Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

God of War Ragnarök PC Sistem Gereksinimleri Açıklandı

 
 
Sony tarafından ilk etapta PlayStation konsolları için çıkışını gerçekleştiren aksiyon-macera oyunu God of War: Ragnarok şimdi ise PC platformuna gelmeye hazırlanıyor. Bu süreçte oyunun PC sistem gereksinimleri açıklanıyor ve siz de sisteminizi bu gereksinimlere göre ayarlayabiliyorsunuz.
 
God of War Ragnarök, 190 GB boş alan istiyor
 
 
 
God of War: Ragnarok,bildiğiniz üzere 19 Eylül tarihinde PC platformuna gelmeye hazırlanıyor. Açıklanan detaylara göre oyun çıkışı ile beraber Nvidia DLSS 3.7, AMD FSR 3.1 ve Intel XeSS 1.3 teknolojilerini destekleyecek. Bu sayede oyunu daha akıcı bir şekilde oynayabileceksiniz.
 
PC sistem gereksinimlerine bakacak olursak oyuncuların en azından 8 GB RAM'e, Intel i5-4670k veya AMD Ryzen 3 1200 işlemciye ve NVIDIA GTX 1060, AMD RX 5500 XT veya Intel Arc A750 bir ekran kartına sahip olması gerekecek. Bunun yanı sıra 190 GB boş disk alanı açmanız lazım.
 
Oyunu 1080p orta ayarlarla ve 60 FPS ile oynamak için 16 GB RAM'e, Intel i5-8600 veya AMD Ryzen 5 3600 işlemciye ve NVIDIA RTX 2060 Super veya AMD RX 5700 bir ekran kartına ihtiyacınız olacak. 
 
Oyunun tüm sistem gereksinimlerine bakmak için aşağıdaki görsele tıklayabilirsiniz.
 
 
 
Oyunun PC sürümü neler sunacak?
 
God of War Ragnarök, Santa Monica Studio tarafından geliştirilen ve 2022 yılında Sony Interactive Entertainment tarafından yayımlanan aksiyon-macera türündeki bir yapım olarak karşımıza çıkıyor. Efsanevi "God of War" serisinin devamı niteliğinde olan bu oyun, Kratos ve oğlu Atreus'un İskandinav mitolojisinin karanlık ve tehlikeli dünyasında geçen destansı maceralarını konu alıyor. Serinin önceki oyunuyla büyük bir beğeni toplayan yapımcılar, "Ragnarök" ile çıtayı daha da yükseltiyor ve oyunculara unutulmaz bir deneyim sunmayı hedefliyor. Bu yazımızda "God of War Ragnarök" oyununun genel özelliklerinden, oynanış mekaniklerinden, grafik ve ses tasarımından ve elde ettiği başarılardan bahsediyoruz.

Öncelikle oyunun hikayesine bakacak olursak, Kratos ve Atreus'un, İskandinav mitolojisinde yer alan ve dünyanın sonunu getireceğine inanılan Ragnarök kıyametini durdurmaya çalıştıkları bir hikayeyi konu alıyor. Oyun, Kratos'un geçmişiyle yüzleşmesi ve Atreus'un kimliğini keşfetme yolculuğuna odaklanıyor. Bu süreçte, oyuncular, tanrılarla, devlerle ve diğer mitolojik varlıklarla dolu, zengin ve tehlikeli bir dünyayı keşfetmek zorunda kalıyor. Hikaye, Kratos'un hem bir savaşçı hem de bir baba olarak verdiği mücadeleyi derinleştiriyor. Atreus, büyüdükçe kendi kimliğini ve kaderini sorgularken, Kratos onu koruma ve ona doğru yolu gösterme çabasıyla savaşıyor. Oyuncular, bu ikilinin ilişkisini derinlemesine deneyimleyerek, duygusal ve epik bir anlatımın parçası oluyor. Ragnarök'un yaklaştığı bu karanlık dünyada, Kratos ve Atreus, geçmişlerinden gelen düşmanlarla ve yeni tehlikelerle yüzleşiyor.

Hikaye içeriği gerçekten de oyuncuların dikkatini çekiyor. Ve burada görebileceğimiz mitolojik karakterler ve yaratıklarla beraber gidişatımıza yön verebiliyoruz. Yapım içerisinde açık bir dünya bulunuyor. Bu açık dünyayı dilediğimiz gibi gezebiliyor, atladığımız kayığımızla beraber farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor ve bu bölgeleri istediğimiz şekilde gezebiliyoruz. Yapım içerisinde çözmemiz gereken çeşitli bulmacalar, her bölge içerisinde farklı düşmanlar, çözebileceğimiz unsurlar ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Dolayısıyla oyunda yer aldığımız süre boyunca hikaye anlamında oldukça güzel bir deneyimle karşı karşıya kalıyor ve aynı zamanda bu hikaye içeriklerini görmek ve hikaye konusunda neler olup biteceğini merak etmek oyuncular tarafından sevilen unsurlar arasında bulunuyor.
 
 
 
Çünkü bu tarz oyunlarda hikaye anlatımı oldukça ön planda olduğundan dolayı ve aynı zamanda sinematik bir sistemin bulunduğundan dolayı burada yapacağımız hamlelerle beraber gidişata yön verebiliyor ve hikaye konusunda genel olarak oyuncular tarafından sevilen bir yapının olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu tarz detaylarla hikaye konusunda elbette hiçbir şey kaçırmıyor, karakterler arası diyaloglarla ve sinematik arası sahnelerle beraber hikaye içeriğinin bizlere aktarıldığını söyleyebiliyor ve daha fazla detay ile kendimizi oyuna kaptırabiliyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca bu tarz hikaye içerikleri bizlere etkileyici bir biçimde sunuluyor ve hem ara sahnelerle hem de karakterler arasında diyaloglarla beraber bunlar bizlere aktarılıyor. Ek olarak burada yer aldığımız süre boyunca serinin devam oyununda elbette neler olup bittiğini doğrudan gözlemleyebiliyor ve önceden merak ettiğimiz soruların yanıtlarını burada alabiliyoruz. Serinin bir hayranıysanız bu yapım içerisinde ilerleyen süreçte neler olup biteceğini görebiliyor, bu tarz detaylarla hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor ve kendinizi oyuna kaptırabiliyorsunuz.
 
İlgi çekici karakterlerin hikaye unsurlarının notların ve çok daha fazlasının yer aldığı yapımda aynı zamanda etrafı keşfetmek bir hayli önem arz ediyor. Bu tarz oyunlarda etrafı keşfederek farklı karakterlerle etkileşime girmek hem evren açısından daha fazla bilgiye sahip olmanızı sağlıyor hem de daha farklı bulmaca içerikleriyle ve çıkarabileceğiniz sırlarla alakalı oldukça gizemli unsurlarla karşı karşıya kalabiliyorsunuz. Belki çekici detayların hikayeye yansıyışı oldukça güzel bir şekilde yüzlere aktarılıyor ve bu tarz detaylarla oyundaki yerimizi alabiliyoruz.

Oyun, serinin önceki oyununda olduğu gibi aksiyon dolu dövüş mekanikleri, keşif öğeleri ve bulmacalarla dolu bir oynanış sunuyor. Oyun, Kratos'un güçlerini ve Atreus'un yeteneklerini en etkili şekilde kullanarak düşmanları alt etmeye dayalı bir strateji gerektiriyor. Her yeni bölüm, taktiksel düşünme gerektiren durumlar sunuyor. Oyun, Kratos'un ikonik Leviathan Baltası ve Kaos Kılıçları gibi silahlarıyla gerçekleştirdiği dövüşlere dayanıyor.
 
 
 
Oyuncular, düşmanlarına karşı güçlü ve etkileyici kombolar kullanarak savaşabiliyor. Ayrıca, Atreus'un ok ve yay yetenekleri, dövüşlerde Kratos'a destek oluyor ve ikili, düşmanlara karşı birlikte stratejik hamleler yapabiliyor. Her düşman, kendine özgü saldırı desenlerine ve zayıf noktalara sahip, bu da oyuncuların her savaşta farklı taktikler geliştirmesini gerektiriyor. Aksiyon sistemi içerisinde elinize alabileceğiniz farklı silahlar bulunuyor ve bunları savaş esnasında istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz. Baltanızla, zincirinizle veya daha farklı silahlarla beraber istediğiniz gibi ilerleyebiliyor, bu tarz detaylarla daha farklı şekillerde kombolar yapabiliyor ve doğru zamanda doğru hamle yapmak bu oyun içerisinde oldukça önem arz ediyor. Oyun içerisinde standart bir aksiyon sistemi yer alıyor, ancak bu aksiyon sistemi oldukça tok bir hissiyatı bizlere sunuyor. Bu tarz detaylarla elimizdeki baltayı fırlatabiliyor, geriye alabiliyor, düşmanların içinden geçebiliyor, farklı becerilerin kilidini açabiliyor ve sadece elimizdeki silahları değil, aynı zamanda karakterimizin becerilerinden de faydalanabiliyoruz.
 
Hem alan hasarlı saldırıları yapabildiğimiz hem de tek tek düşmanlara karşı farklı kombolar gerçekleştirebildiğimiz yapımda her bir oyuncu farklı bir aksiyon sistemine benimseyebiliyor ve sürekli olarak karşımıza farklı düşman türleri çıkıyor. Bu düşman türlerinin her birinin farklı savunmalar ve saldırı stilleri yer alıyor. Örneğin bazı düşmanlar yakın saldırılar üzerinde ustayken, bazı düşmanlar ise uzaktan atışlar yapabiliyor, büyücü veya okçu olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanı sıra oyunda irili ufaklı düşmanların haricinde bir de patron savaşları yer alıyor. Patron savaşları gerçekten de zorlu bir yapıya bünyesinde barındırıyor ve onları ortadan kaldırmak elbette maharet gerektiriyor. Karakterimiz ve beraber temel hareketler üzerinde ustalaşmaya başladığımız yapımda sağa sola doğru yuvarlanabiliyoruz, zıplayabiliyor, hızlı bir şekilde koşabiliyor ve daha fazla detay ile düşmanların üstesinden gelmek için elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz.

Patron savaşlarına bir göz atacak olursak, oyunun içerisinde ortadan kaldırmanız gereken onlarca patron bulunuyor. Bunların her birinin kendine özgü saldırı stilleri, yapıları ve çok daha fazlası yer alıyor. Onları ortadan kaldırmak için öncelikle nasıl saldırdığını ve nasıl savunma yaptığını öğrenmek oldukça önem arz ediyor. Bu tarz detaylarla dilediğiniz şekilde ilerleyebildiğimiz ve daha fazla detayla yer alabildiğimiz yapımda, öncelikle onların saldırılarını savunmamız ve daha sonrasında karşı atağa geçmemiz gerekiyor. Sürekli olarak aynı taktiği yaparak bu şekilde patronlar ortadan kaldırabiliyor ve kolay bir şekilde onların canını azaltabiliyoruz. Öncelikle kendinizi savunabileceğiniz ve düşmanları nasıl saldırdığını öğrenebileceğiniz yapımda ezber hamlelerle beraber düşmanlar ortadan kaldırabilir ve kendi becerilerinizi düşmanlara karşı kullanabiliyorsunuz.
 
 

Oyunda sadece aksiyon sistemi değil, aynı zamanda geniş ve detaylı bir dünya sunuyor. Oyuncular, bu dünyayı keşfederken çeşitli bulmacalar ve gizli alanlarla karşılaşıyor. Çevresel bulmacalar, oyuncuların zekasını ve Kratos'un yeteneklerini kullanarak çözülebiliyor. Keşif, oyuncuların oyun dünyasında derinlemesine bir deneyim yaşamasını sağlıyor ve onları sürekli olarak yeni keşifler yapmaya teşvik ediyor. Ayrıca, farklı diyarları keşfetmek, oyunculara İskandinav mitolojisinin zenginliğini ve derinliğini daha yakından deneyimleme fırsatı veriyor. Oyun, Kratos ve Atreus'un yeteneklerini geliştirip özelleştirmelerine olanak tanıyor. Oyuncular, dövüş becerilerini artırabilir, yeni yetenekler açabilir ve karakterlerini güçlendirebilir. Oyunda bulunan zırhlar, aksesuarlar ve silahlar, oyuncuların Kratos ve Atreus'u daha güçlü hale getirmesine yardımcı oluyor. Bu gelişim sistemi, oyunculara kendi oyun tarzlarına uygun bir karakter oluşturma özgürlüğü tanıyor.

God of War Ragnarök, etkileyici grafikler ve ses tasarımıyla dikkat çekiyor. Oyunun görsel tasarımı, İskandinav mitolojisinin büyülü ve karanlık atmosferini başarıyla yansıtıyor. Detaylı çevre tasarımları, muhteşem ışıklandırmalar ve gerçekçi karakter modelleri, oyunculara sinematik bir deneyim sunuyor. Her diyar, kendi benzersiz estetiğine ve atmosferine sahip; bu da oyuncuların her adımda yeni bir şeyler keşfetmesini sağlıyor.

Ses tasarımı, oyunun atmosferini daha da güçlendiren bir diğer önemli unsur oluyor. Oyunun müzikleri, İskandinav mitolojisinin epik ve duygusal tonlarını yansıtarak oyunculara etkileyici bir deneyim sunuyor. Ses efektleri, dövüşlerin ve çevresel unsurların gerçekçiliğini artırıyor. Ayrıca, karakter seslendirmeleri, hikayenin duygusal derinliğini ve karakterlerin kişiliklerini daha iyi yansıtıyor.

Oyun piyasaya sürüldüğünde büyük bir başarı elde ediyor ve eleştirmenlerden övgü dolu yorumlar alıyor. Oyunun yenilikçi oynanış mekanikleri, etkileyici hikayesi ve görsel-işitsel tasarımı, oyuncular ve eleştirmenler tarafından büyük beğeni topluyor. Oyun, kısa sürede milyonlarca oyuncuya ulaşarak 2022 yılının en çok satan oyunlarından biri haline geliyor.
Serinin önceki oyunlarıyla kıyaslandığında, "God of War Ragnarök" hem hikaye anlatımı hem de oynanış açısından çıtayı daha da yükseltiyor.
 
 
 
Oyunun başarısı, Kratos ve Atreus'un macerasının devamını merakla bekleyen hayranlar için unutulmaz bir deneyim sunmasından kaynaklanıyor. Oyun, sadece aksiyon-macera türünde değil, aynı zamanda genel olarak video oyunları dünyasında da büyük bir etki yaratıyor. Santa Monica Studio, "God of War Ragnarök" için düzenli olarak yeni içerikler ve güncellemeler sunmayı planlıyor. Yeni görevler, zorluklar ve oyun modları, oyunculara sürekli olarak yeni deneyimler ve zorluklar sunacak. Ayrıca, topluluk geri bildirimlerine dayalı olarak geliştirilecek yeni özellikler ve iyileştirmeler, oyunun kalitesini ve oynanabilirliğini artıracak. Gelecekteki güncellemeler, oyunun hikayesini ve oynanışını daha da derinleştirerek oyunculara yeni keşifler yapma fırsatı verecek. Santa Monica Studio, oyuncuların isteklerine ve önerilerine dikkat ederek oyunu sürekli olarak geliştirmeyi ve genişletmeyi hedefliyor.

Genel olarak toparlayacak olursak, aksiyon-macera oyunları türünde yeni bir standart belirliyor. Oyunun derin oynanış mekanikleri, epik hikayesi ve etkileyici görsel-işitsel tasarımı, oyunculara unutulmaz bir deneyim sunuyor. Santa Monica Studio, bu başarılı yapımla oyun dünyasında büyük bir başarı yakalıyor ve hayranlarına olağanüstü bir macera sunuyor. "God of War Ragnarök," hem yeni oyuncular hem de serinin hayranları için vazgeçilmez bir oyun haline geliyor. Oyunun gelecekteki güncellemeleri ve topluluk desteği ile uzun yıllar boyunca etkisini sürdüreceği kesinleşiyor.

Serinin en yeni oyununda, elbette istediğiniz gibi gezip tozabiliyor, açık dünyayı keşfedebiliyor ve burada ana karakterimizle beraber istediğimiz gibi ilerlemek durumunda kalıyoruz. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, bu oyuna bir göz atabilir ve bir şans verebilirsiniz. Oyun şu anda PlayStation konsolunda yer alırken, aynı zamanda PC platformuna da çıkış yapmaya hazırlanıyor. Dolayısıyla istediğiniz gibi oyun deneyimleyebiliyor ve yerinize alabiliyorsunuz. Devam hikayesi konusunda oldukça güzel bir iş başaran ve oyuncuları oyuna kitleyen bir yapı ile karşı karşıya kalıyoruz. Büyük bütçeli bir şekilde hazırlanan bu yapım, elbette serinin en son oyunu olarak bizlere sunuluyor ve genel olarak oyuncular tarafından sevilirken, aynı zamanda çok satmaya devam ediyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak Dsogaming oyun haberler 2024
Warner Bros, Oyun Lisanslarını Diğer Stüdyolara Kullandıracak Red Dead Redemption 2'nin Güncel Satış Sayısı Açıklandı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

18.8.2024 19:26:53

0
Önceden PS3 ve 4 almıştım oynayabilcekmiyim?

BSC Misafiri

10.8.2024 23:39:12

0
Katılıyorum bu oyun çok az satması lazım pc fanboylar psn varsa oynamaz.

BSC Misafiri

10.8.2024 14:35:47

0
Dedikleriniz sebeplerle isyan edenlere sıkıntı yok zaten.helldivers 2 de psn zorunluluğu sonradan ekleneceği söylenmişti zaten ama yine de hataydı fakat benim dediğim steam yorumlarına bakarsanız anlarsınız playstation veri çalınmalarını yazan binlerce yorum vardı sonye siz veri güvenliği sağlayamıyorsunuz diyip eski sızan verilerin tarihni yazmışlardı lafım o güruha

Hudson51

10.8.2024 12:44:50

0
Santa Monica ilk oyunda güzel bir iş çıkarmıştı optimize kısmında ama belli ki bunda o kadar iyi iş çıkaramamışlar. Dosya boyutu zaten bağırıyorken önerilene 2060 istemesi de apayrı bir olay. Minimum kısmını da görmeyin çünkü o seviyelerde oyunu çalıştıran pc'ler soba olur direk :D

BSC Misafiri

9.8.2024 23:51:59

+2
PS4 in the United States: 106.9 GB. PS5 in the United States: 84 GB. PS4 in Europe: 118.5 GB. PS5 in Europe: around 100 GB Bana next gen olduğunu oyunu daha oynamadan kanıtla 190 Gb. Büyük ihtimalle ya oyunun dosyalarını sıkıştırmadılar ki aa Pc'ye getiriyoruz bakın next gen oyun bu demek için ya da texturelere abandılar hepsini 4k 8k yaptılar ki us versiyonu 84 Gb'ın 2 katından fazla olsun oyun... Bu durum madmax oyununda da vardı. Oyun aslında aynı assetler ve textureler organize edilince 4 Gb civarı oluyormuş. Hatta Repack versiyonu 4 Gb falandı (Repack Size: 3.61/3.76 GB). Şirket next gen oyun 4 Gb mı olur diyerek oyunun dosyalarına sıkıştırma uygulamadan çıkartıyor ve oyun 30 gb olarak yayınlanıyor. Oysaki büyük çoğunlu aynı assetlerin tekrar kullanımı ile yapılmış bir oyun. Boyut arttıracak bi kaç özel asset var. Ama sıkıştırma ve dosya organizasyonu xbox one ve ps4 dönemine çıkan AAA oyun 4 gb olmaz diyerek yapılmayarak sıkıştırma optimizasyonu bilerek yapılmıyor. 2.5d mortal kombatlar zira. Kendi sıkıştırma algoritmalarını kullanıyor unreal engine yerine. 4 saat senaryolu asset olarak ortalama 10 - 20 harita içeren mortal kombat oyunları 100 150 gb.

BSC Misafiri

9.8.2024 23:51:51

+2
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri helldivers 2 için ağlayıp zırlayan asla psn hesabı açmayız diyen pc oyuncuları herhalde gowu oynamayacak psn zorunlu çünkü veya kuru gültürüden başka bi şey değildi 3 ay önce yaptıkları
Multiplayer bir oyun'du o ama. Ve PSN'in aktif olmadığı bir sürü ülkede satıldı bu olay çıkmadan önce. Oyuna para veriyorsun. İade edilemeyecek süre kadar oynuyorsun. Sonra diyorlar ki PSN üyeliği getirdik. Hadi üyelik alalım diyorsun. Bir bakıyorsun ülkenizde desteklenmiyor diyor. 1) Parası ile orjinal aldın, 2) zaman ayırıp oynadın, 3) artık oyunu iade de edemezsin sana ülkende desteklenmediğinden oynayamazsın geri iade de edemezsin denilecek. Sen ne yapardın? Tamam ya yeterince oynadık helali hoş olsun mu derdin. Ürünü aldığında sorunsuzca oynayabildiğin sistemi mi isterdin ? Oyun Bu zorunluluk getirildiğinde 20 ya da yanlış hatırlamıyorsam satıldığı 24 ülkede oynanamaz oldu. Bundaki farklı durum bunda direkt çıktığı gibi sistem var. Ya o ülkelerde satılmaz. Ya da o ülkelerde satılırsa da oralarda da çalışabilecek bir sistem ile satılır. HellDivers 2'deki gibi çıktıktan sonra eklenerek yapılmıyor direk çıktığı gibi ekli olarak geliyor.

BSC Misafiri

9.8.2024 23:51:44

0
isterseniz hdd yi komple verelim abime ?

BSC Misafiri

9.8.2024 23:51:37

0
Half-Life ile Steam'i herkesin kullandığı gibi Playstation bundan sonra çıkacak tüm oyunlarında PSN zorunlu yaparak standart haline getirecek. Helldivers 2'de yaptıkları hata oyun çıkmadan böyle bir zorunluluk duyurmazken sonradan getirmeye çalışmalarıydı. GoW Ragnarök, Last of Us Part 2 gibi oyunları PC oyuncuları kaçırmak istemeyecek.

BSC Misafiri

9.8.2024 16:28:50

0
helldivers 2 için ağlayıp zırlayan asla psn hesabı açmayız diyen pc oyuncuları herhalde gowu oynamayacak psn zorunlu çünkü veya kuru gültürüden başka bi şey değildi 3 ay önce yaptıkları
    Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Oyun Haberleri (2024)
+ TAKİBE
AL
1 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız