Geliştiriciliğini Rogue Factor ve yayıncılığını Nacon stüdyosunun üstlendiği soulslike açık dünya aksiyon rol yapma oyunu HELL is US için yepyeni bir sızıntı ortaya çıktı. Bu sızıntı ile beraber oyunun çıkış tarihi belli oldu. Ancak şu anda bunun resmi karşılığının olmadığını aktaralım.
HELL is US karanlık bir atmosfere sahip
Daha önce sızıntı haberlerle ön plana çıkan X kullanıcısı PlaystationSize tarafından yayınlanan yeni bir gönderiye göre HELL is US, 4 Eylül tarihinde piyasaya sürülecek. Daha önce geliştirici ekip zaten oyunun 2025 yılı içerisinde yayınlanacağını aktarmıştı. Ancak tam bir tarih belli değildi. Fakat bu sızıntı ile beraber elimizde bir çıkış tarihinin olduğunu biliyoruz.
Ortaya çıkan bilgiler sadece bunlarla sınırlı kalmadı. Aynı zamanda oyunun Deluxe paketinin de olacağı aktarıldı. Bu paket 80 dolarlık fiyat etiketi ile karşımıza çıkacak ve 1 Eylül'den itibaren oyuna erişim sunacak. Standart sürüm fiyatının ise henüz ne olacağı belli değil.
Söz konusu bilgiler şu anda tamamen söylentiden ibaret. Fakat oyunun PlayStation 5, Xbox Series X/S ve PC için geliştirildiğini aktarmakta fayda var.
HELL is US neler vadediyor?
Yoğun ve karanlık atmosferle karşı karşıya kalabileceğimiz ve kendimize oyuna kaptırabileceğimiz bir dünyada bulunabileceğimiz oyun içerisinde, dünyadaki cehennemi yaşamaya çalışıyor ve yapacağımız hamleleri en iyi şekilde tartmak durumunda kalıyoruz. Dikkat çekici ortamlara ilerleyebileceğimiz ve kendi hamlelerimizi gerçekleştirebileceğimiz oyun içerisinde hızlı bir şekilde yolumuza bakabiliyor, yoğun yakın dövüşlerle keşif heyecanına kendimizi bırakabiliyor ve oyunda sürekli olarak savaşlar halinde yer alabiliyoruz. Soulslike oyun türünden ilham alan bu yapım içerisinde, elbette dünyada sürekli olarak savaşmak durumunda kalıyor ve neden sürekli olarak savaştığımızı bulmak ve dünyaya gelen şeytanların ve kötü düşmanların neden burada olduğunu bulmak tamamen bizim işimiz oluyor.
İç çatışmalara doğru ilerlemeye çalışabileceğimiz ve aynı zamanda insanlığın yok olmaya başladığı bir senaryo içeriği ile karşı karşıya kalabileceğimiz yapımda, geçmişin sırlarını keşfetmeye çalışıyor ve gizemli bir felaketin yankılarıyla başa çıkmak tamamen bizim işimiz oluyor. Oyunda gerçekten arka planda duygusal ve duygu yüklü bir hikaye içeriğinin olduğundan bahsedebilir ve bir yandan kendimizi ön plana atarken, diğer yandan ise elbette yapacağımız hamleleri en iyi şekilde değerlendirmemiz gerekiyor. Yoğun yakın dövüşler söz konusu olduğunda, elbette düşmanlarla iç içe olabileceğimizden dolayı burada yapacağımız hamlelere en iyi şekilde değerlendirebiliyoruz. Tüm bu değerlendirmelerle beraber kendi yolumuza bakabiliyor, gizemli yaratıklarla yüzleşebiliyor ve aynı zamanda sorularımıza cevap bulmak için türlü hareketler sergileyebiliyoruz.
Üçüncü şahıs bir kamera bakış açısıyla beraber oynayabileceğimiz yapımda, bir yandan karakterimizi görürken, diğer yandan ise etrafı keşfedebiliyor, etrafta neler olup bittiğini öğrenebilir ve oyunda aslında çözmemiz gereken çeşitli sırların olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu sırlarla beraber kendimizi oyuna kaptırabiliyor, hızlı bir şekilde yolumuza bakabiliyor ve daha fazla detayın sahibi olabiliyoruz. Sorularımıza cevap bulmak ve yolculuğumuz boyunca gizemli yaratıklarla yüzleşmek için yarı açık dünyada dilediğimiz şekilde geçiş yapabiliyor ve oyunda tamiri açık dünya sistemi bulunmuyor. Dolayısıyla geliştirici ekip burada yarı açık bir dünya sistemini benimsemiş durumda. Durum böyle olunca, elbette kendimize açık dünyaları bırakamıyor ve bizlere sadece sunulan o dünya içerisinde ilerlemek durumunda kalıyoruz. Gizemli yaratıklarla karşı karşıya kaldıktan sonra, elbette onların nasıl saldırdığını öğrenmek ve daha fazla detayın sahibi olmak tamamen bizim işimiz oluyor. Korkunç yaratıkların bulunduğu dünyada hayatta kalmak oldukça zorlaşabiliyor.
Korkutucu derecede atmosferler
Oyunda hızlı bir şekilde ilerlemek yerine burada yavaş yavaş ve sindire sindire bir sistemle karşı karşıya kalıyoruz. İnsanlığın iç çatışmalarda olduğu bir dönemde yerimizi almak durumunda kalıyoruz. Düşman bir dünya içerisinde bulunduğumuz yapım içerisinde, ülkeye bölen iç savaşın yanı sıra bu bölgelerde modern hiçbir silahın olmadığını görebiliyor ve kendimizi bu sayede doğaüstü yaratıklara karşı mücadelede bulurken görebiliyoruz. Oyunda bu yaratıklar, hiçbir modern silahın öldüremediği bir yapıya sahip olarak karşımıza çıkıyor. Dolayısıyla biz de burada elimize alabileceğimiz kılıçlarımızla, kalkanlarımızla ve çok daha fazlasıyla ilerlemek durumunda kalıyoruz. Oyunda bir yandan drone sistemi, diğer yandan ise farklı bir dönemden kalma kılıcımızla beraber ilerlemek durumunda kalıyor. Kendi yolumuza bakıp, yolumuzu açıp buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve hızlı bir şekilde eşsiz bir keşif sistemiyle karşı karşıya kalabiliyoruz.
Gizemli bir musibetin söz konusu olduğu ve dünyada yer aldığımız süre boyunca oyunda bir yandan kendi karakterimizi geliştirebiliyor, yeni yeteneklerle beraber düşmanları ortadan kaldırabiliyor, karakter odaklı bir yapı bulunduğundan dolayı elbette karakterimize dilediğimiz şekilde özelleştirmeler yapabilir ve farklı silahlarla ve diğer unsurlarla beraber ilerlemek durumunda kalıyoruz. Gizemli yaratıkların gizemlerini ve sırlarını ortaya çıkarmaya çalışabileceğimiz oyunda keşif sistemleri ile beraber burada gerçekten de elinizden tutmayacak bir oyun sisteminin olduğundan bahsetmekte yarar var. Burada eşsiz bir keşif sistemine herhangi bir şekilde zorlu detaylar sizlere aktarılıyor ve bu detaylarla beraber kendi yolunuzu bulmanız gerekiyor. Çünkü oyun içerisinde herhangi bir harita sisteminin, pusulanın, işaretlerin ve diğer unsurların olmadığını aktarmakta fayda var. Bu unsurların olmadığı bir dünyada yer aldığınız süre boyunca, tamamen tüm göstergeler sizin kafanızdaki hamlelere göre değişkenlik gösteriyor. Dolayısıyla bir yerden bir yere gitmek için elbette hiçbir yardımcı unsur olmadığından dolayı gerçekten de zorlanabileceğiniz bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyorsunuz.
Bu tarz detaylarla beraber oyunda gerçekten de zorlanabileceğiniz bir yapı bulunuyor ve bu öyle bir tasarım tercihi, elbette birçok oyuncu tarafından sevilmiyor. Çünkü oyun içerisinde bildiğiniz üzere herhangi bir görev sisteminin bulunmaması, nereye gidip nasıl bir hamle yapabileceğinizi görememeniz gerçekten de oyuncuları zorlayacak türden. Çünkü oyuncular genel olarak eğlenmek ve bir yandan da oyunun ana hikayesine kısa sürede ulaşmak için yanıp tutuşuyor. Durum böyle olunca oyunda herhangi bir pusula, harita veya diğer sistemlerin olmaması ile bir yandan yer yön aramak, diğer yandan ise bu yönü bulmaya çalışmak gerçekten de bazı oyuncuları zorlayabilir. Ancak yarı açık dünya bulunduğundan dolayı elbette belki de kısa sürede oyunun mekaniklerine alışabilir ve tüm bu detaylarla beraber başa çıkabilirsiniz.
Karakter odaklı bir yapı
Ağır saldırılarla karşı karşıya kalabileceğiniz ve burada irili ufaklı düşmanların haricinde bir de ele başlarının olabileceğini aktarabildiğimiz süre boyunca, ele başlarını ortadan kaldırmak için önceki deneyimlerinizden de yola çıkarak onların nasıl saldırdığını öğrenmek durumunda kalıyor ve saldırılarını öğrendikten sonra elbette nasıl bir yapıya sahip olduğunu görebiliyorsunuz. Düşmanların saldırılarından yavaş yavaş kaçındıktan ve ardından karşı saldırıya hazır olduktan sonra, düşmanlara saldırabiliyor, onların canını yavaş yavaş indirebiliyor ve hiçbir modern silahın öldüremediği doğaüstü bu ele başlarını ortadan kaldırmak için türlü hareketler sergileyebiliyorsunuz. Bununla beraber oyunda, elbette karakterimizle beraber sağa sola doğru hızlı bir şekilde hareket edebiliyoruz. Bu hızlı hareket etme ile beraber yaratıkların gizemini çözmeye çalışırken aynı zamanda özgün yaratıklarla karşı karşıya kalıyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca, tüm bu yaratıkların farklı şekillerde saldırı stilleri, animasyonları, mekanikleri, görüntüleri ve çok daha fazlası değişkenlik gösteriyor. Dolayısıyla her bir elebaşı ve düşman gerçekten de farklı şekillerde karşımıza çıkıyor ve bu karşımıza çıkma ile beraber kendi yolumuza en iyi şekilde bakmak durumunda kalıyoruz.
Korkunç topraklarda hayatta kalmaya çalışabileceğimiz oyun içerisinde, iç çatışmalarla beraber yıkılmış ve izole olmuş bir dünyada yer alıyor. Buralarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışırken, etraftaki ipuçlarını bulmaya çalışıyor ve oyunda, yukarıda da bahsettiğimiz gibi herhangi bir harita sisteminin olmamasından dolayı, nereye gidebileceğimizi tamamen biz belirleyebiliyoruz. Elbette harita sisteminin olmaması büyük dezavantajla beraber bizlere sunuluyor. Çünkü harita sistemine bakarak elbette nerede olduğumuzu görebiliyorduk ve buralarda nereye gidebileceğimizi yine kestirebiliyorduk. Ancak böyle bir sistemin olmaması gerçekten de oyuncuları zorlayacak türden bir şekilde karşımıza çıkıyor. Çünkü oyunda yer aldığı süre boyunca hayret sistemi olmadığından dolayı, gittiğiniz ve gördüğünüz yerleri ezberlemeniz, akılda tutmanız ve nereden nereye gidebileceğinizi tahmin etmeniz gerekiyor. Dolayısıyla bu da oyunda sizleri zorlayacak unsurlar arasında bulunuyor diyebiliriz.
Yoğun dövüşlere ve çok daha fazlasına geçiş yapabileceğiniz yapım içerisinde, bunun yanı sıra oyunda pusula sisteminin de olmadığını aktarmakta fayda var. Pusula sistemi olmadığından dolayı, elbette koyun içerisinde yer yön bilgimizi herhangi bir şekilde öğrenemiyor ve oyunda sadece kendi planlarımızı ortaya çıkarmamız gerekiyor. Dolayısıyla yapımın içerisinde yer aldığımız süre boyunca yolumuzu hızlı bir şekilde aydınlatabiliyor, keşiflerle beraber sadece bizi özel durumlarla karşı karşıya kalıyor ve benzersiz ve yenilikçi bir sistemin olduğundan aslında geliştirici ekip burada bahsediyor. Oyunda yer alan bu zorluklar aslında temelde oyuncuları zorlayacak türden ve bu türü seviyorsanız ve zorluklardan hoşlanıyorsanız, elbette göz atmanızda bir yarar var diyebiliriz. Ancak öteki türlü, eğer böyle zorlu oyunları sevmiyorsanız ve kendinizi oyuna bırakıp eğlenmeyi düşünüyorsanız, ne yazık ki bu düşünceden vazgeçmeniz gerekiyor. Çünkü oyun içerisinde gerçekten de zorlu bir yapının olduğundan bahsedebiliyoruz.
Zorlu düşmanlar yer alıyor
Bir yandan düşmanların zorluğunun yanı sıra aynı zamanda yer yön bilgisinin olmadığından dolayı, elbette nereye gidebileceğinizi siz bulmaya çalışıyorsunuz ve oyun içerisinde umuyoruz ki bu dengenin oldukça güzel bir şekilde harmanlandığını görebiliriz. Bunun dışında yapım içerisinde içgüdülerimizi takip etmeye çalışabileceğimiz ve kendi kararlarımızı vermeye başlayabileceğimiz bir durum söz konusu. Bununla beraber etrafı keşfedebiliyor, takip etmemize olanak tanıyan bir sistemin olduğundan bahsedebiliriz. Elbette etraftaki unsurları takip ederek yavaş yavaş buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Bunun dışında yine geliştirici ekip burada yenilikçi metin ve seviye tasarımının olduğundan bahsedebiliyor ve bu seviye tasarımını kullanan benzersiz deneyimin tadını çıkarabileceğimizi aktarabiliyor. Dolayısıyla buralarda neler olup bittiğini öğrenmek için elbette sabırsızlanıyor ve umuyoruz güzel bir oyun dengesiyle karşı karşıya kalır ve kendimize oyuna kısa sürede kaptırabiliriz. Oyunda aynı zamanda keşiflerin tamamen bize ait olduğunu belirtebiliyoruz ve bu keşiflerle beraber etraftaki sırları açığa çıkarmak tamamen bizim işimiz oluyor.
Oyunda özgün yaratıklar ve ele başları yer alıyor ve bu özgün yaratıkları ortadan kaldırmak için elbette kılıçlarla, mızraklarla ve baltalarla ilerleyebiliyoruz. Doğaüstü yaratıklarla savaşmak için kullanabileceğimiz özel dövülmüş farklı türden silahlar bulunuyor ve bu silahları elimize alarak hayatta kalmak için elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz. Bununla beraber canavarlarla nasıl savaşacağımızı öğrenmek ve aynı zamanda hayatta kalmak için elbette oyun içerisindeki temel mekanikleri öğrenmeniz gerekiyor. Durum böyle olunca, temel mekanikler sizin aslında uymanız ve öğrenmeniz gereken detaylar arasında yer alır ve kendinizi bu sayede oyuna kaptırabiliyorsunuz. Oyunun teması gerçekten zorlu bir yapıyı beraberinde getiriyor ve oyunda gerçekten de ön plana çıkabilecek durumların olduğundan da bahsedebiliyoruz. Oyunda yukarıda da bahsettiğimiz gibi, pusula, harita ve yer işaretleri bulunmuyor. Dolayısıyla bu macerada içgüdülerimizi takip edebiliyor ve yer ve yön bilgimizi elbette aklımızdaki fikirlerimize birleştirebiliyoruz.
Özgün silahlar ve yaratıklar bulunuyor
Etrafı keşfederken içgüdülerimizi takip etmemizi olarak tanıyan bir diyalog sisteminin, keşif sistemine ve çok daha fazlasının olduğundan bahsedebiliyoruz. Oyun temel anlamda şiddeti ve çok daha fazlasını körükleyen bir yapıya sahip. Dolayısıyla şiddetin dozunun ve zorluğun gitgide artış gösterdiğini aktarabiliyor ve arka planda yer alan müziklerle ve efektlerle beraber de kendimize oyuna kısa sürede kaptırabiliyoruz. Tuhaf yaratıklarla, canavarlarla ve çok daha fazlasıyla beraber savaşmak ve hayatta kalmak tamamen bizim işimiz oluyor. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, elbette oyuna göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var. Zoru seven bir oyuncuysanız ve yepyeni bir maceraya ve tuhaf sırlarla dolu bir dünyaya bırakmak istiyorsanız, bu oyun tam size göre diyebiliriz. Çünkü oyunda gerçekten de zorlu unsurlar yer alıyor.