani bu çapta, bu kapsamda başka bir oyunun olmadığını aktarabiliyoruz. Bir nevi tekel diyebiliriz. Durum böyle olunca eşi benzeri bulunmadığından dolayı elbette serinin devam etmesini, ancak seri devam edecekse de oyuncuların ilgisini çekecek içeriklerin muhakkak oyuna eklenmesi gerektiğini düşünüyoruz. Konumuza dönecek olursak aksiyon-macera sistemi ile beraber oyuna atılabileceğimiz yapım içerisinde açık dünyayı dilediğimiz şekilde keşfedebiliyor ve kendimizi manzaralara, atmosferlere ve bölgelere kaptırabiliyoruz. Aynı zamanda her bölge içerisinde farklı düşmanlar, görevler, etkileşime girebileceğimiz unsurlar, gizli alanlar ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Yine seri oyunlarında olduğu gibi bu oyun içerisinde de aynı şekilde farklı nadirliklere sahip kılıçlar, kalkanlar ve çok daha fazlası bizlere sunuluyor ve bunları istediğimiz gibi kullanabiliyoruz.

Oyunda yer aldığımız süre boyunca istediğimiz gibi farklı bölgelere doğru ilerlerken, aynı zamanda buralarda açığa çıkarılabilecek gizli alanlara doğru ilerlemek durumunda kalıyor ve buraları keşfettikten sonra elbette farklı nadirliklere sahip ekipmanlar bulabiliyoruz. Elimize kılıçlar alabiliyor, kalkanlar takabiliyor, sopayla beraber düşmanları ortadan kaldırabiliyor ve çok daha fazla detayla beraber istediğimizi gerçekleştirebiliyoruz. Oyunda yukarıda bahsettiğimiz gibi iki farklı karakter bulunuyor ve iki farklı karakter arasında ise ölümcül bir şinobi suikastçısı ve güçlü bir samuray yer alıyor.
 
 
 
Yukarıda bahsettiğimiz gibi samuray karakteri erkek olarak bizlere sunuluyor ve bu karakterin siyahi olarak bizlere aktarıldığını belirtmekte fayda var. Bu konu üzerinde de büyük oranda eleştiri yapıldı ve siyahi bir samurayın olmayacağı ve tarihi aykırı bir yapının olduğundan bahsedildi. Ancak tüm bu eleştirilere rağmen Ubisoft ekibi herhangi bir şekilde geri adım atmadı ve bu şekilde oyundaki karakterleri değiştirmedi. Bununla beraber yanında yer alan şinobi karakteri oldukça çevik bir şekilde karşımıza çıkıyor ve kadın bir karakter olarak yer alıyor. Taktığı kapşonla beraber farklı suikastler gerçekleştirebildiği ve hızlı bir şekilde hareket edebildiği yapım içerisinde bu iki karakterin ortak noktası belli bir yerde kesişmiş olmaları. Farklı savaşlara geçiş yapabileceğiniz ve aynı zamanda iki farklı karakter arasında geçiş sağlayabileceğiniz oyunda bunların ortak kaderlerini keşfedebiliyor ve Japonya için yeni bir çağ başlatabiliyorsunuz.
 
Oyunda geliştirici ekibin belirttiğine göre ilgi çekici kale yerleşimleri bulunuyor ve bu kale yerleşimlerini ele geçirmek, aynı zamanda düşmanları ortadan kaldırmak için farklı stratejiler ve planlamalar benimseyebiliyorsunuz. Dolayısıyla her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyimini burada özelleştirip kişiselleştirebiliyor. Aynı zamanda kale yerleşimlerinden hareketli limanlara, daha sonrasında ise Japonya'nın kültürünü yansıtan huzurlu muhabbetlerden, savaşın yıktığı kırsallara kadar oldukça farklı bölge bizlere sunuluyor. Bu bölgelerde neler olup bittiğini öğrenirken, aynı zamanda tarihi bir deneyime doğru adım atmak durumunda kalıyor ve düşmanları istediğimiz şekilde ortadan kaldırabiliyoruz. Diğer taraftan yapım içerisinde elbette Japonya'nın açık dünyasını keşfederken dinamik hava koşullarının olduğundan bahsedebiliyor ve ilerlerken öngörülemeyen bu hava koşullarına karşı elbette biz de önlemlerimizi almak durumunda kalıyoruz. Bunun yanı sıra sadece denemekle kalmayıp, aynı zamanda değişen mevsimlerin ve ortamların da olduğundan bahsedebiliyoruz. Mevsimlerin değişmesi ile beraber farklı manzaraların bizlere sunulması gerçekten de ilgi çekici olarak nitelendiriliyor.

İki farklı karakter ile beraber ilerleyebileceğimiz ve bu karakterlerin kaderlerini yaşayabileceğimiz yapımda elbette dünyayı keşfederken düşmanlarımızı ölümcül bir şekilde ortadan kaldırmaya çalışıyor ve iki karakter için de farklı beceriler ve yetenekler sistemi bulunuyor. Bununla beraber her bir karakterin farklı ekipmanları ve ilerleme sistemleri yer alırken, yeni yeteneklerin kilidini açabiliyor ve düşmanları bu şekilde ortadan kaldırabiliyoruz. Aynı zamanda dünyayı keşfederken bilgimizi silaha dönüştürebiliyor ve bir sonraki hedefimize istediğimiz şekilde avlayabiliyoruz. Kendi casusluk ağımızı kurabileceğimiz ve dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz yapımda elbette benzersiz kabiliyetlere sahip yeni müttefikler de edinebiliyoruz. Bu durumu oyun içerisinde nasıl işleneceğini elbette hep birlikte göreceğiz. Bunun dışında kendi yolculuğum sırasında hem ana görevlerden hem de yan görevlerden ilerleyebiliyor ve kendimizi oyuna hızlı bir şekilde kaptırabiliyoruz. Bunun dışında oyunda yukarıda bahsettiğimiz gibi yeni müttefikler elde edebiliyor ve bu müttefikleri istediğimiz şekilde geliştirebiliyor, yeni ekipmanlar üretebiliyor ve kilit karakterlerle etkileşime girebiliyoruz.
 
 

Öte yandan yapım içerisinde yeni ekipmanların yanı sıra aynı zamanda kilit karakterlerle etkileşime girebiliyor, yeni ekipmanlar üretebiliyor, kendi bölgemizi kurabiliyor ve kendi bölgemizin yerleşim düzenini istediğimiz şekilde ayarlayabiliyoruz. Aynı zamanda bölgemizin odalarını veya dış kaplamasını istediğimiz şekilde dekore edebiliyor ve aksesuarları seçebiliyoruz. Dolayısıyla tamamen özelleştirilebilir bir sığınağı burada yaratmak için elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz. Elbette bunları gerçekleştirmek için de farklı kaynaklara sahip olmamız gerekiyor. Serinin bir hayranıysanız ve bu oyunu bekliyorsanız, muhakkak göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var diyebiliriz.