Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

CDPR: "Bizim için Hikaye, Canavarlarla Savaşmaktan Her Zaman Daha Önemli Olmuştur"

 
   Polonya'da oyun geliştiren stüdyolara baktığımızda Techland, CI Games ve tabii ki CD Projekt RED gibi birçok önemli yapım çıkarmış stüdyolar görüyoruz. Culture.pl ile de bir röportaj gerçekleştiren The Witcher 3 hikaye yönetmeni Marcin Blacha, This War of Mine (11 bir studios - Polonya) örneği ile ülkesindeki oyun geliştiren stüdyoların düşünce tarzını açıkladı.
 
"Tüm ünlü Polonyalı oyunlar, örneğin This War of Mine, profesyonel üretim ile büyük hayal gücünü birleştirir. Savaş sırasında sivilleri konu alan bir oyun yaratmak kolay bir şey değildir ve karakter davranışlarını gösterir... Öyle görünüyor ki, Polonyalılar, oyun tasarımına yönelik böyle yaratıcı tutumlarda üstünlük kuruyorlar. Oyunlarımızın ruhu var. Ve bu ruh oyuncular tarafından fark edilip takdir edilmektedir. Aynı şey rol yapma oyunları için de geçerlidir."
 
   Son olarak CD Projekt RED'in oyun geliştirmede neyi ön planda tuttuğunu açıklayan The Witcher 3 Hikaye Yönetmeni Marcin Blacha şu sözleri söyledi.
 
"Bizim için, karakterlerin psikolojik derinliğe sahip olduğu ve diyaloglarının çok boyutlu olduğu gerçekçi bir dünya yaratmak çok önemliydi. Bir hikaye, bir kurgu, canavarlarla savaşmaktan her zaman daha önemli olmuştur. The Witcher 3, bu düşünce biçiminin bir doruk noktası gibi görünüyor." 
 
   The Witcher 3'ten sonra Cyberpunk 2077'ye odaklanan CD Projekt RED, bakalım yeni yarattığı dünyasında hikaye anlatımını bizlere nasıl sunacak. Oyunun henüz bir çıkış tarihi yok, CD Projekt RED'in belirttiği üzere ne zaman hazır olursa o zaman gelecek.

Bu haberin bağlantısı
URL
the witcher the witcher 2 the witcher 3: wild hunt cd project red cd project redengine 3 pc xbox xbox 720 playstation 4 rpg aksiyon rpg
Söylenti: Crashmo World Wii U için İptal Edildi Nippon Ichi Software'in Nintendo Switch için Planları Var
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Adol125

30.12.2016 12:49:24

0
quote:

Orjinalden alıntı: fpszoner hikaye sunumu çok güzel olmasına ragmen ana hikaye çok sıg koca haritada cri yi nerden bulim aga bulmuyorum kardeşim keyfime göre digilmi reşit olmuş kız istedigi yere giden kendi ayagı yokmu geri dönsün zaten benden bile güçlü banane yani skyrim gibi beni özgür bıraksa ben kendi yolumu çizsem fenamı olur ayıp ayıp cd project size sahip sesleniyorum geralt a sahip çıkalım ormanda kalıyo
Fark şu; witcher skyrime göre daha hikaye odaklı. Skyrim ne halt yersen ye oyunudur ama witcher öyle değil.

BSC Misafiri

30.12.2016 11:55:40

0
quote:

Orjinalden alıntı: fpszoner hikaye sunumu çok güzel olmasına ragmen ana hikaye çok sıg koca haritada cri yi nerden bulim aga bulmuyorum kardeşim keyfime göre digilmi reşit olmuş kız istedigi yere giden kendi ayagı yokmu geri dönsün zaten benden bile güçlü banane yani skyrim gibi beni özgür bıraksa ben kendi yolumu çizsem fenamı olur ayıp ayıp cd project size sahip sesleniyorum geralt a sahip çıkalım ormanda kalıyo
yav he he şimdide bu mu çıktı witcherı kötüleme

KerkenezKes

30.12.2016 03:17:21

0
hikaye sunumu çok güzel olmasına ragmen ana hikaye çok sıg koca haritada cri yi nerden bulim aga bulmuyorum kardeşim keyfime göre digilmi reşit olmuş kız istedigi yere giden kendi ayagı yokmu geri dönsün zaten benden bile güçlü banane yani skyrim gibi beni özgür bıraksa ben kendi yolumu çizsem fenamı olur ayıp ayıp cd project size sahip sesleniyorum geralt a sahip çıkalım ormanda kalıyo

2K

29.12.2016 12:18:44

0
Bende böyle düşünüyorum ve bunu zaten bize kanıtladılar. Açıkçası bu zamana kadar çok iyi dövüş sistemine sahip oyunlar gördük ama Witcher 3 gibi çok uzun ve büyük bir alanda bu kadar iyi, detaylı yan görevler görmedik. Senaryosu, konusu iyi derken ana senaryo inanılmaz, bambaşka anlamında söylemiyorum, haritada rastgele geldiğiniz git şunu öldür görevlerinin bile altında başka şeyler çıkıyor. Tabi ki oynaynalar bilir hiç bir şey yapmadığınız yan görevlerde var ama bunların sayısı oldukça az. Witcher 3'den önce yan görevlerin hikayesi olmasa bile ya da hep aynı şeyi yapsak bile 'sonuçta yan görev' bunlar diyorduk ya da Oblivion, Skyrim gibi oyunlarda bir iki tane iyi yazılmış yan görev görünce 'aah ne iyi diyordum' fakat Witcher 3'den sonra artık çoğu yan görevden anlamlı, konulu şeyler yapmak istiyorum. Witcher 3 ile Arkham Knight'ı yakın zamanlarda oynamıştım ki Arkham Knight'da Penguin'in yan görevlerinin hepsinde aynı şeyi, Two Face'in kendi yan görevlerinde her zaman aynı şeyi yapıyoruz. Eskiden olsa tamam yan görev derdim ama Witcher 3'den sonra bu durum beni rahatsız etmeye başlamıştı. Dövüş sistemine gelirsek ilk oyunun ve ikinci oyunun dövüş sistemini bende hiç beğenmemiştim fakat 3. oyunun bence başarılı bir dövüş sistemi var. Özellikle zor seviyelerde oynuyorsanız öyle her yaratığa düşünmeden dalamıyorsunuz. Hemen yaratığa etkili olan büyüleri öğrenmek için menüye girip okuyorsunuz ona göre davranıyorsunuz. Ben bu yüzden dövüş sistemini başarılı buluyorum tabi ki daha iyi olabilir mi olabilir bir de seviye atladıkça gelen skill puanları çok önemli miydi değildi. Ben açıkçası Fallout ya da başka bir oyunda karar verirken düşündüğüm kadar düşünmedim hatta bir sürü skill puanını harcamadım. Fakat tüm bu eksi ki bana göre büyük eksiler olmayan yanları yanına senaryo ve konuyu koyarsanız hiç biri önemli değil. Burada tabi ki kişisel zevkler ve tercihler önemli oluyor. Ben açıkçası arkada iyi bir konu yoksa adam dövmek, yaratık kesmek bir yere kadar zevkli geliyor. Fakat iyi bir senaryo varsa oyunun direk gözümde değeri yükseliyor. Örneğin Soma oyununda ölme yok, tuşlara basmak dışında pek bir şey de yapmıyorsunuz ama bana üstüne düşünecek, tartışacak bir konu sunduğu için favori oyunlarımdan bir tanesi.

ole lukoje

29.12.2016 04:08:19

0
Witcher serisinin hikayesinin bu kadar güzel olmasının nedeni sadece hikayede olan bitenin bize aktarılması değil. Sadece bu açıdan baktığımızda elbette muhteşem bir hikaye yok. Witcher'ın farkı bu hikayeyi bize sunuş şekli, hikayedeki karakterlerin derinliği ve olaylara verdikleri duygusal ve mantıksal tepkileri.

luganoguz

29.12.2016 00:45:06

+1
Sadece hikaye olması önemli değil sunumda iyi ama..

Adol125

28.12.2016 22:15:15

+1
quote:

Orjinalden alıntı: MDV <blockquote class="quote"><i>quote:</i><br><br>Orijinalden alıntı: Midorima Yanlış anlama olmasın; oyuna kesinlikle kötü demiyorum. Art niyet ararım witcher 3 e kötü diyen adamda. Oyun kesinlikle kötü değil ben sadece ana hikayesi abartı diyorum; dlcler (2 büyük varya onlar) ana hikayeden 10 kat güzel. Bir Dragon Age Origins, Bir Mass Effect 2, Bir Final Fantasy 7, Bir Tales of Symphonia nın hikayesinden aldığım tadın 10 da 1 ini alamadım witcher 3 den hikaye olarak. Bu saydıklarıma göre ana senaryosu o kaarda iyi değildi witcher 3ün. </blockquote> Saçmalamışsın. 10 da 1 ni alamadım yazıyorsan otamatik hikayeni kötülemiş oluyorsun. Witcher 3 un Battle of Kaer Morhan görevi varki, bence oyun tarihinin en iyi hikayeli görevidir. Diğerlerini oynamadım ama DA: Origin ve Mass Effect 2 de abartdığın kadar iyi hikaye olduğunu düşünmüyorum.
Evet alamadım. Yalan mı söyleyecem. Ayrıca iyi değil ki w3 ün ana hikayesi. Kötü olmasada vasat üstü. O dediğin görevin çok daha iyisi mass effect 2de var zaten. Abartıyorsunuz hikayeyi, "Ciri burda değil, hadi başka yere bakalım" ana hikayenin yüzde 90 ı bu. Geri kalan kısmı da Ciri yi bulduk hadi Eredin i yenelim.

Stackalloc

28.12.2016 21:58:36

0
quote:

Orijinalden alıntı: Midorima Yanlış anlama olmasın; oyuna kesinlikle kötü demiyorum. Art niyet ararım witcher 3 e kötü diyen adamda. Oyun kesinlikle kötü değil ben sadece ana hikayesi abartı diyorum; dlcler (2 büyük varya onlar) ana hikayeden 10 kat güzel. Bir Dragon Age Origins, Bir Mass Effect 2, Bir Final Fantasy 7, Bir Tales of Symphonia nın hikayesinden aldığım tadın 10 da 1 ini alamadım witcher 3 den hikaye olarak. Bu saydıklarıma göre ana senaryosu o kaarda iyi değildi witcher 3ün.
Saçmalamışsın. 10 da 1 ni alamadım yazıyorsan otamatik hikayeni kötülemiş oluyorsun. Witcher 3 un Battle of Kaer Morhan görevi varki, bence oyun tarihinin en iyi hikayeli görevidir. Diğerlerini oynamadım ama DA: Origin ve Mass Effect 2 de abartdığın kadar iyi hikaye olduğunu düşünmüyorum.

Dürüstİnsan

28.12.2016 21:25:55

0
Açık dünya RPG desek daha güzel olur

Adol125

28.12.2016 19:50:33

0
Bi de şu var oyunu bayağı bi 3. zorluk seviyesinde oynadım sadece bi yerde aşırı fps düşüsü olunca kolaya aldım fps 15 e düştü resmen boss dövüşünde normalde 25-30 arası oynuyodum, sonra death march a geçtim sadece oyunu bitirme başarımı verdi. Bu da saçmalık ben final boss u hangi zorlukta keserserm keseyim o başarımı almam lazım, işin tuhafı lowda da aynı fps yi aldım bazı ayarları high a çekince de (texture quality vs 3-4 ayar) gene aynı fps yi aldım.

Jack Rabbit Slims

28.12.2016 19:44:53

+1
Ben de katılıyorum oyunu 2 kere olmak üzere toplamda 250 saat civarı oynadım sanırım, tüm dlcleri de oynadım tüm achilerini de aldım. Dlclerin hikayesi ana oyundan iyi, ana oyunun hikayesine aslında iyi bile denemez pek, ortalamanın üstü sadece. Yalnız oynanış olarak oynadığım en iyi rpglerden, yüksek zorlukta combatlar baya keyifli. Kullandığın itemlar, aktif skilllerin falan epey detaylı bir oynanış sunuyor.

Llorente

28.12.2016 19:13:27

0
Öncelikle yapımcı ekibe optimizasyon konusunda yazıklar olsun diyorum. Oyunu Goty olarak aldım. Arkadaş nadir de olsa arada fps düşmeleri yaşanıyor. Yahu insan 1.5 yılda optimizasyonu düzeltemezmi. Resmen oyunu baltaladı ve gölge düşürdü. Bu firmanın herşeyden önce optimizasyon yapmayı öğrenmesi gerekli. Malesef Witcher 2' nin optimizasyon konusunda yanına yaklaşamaz. O yüzden bence oyun iyi olsada hayal kırıklığı diyebilirim.

Adol125

28.12.2016 18:58:09

+1
Yanlış anlama olmasın; oyuna kesinlikle kötü demiyorum. Art niyet ararım witcher 3 e kötü diyen adamda. Oyun kesinlikle kötü değil ben sadece ana hikayesi abartı diyorum; dlcler (2 büyük varya onlar) ana hikayeden 10 kat güzel. Bir Dragon Age Origins, Bir Mass Effect 2, Bir Final Fantasy 7, Bir Tales of Symphonia nın hikayesinden aldığım tadın 10 da 1 ini alamadım witcher 3 den hikaye olarak. Bu saydıklarıma göre ana senaryosu o kaarda iyi değildi witcher 3ün.

alpalp84

28.12.2016 18:40:08

+1
W3 de Tris i seçmedim diye akşam akşam 3-4 saat ciddi ciddi moralim bozulmuştu. Yok böyle bir oyun, çıkmaz daha. Adamlar hem müthiş hikaye yaptılar hemde grafiklerde gayet iyiydi. İsteyince hikaye ve grafiğin en iyisini sunabilen ender oyunlardandı.

BSC Misafiri

28.12.2016 18:25:02

+1
Hikaye abartiliyor diyorsunuzda ne bekliyorsunuzki.. Lotr film serisi nasil basit ama isleyisi akiciysa bu oyunda da hikaye oyle.. adamlar akici sıkmayan hikaye yapmislar ustunede cogu kilic dovus oyunlarindan daha akici ve estetik oynanis koymuslar. FF 15 te neye kime vuruyoz belli degil

MDugur

28.12.2016 18:06:53

+1
Hikayeye önem veren stüdyoların sayısı azalıyor maalesef. Artık adam akıllı hikayesi olan çok oyun kalmadı. Piyasayı içi boş grafik basan oyunlar kaplamış. Bize böyle geliştiriciler lazım.

BSC Misafiri

28.12.2016 18:05:03

+1
Ah bide PS4 Pro'ya 60 FPS veya grafik anlamında destek verseniz ne güzel olurdu...

BSC Misafiri

28.12.2016 18:05:01

+1
Adamin dipleri.

İdrak İstimlak

28.12.2016 18:02:40

+1
Piyasada en takdir ettiğim yapımcılardan birisi bunlar. Çoğunluk The Witcher serisini 3. oyunla tanımış olsa da, şahsi görüşüme göre hikaye açısından 2. oyun serinin zirvesidir. Yaptığınız seçimler hem sizi ikileme sokar, hem de geride büyük izler bırakır. 3. oyunu sevenlere, 2. oyunu da oynamamışlarsa, oynamalarını şiddetle tavsiye ederim...

Guest-2C5CD639E

28.12.2016 17:38:33

+1
Witcher hayranı olmayan bir insan bu oyunun tadını alamaz.

BSC Misafiri

28.12.2016 17:04:12

0
Oyunu bitirdim; ama souls oyunlarında olan tekrar oynama hissi ve zorluğu yok.

Adol125

28.12.2016 17:03:05

0
Kötülemiyoruz, abartılıyor diyoruz hikaye için.

FiréLord

28.12.2016 16:43:50

+2
Witcher 3 hikayesini de kötülüyorsanız oynanacak oyun kalmamış demektir :)

Adol125

28.12.2016 16:41:33

0
quote:

Orjinalden alıntı: Sozinn Kusura bakmayın ama Witcher 3'ün hikayesi pek matah bir hikaye değil. Bu hikayeyi bayılarak oynadıysanız MGS veya Mass Effect gibi yapımlara el atmamışsınız demektir.
Oyunu bitirdim sonra sakin kafayla düşündüm. Dediğinde haklısın hatta benzer bir başlık steamda vardı witvher 3 is overrated diye. Hikaye olarak DLC ler çok daha iyiydi ana senaryodan.

Sozinn

28.12.2016 16:27:38

+1
Kusura bakmayın ama Witcher 3'ün hikayesi pek matah bir hikaye değil. Bu hikayeyi bayılarak oynadıysanız MGS veya Mass Effect gibi yapımlara el atmamışsınız demektir.

Sean john

28.12.2016 16:19:20

+8
witcher 3 ün dövüş mekaniklerini sevmeyenleri anlamıyorum bide bu adam gidiyor skyrimin dövüş mekaniğini seviyor..

huseyincarnege

28.12.2016 16:07:07

+1
gerçekten nadir ele göstericek bir yapım yaptılar wicher3te

edd121

28.12.2016 15:55:28

0
şahsi fikrim oynanışın hikayeden üstün olması yakın zamandan örnek vermek gerekirse just cause 3 kötü optimizasyonu kenara bırakırsak oynanış olarak baya insanı eğlendiren bir oyun 22 tl nin hakkını gayet güzel veriyor öte yandan elbette ki tek başına yeterli değil altyapı , asıl hikaye , karakterler ve arka planda yaşananlar da oldukça önemli.cyberpunk 2077 yi witcher 3 ten devşirme yapmaya kalkarlarsa ağır eleştiri alırlar tamamiyle farklı bir oyun olmalı gameplay videosu görene kadar ne olduğunu bilemeyiz ama aynı etkiyi bırakmak istiyorlarsa witcher 3 den aldıkları eleştirileri iyice harmanlamaları lazım öte yandan shooter dinamiklerine yorumları nasıl olacak ayrı bir merak konusu.

rambocuk

28.12.2016 15:36:15

+4
Bu yüzden adamsınız , witcher 3 de kalbimi çaldırlar oyunun en basit yan göre bile emek dolu bir çok oyunun ana görevlerinden daha güzel , gelmiş g4eçmiş en iyi açık dünya aksiyon oyunudur bana göre

CaSsErDoDo

28.12.2016 15:23:57

0
Adamı bu açıklaması için takdir ediyorum yalnız oynanışa da biraz önem vermeleri gerekiyor. Witcher 1 ve 2'nin dövüş mekaniği o kadar da iyi değildi. 3. Oyunda biraz toparladılar ama dövüşler yine muhteşem değildi. Umarım yeni oyunda yaratıcı bir dövüş mekaniği ile karşımıza çıkarlar.

Ambarad

28.12.2016 15:18:13

+8
Crytek niye batışta bu yüzden işte. Sıfır içerik, iyi grafik anca bu kadar olur. Bi Ryse çıkardılar en son, grafikler muazzam fakat içi boş bir oyun. Hiç bi oyununun uzun vadede oynanabilirliği yok. Sonuç: GGWP

HIGHER

28.12.2016 15:04:05

+1
tamam hikaye önemli ama oynanışda bence önemli sonuçta bir oyun yapuyorsunuz
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
The Witcher 3: Wild Hunt
+ TAKİBE
AL
173 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız