Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR YORUM YAZ

"Senaryo Tabanlı Oyunlar Tekrar Oynanabilmeli"


    Bioshock serisinin yaratıcısı olan Ken Levine son olarak Bioshock: Infinite ile ne kadar yaratıcı oyunlar geliştirebileceğini göstermişti. Şimdi Levine'in amacı senaryo odaklı oyunları "tekrar oynanabilir" hale getirmek.
 
    Levine'in açıklamalarına göre oyuncular bir oyunu senaryo hakkında daha fazla bilgi almak uğruna tekrar oynamıyorlar. O nedenle Levine şu sıralar anlatının bir parçası olan kavramsal teknoloji üzerinde çalışıyormuş. Tabi Levine bu çabaların karşılığında herhangi bir olumlu sonuca varamayabileceğini de belirtiyor. Bu yüzden bu düşüncelerinin abartılmaması gerektiğini söylüyor.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak vg247 bioshock 3 Infinite playstation3 xbox360 2kgames pc Project Icarus fps
ToS: Chronicles Karşılaştırma Videosu Yayınlandı Deadly Premonition'un PC Sürümüne Çözüm Yaması
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

23.1.2014 13:33:17

0
Sevgili ken abi ye sonuna kadar katılıyorum ve dediğinde gayet anlıyorum ancak tek kişilik bir oyunun sadece senaryo derinliği olarak değil başka yollarla yapılabilir mesela Crysis'in ilk oyunu ve Dishonored bu na en güzel örneklerden birileri crysis te harita sınırları aşırı geniştir ve etkileşim fazladır ve oyuncu oyundaki özgürlük kavramını asla kısıtlamadan kunlanır ancak BioShock gibi bir oyunda bunu bekleyemessiniz çünkü sadece mermi ve sesli kayıt toplarsınız ve oyun sınırları gayet bellidir hadi Dishonored a gelelim Dishonored ta sınlar belli gibidir ama oyuncu özel güçleri ile oyunda aslında ne kadar çok etkileşime girecegini keşfeder mesela bizim ikizleri öldürme bölümü nde "lan ben bu adamı nasıl sessizce öldürürüm" diye düşünüyordum bende uğraşımadım kafasına bir kurşun geçirdim ama aslında onu öldürmenin daha çok yolu vardı mesela onu bogup sessizce balkonun aşağıdaki denize atabilirdim ya da possession kulanıp onun içine girip başka şekilde öldürebilirdim vs daha bilmedigim bir sürü öldürme yoluyla onu öldürebilirdim İkinci olarak "api bi sürü farklı sonla oyunun ömrünü uzatırsın" mantığı aslında oyuncunun merakına ve oyunun oyunayış türüne bağlı mesela codbo2 de her ne kadar farklı son olsada oynayış insanı ne kadar kısıtlıyorsa o oyuncu o oyunu bi daha oynamaz ancak Dishonored gibi bir oyunda sizi etkileşim ve oynayış türü fazla olduğundan o oyuncu farklı sonları hem görmek ister hemde oyunda yeni şeyler keşfeder ama kev...ahhhh kev ahhhhh her insan senin kadar meraklı değil herkez senin kadar çocukken Jules verne okumadı be gülüm sana tavsiyem git daha fazla Crysis oynaki millet o zaman seni oyununu daha uzun oynar

AMERICOS

30.12.2013 21:32:14

0
quote:

Orijinalden alıntı: senatorts

+1

senatorts

27.12.2013 20:08:09

0
quote:

Orijinalden alıntı: MytHnfr Burada bahsedilen olay zaten hikayenin dallanıp bize farklı seçenekler sunması olayı değil. Adam diyor ki o kadar derin bir sunum ve hikaye yaparsanız bazı oyuncular ilk oynayışında bazı şeylerin eksik kaldığını anlayıp oyunu bir kez daha oynamak istemeliler. Gerçi günümüz oyuncuları "10 dk oynadım sildim çöp" dediği için böyle bir şeyi çok az kişi uygulayacaktır. Ken Levine'ın sözlerine kesinlikle katılıyorum. Bir oyunda kenarda çıkan notları okuma , ses kayıtlarını dinlemek veya oyunun ara sinematik sahnelerini bekleyemeyip geçen insanlar kendine oyuncuyum demesin.
+1

TheOnu

9.11.2013 23:42:41

0
Aslında bu oyun için bende aynısını düşünüyorum. Easy modda bitirmiştim yakın gelecekte dlc'leri alıp hard veya 1999 modda başlayasım var. Senaryo konusunda olağanüstü bir çaba göstermişler. Oyunun senaryosu bir insanın bir kerede hazmedebileceği gibi değil. Yeterli İngilizcesi olan biri şu oyunu 4 kez bitirse 4. oynayışında bile daha önce görmediği bir detayı fark edebilir.

BSC Misafiri

5.11.2013 17:17:38

0
Sadec eski tarz Fps oyunlarını tekrar tekrar oynuyorum çünkü onlardan aldıgım hazzı yeni fps lerde alamıyorum. Mesela bir RTCW yad MOHAA. oyunlar kendi içinde doğaçlama yapabilmeli. Yeni nesil fps lerde her zaman nereden ne adam çıkacağı tamamen ezbere dayalı. 10 sene öncesinin yukarda yazdığım oyunlarında dahi bu oran günümüze göre çok çok az. Üzülmemek elde değil.

BSC Misafiri

4.11.2013 07:02:42

0
quote:

Orijinalden alıntı: _RevO_
alıntı:

Orijinalden alıntı: Prequel

Bizim köyde buna "You're drunk Ken, go home" derler. 100 yıldan fazladır sinema var, kimse "filmler tekrar izlenebilmeli" demiyor. Alternatif son koyuyor bazıları ama, onların da ne kadar tutulduğu ortada.

RPGleri defalarca oynayan arkadaşlar bana burada kızacak ama tek derdi "hikaye" olan bir adam kolay kolay bir oyunu tekrar oynamaz. Bunun hiçbir kötü yanı da yok. Ben mesela tarihin en iyi hikayesi olduğuna inandığım Mass Effect'i muhtemelen bir daha tekrar oynamayacağım (çünkü farklı seçimler yapmak istemiyorum) ama bunun benim için bir sakıncası yok çünkü efsaneler anılarla, akılda bıraktıklarıyla efsane olur.

Ayrıca bir oyun farklı gidişhatlara sahip diye tüm seçenekleri görmek zorunda değilsiniz. Bu bana göre maymun iştahlılıktır. Bir oyun ilk oynayışımda bana çok hayal kırıklığı yaratmadıysa alternatiflerini görmek istemem. Çünkü ilk oynadığım şekli "benim" hikayemdir, o seçimleri "benim" yapmamın sonucu olarak ona ulaşmışımdır. Bu seçimlerimin bir ağırlığı olmayacaksa, her seferinde herşeyi merak eden çocuklar gibi diğer olasılıklara bakmak isteyeceksem o seçimlerin ne anlamı kalacak? Kim hayatta farklı seçimler yaptığı bir alternatif yaşamını izlemek ister?

Burada senaryo denen şey üzerine çokça düşüncelere sahip olanlar varsa anlayacaktır ki rastgeleliğin olduğu yerde senaryo olmaz. Senaryonun olmadığı yerde de zeka olmaz.

Ken Levine, Bioshock Infinite ile gözümdeki tüm değerini kaybetmişti, o oyunu meydana çıkaran yanlış fikirlerle dolu adamın yanlış fikirlerini hala görmeye devam ediyorum. Bu savunusunda "fener, şehir ve adam" temalı oyunlarını seri üretime bağlama isteğini farkında olarak veya bilinçaltında rasyonelleştirme çabasının da payı olsa gerek. Genele oynadığı için pek tepki almayacaktır tabii.

Yok öyle kolay yoldan köşeyi dönmek. Oyunlar tekrar oynanabilmeli diyeceğinize kafanızı çalıştırın ve bol bol yeni IP üretin! Quantic Dream, Naughty Dog gibi firmalar her oyununda taze şeyler yapıyor, aklı olanın böyle şeylere ihtiyacı yok.

Kusura bakma da, Mass Effect'in de, Dragon Age'in de içine düştüğü rezalet durum senin gibi düşünen BioWare çalışanları yüzünden olmuş gibime geliyor...
Revo arkadaşım zamanında sana cod hater diye çok kızmıştım ama vizyon sahibi birisin. Tek hatan x oyunun fanboylarının olduğu yerde x oyununun kötü yönlerini söylemek.

Master_Evil

4.11.2013 03:03:33

0
iyi bir filmi 2. kez izlemek ya da iyi bir kitabı 2. kez okuma gibi haz yaşatırsa neden olmasın

rambocuk

4.11.2013 01:09:02

-1
Tekrar oynadığım tek oyun mustafaydı yoklukta insana nasıl güzzelgeliyodu varya off ulen off

mementopolis

4.11.2013 00:36:47

0
Shadow of The Colessus kac kere oynadim bilmiyorum bir tane daha gelirmi böylesi :( Prince of percia ile nostaji ypiyorum yapacak birsey olmadiginda.

--MichaeL--

3.11.2013 22:33:28

0
Mass Effect 2 ' de 3 ayrı save almıştım oyun hem oynatıryordu hemde etki ettiğini hissediyordun bariz ama o havayı 3. oyunda kaybettirler.ama shooter saçmalığına o kadar bağlı genel bir kitle varki her oyunda bu özelliği ister hale geldiler rpg den bile bu bekleniyor artık.bi uzak durun yeter yahu !
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
BioShock: Infinite
+ TAKİBE
AL
86 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız