Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Bloober Team, Korku Oyunu Cronos: The New Dawn'ı Duyurdu

 
 
Silent Hill 2'nin yeniden yapım sürümünü geliştiren Bloober Team, Doğu Avrupa vahşetini yansıtan ve eski unsurların yeni teknoloji ile birleşimini ortaya koyan hayatta kalma korku oyunu Cronos: The New Dawn'ı resmi olarak duyurdu. Açıklanan detaylara göre oyun, 2025 yılı içerisinde PlayStation 5, Xbox Series ve Steam üzerinden PC için piyasaya sürülecek.
 
Cronos: The New Dawn Türkçe dil desteğine sahip 
 
 
 
Üçüncü şahıs bir hayatta kalma korku oyunu deneyimine adım atabileceğimiz Cronos: The New Dawn, Türkçe dil desteği ile bizlere sunulmak isteniyor. Geçmişten kalanları kurtarmak için geleceğin kabusundan sağ çıkmaya hazırlandığımız yapım içerisinde elimizdeki silahları en iyi şekilde kullanmaya çalışıyor ve hem karanlık hem de gergin ortamlarda yolumuzu bulmaya hazırlanıyoruz.
 
Bloober Team ekibinin belirttiğine göre oyunda ilgi çekici bir hikaye içeriği bulunacak ve sürükleyici bir korku deneyimi yer alacak. Farklı bölgelere doğru ilerleyebileceğimiz ve çorak topraklarda bulunacağımız yapımda her an reflekslerimizi ve taktiksel planlarımızı ortaya dökmemiz gerekecek.
 
Yeni oyun için şu anda duyuru fragmanı yayınlanmış durumda. Bu videoya aşağıdan göz atabilirsiniz.
 
 
 
Cronos: The New Dawn bizlere neler vadediyor?
 
Korku dolu ortamlara geçiş yapabileceğimiz ve hem karanlık hem de gergin atmosferle karşı karşıya kalabileceğimiz yapım içerisinde hayatta kalmanın derinliklerine doğru ilerlemek durumunda kalıyor ve yakın zamanda Silent Hill 2 oyununun yeniden yapım sürümüne piyasaya süren ekip tarafından biz oyun severlere sunulmak isteniyor. Bir yandan gelecek temalı sistemin, diğer yandan eski tarzlarla birleştiği bir yapıyı bünyesinde barındıran yapım içerisinde kesinlikle bizleri rahat bırakmayacak bir düşman içeriği ve ortamların olduğundan bahsedebiliyor ve çarpık bir zaman yolculuğu hikayesinde gizemleri ortaya çıkarmaya çalışabileceğimiz bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyoruz.
 
Oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca üçüncü şahıs bir kamera bakış açısıyla beraber ilerlemek durumunda kalıyor ve bizleri korkutacak gergin dolu ortamlarda ilerletecek bir hikaye içeriğiyle karşı karşıya gelmeye hazırlanabiliyoruz. Geçmiş ve gelecek arasındaki ince bir çizgi içerisinde yer aldığımız yapımda kayıp kültürlere doğru adım atmak durumunda kalıyor ve içinde yer aldığımız süre boyunca ortamların gerçekten de tuhaf bir hal aldığına şahit oluyoruz. Durum böyle olunca kendimizi geçmişte insanlığı kökünden etkileyen durumlarla doğrudan görmeye çalışıyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmek tamamen bizim işimiz oluyor.
 
Oyunda zaten daha çok karanlık ve gergin atmosferler bulunduğundan dolayı, bir yandan ilerlediğimiz esnada oldukça dikkat etmemiz gereken durumların olduğundan bahsedebiliyor ve diğer yandan ise fütüristik teknolojilerin bir araya geldiği bir sistemle karşı karşıya gelebiliyoruz. Kasvetli bir dünyaya adım attığımız yapımda yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu, elimizdeki silahları düşmanlara karşı kullanabileceğimizi ve hayatta kalmanın ne kadar zorlu olduğunu da oradan oyun içerisinde gözlemleyebiliyoruz. Değişim adı verilen felaketin sancılarını yaşamayı hazırlandığımız bir dünyada yer aldığımız sistem boyunca, yaşayan bir dünyaya adım atmak durumunda kalır ve yapacağımız her bir hamlenin ve eylemin doğrudan bu yaşayan dünyayı etkilediğini gözlemleyebiliyoruz. Dolayısıyla burada yer aldığımız süre boyunca bir kahraman mı yoksa yıkım canavarı mı olabileceğimiz tamamen bize ait oluyor.
 
 

Farklı ortamlara geçiş yapabileceğimiz ve kendimize oyun içerisinde kaptırabileceğimiz bir hikaye içeriğiyle bulabileceğimizi konuş içerisinde 1980'lerin Polonya'sında bulabiliyoruz. Yapımda yer aldığımız süre boyunca zaman yarıklarını bulmak durumunda kalıyor ve buralardan geçerek gerçekten de bu zaman yarıklarının ne işe yaradığını, bunları kapatmamız gerektiğini ve daha fazla detayın sahibi olmamız gerektiğini vurgulamak gerekiyor. Oyunda ilerlediğimiz esnada elbette farklı bölgelere doğru geçiş yapabiliyor, bu bölgeleri en iyi şekilde keşfedebiliyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmek için etrafı olabildiğince keşfetmemiz lazım. Oyunda yer aldığımız süre boyunca ve yukarıda bahsettiğimiz gibi her ortamda farklı düşmanlar, manzaralar, karşılaşabileceğimiz zorluklar ve çok daha fazlası bizleri bekliyor.
 
Durum böyle olunca oyun içerisinde elbette hızlı bir şekilde ilerlememiz gerekiyor ve gizemli grupların olduğundan da bahsetmekte fayda var. İşte bu gizemli grupların burada ne yaptıklarına, zaman yarıkları konusunda neler bildiklerine ve çok daha fazlasını öğrenmek tamamen bizim işimiz oluyor. Oyun içerisinde bir hayatta kalma mücadelesi verirken, diğer yandan ise reflekslerimizi en iyi şekilde konuşturmamız gerekiyor. Çünkü oyun içerisinde diğer korku oyunlarından farklı olarak burada düşmanlara karşı gelebiliyor ve elimizdeki silahları bu yaratıklara ve canavarlara karşı kullanabiliyoruz. Aynı zamanda bu yarıklardan elbette tuhaf canavarların ve yaratıkların aktığını söyleyebiliyor ve bunları ortadan kaldırmak için elimizdeki araçları en iyi şekilde kullanmamız gerekiyor. Bununla beraber oyun içerisinde hızlı bir şekilde ilerlerken, aynı zamanda kendi yolumuza bakabiliyor, gelecek ve geçmişin arasında darma duman olabilecek bir dünyada kendi yolumuza bakabiliyor ve Polonya içerisinde neler olup bittiğini görebiliyoruz.
 
Geçmişte yaşanacak kıyametle beraber yok olan ve aynı zamanda insanlığın yok olmasının sebep olduğu bir olayla karşı karşıya kaldığımız yapımda, elbette kirleten insanları bulmak ve görevlendirilen bir karakteri burada kontrol ederek kendi sistemlerimizi oyuna dahil ederek buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Arka plan hikayesi gerçekten de oyuncuların ilgisini çekecek türden diyebiliriz. Çünkü bu tarz detaylarla beraber genel olarak korku oyunlarında hikayenin ve korku unsurlarının bir hayli ön plana çıkması gerekiyor. Eğer bu iki unsurda herhangi bir şekilde etkili olmazsa, ne yazık ki korku oyununun oldukça sönük olduğunu aktarabiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber dikkat çekici ortamlarda kendi yolumuza bakmaya hazırlanabiliyor ve elimizden geldiğince hayatta kalmanın yollarını ararken aynı zamanda etrafı keşfetmemiz gerekiyor. Etrafı keşfederek daha fazla kaynağın ve silahın sahibi olabiliyor ve böylece hayatta kalma şansımızı daha da arttırabiliyoruz. Zaten bu tarz oyunlarda etrafı keşfetmek oldukça önem arz ediyor. Ne kadar çok etrafı keşfederseniz, o kadar çok önemli ipuçlarıyla ve zaman yarıkları ile karşılaşabiliyorsunuz.
 
 

Tüm hamlelerimizi planlayabileceğimiz ve harap olmuş bir dünyada yer aldığımız süre boyunca istediğimizi gerçekleştirebileceğimiz yapım içerisinde, elbette bu harap olmuş dünyada neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyor ve oldukça gergin bir atmosfer içerisinde kendimizi bulmaya hazırlanabiliyoruz. Bununla beraber oyunda bir odaya girdikten sonra eşyaların havada uçtuğunu, tuhaf bir şekilde süzüldüğünü ve zaman kavramının gitgide daha da tuhaflaştığı bir yerde kendimizi bulabiliyor ve aynı zamanda burada stratejik ve planlamalı bir şekilde düşünmemizin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Oyunda ileriyi planlamak durumunda kalıyor ve karşılaşacağımız her bir düşmanla beraber onları nasıl ortadan kaldıracağımızı bulmamız gerekiyor. Dolayısıyla oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca gergin ortama bir de bu düşmanlar ve canavarlar ekleniyor. Durum böyle olunca gerçekten de bir yandan gerilirken, diğer yandan ise bu düşmanları ortadan kaldırmaya çalışıyor ve onları alt etmek için elimizdeki tüm imkanları kullanmamız gerekiyor. Bununla beraber oyunda etraftaki ve çevrede bulunan unsurları kullanabiliyor ve çevre unsurları ile beraber düşmanları ortadan kaldırmak tamamen bizim işimiz oluyor.
 
Çatışmalar sırasında vermemiz gereken hızlı kararların olduğundan bahsedebiliriz ve yaşam ile ölüm arasındaki ince bir çizgi ile beraber yer aldığımız süre boyunca tüm bu unsurların üstesinden gelmek bizim işimiz oluyor. Zaten bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere sürekli olarak yolumuza çıkan düşmanları ve yaratıkları ortadan kaldırmak durumunda kalıyor ve insanlığın kalıntılarıyla beraber doğmuş bir dünyada kendi yolumuza bakabiliyoruz. Aynı zamanda oyunda kabuslardan fırlamış gibi çeşitli yaratıkların ve canavarların olduğundan bahsedebiliriz ve bunlar gerçekten de korkutucu bir şekilde bizlere sunuluyor. Durum böyle olunca karşı karşıya kalabileceğimiz her bir düşman gerçekten de ürkütücü ve korkutucu bir şekilde bizlere sunuluyor ve bunları ortadan kaldırmak için türlü silahları elimize alabiliyor ve böylece kendi yolumuza bakabiliyoruz. Aynı zamanda onları ortadan kaldırmak için silahımızı sürekli olarak ateşleyebiliyor, farklı bölgelerde doğru sızabiliyor, eşyaların arkasına saklanabiliyor ve bizleri bulmaları konusunda elbette kendimizi sınırlayabiliyoruz.
 
 

Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda ve dilerseniz sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda oldukça gergin bir yapıyla karşı karşıya kalabilirsiniz.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak Gematsu yeni oyun 2024
Unknown Worlds, Subnautica 2'yi Duyurdu! Remedy Entertainment, Control Yan Oyunu FBC: Firebreak'i Duyurdu!
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Guest-E3626E6FD

20.10.2024 22:55:33

0
Türkçe olması güzel oyunda ilgi çekici

Krone

19.10.2024 10:21:34

0
Uyduruk bir isim. Hem Cronos hem de New Dawn. Sanki amatör indie bir yapım gibi.

wassuplaying

19.10.2024 05:42:58

0
Ben de isme takıldım. Bu oyunların ismini kim koyuyor? Sadece Cronos deyip geç gerisine ne gerek var? Veyahut The New Dawn gibi çok bayat ve basit bir isim yerine daha iyi bir şey bul.

mehmetalpertr

18.10.2024 22:17:07

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri Bloober Babadan boş çıkmaz.
Abartıyorsunuz. Adamların elle tutulur sadece SH2R var. The Medium çok kötü bir oyundu. Blair Witch desen keza o da kötüydü. Layers of Fear da yürüme simülasyonuydu. SH2R yaparken Konami den çok büyük destek aldılar. Tek başlarına altından kalkamazlardı.

BSC Misafiri

18.10.2024 16:57:13

+1
Bloober Babadan boş çıkmaz.

mehmetalpertr

18.10.2024 14:42:43

0
SH2R gibi yaparlarsa neden olmasın ? Steam istek listesine attım. Bu sinematik video sonuçta.. Oyun içi göstersinler o da olmadı gelen puanlara göre bakarım.
    Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Yeni Oyun Duyuruları
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız