Uncharted ve The Last of Us gibi önemli serilerle ön plana çıkan aynı zamanda oyuncular tarafından sevilen Naughty Dog'un kurucu ortağı Andrew Gavin çeşitli açıklamalarda bulundu. Bu açıklamalarla beraber şirketin Sony'ye satılmasının arka plandaki nedenlerini anlattı ve bundan oldukça memnun olduklarını vurguladı.
Naughty Dog'un yeni oyunları yolda
2004 yılına kadar stüdyoda çalışan Gavin, oyun sektörünün nasıl değiştiğini LinkedIn'de paylaştığı bir yazıda dile getirdi. Burada Kaliforniya merkezli stüdyonun artan maliyetler nedeniyle Sony'ye satıldığını belirtti. Gavin "80'lerin başlarında oyunların her birinin maliyeti 50.000 dolardan azdı. Jak ve Daxter'a geldiğimizde bütçe 15 milyon dolar sınırını aşmıştı." ifadelerini kullandı.
Oyun sektöründe yer alan projelerin bütçeleri son 10 yılda büyük bir hızla artış gösterdi ve birçok projenin 500 milyon dolarlık maliyetlere ulaşmasının ardından çeşitli krizler ortaya çıktı. Özellikle büyük bütçeli yapımlar bu durumdan bir hayli etkilendi. Naughty Dog'un 2020'de piyasaya sürdüğü son oyunu The Last of Us Part 2'nin geliştirilmesi ise 220 milyon dolara mal oldu.
Gavin, artan maliyetleri öne sürerek Sony bünyesine geçişin amacının sadece finansal geleceği güvence altına almak değil aynı zamanda sektörün gidişatından en az etkilenmek olduğunu vurguladı.
Son olarak Naughty Dog'un bir sonraki oyunu Intergalactic: The Heretic Prophet, Aralık ayında düzenlenen The Game Awards etkinliğinde duyuruldu. Oyunun geliştirilmesi sürüyor.