Mart ayının ikinci haftasında çıkış yapacak PC oyunları #1

Mehmet Tandoğan

 
 
Mart ayı içerisinde birçok yapım bizleri bekliyor. Bu listemizde sizlere Mart ayının ikinci haftasında - ortalarında çıkış yapacak PC oyunlarını derledik. İşte listenin ilk kısmı:
 
 - Vessels of Decay (8 Mart: bulmaca, macera)
 
 
 
Simon Jakobsson, Neon Artery tarafından geliştirilen ve Neon Artery tarafından yayınlanacak olan atmosferik, bulmaca, macera oyunu Vessels of Decay, 8 Mart tarihinde çıkış yapması muhtemel oyunlar arasında yer alıyor. Kıyamet sonrası bir dünyada geçen bu piksel grafikli aksiyon macera ve bulmaca oyununda bizleri geniş ve büyük bir macera bekliyor olacak.
 
Oyun içerisinde farklı farklı canavar türleri, düşman türleri ve daha fazlası bizlere sunuyor olacak. Oyundaki düşman türleri gerçekten diğer yapımlara göre farklılık gösteriyor. Düşman türleri arasında yer altından gelen çeşitli siyah yaratıklar bunun dışında üzerimize doğru koşturan siyah mutantlar ve daha fazlası bizleri bekliyor olacak.
 
İskandinav mitolojisinden esinlenen bu yapım içerisinde dövüş unsurları gerçekten de çok ön plana çıkıyor. Bitirici vuruşlar yapabileceğimiz ve estetik vuruşların da ön planda olduğu bu oyunda düşmanların çeşitli uzuvlarını koparabiliyor, kopardığımız uzuvlarından çıkan efektleri görebiliyoruz. Bu efektler tabii ki kan efekti gibi kırmızı şeklinde çıkmıyor. Oyun içerisinde yer alan düşmanların kanı siyah olduğundan dolayı siyah efekt olarak karşımıza çıkıyor. Düşmanlara karşı dilersek bitirici vuruşların yanında toplu olarak hamle yapabiliyor ve onları etrafımızdan def edebiliyoruz.
 
 
 
Retro esintili bu aksiyon macera bulmaca oyunu içerisinde farklı farklı bölgelere ilerleyebiliyor, bu bölgeleri keşfedebiliyor bunun dışında kıyamet sonrası dünyada hayatta kalmaya çalışıyoruz. Farklı farklı medeniyetin kalıntılarının yer aldığı bu oyun içerisinde bir de arka planda hikaye anlatılıyor ve bu dünyanın neden bu hale geldiğini - bu tarz düşmanların neden burada olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz. Yarattıkları farklı şekilde alt edebileceğimiz bu oyun içerisinde aksiyon ve dövüş unsurları gerçekten de dikkat çekici görünüyor.
 
Dinamik savaş sisteminin yer aldığı bu oyun içerisinde düşmanlarımızı alt etmek, onların uzuvlarını koparmak ve bitirici vuruşlar yapmak tamamen bizim işimiz oluyor. Dolayısıyla düşmanları nasıl alt etmek istiyorsak ona göre hamleler yapabiliyor ve düşmanları öldürebiliyoruz. Her bir oyuncu bu oyun içerisinde farklı farklı saldırı stillerini benimseyebiliyor ve ona göre bitirici vuruşları yapabiliyor.
 
 
 
Vessels of Decay oyunu içerisinde yer alan bu bitirici vuruşlar gerçekten de çokça ön plana çıkıyor. Her bir bölgede yeni düşman türleri karşımıza çıkıyor, bu düşman türlerinin her birini farklı şekillerde öldürebiliyoruz ve bitirici vuruşları ve animasyonları görebiliyoruz. Tanıtım fragmanlarından da görebileceğimiz gibi gerçekten bu bitirici vuruşlar üzerinde uğraşılmış.
Oyun içerisinde her yeni düşmanda kendi savaş stillerimizi ve yeteneğimizi gösterebiliyoruz. Dolayısıyla burada her bir oyuncu farklı deneyim elde edebiliyor. Hangi bitirici vuruşu veya animasyonu sevdiyseniz onun üzerine yoğunlaşabiliyor ve düşmanları bu şekilde alt edebiliyorsunuz.
 
Vessels of Decay oyununda normal düşmanların haricinde bir de patron savaşları bulunuyor. Bu patron savaşları İskandinav mitolojisinden esinlenilmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. Yaratık çizimleri gerçekten de dikkat çekici ve devasa görünüyor. Dolayısıyla bu oyun içerisinde ilerlemek bunları ve alt etmek kolay olmayacak gibi görünüyor. Hem animasyonlar hem kılıç sallama efektleri ve daha fazlası benim şahsen dikkatimi çekmiş durumda.
 
 

Patron savaşları içerisinde reflekslerimizi ve savaş stilimizi konuşturmamız gerekecek. Dolayısıyla onların hamlelerini öğrenmek, ne hamle yaptığını aklımızda tutmak ve doğru zamanlamayı tutturarak karşı hamlede bulunmak gerekiyor. Bu şekilde patronları alt edebiliyoruz.

Oyun içerisinde bu kıyamet sonrası dünyada hem hayatta kalmak hem de bu düşmanları alt etmek bizim temel görevimiz. Bir yandan bunları yaparken diğer yandan da karşımıza çıkan atmosferik manzarayı keşfedebiliyor, ek olarak da farklı farklı bölgelere ilerleyebiliyoruz. Keşif unsurlarının aksiyon ve dövüş unsurlarının ve bulmaca unsurlarının yer aldığı bu yapım bizlere güzel bir deneyim sunmaya hazırlanıyor diyebilirim.
 
 

Siz de bu tarz aksiyon ve dövüş unsurlarının ön planda olduğu piksel grafikli yapımları seviyorsanız bu oyuna bir göz atabilirsiniz. Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda. Dolayısıyla istek listenize ekleyebilir ve oyun çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Oyunun çıkış tarihi Steam sayfası üzerinde görünmüyor ancak birçok raporda ve birçok kaynakta 8 Mart tarihinde yayınlanacağı belirtiliyor. Dolayısıyla bu tarihe geçse bile Mart ayı içerisinde bu yapımı bekleyebiliriz.   
 
-ONI : Road to be the Mightiest Oni (8 Mart: aksiyon, macera)
 
 

KENEI DESIGN, SHUEISHA GAMES tarafından geliştirilen ve Clouded Leopard Entertainment tarafından yayınlanacak olan fantezi, aksiyon, macera oyunu ONI : Road to be the Mightiest Oni, 8 Mart tarihinde geliyor. Anime tarzı grafik stiline sahip bu oyun içerisinde benzersiz bir aksiyon sistemi ve daha fazlası bizlere sunuluyor. Yer yer çeşitli manzaraların da bizlere aktarıldığı bu oyun içerisinde büyük bir maceraya atılıyoruz ve bulunduğumuz adayı çeşitli tehlikelerden ve düşmanlardan korumaya çalışıyoruz. Oyun içerisinde arka planda ilgi çekici manzaralar, farklı temalara sahip bölgeler, anime tarzı düşmanlar ve yaratıklar bunun yanı sıra patron savaşları da bizleri bekliyor.

Oyun içerisinde yer alan karakter çizimleri - düşman çizimleri ve çevre çizimleri gerçekten de dikkat çekici görünüyor. Gerek efektler gerekse aksiyon sistemi oyuncular tarafından ilgi görülesi bir yapıya sahip. Oyundaki temel amacımız karşımıza çıkan düşmanları ve düşman gruplarını alt etmek. Oyun içerisinde bizlere farklı aksiyon sistemi ve farklı bir mekanik sunulmaya çalışılıyor. Oyunda iki ayrı karakter bulunuyor ve bu iki ayrı karakteri de aynı anda kontrol edebiliyor ve oynayabiliyoruz. İki karakter arasında çeşitli koordine durumları kurarak karşımıza çıkan düşmanları alt etmeye çalışıyoruz.
 
 

ONI : Road to be the Mightiest Oni oyunu içerisinde farklı farklı bölgelere ilerleyebiliyor, farklı düşmanlara karşı gelebiliyor, çeşitli ve farklı düşman gruplarını alt edebiliyoruz. Oyunda kullanabileceğimiz çeşitli beceriler ve özellikler bulunuyor. Bunları gerek normal düşmanlarda gerekse patron savaşlarında kullanabiliyoruz. Oyun içerisinde istersek bir düşmana karşı yoğunlaşabiliyor istersek toplu bir şekilde katletme olayına girebiliyoruz. Bunun yanı sıra oyunun aksiyon sistemi içerisinde çeşitli ve estetik bitirici vuruşlar bulunuyor. Düşmanların son canlarında o bitirici vuruşları yaparak estetik bir son görebiliyoruz. Bu yapım içerisinde bu bitirici vuruşları yaparken de zaman yavaşlıyor ve tıpkı filmlerde olduğu gibi düşmanın yere serme durumu bizlere sunuluyor.

Oyun içerisinde kullandığımız karakterler bizleri büyük bir maceraya sürüklüyor. Bunun yanı sıra da tabii ki düşmanlara karşı güçlenmemiz gerekiyor. Seviye atlama mekaniği oyun içerisinde yer alıyor ve karakterimizi istersek seviye atlatabiliyoruz. Bu da danışmanlara karşı daha etkili olmamızı ve yeni becerilerin kilidini açmamızı sağlıyor. Oyun içerisinde çeşitli zorlukta görevler bulunuyor. Ayrıca oyun üç bölgeye ayrılmış durumda yani üç ayrı bölgeye farklı farklı zamanlarda gidebiliyor, buralardan görevler alabiliyor ve bu görevleri yerine getirerek çeşitli ödüllerin sahibi olabiliyoruz. Oyun içerisinde gerek canavarları alt ederek gerekse etraftaki mantarları toplayarak seviye atlayabiliyor ve daha güçlü bir şekilde düşmanların karşısına çıkabiliyoruz.
 
 

Oyunun hikayesi çok da ilgi çekici değil ancak kısaca söz etmek gerekirse bir ada macerasını atılıyoruz, bu adada iblisler bir zaman sonra uyanıyor ve etrafa çeşitli yaratıklar göndermeye başlıyor, biz de bu yaratıkları bu adadan temizlemek üzere görevlendiriliyoruz ve bu süreçte de büyük bir maceraya çıkıyoruz. Üzerimize bu süreçte gelen farklı düşman grupları ve düşmanlar yer alıyor. Bu düşmanları alt etmek tamamen bizim işimiz oluyor.
 
Düşman grupları arasında küçük yaratıklardan devasa yaratıklara kadar birçok farklı yapıda tür bulunuyor. Bu düşmanların her birinin farklı özellikleri ve canları bulunuyor. İstersek bu düşmanlara çeşitli bitirici vuruşlar ve ataklar yapabilir istersek de normal bir şekilde hızlıca alt edebiliriz. Gerek toplu bir şekilde kullandığımız becerilerden gerekse bir düşmana karşı yoğunlaştığımız becerilere kadar birçok farklı yetenek bizleri bekliyor olacak. Oyun içerisinde normal küçük düşmanlardan devasa patron savaşlarına kadar birçok düşman bizleri bekliyor. Patron savaşları normal düşmanlara karşı daha zorlu ve daha aksiyon içerikli geçiyor. Dolayısıyla patronları alt etmek için de seviyemizi ve becerilerimizi geliştirmemiz gerekiyor.
 
 
 
Oyun içerisinde yine atıldığımız bu macerada ilgi çekici manzaralar, anime tarzı grafikler ve daha fazlası bizlere sunuluyor. Oyunda yukarıda da bahsettiğim gibi üç ayrı bölge bulunuyor, bu bölgelere giderek buraları hem keşfedebiliyor hem de bizlere verilen çeşitli görevleri yapmaya çalışıyoruz. Bu görevleri yaparken de hem adayı iblislerden koruyabiliyor hem de kendimizi güçlendirebiliyoruz. ONI : Road to be the Mightiest Oni içerisinde yine yukarıda bahsettiğim gibi iki ayrı karakter bulunuyor, bu iki ayrı karakteri aynı anda kontrol edebiliyor ve düşmanların üzerine atak yapabiliyoruz. Dolayısıyla oyunun bu mekaniği bizlere farklı bir deneyim sunmaya hazırlanıyor diyebilirim.

Oyunda dikkat çekici çimen betimlemeleri, dikkat çekici karakterler ve düşman tasarımları, bunun yanı sıra manzaralar, dinamik hava değişimleri - mevsim değişimleri ve daha fazlası bizlere sunuluyor. Oyun içerisinde çayırlardan göllere buz alanlarından ormanlara kadar birçok bölge bizleri bekliyor. Her bölge içerisinde farklı farklı yaratık türleri ve düşmanlar bulunuyor. Bunları tabii ki sırasıyla alt ediyor ve bu adayı tamamen temize çıkarmaya çalışıyoruz.
 
 

Oyun içerisinde elbette bir de arka planda hikaye anlatılıyor. Bu hikaye bizlere gerek ara sahneler gerekse karakter diyalogları aracılığıyla sunuluyor. Ancak bu oyunda hikaye gerçekten de biz oyuncular (bu oyunda) için çok arka planda kalıyor. Dolayısıyla bu oyunda bizim önemseyeceğimiz aksiyon sistemi ve karşımıza çıkan çeşitli manzaralar. Oyunun sunmak istediği de zaten bu benzersiz aksiyon sistemi. Dolayısıyla aksiyon sistemi üzerinde herhangi bir sorun yaşamadan bu yapamam bitirebilirsek gerçekten de güzel bir deneyim yaşayabiliriz. Eğer aksiyon sistemi üzerinde bir sıkıntı varsa ve istenileni bizlere veremez ise dolayısıyla hikayesiyle zaten çok ilgi çekici olmadığından oyun oynamak için bir sebep kalmayabilir diyebilirim.

Oyunda düşmanlara karşı kullanabileceğimiz farklı farklı beceriler bulunuyor. Bu beceriler arasında hızlı davranarak bir düşmanın diğer düşmana atılabiliyor, etrafımızda dönerek çoklu düşmanlara karşı daha etkili olabiliyoruz. Bunun dışında karakterimizin küçük bir boyutu bulunuyor, bu boyutu kullanacağımız becerilerle beraber büyüyebiliyor ve daha güçlü olabiliyoruz. İlk olarak karşımıza farklı patron savaşları çıkıyor ve patron savaşları da gerçekten eğlenceli anlar yaşatmayı hedefliyor.
 
 

Hem görselliği ile hem de aksiyon sistemiyle bizlere farklı bir deneyim yaşatmaya hedefleyen bu yapım 8 Mart tarihinde Steam üzerinden PC platformu için çıkış yapacak. Bu tarz oyunları seviyorsanız ve farklı bir aksiyon deneyimi yaşamak istiyorsanız bu yapıma bir göz atabilirsiniz. Oyunu şu anda Steam sayfası açık durumda. Dilerseniz oyunu istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bildirim alabilirsiniz. Bu bildirim sayesinde de oyunun çıktığından haberdar olabilirsiniz. Bunun yanı sıra oyun toplamda 5 dil destekliyor. Bu diller arasında İngilizce, basitleştirilmiş Çince, geleneksel Çince, Japonca ve Korece yer alıyor.
 
- Sanctuary Saga (8 Mart: aksiyon, rol yapma)
 
 

Boomer's Workshop tarafından geliştirilen ve V Publishing tarafından yayınlanacak olan aksiyon, rol yapma, taktik oyunu Sanctuary Saga, 8 Mart tarihinde çıkış yapmaya hazırlanıyor. Piksel sanat stilini bizlere sunan bu yapım içerisinde rol yapma unsurları, sıra tabanlı taktik öğeleri, aksiyon unsurları ve roguelite unsurları bulunuyor. Oyun içerisinde büyük bir maceraya atılıyor ve farklı farklı bölgelere giriş yapabiliyoruz. Her bölgenin farklı düşmanları, farklı teması ve farklı yapısı bulunuyor. Dolayısıyla çıkacağımız bu macerada bizlere farklı deneyimler bekliyor diyebilirim.

Oyun içerisinde kendi ekibimizi kurabiliyor, bu ekibe farklı farklı karakterler alabiliyor, bu karakterlerin de her birinin farklı özellikleri ve farklı silahları bulunuyor. Yani bir karakter kılıç kullanıyorsa diğer karakteri ise büyü atabiliyor gibi. Dolayısıyla her bir karakterin farklı silah ve özelliği yer alıyor. Oyun içerisinde ekibi kurmak ve ekibi yönetmek tamamen bizim işimiz. Sıra tabanlı taktik savaşları tamamen bizim elimizden geçiyor.
 
 

Sanctuary Saga içerisinde bir de lonca sistemi bulunuyor. Bu lonca sistemi sayesinde ekibimize lonca üyeleri ve ekip üyesi alabiliyoruz. Bu üyeler sayesinde de ekibimizi daha güçlü hale getirebiliyor ve düşmanlara karşı daha etkili bir şekilde durabiliyoruz. Bunun dışında oyunda yine dinamik bir ilişki sistemi bulunuyor. Bu dinamik ilişki sayesinde her bir karakter birbirleri ile farklı bağ kuruyor, bu bağ güçlenebiliyor veya zayıflayabiliyor. Bu da takım içerisindeki ortamı ve duruşu etkiliyor diyebilirim.

Sıra tabanlı taktik savaşlarının bizlere sunduğu bu yapım içerisinde büyük maceralara atılıyor, çeşitli arkadaşlıklar kurabiliyoruz ve bize verilen görevleri yerine getirebiliyoruz. Dinamik sıra tabanlı savaş sistemi sayesinde farklı farklı düşmanlar karşımıza çıkıyor, bu düşmanların her birinin kendine ait özellikleri ve becerileri bulunuyor. Her bir düşman grubu karşımıza farklı yeteneklerle çıkıyor, bunları alt etmek de tamamen bizim stratejimize ve planımıza bağlı kalıyor.
 
 

Oyun içerisinde sıra tabanlı savaş sistemi dahilinde toplamda dört takım üyesi bulunuyor. Takımımız içerisinde yani ekibimiz içerisinde yer alan dört karakteri en iyi şekilde kullanmaya çalışıyoruz ve kullandığı silah türlerine göre de düşmanların üzerine gönderiyoruz. Oyundaki bu sıra tabanlı savaş sistemi sayesinde kendi planımızı ve kendi stratejimizi oluşturabiliyoruz. Her bir ekip üyesini de en iyi şekilde kullanabiliyoruz. Dolayısıyla bu tarz sıra tabanlı savaş sistemine sahip oyunları seviyorsanız ve piksel grafiklerden de hoşlanıyorsanız bu yapıma bir göz atabilirsiniz diyebilirim.

Dinamik ilişki sistemi

Sanctuary Saga oyunu içerisinde yukarıda da bahsettiğim gibi dinamik bir bağ mekaniği bulunuyor. Bu bağ aslında oyun içerisinde çok büyük bir etkiye sahip. Örneğin bir düşman karşılaşmasına çıktığımız zaman eğer takım içerisinde bir üyenin morali bozuksa veya bir tartışma içerisindeyse bu karşılaşmaya girmeyebiliyor ve bu duruma karşı gelebiliyor. Dolayısıyla bu dinamik sistem gerçekten de önemli diyebilirim. Buna oyun içerisinde çok dikkat etmemiz gerekiyor.
 
 

İkili ilişkilerin çok önem arz ettiği bu oyun içerisinde her ekip üyesi ile bir bir ilgilenmemiz gerekiyor. Kötü ilişkiler dediğim gibi takımı da kötü etkiliyor ve morallerin düşmesini sağlıyor. Dolayısıyla moralleri yükseltmek, düşmanlara ve yaratıklara karşı daha fazla etkili olmamızı sağlayan etmenlerden biri.

Oyun içerisinde farklı farklı bölgelere gidebiliyor, farklı bölgelerin temalarını keşfedebiliyor, bunun yanı sıra gizli alanları açığa çıkarabiliyoruz. Her bir bölgenin kendine ait gizli sırları ve unsurları bulunuyor. Ormanlardan ada sahillerine kadar birçok bölge bizleri bekliyor. Her bölgenin de kendine ait zorlukları ve düşman türü bulunuyor. Bu düşman türlerini alt etmek ve bölgeleri temize çıkarmak tamamen bizim işimiz.
 
 

Kendi stratejimizi kurabileceğimiz ve ekibimizi yönetebileceğimiz bu piksel grafikli sıra tabağında taktik rol yapma oyunu 8 Mart tarihinde çıkış yapmaya hazırlanıyor. Oyunun Steam sayfası şu anda açık durumda. Dilerseniz istek listeniz ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Böylece oyunu çıktığından haberdar olarak bir göz atabilirsiniz.
 
- Caverns of Mars: Recharged (9 Mart: nişancı, arcade)
 
 

SneakyBox tarafından geliştirilen ve Atari tarafından yayınlanacak olan arcade nişancı oyunu Caverns of Mars: Recharged, 9 Mart tarihinde geliyor. 1981 yılı içerisinde çıkış yapan ilk orijinal oyunu sonrasında bu yeniden düzenlenmiş ve PC için yeni geliştirmelerin yer aldığı bu sürümde bizleri nostaljik anlar bekliyor. Oyun içerisinde yukarıdan aşağıya doğru bir oyun akışı bizlere sunuluyor ve tamamen yıkılabilir bir çevreyi bünyesinde barındırıyor. Orijinalinin temel özellikleri ve daha fazlası bu yapım içerisinde yer alıyor. Bunun üzerine yeni eklemeler, yeni modlar ve daha fazlası bizlere aktarılıyor.

Bu arcade nişancı oyununda yukarıdan aşağıya doğru uzay gemimiz ile ilerliyoruz. Aşağıya doğru inerken karşımıza çeşitli engeller çıkıyor ve engellileri uzay gemimizin sahip olduğu silahla beraber ortadan kaldırmaya çalışıyor ve tamamen yıkılabilir çevreyi deneyimliyoruz. Karşımıza çıkan duvarları, engelleri ve daha fazlasını ortadan kaldırabiliyor ve bunları yıkabiliyoruz. Bu şekilde yukarıdan aşağıya doğru ilerlediğimiz bu oyunda yolumuzu temizlemeye ve uzay gemimize en uzak bölgeye gitmeye çalışıyoruz.
 
 

Oyunda temel olarak bir Mars gezegenindeyiz. Bu Mars gezegenini keşfetmek ve derinliklerine inmek için uzay gemimizi alıp büyük bir maceraya atılıyoruz. Nişancı türünün özelliklerini bünyesinde barındıran bu yapım tam bir atari deneyimi sunuyor. Hem nostaljik bir deneyim hem de eskilere gitmek için gayet güzel bir deneyimi aktarmayı hedefleyen bu oyun farklı farklı silah türlerini, yeni modları, iyileştirilmiş oyun deneyimini, çeşitli zorluk modlarını ve daha fazlasını bizlere sunuyor.

Caverns of Mars: Recharged oyununda uzay gemimizle beraber yolumuzu temizlerken ve aşağıya doğru akarken arka planda da çeşitli müzikler yer alıyor. Bu müzikler sayesinde oyuna daha iyi adapte oluyor ve oyunda kendimizi daha iyi kaptırabiliyoruz. Sürekli olarak engellerin çıktığı ve etrafı yıkabildiğimiz bu yapım içerisinde Mars'ın derinliklerine doğru inmeye çalışıyoruz. Buraları keşfetmeye çalışıyor ve çeşitli bölgeleri temizlemeye çalışıyoruz. Yeniden düzenlenmiş bu sürüm sayesinde daha fazla zorluk, daha fazla silah ve modern grafikler bizlere aktarılıyor.
 
 

Orijinaline göre daha fazla özelliği bünyesinde barındıran bu yeniden düzenlenmiş sürüm ilk oyunun temel yapısını koruyor. Bunun yanı sıra daha fazla yıkılabilir alanı ekliyor, ek olarak bizlere yeni silah türlerini ve iyileştirilmiş bir görüntüyü aktarıyor. Yukarıdan aşağıya doğru aktığımız ve önümüze gelen engelleri yıktığımız bu yapım içerisinde bir de liderlik tabloları bulunuyor. Bu liderlik tabloları sayesinde oyun içerisinde yıktığımız yerlerden yok ettiğimiz düşmanlara kadar her bir hamle bizlere puan kazandırıyor. Kazandığımız puanlar da liderlik tabloları içerisinde gösteriliyor ve diğer oyunculardan ön planda olmaya çalışıyoruz. Eğer bir kısımda az puanı elde ettiysek ve daha fazla puan elde edebilmek istiyorsak o bölümü tekrardan oynayabiliyor ve daha fazla puan kazanmaya çalışabiliyoruz. Bu da oyuna tekrar oynanabilirlik konusunda destekliyor.

Oyun süresi boyunca sürekli olarak yukarıdan aşağıya doğru akacağız, karşımıza çeşitli düşman türleri çıkacak ve bu düşman türlerinde alt etmeye çalışacağız. Karşımıza türlü türlü engeller, duvarlar çıkacak bu duvarları da mevcut fizik motoru sayesinde ve yakılabilir özellikler sayesinde ortadan kaldırabileceğiz. Böylece kendi yolumuzu açacağız ve temizleyeceğiz. Dolayısıyla bu oyun içerisinde sürekli olarak uzay gemimiz ile ateş edecek, önümüzü temizlemeye çalışacak ve yıkılabilir yerleri yıkacağız.
 
 

Oyun içerisinde farklı farklı silah türleri yer alacak. Bu silah türleri arasında geçiş yapabilecek ve kendi uzay gemimizi geliştirebilecek ve silahın gücünü arttırabileceğiz. Oyun içerisinde kullanabileceğimiz silah türleri arasında lazer silahı çoklu atış yapan pompalı silahı ve daha fazlası bizlere sunulacak. Oyunda bunlar arasında çeşitli yükseltmeler sayesinde geçiş yapabilecek ve en iyi ve en güçlü olduğumuz silah türünde kalacağız ve ilerlemeye çalışacağız. Oyun içerisinde farklı farklı düşman türleri ve düşman bölgeleri bulunacak. Bu bölgelerde düşmanlar bizlere çeşitli tuzaklar kuracak ve biz de bu tuzakları alt etmek için silahımızı ateşleyeceğiz ve onları yok edeceğiz.

Oyunda yer yer zorlu alanlar ve zorlu kısımlar bizleri bekliyor olacak. Tamamen yok edilebilir ortamları ve mekanları bizlere sunan bu yapım içerisinde önümüzdeki engelleri temizlemeye çalışacağız ve düşmanın kurduğu tuzakları bozmaya çalışacağız. Örneğin bir bölgede düşmanlar tüm bölgeyi kapsayan bir lazer duvarı kuracak, bu lazer duvarını kırmak içinde o düşmanı tamamen ortadan kaldırmamız gerekecek. Dolayısıyla bu tarz kısımlar ve zorluklar da bizleri bekliyor olacak.
 
 

Caverns of Mars: Recharged oyunu içerisinde çeşitli zorlu aşamalar bulunacak, bu zorluklar içerisinde ilerlemeye çalışacağız ve yolumuzu temizlemeye çalışacağız. Oyunda yukarıda da bahsettiğim gibi çeşitli silah türleri bulunacak. Ancak bu silah türlerini kullanırken cephanemiz sınırlı olacak. Dolayısıyla her atışımıza çok iyi şekilde değerlendirmemiz gerekecek ve atışlarımızın doğru yeri bulması lazım. Farklı farklı silah türlerine geçiş yaptığımız bu oyunda o silah türünü en iyi şekilde değerlendirmemiz ve kullanmamız gerekecek.

Oyun içerisinde çeşitli güçlendirmeler de yer alacak. Bu güçlendirmeleri anında kullanılabilecek ve düşmanlara karşı daha etkili bir şekilde karşı çıkmamızı sağlayacak. Oyunda yine kendi stratejimizi ve zorluğu değiştirecek çeşitli güçlendirmeler de yer alacak. Örneğin pompalı tüfekten lazer silahına kadar çok çeşitli silah türleri karşımıza çıkacak ve çeşitli güçlendirmelerle beraber yolumuzu daha rahat temizleyebileceğiz ve diğer düşmanları ortadan kaldırabileceğiz.
 
 

Oyunun bu yeniden düzenlenmiş sürümünde bizleri farklı farklı modlar da bekliyor olacak. Oyun içerisinde en dikkat çeken mod yerel co-op modu. Bu mod sayesinde arkadaşımız ile beraber uzay gemimize atlayacak ve iki uzay gemisiyle beraber ilerlemeye ve yolumuzu temizlemeye çalışacağız. Bu da oyunun eğlencesine arttıran unsurlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Dolayısıyla oyunu tek oynamak yerine bir arkadaşımızla beraber yan yana sohbet ede de oynamak daha verimli bir oyun deneyimini bizlere sunabilir diyebilirim.

Caverns of Mars: Recharged oyunu içerisinde zorluğu artıran çeşitli modlar da bulunuyor. Bu zorluk modları sayesinde bizlere çeşitli görevler veriliyor ve bu görevleri yapmaya çalışıyoruz. Oyun içerisinde geliştirici ekibin belirttiğine göre 30 görev bulunuyor. Bu görev dizisi de bizlere farklı  içerikleri sunuyor yani 30 görevinde 30'u benzersiz bir içeriğe sahip olarak karşımıza çıkıyor.
 
 

Bir oyuncu olarak eskiye gitmek istiyorsanız ve bu klasik atari aracde nişancı oyununu deneyimlemek istiyorsanız 9 Mart tarihini bekleyebilirsiniz. Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda. Dilerseniz oyunu Steam sayfasından istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Tek oyunculu bir yapıyı sergileyecek bu yapım toplamda 11 dili destekliyor. Bunun yanı sıra Steam başarımlarını da bünyesinde barındırıyor.
 
- FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse (9 Mart: korku, aksiyon, macera)
 
 

Koei Tecmo tarafından geliştirilen ve aynı ekip tarafından yayınlanacak korku temalı aksiyon macera oyunu FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse, 9 Mart tarihinde biz oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. İlk olarak 2008 yılında Nintendo Wii konsolu için yayınlanan bu yapım yeniden düzenlenmiş sürümü ile karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Yeniden düzenlenmiş sürüm içerisinde geliştirilmiş - yükseltilmiş grafikler, iyileştirilmiş oyun deneyimi, geliştirilmiş ses efektleri ve daha fazlası bizleri bekliyor olacak. Serinin dördüncü oyunu içerisinde bizleri yeniden büyük bir korku deneyimi bekliyor ve biz de bu büyük maceraya atılıyor olacağız.

Fatal Frame serisi içerisinde yer alan bu yapım geleneksel Japon korku unsurlarını bünyesinde barındırıyor ve karanlık bir atmosferi bizlere aktarıyor. Terk edilmiş hastanelerden malikanelere oradan da çeşitli yapıların içerisine girebileceğimiz bu oyunda etrafı keşfederken korku dolu anları tanıklık edebiliyor ve yenilenmiş grafikleri ile karşımıza çıkan bu oyunda yeni bir deneyim elde etmeye çalışıyoruz. Oyun içerisinde arka planda bir hikaye anlatılıyor ve bu hikaye korku unsurlarıyla beraber harmanlanıyor. Biz de bu hikayeyi gerek etraftan bulduğumuz notlarda gerekse karşımıza gazete kupürleri ile etkileşime girerek öğrenebiliyoruz. oyun içerisinde farklı farklı tehlikeler ve tehditler bizleri bekliyor.
 
 

Bir kadın karakteri kontrol ettiğimiz bu korku macera oyununda PC'ye özgü yeni geliştirmeler ve eklemeler de bulunuyor. bu eklemeler sayesinde oyun daha karanlık bir atmosfere ve daha ürkütücü bir hale geliyor. oyun içerisinde bulunduğumuz bu odada çeşitli bölgelere ve yapılara giriş yapabiliyoruz. Girdiğimiz bu bölgelerin ve yapıların etrafını keşfedebiliyor, yeni korku unsurlarını açığa çıkarabiliyor ve gerek gazete kupürleri İLE gerekse bulduğumuz notlarla hikayeyi öğrenmeye çalışıyoruz. Oyun içerisinde karşımıza çeşitli tehlikeler ve tehditler çıkıyor. Bu tehlikeler ve tehditler arasında farklı görünümlerde ruhlar, intikam peşinde koşan hayaletler ve daha fazlası yer alıyor. Tabii ki oyundaki temel amacımız bu korku unsurlarını atlatmak ve elimizdeki kamera ile bunları güçlerini ortaya çıkarmak ve bitirmek.

FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse oyunu içerisinde farklı güçte ve farklı boyutlarda çeşitli hayaletler bulunuyor. Bu hayaletlerin her birinin farklı özelliği yer alıyor. Bunları açığa çıkarmak için kameramızı elimize alıyor ve her birine karşı farklı lensleri kullanmak durumunda kalıyoruz. Oyunda elimize aldığımız el feneri ile beraber karanlık yerlerde ilerleyebiliyor ve yolumuzu aydınlatmak için sonuna kadar kullanmaya çalışıyoruz. Oyunda yıkık dökük harabelerden çeşitli odalara kadar kadar birçok kısım bizleri bekliyor olacak.
 
 

Oyun içerisinde elimizde eski bir kamera olacak ve karşımıza çıkan veya çıkacak olan bu hayaletlere karşı bu eski kameramızı kullanmaya çalışacağız. Eski kamera, oyun içerisinde bizlerin aslında elimizdeki güç olarak bulunacak. Dolayısıyla onların güçlerini ve kendilerini mühürlemek için bu fotoğraf makinesini kullanmak durumunda kalacağız. Hayaletlerin ortaya çıkışı esnasında onları fotoğraflayarak mühürleyebilir ve bir daha ortaya çıkmasını engelleyebiliriz. Oyun içerisinde tabii ki her hayaletin farklı güçleri ve yapısı bulunduğundan dolayı da daha güçlü hayaletler için daha farklı lensler kullanmak durumunda kalacağız. Kısacası oyun içerisinde elimizdeki eski kamera ile oldukça fazla haşır neşeli olacağız.

Karanlık bir atmosferin ve yapının bizlere sunulduğu bu oyunda bulunduğumuz adada ay ışığı üzerimize doğru gelecek ve karanlığı aydınlatan bir fener niteliğinde yer alacak. Hem elimizdeki fenerle hem de ay ışığı ile beraber ilerlediğimiz bu korku macerasında dokunaklı bir hikaye de bizleri bekliyor olacak. Elimizdeki kamera ile ilerlediğimiz ve hayaletleri def etmeye çalıştığımız bu yapım içerisinde geçmişe ait çeşitli gazete kupürleri ve notlar bulacağız. Bu notlar ve gazete kupürleri sayesinde mevcut hikayeyi öğrenmeye çalışacak ve geçmişte buralarda neler yaşanmış - neler ortaya çıkmış anlayabileceğiz.
 
 

Kayıp anlarımızı ortaya çıkaracağımız bu gazete kupürleri ve notlar sayesinde hikayenin geri kalan kısmını daha da merak edecek ve oyunda daha fazla ilerlemeye çalışacağız. Geliştirilmiş grafikleri ile yeniden karşımıza gelecek olan bu yapımda farklı farklı eklemeler de bizlere sunulacak. Şimdi geçelim oyun içerisinde bizlere aktarılacak olan yeni güncellemelere:

Yeniden düzenlenmiş sürümde yer alan geliştirmeler

Bu yeniden düzenleme sayesinde oyunda birçok içerik ve geliştirilmiş unsur bizlere sunulacak. Öncelikle bu yeniden düzenleme sayesinde geliştirilmiş grafikler bizlere aktarılacak. Oyundaki her bir karakter her bir bina ve yapı yükseltilmiş grafik ve çözünürlüklerle beraber bizlere sunulacak. Bu da daha gerçekçi bir korku deneyimini ve korku dolu anları bizlere yaşatmayı hedefleyecek. Oyun içerisinde yine fenerin ışığı ve ay ışığının vurduğu kısımlar daha bir belirgin olarak karşımıza çıkacak ve atmosferi daha iyi yaşatacak. Oyun içerisinde yine karakter modellemeleri, hikayeye bakış açıları ve çevre modellemeleri hem gelişmiş hem de genişletilmiş bir şekilde karşımıza çıkacak.
 
 

Oyunun temelinde tabii ki korku anlarında elimizdeki kamera kullanımı yatıyor. Kamera, oyun içerisinde çok önem arz ediyor ve karşımıza çıkan tehdit ve tehlikelere karşı bu kamerayı kullanmak durumunda kalıyoruz. Karşımıza çıkan hayaletlere karşı bir güç olarak kullanacağımız bu kamera elimizdeki en büyük güç olarak bulunuyor. Dolayısıyla bu yeni düzenleme sayesinde yeni bir fotoğraf modu da bu yapıma ekleniyor. Bu yeni fotoğraf modu sayesinde daha iyi pozlar ve daha iyi bir görüntü elde edebiliyoruz.

Katıldığımız bu korku macerasında elbette yeniden düzenlemeye ilişkin çok daha fazla ekleme ve geliştirme bulunuyor. Bunlar sadece kabataslak üzerinde durulan ve karşımıza direkt olarak çıkan ve ilk dikkat çeken değişiklikler. FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Mask of the Lunar Eclipse oyunu içerisinde geliştirici ekibin bunlar dışında daha fazla eklemenin ve geliştirmenin olduğunu belirtiyor. Bunun dışında yeni kostümlerin de oyun içerisinde bulunduğunu bildiriyor.
 
 
 
Oyunda hem araştırmaya koyulacak hem de bu yeni kostümler ile karakter ile daha iyi etkileşime geçecek ve onu daha iyi benimseyebileceğiz. Oyun içerisinde araştırmayı daha farklı şekilde deneyimlemek için karakterlerin kostümlerini değiştirebilecek ve oyun içerisinde bu kostümleri rahatlıkla görebileceğiz. Zaten oyun bizlere üçüncü şahıs kamera bakış açısını sunduğundan dolayı karakterin tüm görünümünü direkt olarak görebiliyoruz.

Korku macera serisi Fatal Frame'i severler için bu yeniden düzenleme gerçekten ilaç gibi gelecek. Dolayısıyla bu yapımı hayranlar şu anda bekliyor durumda. Oyunun yeniden düzenlenmiş sürümü 9 Mart tarihinde biz oyun severlerle buluşacak. Korku ve macera türünü severler ve bunun yanı sıra da keşif olayını da severler için bu yapım gayet iyi bir deneyim sunacak. Seri içerisinde diğer taraftan farklı farklı yeniden düzenlenmiş sürümler de bulunuyor. Dilerseniz seride yer alan diğer yeniden düzenlemelere Steam sayfası üzerinden göz atabilir ve bu seri içerisinde yer alan diğer korku oyunlarını da deneyimleyebilirsiniz.
 
 

Üçüncü şahıs kamera bakış açısına sahip tek oyunculu bu korku macera oyununun şu anda Steam sayfası açık durumda. Dilerseniz Steam sayfasından oyunu istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Toplamda 6 dili destekleyen bu yapım yeniden düzenlenmiş bir sürüm olarak karşımıza çıkacak. Birçok grafik, ses ve karakter geliştirmelerini bünyesinde barındıracak olan bu yapım bizleri büyük bir korku macerasına sürükleyecek.
 
- Figment 2: Creed Valley (9 Mart: aksiyon, macera, keşif)
 
 

Bedtime Digital Games tarafından geliştirilen ve aynı ekip tarafından yayınlanacak olan aksiyon, macera, keşif oyunu Figment 2: Creed Valley, 9 Mart tarihinde geliyor. İzometrik kamera bakış açısına sahip bu müzikal platform aksiyon macera oyununda bizleri büyük bir macera bekliyor. Bu macera içerisinde etrafta koşturabiliyor, çeşitli platformlar üzerinden atlayabiliyor, tuzaklara karşı gelebiliyor ve patron-boss savaşları ile mücadele edebiliyoruz. Oyun içerisinde farklı farklı bölgeler bulunuyor ve her bölgenin kendine ait teması ve platform unsurları yer alıyor. Platform unsurları yer yer çözülmesi gereken bulmacalar şeklinde yer yer de tehlikeli tuzaklar şeklinde karşımıza çıkıyor. Bunları aşmak ve mücadeleye devam etmek tamamen bizim işimiz.

Figment 2: Creed Valley'de bir yandan müzikal bir deneyim elde ederken diğer taraftan da savaş ve aksiyona da dalabiliyoruz. Oyun içerisinde bulunan karakterimiz ile karşımıza farklı ortamları keşfedebiliyor bunun yanı sıra tehdit ve tehlikelere karşı gelebiliyoruz. Elimizde bulunan kılıcımız ile beraber atıldığımız bu macerada farklı bulmacaları çözebiliyor, yeni bölgelere geçiş yapabiliyor ve her bölgenin o farklı atmosferini deneyimleyebiliyoruz.
 
 

Elimizdeki kılıcımız ile beraber atıldığımız bu yapımda bizleri tehlikeli ve tehdit dolu yaratıklar bekliyor. Bu yaratıkların her birinin kendine özgü özellikleri ve becerileri bulunuyor. Bunları alt etmek ve kılıcımızı onlara geçirmek için çeşitli aksiyon hamleleri yapabiliyor ve onlara karşı gelebiliyoruz. Oyun içerisinde karakterimiz ile beraber kılıcımızı savurabiliyor, bir düşmanı alt edebiliyor, düşman saldırılarından kaçınmak için yerde takla atabiliyor ve daha fazlasını yapabiliyoruz. Korkularımızla yüzleşeceğimiz bu yapım içerisinde karanlık bir atmosfer de bizleri bekliyor.

Huzurla dolu bir bölge olan bu dünya daha sonra kabusların esiri oluyor. Kabusların esiri olan bölgede zamanla korku dolu yaratıkların yuvası haline geliyor. Biz de bu toprakları ele geçiren tehdit ve tehlikelere karşı çıkmak için büyük bir maceraya ve mücadeleye atılıyoruz. İzometrik bakış açısına sahip bu platform aksiyon macera oyununda bizlere benzersiz bir deneyim sunuluyor ve arka planda da müzikal bir yapı bizlere eşlik ediyor.
 
 

Oyun içerisinde karşımıza çıkan çeşitli tehdit ve tehlikelerinin haricinde bir de patron savaşları çıkıyor. Bu patron - boss savaşları müzikal bir deneyim eşliğinde beliriyor. Patronların saldırılarından kaçmak için çeşitli hamlelerde bulunuyor ve onları alt etmeye çalışıyoruz. Patron savaşları biraz zorlu bir yapıyı bizlere sunuyor ve onları alt etmek için de reflekslerimizi kullanmamız gerekiyor. Dolayısıyla patron savaşları ve müzikal bir deneyim gayet birbirine güzel bir şekilde harmanlanmış diyebilirim.

Öte yandan oyun içerisinde farklı bir mekanik olarak iki ayrı dünya yapısı bulunuyor. İki farklı zihin perspektifine geçiş yapabileceğimiz bu oyunda iki farklı ortamı deneyimleyebiliyoruz. Bu iki farklı ortam arasında farklı olaylar ve yapılar meydana geliyor. Dolayısıyla hangisi daha az tehlikeli ise o ortama doğru geçiş yapabiliyor ve o ortama da uyum sağlamayı çalışıyoruz. Bu ikili ortam sayesinde bizlere çeşitli ve geniş bir oyun deneyimi bekliyor diyebilirim. Oyuna çeşitlilik katan unsurlardan biri olarak da karşımıza çıkan bu zihin perspektifi sayesinde olaylara farklı bir bakış açısı getirebiliyoruz.
 
 

Oyun içerisinde yukarıda da bahsettiğim gibi çeşitli bölgeler ve atmosferler bizleri bekliyor. Her bölgenin kendine özgü teması ve yapısı bulunduğundan dolayı da her bir bölgede farklı bir deneyim elde edebiliyoruz. Ayrıca bu yapım içerisinde hem tek oyunculu hem de yerel çok oyunculu olarak yer alabiliyor ve arkadaşımızla beraber oyunun deneyimleyebiliyoruz. Tek başımıza ilerlemek yerine arkadaşımızla beraber bu oyunu iş birliği içerisinde oynamak daha eğlenceli ve keyifli hale gelebilir. Dolayısıyla korkularımızı bu sayede daha kolay bir şekilde ve yardımlaşarak yenebiliriz. Oyun içerisinde çevrimiçi çok oyunculu bir yapı bulunmuyor ancak yerel çok oyunculu bir sistem bulunuyor. Dolayısıyla yerel olarak bu iş birliği modunu deneyimleyebiliyoruz.

Arka planda müzikal bir deneyimin yer aldığı bu platform aksiyon macera oyununda karakterimiz ile ilerleyebiliyor ve çeşitli bulmacaların üstesinden gelebiliyoruz. Figment 2: Creed Valley içerisinde iki farklı karakter bulunuyor. Bunlardan biri ana karakterimiz olan kılıçlı diğer karakteri ise yardımcı bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Yardımcı karakterimiz ise uçan bir kuş olarak yanımızda bulunuyor ve çeşitli bulmacaları ve platformları aşmak için bu uçan kuşu kullanabiliyoruz. Oyun içerisinde çok farklı bölgeler bulunuyor ve her bölgenin farklı farklı özellikleri ve zorlukları bizlere sunuluyor. Dolayısıyla oyunda dikkat etmemiz gereken platform tuzakları, platform özellikleri ve bulmacalar yer alıyor. Dolayısıyla bu bulmacaları çözmek için ve zorlu platform tuzaklarını aşmak için hem ana karakterimizi hem de yardımcı karakterimizi kullanabiliyoruz. Yer yer ikisinin de birbirine yardımcı olduğu kısımları deneyimleyebiliyoruz.
 
 

Yerel çok oyunculu mod içerisinde birimiz ana karakteri diğerimiz ise yardımcı karakteri yani uçan kuşu kontrol ediyor. Dolayısıyla iki oyuncu da birbirine yardım etmek için bu oyun içerisine dalabiliyor ve büyük bir maceraya atılıyor. İki oyuncu da bu oyunda iş birliği içerisinde girerek bu doğrultuda hamleler yaparak ilerlemeye çalışıyor.Kkarşılarına çıkan platform tuzaklarını ve bulmacaları çözmeye çalışıyor.

Renkli ve ilgi çeken grafiklere sahip olan bu yapım içerisinde karakter animasyonları da gayet akıcı bir şekilde karşımıza çıkıyor. Dolayısıyla oyun bizlere güzel bir aksiyon platform türüne ait deneyim sunmaya çalışıyor. Oyun içerisinde her bölgenin belli başlı açılacak alanları bulunuyor. Bu kilitleri açmak için de o bölgedeki tehlikeleri ve tehditleri temizlemek gerekiyor ve bulmaca unsurlarına aşmamız gerekiyor.
 
 

Her bölgenin kendine ait farklı zorlukları bulunan bu yapım içerisinde korkularımızla yüzleşiyor, farklı farklı mini oyunları bitirmeye çalışıyor ve daha fazlasını yapabiliyoruz. Örneğin bir bölümde bir kale ve bir top bulunuyor. Bu kısımda topu kaleye atmamız ve gol atmamız gerekiyor. Bu tarz mini oyunlar oyun içerisinde yer alıyor ve bu da oyuna çeşitlilik katan unsurlar arasında bulunuyor. Kısacası her bölgede farklı bir deneyim bizleri bekliyor.

Bu tarz platform aksiyon macera oyunları severler için gayet ideal ve eğlenceli bir deneyim sunmayı hedefleyen bu yapıma bir göz atabilirsiniz. Oyun 9 Mart 2023 tarihinde biz oyun severlere sunulacak. Tek oyunculu ve yerel çok oyunculu bir yapıyı bünyesinde barındıran bu yapım toplamda 17 dili destekliyor. 17 dil arasında Türkçe dil desteği de yer alıyor.

Şu anda Steam sayfası açık olan bu oyunu dilerseniz istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Bu bildirim sayesinde oyunun çıktığından haberdar olabilir ve anında oyunu satın alıp kütüphanenize ekleyebilirsiniz. Oyun içerisine ayrıca Steam başarımları da bulunuyor.
 
- Clash: Artifacts of Chaos (10 Mart: aksiyon, macera)
 
 

ACE Team tarafından geliştirilen ve Nacon tarafından yayınlanacak olan aksiyon, macera oyunu Clash: Artifacts of Chaos, 10 Mart tarihinde geliyor. Grafikleri ile ve aksiyon sistemi ile ön plana çıkmayı hedefleyen bu yapımda büyük bir maceraya atılıyor ve bu dünyanın tehditlerini ve tehlikelerini alt etmeye çalışıyoruz. Oyun içerisinde farklı aksiyon sekansları, çeşitli zorlu dövüşler ve yaratıklar bizleri bekliyor. Oyunda tuhaf bir dünyaya atılıyor, buradaki garip yaratıkları ve canlıları alt etmeye çalışıyor ve burayı bu kötülüklerden arındırmaya çalışıyoruz. Tuhaf topraklarda giriştiğimiz bu macerada farklı farklı bölgelere ve farklı aksiyon sahnelerine konuk oluyoruz.

Atmosferik bir aksiyon macera deneyimi sunan bu yapımda tek kişi olarak görev alıyor ve dövüş sisteminin tüm gereklilikleri bu oyun içerisinde yer alıyor. Oyun içerisinde karşımıza çıkan düşmanlara karşı saldırabiliyor, onların saldırılarına karşı hamleler yapıp kaçabiliyor, düşmanların hamlelerini kesintiye uğratmak ve onları birkaç saniyeliğine devre dışı bırakmak için onları sersemletebiliyor, bunun yanı sıra yine düşmanlardan gelen saldırıları savunabiliyor ve savuşturabiliyoruz. Oyun içerisinde saldırma ve savunma mekanikleri gerçekten de güzel bir şekilde harmanlanmış gibi görünüyor.
 
 

Garip yaratıkların ve oluşumların yer aldığı bu dünyada gerçek üstü bir atmosfer ve gerçek üstü bir hikaye anlatılıyor. Oyunda farklı farklı karakterler, farklı uygarlıklardan gelen yaratıklar, bu yaratıkların farklı özellikleri ve çeşitli manzaralar bulunuyor. Oyun içerisinde farklı farklı tehlikeler ve tehditler bekliyor olacak. Bu tehlikeler arasında yer alan düşmanlar farklı tiplere sahip olarak karşımıza çıkacak. Her düşman tipinin bizlere farklı etkisi ve tehdidi bulunacak.
 
Her düşmanın kendine ait özellikleri ve görünümü bulunacak. Dolayısıyla düşmanların
saldırılarından kaçınmak için onların ne tür saldırı yaptığını öncelikle öğrenmemiz, aklımızda tutmamız ve ona göre kendimizi savunmamız gerekecek. Dolayısıyla oyun içerisinde kullandığımız karakterle beraber reflekslerimizi de sağlam bir şekilde kullanmamız lazım.
 
 

Fantezi bir dünyaya atıldığımız bu macerada çeşitli toprakları ve bölgeleri keşfedecek ve bu bölgelerin manzaralarına tanıklık edeceğiz. Her bölgenin kendine ait teması, manzarası ve tehditleri bulunacak. Oyun içerisinde atıldığımız bu büyük macerada ilginç toprakların yollarına atılacağız, farklı karakterler tanıyacağız ve arka planda olan sırları keşfetmeye çalışacağız. Clash: Artifacts of Chaos içerisinde yine çeşitli görevler alacak, karşımıza çıkan tehditleri ortadan kaldırmaya çalışacak ve bize sunulan dövüş mekaniklerini sonuna kadar kullanacağız.

Oyun içerisinde dövüş ve aksiyon sistemi üzerinde gerçekten uğraşılmış gözüküyor. Dolayısıyla oyunda dövüş stilimizi özelleştirebileceğimiz bir mekanik de bulunuyor. Bu mekanik sayesinde farklı dövüş stilleri arasında geçişler yapabiliyor ve kendimize ait bir dövüş stili oluşturabiliyoruz. Dolayısıyla her bir oyuncu bu dövüş stilini özelleştirilebiliyor ve kendine göre harmanlayabiliyor. Oyunda yer alan her bir oyuncu bu dövüş sitelerinden farklı bir şekilde yararlanıyor ve farklı deneyim elde edebiliyor. Böylece herkes kendine göre farklı bir stil benimseyebiliyor. Bu da oyuna çeşitlilik getiren unsurlardan bir tanesi diyebilirim.

Zar sistemi
 
 

Oyun ile giriştiğimiz bu macerada farklı farklı özelliklerde bizleri bekliyor olacak. Örneğin oyun içerisinde bulunan zar sistemi gerçekten bizlere farklı bir mekaniği sunuyor. Bu mekanik şöyle işliyor: Öncelikle bir rakibi dövüşe davet etmeden önce bir zar atma olayına giriyoruz, zar konusunda başarılı olursak dövüşün kurallarını belirleyebiliyor, eğer rakip kazanırsa dövüşün kurallarını o belirliyor. Tabii ki her dövüşün kendine özgü kuralları oluyor. Dolayısıyla zar oyununu kazanmak kendi lehimize kurallar koymak demek oluyor. Haliyle  bu fırsatı kaçırmamak için zar oyununu kazanmak gerekiyor. Tabii ki bunun için de biraz şans lazım.

Oyun içerisinde yer alan bu zar sistemi gerçekten de farklı bir mekanik olarak karşımıza çıkıyor. Dövüşün kurallarını belirleyeceğimiz bu zar oyununda öncelikle bize birazcık şans gerekiyor. Zar oyunu ile beraber dövüşün kuralları belirleniyor ve dövüş bu şekilde başlamış oluyor.

Borderlands havası
 
 

Bu yapım Zeno Clash ve Zeno Clash II ile aynı evrende geçiyor fakat tamamen farklı bir oyun olarak karşımıza çıkıyor. Bu serilerin dışında bağımsız bir oyun olarak karşımıza çıkacak olan bu oyun bizleri büyük bir maceraya sürüklüyor ve gerek görselliği ile  gerek atmosferi ile gerekse dövüş ve aksiyon mekanikleri ile ön plana çıkmayı hedefliyor. Oyunun grafik stili ve karakter tasarımları gerçekten de ilgi ve dikkat çekici. Şahsen ben bu stili oldukça beğeniyorum. Yine bu stil ve grafik tarzı Borderlands serisini bizlere hatırlatıyor. Dolayısıyla gerek çizimler gerekse oyunun atmosferi gerçekten bu yapımla benzerlik gösteriyor.

Oyun içerisinde yukarıda da bahsettiğim gibi farklı farklı bölgelere gidebiliyor, bu farklı bölgelerin atmosferlerini ve manzaralarını keşfedebiliyoruz. Her bölgenin de kendine ait tehlikeleri ve tehditleri bulunuyor. Karşımıza çıkacak tehditleri de alt etmek için aksiyon ve dövüş sistemine kullanıyoruz. Yine dövüş sistemini kendimize göre özelleştirebiliyor ve kendi stilimizi oluşturabiliyoruz. Dolayısıyla bu konuda oyunculara büyük özgürlük sunuluyor diyebilirim.
 
 

Clash: Artifacts of Chaos içerisinde karşılaştığımız tehditler farklı farklı görünümlere ve özelliklere sahip olarak geliyor. Dolayısıyla onların saldırı stillerini anlamak için birazcık sağa sola kaçmak lazım. Oyunda düşman saldırılarından kaçmak için savunma yapabiliyor, düşmanların saldırılarını savuşturabiliyor ve karşı hamlede bulunabiliyoruz. Dövüş mekanikleri üzerinde oldukça uğraşıldığı belirtilen bu yapımda bizleri dolu dolu aksiyon bekliyor diyebilirim.

Büyük bir maceranın kapılarını aralayan bu oyunda farklı bölgelere gidebiliyor ve buraların arka planında kalan sırları keşfedebiliyoruz. Her bölgenin kendine ait etkileşime girebileceğimiz karakterleri, düşmanları ve kısımları bulunuyor. Bu bölgelerde yine farklı karakterlerle dövüşebiliyor ve onlarla zar oyunu oynayabiliyoruz. Oyun içerisinde dolayısıyla sürekli olarak bir aksiyon ve dövüş sistemine dahil oluyoruz.
 
 

Oyunda içerisine dalabileceğimiz çeşitli maceralar, bölgeler ve daha fazlası bulunuyor. Bölgeler arasında çok farklı atmosferler, manzaralar ve yaratıklar yer alıyor. Gerçek üstü bir yapıyı bizlere aktaran bu oyunda biz de farklı bir karakter olarak oyun içerisine dahil oluyoruz. Her bir karakterin farklı görüntüsü ile bezeli bu dünyada çeşitli yaratıklar karşımıza çıkıyor. Bu yaratıkların bazıları dost bazıları ise düşman olarak karşımıza çıkıyor. Oyun içerisinde gittiğimiz bölgelerde farklı farklı karakterlerle konuşabiliyor ve onlarla etkileşime girebiliyoruz. Gerek ara sahneler gerekse giriştiğimiz diyaloglar sayesinde onlardan görev alabiliyor ve çeşitli görevleri yerine getirebiliyoruz.

Patron savaşları

Gerek karakter tasarımları ile gerekse dövüş mekanikleriyle farklı bir yapıyı bizlere sunmayı hedefleyen bu oyunda patron savaşları da bulunuyor. Patron savaşları normal savaşlara göre daha zorlu ve daha uzun sürüyor. Dolayısıyla patronları alt etmek için onların saldırı stillerini öncelikle öğrenmemiz gerekiyor. Bu saldırı stilini öğrendikten sonra karşı hamlede bulunabiliyor ve tam saldırı yapacağı zaman kaçabiliyoruz.
 
 

Bu tarz aksiyon macera oyunlarını seviyorsanız bu yapıma bir göz atabilirsiniz. Çünkü oyunun dünyası ve atmosferi gerçekten de farklı olarak karşımıza çıkıyor. Gerek oyun için mekanikleri gerekse grafik stili oldukça dikkat çekiyor. Oyun 10 Mart tarihinde biz oyun severlerle buluşmayı hedefliyor. Steam sayfası açık olan bu oyunu dilerseniz istek listenize ekleyebilirsiniz ve çıkış yaptığı gün de bir bildirim alabilirsiniz. Böylece oyunun çıkış yaptığından haberdar olabilirsiniz.
- Monster Energy Supercross - The Official Videogame 6 (9 Mart: yarış, simülasyon)
 
 

Milestone tarafından geliştirilen ve aynı ekip tarafından yayınlanacak olan yarış simülasyon oyunu Monster Energy Supercross - The Official Videogame 6, 9 Mart tarihinde çıkış yapmaya hazırlanıyor. Hızlı bir yarış deneyiminin yer aldığı bu oyunda simülasyon unsurları da bulunuyor. Yarış ve simülasyon unsurlarının harmanlandığı bu yapım içerisinde bizleri zorlu pistler ve zorlu bölgeler bekliyor. Oyunda motorumuza atlıyor, zorlu bölgelerde ve zorlu engebelerde ilerlemeye çalışıyor ve rakipleri geride bırakmaya başlıyoruz. Oyun içerisinde ne kadar çok dikkatli olursak o derece rakiplerin önüne geçebiliyor ve yarışı kazanmaya daha da yaklaşabiliyoruz.

Gerçekçi bir yarış deneyimi sunmayı hedefliyor

Oyunda gerçekçi yarış deneyimi ve özellikleri bizleri bekliyor. Oyun içerisinde yer alan zeminin özellikleri sürüşümüzü ve motorumuzu oldukça etkiliyor. Dolayısıyla pistin durumu, havanın durumu ve diğer unsurlar yarış deneyimimizi üst düzeyde etkiliyor. Bu durum da oyun içerisindeki gerçekçiliği artıran etmenlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Bu tarz oyunlarda bu tür özelliklerin yer alması hem gerçekçiliği arttırıyor hem de yarış deneyimini daha da katlıyor diyebilirim.
 
 

Arazi zorluklarının biz oyuncuları etkilediği bu oyun içerisinde birçok ayrıntı bizleri bekliyor.
Oyun içerisinde yine karşılaştığımız rakiplere karşı gelebiliyor, onları saf dışı bırakmak için köşelere sıkıştırabiliyor ve yarışı kazanmak için elimizden geleni yapmaya çalışabiliyoruz. Monster Energy Supercross - The Official Videogame 6 içerisinde hem gerçekçilik hem de özgür bir yarış deneyimi bizleri bekliyor. Oyunda çeşitli yarışlara katılarak üst sıralarda olmaya ve ismimizi yukarı kısımlara taşımaya çalışıyoruz.

Gerçek hayatta yer alan pistler ve sürücüler yer alıyor

Oyun içerisinde gerçek hayattan modellenmiş çeşitli resmi motosikletler, sürücüler ve pisler bulunuyor. Bunların her biri gerçek hayattan alınmış modellerden oluşuyor. Dolayısıyla gerçekçi bir yarış deneyimini daha da ön plana çıkarmak için bu tür modellemeye gidilmiş durumda. Her bir ayrıntının özenle hazırlandığını belirten geliştirici ekip bu oyunda yarış ve simülasyon unsurlarına bir araya getiriyor.

Arazi koşulları sürüş deneyimini etkiliyor
 
 

Oyunda türlü türlü pisler bizleri bekliyor. Dağlık alanlardan havaalanlarına, madenlerden parklara kadar birçok farklı bölge ve pist bizim yarışmamız için kenarda bekliyor. Oyun içerisinde her bir pistin farklı arazi zorlukları ve koşulları bulunuyor. Örneğin bir pist yağmurun etkisiyle çamurlanabiliyor ve bu da görüşümüzü ve yarış deneyimimizi etkileyebiliyor. Diğer pist ise tamamen günlük güneşlik olabiliyor ve güneş ışınları gözümüzü alabiliyor. Dolayısıyla her pistin kendine göre zorlukları ve hava koşulları bulunabiliyor. Bu durumun bizleri etkilemesi de gerçekçiliği ön plana çıkarıyor.

Farklı oyun modları yer alıyor

Oyun içerisinde yarış yapacağımız birçok mod bulunuyor ancak en çok zaman geçireceğimiz mod kariyer modu olacak. Dolayısıyla kariyer modu içerisinde bir yarışçı belirleyebiliyor, kendimize bir motor alabiliyor ve büyük dünya şampiyonalarına katılabiliyoruz. Oyun içerisindeki kariyer modu bizleri sıfırdan başlatıyor ve zirveye doğru ulaşmamızı sağlayan yarışları bizlere sunuyor. Oyundaki bu mod sayesinde büyük bir maceraya atılıyor ve bu macera sonunda da şampiyon olma mücadelesini kazanıp kazanmayacağımız belli oluyor.
 
 

Monster Energy Supercross - The Official Videogame 6 içerisinde kariyer modu dahilinde çeşitli dünya şampiyonalarına katılıyor, bu süreçte eğer ismimizi yukarılara taşıyabilirsek çeşitli sponsorluklar elde edebiliyor ve gelirimizi artırabiliyoruz. Bunun yanı sıra yeni motorlar yeni motor parçaları ve daha fazlasını da ekibimize dahil edebiliyoruz. Her yarış farklı farklı özellikleri ve zorlukları bizlere sunuyor. Dolayısıyla oyun içerisinde dikkat etmemiz gereken çok fazla etmen yer alıyor.

Antrenman modu

Oyunda kendimizi geliştirebileceğimiz ve yarışlarda daha iyi deneyim elde edebileceğimiz antrenman modu bulunuyor. Bu antrenman modu sayesinde kendimizi daha da geliştirebiliyor ve sürüş deneyimimizi daha da iyileştirebiliyoruz. Antrenmanlar sayesinde hem reflekslerimizi hem sürüş deneyimlerinizi hem de karakterimiz ve aracımızı daha da ileri seviyeye taşıyabiliyoruz. Dolayısıyla bu mod gerçekten de oyun içerisinde önem taşıyor diyebilirim.

Ritim modu
 
 

Oyun içerisinde antrenman ve kariyer modu dışında bir de ritim moda bulunuyor. Bu ritim modu sayesinde oyun içerisinde düz bir alana giriş yapabiliyor ve sadece gaza basıyoruz. Bu mod içerisinde herhangi bir engel vesaire bulunmuyor, tamamen akacağımız ve gideceğimiz düz bir yol bulunuyor. Bitiş çizgisine ilk ulaşan da bu yarışı kazanıyor.

Oyunda yukarıda da bahsettiğim gibi hem motoru hem de sürücüyü özelleştirebiliyor ve geliştirebiliyoruz. Oyun içerisinde yer alan bu sürücü becerilerini geliştirerek yarışlarda daha iyi bir deneyim elde edebiliyor ve ön sıralara geçmeye başlıyoruz. Motosikletin her bir parçasını ayarlayabildiğimiz ve geliştirebildiğimiz hatta değiştirebildiğimiz bu simülasyon unsurları sayesinde daha gerçekçi bir deneyim elde edebiliyor ve kendimize göre özelleştirmeler yapabiliyoruz. Özelleştirdiğimiz ve güçlendirdiğimiz parçalar sayesinde rakipleri arkamızda bırakabiliyor ve dünya şampiyonasında ismimize üst sıralara taşıyabiliyoruz. Ne kadar çok yarış kazanırsak o kadar çok ünlenebiliyor ve bu sayede çeşitli sponsorluklar ve kazançlar elde edebiliyoruz.

Oyunda pistleri kendimiz de yapabiliyoruz
 
 

Oyun içerisinde bir de kendi pistimizi deneyebileceğimiz ve yapabileceğimiz editör yer alıyor. Bu editör sayesinde istediğimiz pis şeklini, hava durumunu ve diğer durumları ayarlayabiliyor ve özelleştirebiliyoruz. Bunun yanı sıra oyun içerisinde yine diğer bir editör olan kask editörü sayesinde kendimize ait bir tarz yakalayabiliyor, özelleştirmeler yapabiliyor ve stilimizi belirleyebiliyoruz. Hem sürücümüzü hem motosikletlerimizi özelleştirebileceğimiz bu editörler sayesinde daha farklı bir şekle sahip olabiliyoruz.

Tek oyunculu ve pvp yarışlar da bulunuyor

Hem tek oyunculu hem de çevrimiçi pvp modlarını bünyesinde barındıran bu oyunda diğer yarışçılar ile piste atılabiliyor ve yarışabiliyoruz. Bunun yanı sıra çevrimiçi skor tabloları da bulunuyor. Bu skor tabloları sayesinde ismimizi üst sıralara taşımaya çalışıyor ve yüksek skorlar elde etmeye çalışıyoruz. Çeşitli puanlar kazanacağımız bu yarış oyunu içerisinde ustalaşmak için biraz zamana ihtiyacımız lazım. Dolayısıyla oyunda ne kadar çok yarışırsak ve ne kadar çok pis zorluklarını aşarsak o kadar çok deneyim elde etmiş oluyoruz
 
 

Motor yarış deneyimini bizlere gerçekçi bir şekilde sunmaya çalışan bu yapım 9 Mart tarihinde çıkış yapmayı planlıyor. Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda. Dilerseniz Steam sayfasından isteklisiniz ekleyebilirsiniz. Bu tarz motor yarışı ve simülasyon oyunlarından hoşlanıyorsanız ve seviyorsanız bu yapıma bir göz atabilir ve bir şans verebilirsiniz.
- Do Not Feed the Monkeys 2099 (9 Mart: yönetim, seçim tabanlı)
 
 

Fictiorama Studios tarafından geliştirilen ve Joystick Ventures tarafından yayınlanacak olan yönetim, macera, seçim oyunu Do Not Feed the Monkeys 2099, 9 Mart tarihinde çıkışını gerçekleştirmeyi hedefliyor. Seçimlerin önemli olduğu ve dijital bir casusluk simülasyonunu bizlere sunan bu yapım içerisinde farklı oyun mekanikleri bizleri bekliyor olacak. Oyun içerisinde yer alan bilgisayarımız ile çeşitli casusluk programları yükleyebilecek, programlar aracılığıyla çeşitli güvenlik kameralarına geçiş yapabilecek, bu ortamları gözetleyebilecek ve onların gizli yaşamlarına tanıklık edebileceğiz. Çeşitli hack araçları ile beraber farklı firmaların neler yaptığını görebilecek, hangi oluşumda ne işler çevrildiğine şahit olabilecek ve daha fazlasını ulaşabileceğiz.

Mahremiyetin ihlal edildiği bu yapım içerisinde kişilerin özel hayatına göz dikebilecek, özel hayatın gizliliğini ihlal edebilecek ve ek programlarımızı farklı bilgisayarlara yükleyebileceğiz. Oyun içerisinde bir kulüp üyesi olarak bulunacağız. Bu kulüp üyesi olan çeşitli gereklilikleri yerine getirmek için de özel hayatın gizliliğini ihlal etmemiz gerekecek. Dolayısıyla bu yapımda tamamen illegal işler yapacak ve bunun üzerine yürüyeceğiz.
 
 

Gelecek temasını işleyen bu yapım içerisinde bir programcı olarak özel hayatın gizliliğini ihlal edecek, bilgisayarımızla beraber çeşitli güvenlik kameralarına geçiş yapabilecek ve insanları dikizleyebileceğiz. 2099 yılını temel alan bu oyun içerisinde dünya üzerinde casusluk yapan bir grubun üyesi olarak rol alacağız. Distopik bir dünyada geçen bu oyunda seçimler oldukça önem arz edecek.

Dijital casusluğun ve yönetim unsurlarının yer aldığı bu oyun içerisinde zaman zaman çeşitli seçimler bizlere sunulacak. Bu seçimler sonucunda gideceğimiz yol farklılaşacak ve her bir oyuncu bu yapım içerisinde farklı bir deneyim elde edecek. Seçimlerin çok önemli olduğu bu yapım içerisinde yapacağımız her bir seçim bizleri farklı bir sonuca götürecek ve yaptığımız seçimlerin de bir sonucu olacak. Dolayısıyla bu kararları vermek için üzerinde biraz düşünmemiz ve plan yapmamız gerekecek.
 
 

2099 yılı içerisinde geçen bu yapımda özel hayatın gizliliğini ihlal eden bir grup sürekli olarak üye tazelemeye çalışıyor. Biz de bu gruba geçiş yapabiliyor ve buradaki görevleri yerine getirebiliyoruz. Davetli olduğumuz bu grup sayesinde çeşitli bölgelerin neler yaptığına bakabiliyor, şirketlerin iç işlerine karışabiliyor ve herhangi bir yerin odasına bir bakış atabiliyoruz, Güvenlik kameralarını hackleyebildiğimiz ve çeşitli ek programları kurabildiğimiz bu yapım içerisinde birçok özel hayata geçiş yapabiliyor ve onlara bakabiliyoruz.

Özel hayatı dikizlediğimiz bu oyun içerisinde farklı farklı sırları da ortaya çıkarabiliyoruz. Örneğin bir şirketin gizli saklı işleri yer alabiliyor ve biz de bunları güvenlik kamerası aracılığıyla veya bilgisayarlara yüklediğimiz hack programı aracılığıyla ortaya çıkarabiliyor ve bu sayede onların ne iş yaptığını görebiliyoruz. Farklı bir yapıyı ve mekaniği bizlere sunan bu yapım içerisinde gerçekten de değişik olaylar dönüyor diyebilirim.
 
 

Oyunda tabii ki her bir oyuncunun amacı bu tür yerlere giriş yaparak kenara biraz para ayırmak. Dolayısıyla her yaptığımız başarılı hack girişimi ile beraber cebimize birazcık para ayırabiliyor ve bunlarla beraber kendimizi daha da geliştirebiliyor ve ekipmanlar alabiliyoruz. Farklı farklı çalışanları ve iş yerlerini gözetleyebileceğimiz bu oyun içerisinde teknolojimizi ilerletebiliyor ve hızlı gelişmelere yol açabiliyoruz.

Farklı farklı ırkların bir arada yaşadığı bu oyun içerisinde insanlar, robotlar ve uzaylılar bulunuyor. Bu üç ırk tamamen bir arada yaşıyor ve koordineli bir şekilde işlerini yürütmeye bakıyor. Üç farklı ırkın bir arada yaşamaya çalıştığı bu yapımda bizde çeşitli casusluk işleri konusunda görev alıyor ve bu konuda da bizleri teşvik eden bir grup bulunuyor.

Her dönemde olduğu gibi 2099 yılında casusluk olayları en tepe noktaya ulaşıyor ve biz de bu grubun üyesi olarak bu oyun içerisinde yer alıyoruz. Oyunda gizli kameraları yönetebiliyor,
kendimize ait programları kullanabiliyor ve farklı işler yapabiliyoruz.
 
 
 
Oyun içerisinde daha fazla kameraya ihtiyacımız olabiliyor. Dolayısıyla bunun için de para kazanmamız gerekiyor ve yeni kameralar almamız lazım. Bunun da oyun içerisindeki dengesi tamamen biz oyuncular ait. Oyun içerisinde farklı farklı dernek kuruluşları bulunuyor. Bu dernek kuruluşlarla etkileşime geçebiliyor ve onların gizli sırlarını açığa çıkarabiliyoruz.
 
Kameralar aracılığıyla gözetleyebildiğimiz ve çeşitli komploları açığa çıkarabildiğimiz bu oyunda para kazanabileceğimiz ek işler de yapabiliyoruz. Güvenlik sistemlerini kırabiliyor, kameralara geçiş yapabiliyor, bilgisayarlara hack programları yükleyebiliyor ve daha fazlasını yapabiliyoruz.
 
 

Farklı bir yapıyı ve dünyayı bizlere sunan ve seçimlerin de önemli olduğu bu yapım bizleri yeni bir maceraya götürüyor diyebilirim. Bu tarz teknoloji ve hack işlerinden hoşlanan oyuncular bu yapıma bir göz atabilir. Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda. Steam sayfasından dilerseniz istek listenize ekleyebilir ve oyun çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. 

Bunun dışında yine Steam sayfasında oyunun demo sürümü bulunuyor. Bu demo sürümünü dilerseniz indirebilir ve oyunun bir kısmını deneyimleyebilirsiniz. Bu demo sürümü sayesinde oyun içerisinde hangi mekaniklerin ve yapının olduğuna bakabilir ve satın alıp almayacağınıza bu demo sürümü sayesinde karar verebilirsiniz.
 
- Masterplan Tycoon (9 Mart: inşa etme, yönetim, strateji)
 
 

Bureau Bravin tarafından geliştirilen ve Ravenage Games, Doyoyo Games tarafından yayınlanacak olan inşa etme, strateji, yönetim oyunu Masterplan Tycoon, 9 Mart tarihinde geliyor. Bir düzlem üzerinde yer aldığımız bu oyun içerisinde adeta bir oyun programcısı gibi bulunuyor ancak buradaki tek farkımız kaynak yönetimi ve strateji unsurları. Oyun içerisinde herhangi bir animasyon veya farklı bir durum söz konusu değil sadece bir programımız var ve bu programı içerisinde gerekli kaynakları ve ağları kurmamız gerekiyor.

Minimalist bir görsel tarzda karşımıza çıkan bu kaynak yönetimi strateji oyununda farklı farklı düğümleri bir araya getiriyor, adeta bir oyun programlıyor gibi farklı unsurları birbirine bağlıyor ve bu düğümlerin bir mantık çerçevesi içerisinde olmasını sağlıyoruz. Oyun içerisinde belli başlı unsurlar yer alıyor ve bu unsurları birbirine harmanlıyor ve birleştiriyoruz. İşte böyle bir şekilde kaynağımız yönetiyor ve stabil bir hizmet sunabiliyoruz.
 
 

Strateji kaynak yönetimi oyununda çeşitli bağlantılar ve bu bağlantıların özellikleri bulunuyor. Her bir bağlantıyı planlı bir şekilde birbirine bağlamamız ve özelliklerinden en iyi şekilde faydalanmamız gerekiyor. Büyük bir ulaşım ve lojistik ağını kurabileceğimiz bu düzlem üzerinde ulaşım ağının temelini bu bağlar sayesinde atabiliyor ve en iyi şekilde hizmet vermek için bu bağları birleştirebiliyoruz.

Bu dünya içerisinde en büyük ulaşım anı oluşturabileceğimiz yapımda temas noktalarını görmeye çalışıyor, bunları birbirine bağlamaya çalışıyor ve mantık çerçevesine düğünleri atmaya çalışıyoruz. Oyun içerisinde temel amacımız büyük bir ulaşım ve lojistik ağı kurmak ve istenilen ürünlere oraya ulaştırmak. Oyunda belli başlı bölgeler ve kısımlar yer alıyor, bu bölgelere büyük ve stabil bir ulaşım ağı kurmak ise tamamen bizim işimiz oluyor.
 
 

Kaynak yönetiminin ve ulaşım sistemlerinin ön planda olduğu bu oyunda her bir ürünü doğru şekilde kullanıcılara ulaştırmamız gerekiyor. Bu yüzden de karşımıza çıkan bağlantıları birbirine doğru bir şekilde ve planlı bir şekilde bağlamamız lazım. Dolayısıyla oyunda biraz vakit geçirdikten sonra bu bağlantı türlerinin temel amacını öğrenebilir ve ona göre hamlemizi yapabiliriz. Kaynak akışının son derece önemli olduğu bu oyunda odaklanacağımız nokta ulaşım ve lojistik. Dolayısıyla bunun üzerine profesyonel bir hizmet vermek kullanıcıları memnun edecektir.

Şematik bir yapıya sahip olan bu oyunda herhangi bir animasyon ve animasyon unsuru bulunmuyor. Dolayısıyla oyun üzerinde biri düzlem yer alıyor ve bu düzlem üzerinde çeşitli şemalar bulunuyor. Bu şemaları birbirine bağ aracılığıyla bağlayabiliyor ve bunların düzgün bir şekilde çalışmasını sağlayabiliyoruz. Plan oluşturmak, ulaşımının standart ve stabil olarak çalıştırılması tamamen bizim işimiz. Ayrıca bu bağlar bizim yapacağımız hamlelere bağlı olarak değişiyor diyebilirim.
 
 

Diğer oyunlardan farklı olarak bu oyun içerisinde herhangi bir kayıp veya ceza sistemi bulunmuyor. Dolayısıyla her oyuncuya hitap eden yapısıyla ön plana çıkıyor. Oyunda cezalandırma ve kayıp sistemi olmadığından dolayı öğrenimi de oldukça kolay bir şekilde karşımıza çıkıyor. Her bir bağı kullanacağımız nokta belli. Haliyle böyle olunca yapacağımız hamlelerde önceden belli olduğu ortaya çıkıyor. Böylece kolay bir deneyim elde etmiş ve büyük bir ulaşım ağı kurmuş oluyoruz ancak bu noktada doğru hizmetleri birleştirmek önem arz ediyor. Yani bir yere gereğinden fazla sistem kurarsak bu da bizim zararımıza oluyor diyebilirim.

Oyun içerisinde farklı farklı zorlukların olacağı çeşitli kısımlarda bulunuyor. Bu kısımlarda mücadele etmek normal oyuna göre biraz daha zorlu olabiliyor. Öğrenme sürecinin kolay olduğu bu oyunda bir düzlem üzerinde yer alıyoruz ve adeta bir oyun geliştiriyor gibi bağları birbirine bağlıyoruz. Oyun içerisinde farklı farklı bölgeler ve yerler bulunuyor, bu yerler arasında taş ocakları, tesisler, depolama alanları ve daha fazlası yer alıyor. Bu alanlara çeşitli ulaştırma ağları kurarak profesyonel bir hizmet vermeye çalışıyoruz. Oyundaki temel amacımız da büyük bir ulaşım ve lojistik ağı kurarak ürünleri doğru bir şekilde doğru kullanıcılara ve hızlı bir şekilde ulaştırmak. Tamamen bunun üzerine yoğunlaştığımız bir yapım diyebilirim.
 
 

Üretim zincirleri ve lojistik zincirleri oluşturabileceğimiz bu yapım içerisinde kaynak yönetimimiz oldukça önem arz ediyor. Büyük bir dünyayı keşfedebileceğimiz bu oyunda bağları bir araya getirmek ve doğru bir şekilde hizmet vermek oldukça önem arz ediyor. Oyun içerisinde ilk başta sınırlı sayıda kaynaklarımız bulunuyor ve bu sınırlı sayıda kaynaklarımızı genişletmek için etrafı keşfedebiliyoruz. Farklı kaynaklar aradığımız ve farklı kaynaklar bulduğumuz bu oyunda yeni kaynakları elde ederek daha fazla hizmet edebiliyor ve hizmetimizi daha da genişletebiliyoruz. Bunu da yapacağımız lojistik ve ulaşım ağları ile gerçekleştirebiliyoruz.

Oyun içerisindeki ulaşım ağımızı ve lojistik sistemimizi daha geniş alanlara yaymak için çeşitli hamleler yapıyor, etraftaki kaynakları araştırmaya koyuluyor ve yeni kaynaklar elde etmeye çalışıyoruz. Oyunda elde ettiğimiz bu kaynaklar sayesinde daha fazla üretim zinciri kurabiliyor ve daha fazla kişiye hizmet edebiliyoruz. Profesyonel olarak oluşturduğumuz bu sistem sayesinde bağlantıları doğru bir şekilde yaparak profesyonel bir hizmet verebiliyoruz.
 
 

Büyük bir düzlem üzerinde atıldığımız bu strateji yönetimi oyununda bağlantıları doğru bir şekilde bağlamak temel amacımız. İlk başta kolay bir yapı bizlere sunuluyor bunu öğrendikten sonra işler daha da profesyonel hale geliyor ve bu konuda daha da uzman olmaya çalışıyoruz. Her oyuncuya hitap eden yapısıyla karşımıza çıkan bu oyunda adeta bir oyun geliştiriyor gibi ilerliyor ve büyük bir ulaşım ağı korumaya çalışıyoruz.

Oyun içerisinde karşımıza çıkan bu düzlem üzerindeki bağları birbirine bağlantılıyor, çeşitli bağlantıları farklı yerlere kuruyor ve bu kuruluğumuz ağaların yerlerini değiştirebiliyoruz. Dolayısıyla oyundaki kararlarımızı ve bağlantı noktalarını bir kısımda değiştirebiliyor ve kendi planlarımıza ve stratejimize göre harmanlayabiliyoruz. Oyunda kararlarımızı dilersek değiştirebiliyor, dilersek aynı kararları ve bağlantı noktalarını aktarabiliyor ve daha fazlasını yapabiliyoruz. Oyun bu kısımda bizlere çeşitli özgürlükler sunuyor diyebilirim.
 
 

Bu tarz strateji ve kaynak yönetimi unsurlarından hoşlanıyorsanız bu yapıma da bir göz atabilirsiniz. Oyun dediğim gibi herhangi bir animasyonu ve animasyon unsurunu bünyesinde barındırmıyor. Dolayısıyla sadece bir düzlem üzerinde ve şematik bir görsel şekilde bizlere aktarılıyor. Masterplan Tycoon 9 Mart tarihinde PC platformuna geliyor ve şu anda Steam sayfası açık durumda. Dilerseniz oyunu istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alarak oyunun çıktığından haberdar olabilirsiniz.

Öte yandan oyunun şu anda Steam platformu üzerinde bir demo sürümü bulunuyor. Bu demo sürümünü dilerseniz kütüphanenize ekleyebilir, indirebilir ve oynamaya başlayabilirsiniz. Demo sürümü oyunun bir kısmını bizlere sunuyor ve  oyunun ilk kısımlarını denememizi sağlıyor. Dolayısıyla bu demo sürümü sayesinde oyunu satın alıp almayacağınıza karar verebilirsiniz. Bu yüzden indirip denemenizde fayda var diyebilirim.
 
 

Son olarak oyun 7 farklı dil seçeneğine sahip olarak karşımıza çıkacak. Desteklediği diller arasında İngilizce, lehçe, basitleştirilmiş Çince, Rusça, Almanca, Geleneksel Çince ve Fransızca yer alıyor.
 
- Mato Anomalies (10 Mart: jryo, görsel roman)
 
 

Arrowiz tarafından geliştirilen ve Prime Matter tarafından yayınlanacak olan Japon rol yapma - görsel roman oyunu Mato Anomalies, 10 Mart tarihinde oyuncularla buluşmayı planlıyor. Rol yapma deneyiminin anime tarzıyla birleşimini bizlere sunan bu yapımda hem görsel roman niteliğinde bir hikaye anlatımı hem de Japon rol yapma unsurları yer alacak. Bu oyun içerisinde farklı farklı bölgelere geçiş yapacak, anime tarzındaki karakterlere bölgelere - yapılara göz atacak ve çeşitli atmosferlere bir dalış yapacağız. Oyun içerisinde Japon rol yapma unsurlarının yanı sıra görsel roman ve platform unsurları da bulunacak.

Gelecek temasını bünyesinde barındıran ve cyberpunk bir şehri ele alan bu yapım içerisinde farklı farklı olayları araştıracak, bu olayların perde arkasında yaşanılanları ortaya çıkarmaya çalışacak ve birçok sırrı açığa çıkarmaya başlayacağız. Oyun içerisinde yer alan karakterlerden birini alacak, bu karakterler ile büyük bir maceraya atılacak ve bu şehri keşfedeceğiz.
 
 

Fantastik bir macerayı bizlere sunmayı hedefleyen bu oyunda sıra tabanlı bir dövüş aksiyon sistemi de bulunuyor. Bu sistem sayesinde farklı farklı tehlike ve tehditlerle beraber mücadeleye giriyor ve karakterimizle beraber bu tehlikeleri alt etmeye çalışıyoruz. Oyun içerisinde bulunan şehirde gelecek teması benzerlere yansıtılıyor, bu şehirde çeşitli sırları açığa çıkarmak için aksiyonlara dalış yapıyor ve farklı farklı olaylarla karşı karşıya kalıyoruz.

Oyun içerisinde iki farklı karakter bulunuyor ve bu iki karakterin de kontrolünü elimize alabiliyoruz. Kontrolünü elimizi aldığımız bu karakterlerin her birinin farklı özellikleri ve becerileri bulunuyor. Bunları da sıra tabanlı aksiyon ve dövüş sistemi içerisinde ortaya çıkarabiliyoruz. Yaratıklarla ve farklı canlılarla savaşacağımız bu oyun içerisinde rol yapma unsurları, gelecek teması, görsel roman ögeleri, sıra tabanlı dövüş sistemi ve daha fazlası bizleri bekliyor olacak. Birçok unsurun ve türün harmanlandığı bu yapım içerisinde farklı farklı karakterlerle birlik olacak ve onlarla beraber bu şehrin temize çıkmasını sağlayabileceğiz.
 
 

Mato Anomalies içerisinde farklı bölgelere geçiş yapabilecek ve bu farklı bölgelerin ayrıntılarına göz atabileceğiz. Her bölgenin kendine ait teması arka plan manzaraları ve yapıları farklı olacak. Bu bölgelerde çeşitli varlıklarla savaşabilecek karşımıza çıkan tuzaklı platform öğelerini aşmaya çalışacak ve daha fazlasını yapacağız. Oyun içerisinde arka planda bir de hikaye anlatılacak ve bu hikayeyi kapsamında çeşitli sırları ve gizemleri açığa çıkarmaya başlayacağız.

Oyun içerisinde yukarıda bahsettiğim gibi birçok karakterle konuşabileceğiz ancak bu karakterler oyun içerisinde fiziki olarak yer almayacak. Onlarla soyut bir şekilde telsiz aracılığıyla konuşabilecek, görevler alabilecek ve daha fazlasını yapabileceğiz. Oyundaki temel amacımız bu şehre saldıran ve musallat olan şeytani yaratıkları ortadan kaldırmak olacak yani oyun tamamen bunun üzerine kurulmuş.
 
 
 
Oyunda yine yukarıda da bahsettiğim gibi iki farklı karakter bulunacak, bu iki farklı karakterin kendine ait özellikleri bulunacak ve şeytanı yaratıkları ortadan kaldırmak için bu karakterleri kullanabileceğiz. Şeytani yaratıkları ortadan kaldırırken belki biraz zorlanabiliriz ancak bunun üstesinden oyunu oynayarak zamanla gelebiliriz. Oyunda bu varlıkları ve tehditleri ortadan kaldırdıktan sonra çeşitli ödüllerin sahibi de olabiliyoruz.

Oyun içerisinde gelecek temalı bir şehirde olduğumuzdan bahsettim. Bu gelecek temalı şehri keşfettiğimiz sürece yeni dostluklar elde edebiliyoruz. Burada yeni karakterlerle tanışabiliyor ve onlarla arkadaş olabiliyoruz. Dolayısıyla bunları da ekibimizi dahil edebiliyor ve daha güçlü bir takım oluşturabiliyoruz. Bu sayede yaratıklara karşı daha etkili bir şekilde mücadele edebiliyoruz.
 
 

Oyun içerisindeki aksiyon ve dövüş sistemi yukarıda da bahsettiğim gibi sıra tabanlı dövüş sistemi aracılığıyla gerçekleşiyor. Sıra tabanlı dövüş sistemi içerisinde bir takım kuruyor ve bu takım üyeleri  ile yaratıkları ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Takımımıza veya ekibimize yeni karakterler dahil ederek gücümüzü daha da arttırabiliyoruz.
 
Oyun içerisinde daha önceki oyunlardan aşina olmadığımız farklı mekanikler de bulunuyor. Bu mekanikler içerisinde zorlu bir savaş deneyimi sunacak matris sistemi ve bunun yanı sıra ikili yetenek adlı bir sistem bulunuyor. Bunlar oyun içerisinde nasıl bir etki yapıyor ve ne şekilde karşımıza çıkıyor henüz bilmiyoruz ancak oyun çıktığı zaman bu iki mekaniği de görebileceğiz.
 
 

Bu tarz sıra tabanlı dövüş sistemi ile gelecek temasını birleştiren yapımlardan hoşlanıyorsanız ve bunun yanı sıra anime tarzı grafikleri de seviyorsanız bu yapıma bir göz atabilirsiniz. Oyun, yukarıda da söylediğim gibi 10 Mart tarihinde çıkış yapacak. Steam sayfası şu anda açık durumda. Dilerseniz oyunu Steam sayfasından istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz.