DOOM Eternal Konsept Çizimler ve Tasarımcı Yorumları

Gazali Çetinkaya

Yayıncı Bethesda Softworks ve geliştirici id Software, DOOM Eternal'ın yapım sürecinden etkileyici konsept çizimler ve tasarlayanların bu çizimler hakkındaki yorumlarını paylaştı.
 
 
Colin Geller
 
Fortress of Doom'un görsel çalışmalarını yaparken ortaya çıkan bu çizim, bence tam da hedeflediğimiz şeyi temsil ediyordu; Dracula'nın kalesini andırıyordu. Buranın DOOM Slayer'ın kalesi olduğu fikri üzerinde çalışmak heyecan vericiydi. Oyunda gördüğünüz son hali, bu temayı korudu ve sonuç olarak ortaya harika bir şey çıktı.
 
 
 
Colin Geller
 
Burada amacımız Super Gore Nest bölümünde karşımıza çıkacak manzaralar için bir hissiyat oluşturmaktı. Eğlenceli bir tasarım sürecinin ardından ortaya çıkan çizim, cehennemi varlıkların insanoğluna saldırması ve onu yok etmesi sonucu oluşan kaçınılmaz kaosu gösteriyor.
 
 
 
Alex Palma
 
Bu çizimde yok olmuş bir şehirden arta kalan, iç içe geçmiş kanlı organları göstermek istedik. Esas zorluk, tüm bunları bir araya getirirken bir yandan da bir heavy metal havası oluşturmaktı!
 
 
 
Bryan Flynn
 
Burası, BFG10k'i tamamlayan dış mekânın bir görünümü. Üst kısımlar daha çok insanların yürüyebileceği şekilde tasarlanmışken, alt kısımlar silaha giden kablolar ve borulardan oluşan karmakarışık bir orman gibi. 
 
 
 
Bryan Flynn
 
BFG10k'in iç mekânlarını tasarlamak en sevdiğim işlerden biriydi. Çevresindeki küçük iskeleler ve etrafı devasa enerji yapılarıyla sarılmış yaya yollarıyla silahın büyüklüğünü iyice ortaya çıkarmak istedim. Silahın silueti de DOOM Slayer'ın yaklaşan havai fişek gösterisinin manzarasını güzelleştirecek şekilde özel olarak tasarlandı.
 
 
 
Colin Geller
 
Arc Complex'in ilk geliştirilme aşamalarında, buranın insanlığın dünyadaki son kalelerinden biri olduğu konusunda hemfikirdik. Burada son halinden daha büyük görünüyor ama duvarların içiyle dışı arasındaki zıtlık yine de görülebiliyor. Bu boyutta bir çizim üzerinde çalışmak çok eğlenceliydi.
 
 
 
Alex Palma
 
Bu DOOM Eternal için yaptığımız ilk konsept çizimlerden biriydi. Daha çok bir esin kaynağı olarak iş gördü. Hem DOOM Slayer'ın geçmişini hem de oyunun gitgide genişleyen evrenini gösteriyor. 
 
 
 
Alex Palma
 
Kesinlikle üzerinde çalışması eğlenceli bir çizimdi. Kolezyum hem görselliğe hem de arka plandaki hikâyeye derinlik katıyor. Oyunumuzun bu tür bir kurgu yaklaşımına sahip olması beni çok mutlu etmişti. 
 
 
 
Emerson Tung
 
Slayer, Nekravol yolunda çorak arazilerde ilerlerken iblis Titanlarla yapılan savaştan kalma sentinel mekalarını görüyor. Bu çizimde bölgede görülebilecek birçok mekadan biri tasvir ediliyor. İblis tasarımı Jon Lane, Meka ise Emerson Tung'ın elinden çıktı.
 
 
 
Emerson Tung
 
Urdak'ın son görünümünü ve tasarım dilini belirlememize yardımcı olan çizimlerden biri bu. DOOM Eternal'daki cennetin, popüler kültür tasvirlerinden ve dinsel anlatımlardan farklı olması gerektiğine en baştan karar vermiştik. Bu nedenle H.R. Giger'ın biyomekanik tasarımlarından ve Beksinski'nin sürrealizminden ilham aldım.
 
 
 
Jon Lane
 
DOOM Eternal'daki cehennem, heavy metal albümlerinin kapak tasarımlarından ve önceki DOOM oyunlarının ortaya koyduklarından fazlasıyla ilham alıyor. Eternal'da oyuncuların bizden beklediği şeyleri aynen uyguladık; cehennem ateşi, bariz dini tasvirler ve görsel açıdan büyüleyici sahneler. Eternal sınırları kaldırdı ve evrenin dehşetine ve vahşiliğine tam olarak dalabilmemizi sağladı. Serinin hayranları Nekravol'da klasiklere yaptığımız gizli göndermeleri fark edecektir.