Immortals of Aveum Geliştiricisinden Açıklama

Mehmet Tandoğan

 
 
Büyü ve aksiyon odaklı Immortals of Aveum oyununu hemen hemen hepiniz bilirsiniz. Çıktığı dönemde büyük ses getirmesi beklenen ancak ne yazık ki bekleneni veremeyen bir yapım diyebiliriz. Oyun 22 Ağustos tarihinde PlayStation 5, Xbox Series X/S ve PC platformu için piyasaya sürüldü. Metacritic puanı ise 70 olarak görünüyor. Dolayısıyla normal bir incelemeye ve puana sahip olduğunu söyleyebiliriz.
 
Immortals of Aveum düşük satışlara sahip
 
 
 
Geldiğimiz noktada Ascendant Studios içerisinden bir geliştirici, oyuna harcanan 125 milyon dolarlık miktarın gerçekten gereksiz olduğunu vurguluyor. Zaten içerisinde bulunduğumuz süreçte geliştirici ekibin neredeyse yarısının işten çıkarıldığı ve bu durumun oyunun zayıf satışlarından kaynaklandığı aktarılıyor. İsmini vermek istemeyen bu geliştirici mevcut yapım için büyük bir hüsran olduğunu belirtiyor ve çarpıcı açıklamalarda bulunuyor. Ancak bu kişinin tek açıklamaları bunlarla sınırlı değil.
 
İsmini vermek istemeyen personel, yakın zamanda IGN ile yaptığı bir rapor içerisinde şunları aktarıyor: “Immortals of Aveum için yüksek düzeyde yapılan bu maliyet oldukça gereksiz. Elbette geliştirici ekip içerisinde gerçekten büyük yeteneklere sahip insanlar bulunuyor. Ancak günümüzde yüksek bütçeli tek oyunculu bir nişancı oyunu yapma fikri gerçekten de berbat. Özellikle Unreal Engine 5 motoru ile yapıldığı zaman işler daha da kötüye gidebiliyor. Bu yapım için şişirilmiş ve uzun süren bir yapım maliyeti olan proje diyebiliriz.”
 
Nitekim oyun sektöründe yer alan haber kaynaklarından VGC, bahsedilen oyun için “mükemmelliğe pek yükselemeyen ancak umut verici bir başlangıç” ifadelerini kullanıyor. Düşük satışlara sahip olan Immortals of Aveum şu anda yüzde 60'lık bir indirimle beraber 24 dolardan satılıyor.