Xbox Patronu, 8K'nın Oyunlarda Hiçbir Zaman Standart Çözünürlük Olamayabileceğini Düşünüyor

Gazali Çetinkaya

 
Yeni nesil ile birlikte 4K'nın artık standart çözünürlük olması bekleniyor. Xbox patronu Phil Spencer'in belirttiğine göre 8K'nın oyunlarda standart çözünürlük haline gelmesi hiçbir zaman gerçekleşmeyebilir.
 
Wired'a konuşan Phil Spencer, 8K'nın istek uyandıran bir teknoloji olduğunu fakat cihazların görüntüleme kapasitelerinin henüz o seviyeye ulaşamadığını söyleyerek 8K'nın video oyunlarda standart haline gelmesinin epey bir zaman alacağını ki bunun da şüpheli olduğunu belirtti.
 
Xbox baş oyun mühendisi Liz Hamren, birçok kişinin evinde henüz 4K TV yok, diye ekledi.
 
Xbox Series X ve Xbox Series S konsolları ray tracing destekleyecek. AMD'nin Zen 2 ve RDNA mimarisiyle donatılan DirectX ray tracing dinamik ve canlı dünyalar oluşturmak için gerçekçi aydınlatma, gölge ve doğru yansımalar sunacak.

Wired, ray tracing'in şimdiye kadar PC'de bekleneni veremediğine yönelik bir soru yöneltti ve Phil Spencer da buna katıldı. Phil Spencer, bu teknolojinin bir oyuncu gözünden kendi deneyimine ne kadar etki ettiğiyle ilgili olarak, ray tracing'in oyunlarda her zaman aynı çıtayı yakalayamayan, inişli çıkışlı bir performansının olduğunu ifade etti.