Blizzcon 2011 bu sene California Anaheim Convention Center’da gerçekleştirildi. İlk olarak 2005’in Ekim ayında başlayan Blizzcon, Blizzard’ın bütün oyunlarının toplandığı ve yeni gelişmelerin aktarıldığı büyük bir etkinlik olarak hayranlarının hafızasına kazındı.
Geldik beklenen ana, World of Warcraft eklenti paketinin duyurusuna. Chris Metzen özellikle hayranlarına şunları söyledi; “Bu söyleyeceklerim gerçekten çok önemli, yeni eklenti paketi yepyeni bir deneyim. Bundan önceki bütün Eklenti Paketlerimiz büyük bir düşmanın gelişini ve yok oluşunu anlattı. Hep kötülük saçan büyük düşmanlar için Alliance ve Horde bir araya geldi. Onları biraz Burning Crusade, Wrath of The Lich King ve Deathwing ile meşgul tuttuk. Ama asıl düşmanın savaşın kendisi olduğunu hep bir taraftan biliyorduk. Horde ve Alliance savaş içinde olmaya geri dönecekler. Öyle ki Warcraft II’den beri böyle bir savaş görmediniz! Savaş geliyor ve hiç de hoş olmayacak. Tabii Blood Elf değilseniz.
WoW'un yeni paketi Mist of Pandaria
Neyse, demek istediğim şu, videoyu izlemeden önce bunun Alliance ve Horde’un arasındaki savaşın yeniden alevlenmesi için minik bir kıvılcım olduğunu aklınızda bulundurun. Yeni eklenti paketimizin içeriği zaman içinde kaybolmuş bir yerde geçiyor, burada 10.000 yıldan bahsediyoruz. Burası, dengenin, harmoninin ve barışın yeri. Tabii daha sonra buraya “biz” geliyoruz, Alliance ve Horde. Bütün nefretimiz, savaş sevgimiz ve birbirimize olan nefretimizle. Kıvılcım ile başlayacak olan bu savaş, bu barış, huzur ve umutla dolu yerde olacak. Lafı daha fazla uzatmadan, Alliance, Horde... Azeroth’un gururlu savaşçıları! Karşınızda.. Mists of Pandaria.”
Eklenti Paketi ile gelenleri zaten bir çoğumuz biliyoruz, yeni ırk Pandaren, yeni sınıf Monk, Dalaran, Shattrath efsanesini geri getirmek amacıyla yaratılan yeni alan Pandaria, 90’a yükselen Level sınırı, Challenge Mod zindanlar, PvE senaryoları, Pet Savaş Sistemi, yeni talent sistemi.
Kıvılcım ile başlayacak olan bu savaş, bu barış, huzur ve umutla dolu yerde olacak. Lafı daha fazla uzatmadan, Alliance, Horde... Azeroth’un gururlu savaşçıları! Karşınızda.. Mists of Pandaria.
Şimdi bu kadar çok yenilik ve oyunun gidişatı üzerine şöyle bir bakalım. Yeni ırk Pandaren daha önce söylenti ile akıllarımıza yerleşmişti ancak yine de bir çoğumuz “Yok artık” diyorduk. Pandaren ırkını oyunun doğasına zarar vermeden ekleyebilecek olmaları zaten Chris Metzen’ın açıklamasında netlik kazandı, bin yıllardır kayıp olan ve bilinmeyen bir ırk. Ancak Pandaren’lerin World of Warcraft serisinde ilk defa tarafsız başlayan bir sınıf olacağını bilmek ilginç oldu. Bugüne kadar hiç böyle bir şey denemeyen Blizzard yapımcıları bizi şaşırtmayı başardı. Level 10’a kadar kendi dünyanızda takılırken, Alliance ve Horde’un huzurunuzu bozması üzerine tarafınızı seçmek zorunda bırakılacaksınız. İlginç bir deneyim bizi bekliyor şüphesiz.
Oyundaki yeteneklerimiz
Mists of Pandaria’nın amacı oyuna yeni bir oynanış tarzı getirerek eski zamanların en eğlenceli yerlerini oyuna geri kazandırmak. Sonuç olarak yıllardır aynı şeyleri yapıyoruz, karakterimizi yaratıyoruz ya da eski düşük level karakterimizi alıyoruz ve yeni eklenti paketine yetiştirmeye çalışıyoruz ardından da raid ve zindanları yapıp oyunu kısa sürede bitiriyoruz. Mists of Pandaria’nın en büyük amacı bu sıkıcı olayı ortadan kaldırmak ve oyun bitimine gelip, alacağınız her şeyi aldıktan sonra size uğraşacak yeni şeyler vermesi. Herkesi sürekli Orgrimmar ve Stormwind’de öylesine takılırken görmekten sıkılan yapımcılar oyuncuları World of Warcraft dünyasına geri çıkarmayı planlıyor. Planlardan biri Raid Boss’ları geri getirmek, Raid Boss’lar eski oyunlarda olan ancak daha sonra kaldırılan büyük düşmanlardı, bu düşmanlar dünyanın herhangi bir yerinde ortaya çıkıyor ve onları öldürmek için raid büyüklüğünde bir partiye ihtiyacınız oluyor. PvP sunucularında oynuyorsanız da bu büyük düşmanı kapmak için savaş sizi bekliyor olacak.
Oyunun dönüm noktası olacağını düşündüğüm bir başka yenilik ise kesinlikle “Karakterinizi istediğiniz gibi geliştirin!” teması. World of Warcraft’ı oynamamızın bir çok nedeni var Kimimiz PvP, kimimiz Quest, kimimiz Raid yapmayı seviyor. İşte bu tema ile bu olay tamamen kişiselleştiriliyor. Valor puanlarını toplamak için artık Raid yapmanız gerekmiyor, görev yapmayı seviyorsanız belirli Questlerden, zindanları seviyorsanız Dungeonlardan, Raid seviyorsanız da bu şekilde Valor puanları toplayabileceksiniz. Zorunluluk yok!
Karakterlerin bütün Talent Ağaçları değişecek. Artık her seviye atladığınızda Trainer’ınıza koşmak yerine otomatik olarak becerileriniz ayağınıza gelecek. Talent Ağaçları dedik, Blizzard bambaşka bir sistem ile çıktı karşımıza, artık her 15 seviyede bir Talent puanı alacaksınız, bu puanla size verilen 3 seçenekten birini seçebileceksiniz. Burada amaç herkesin oyunu zevkine göre oynaması ve Raid’lere girdiğinizde “Bu talenta bu kadar puan vermemişsin! Atıldın!” diyemeyecek olması. Bir yandan da talent ağaçlarında bulunan bir çok gereksiz özelliğin kaldırılmış olması.
Pandaria'ya merhaba diyin!
Pandaria nasıl bir yer olacak?
Pandaria, Pandaren ırkının huzur, barış, harmoni ve chi dolu dünyasında yaşadığı barışçıl bir yer(di). Pandaria içerisinde 5 adet seviye atlama alanı bulunduracak. Bir de Orgrimmar ve Stormwind ‘de tıkılı kalma olayını kaldırıp, Burning Crusade ve Wrath of The Lich King eklenti paketlerindeki gibi “ortak” bir alan yaratmak amaçları. Şüphesiz herkesin videodan da farkettiği gibi ortamda bir Asya teması olduğu, bunu World of Warcraft dünyasıyla birleştirince de ortaya Pandaria çıkıyor. Ortak alan artık Pandaria dedik, bunun için burada sizi tutacak şeyler lazım tabii. Burası içinde Banka, Auction House ve genel seviye atlama görevlerini de barındıracak.
Burada görev yaparken en yüksek seviye olan 90’a kadar uçamayacağız. Bu aslında çok büyük ve güzel bir yenilik çünkü seviye atlarken uçabilme özelliği özellikle PvP sunucularında çok sıkıcı oluyordu.
Üstelik uçamadığımız için görevlere kendimizi daha da verebileceğiz.
Karakterlerin bütün Talent Ağaçları değişecek. Artık her seviye atladığınızda Trainer’ınıza koşmak yerine otomatik olarak becerileriniz ayağınıza gelecek.
Pandaria hikayeye nasıl girecek?
Pandaria’nın çok uzun ve mistik bir hikayesi var. The Sundering’den bu yana var olan ancak keşfedilemeyen bir yer. World of Warcraft dünyasında şüphesiz her zaman var olan Alliance ve Horde savaşı Pandaria’da hiç olmadığı kadar devam edecek. Alliance ve Horde’un Pandaria’ya ulaşması ise bilindik bir hikaye üzerinden gidecek, aralarında geçen bir gemi savaşı sonucunda patlayan gemilerden kaçanlar Pandaria kıyılarına ulaşacaklar. Peki Pandaria üzerindeki büyü nasıl kalktı? Nasıl oluyor da artık onları görebiliyoruz? Bunun nedeni aslında oldukça açık: Cataclysm. Deathwing her şeyi yok etmeye başladığında Pandaria’da üstündeki büyüden kurtuluyor. Peki Alliance ve Horde bu kıyıya vardıklarında ne görüyor? Kaynak. Bu huzur dolu alanda Varian ve Garrosh’un kullanabileceği bir çok kaynak var, hangisinin elde edeceği ya da Pandaria’nın bu durumda ne yapacağı ise belli değil.
Yeni bir Başlangıç Alanı
Yeni bir Başlangıç Alanı – The Wandering Isle
Mists of Pandaria, Panderen ırkını getirdiği gibi yeni bir başlangıç alanı da getiriyor. Bu alanın en ilginç tarafı ise aslında bir Kaplumbağa olması. Evet. Bu kaplumbağanın hikayesi de oldukça ilgi çekici. The Wandering Isle isimli başlangıç alanı olacak olan bu kaplumbağa Pandaria’yı bin yıllar önce terkediyor ve zamanla büyüyor. Pandaria’da yaşayan Pandarenlerin bazıları Pandaria’yı sıkıcı buluyor ya da sadece dünyayı görmek istiyor ve bunun içinde kaplumbağanın üstüne atlayarak yola çıkıyor. İşte bu kaplumbağada sizin maceraya başladığınız yer.
Alliance ve Horde’un Level 85 ve İlerisi için Başlangıç Alanı – The Jade Forest
Level 85’ler, Level 90’a ulaşabilmek için kıyıya çıktıkları yerden sonra burada maceraya atılacaklar. Alliance ve Horde’un birlikte görev yapacaği ilk alan The Jade Forest olacak. Bu alan yağmur ormanlarından oluşacak ve Alliance Hozu ırkı, Horde da Jinyu ırkı ile anlaşma sağlamaya çalışacak. Ayrıca burası 85-86 arası yapabileceğiniz, Mists of Pandaria’nın ilk zindanı olan Temple of the Jade Serpent’ın yuvası olacak.
Pandaria ile oyun yeni bir görselliğe kavuşuyor.
Pandaren Irkı ve Monk Sınıfının Özellikleri
Yeni Irk: Pandaren
Level 10’da hangi tarafı seçeceğinizi belirleme şansı – Tarafsız Irk
Pandaren’ler Death Knight, Druid, Paladin ya da Warlock olamayacaklar.
Pandaren Irkına Özel Beceriler :
Apicauen : Yiyeceklerden alacağınız her stat %100 daha etkili.
Goumand : Yiyecek konusunda uzman olan Pandalarımızın Cooking yeteneklerine +15 bonus alacaklar.
Inner Peace : Rested Experience Bonusunuz iki kat daha etkili olacak.
Bouncy : Zıplamaya müsait yapılarından dolayı Pandalarımız düşüşlerden %50 daha az hasar alacaklar.
Quaking Palm : Özel bölgelere yapılan bir saldırı ile düşmanınızı 3 saniye için uyutabileceksiniz.
Ayrıca burası 85-86 arası yapabileceğiniz, Mists of Pandaria’nın ilk zindanı olan Temple of the Jade Serpent’ın yuvası olacak.
Yeni Sınıf: Monk
- Monklar; Brewmaster – Tank , Mistweaver – Healer, Windwalker – Melee DPS olabilecekler. Burada en çok ilgi çeken şüphesiz Melee Healer Mistweaver olacak, mananızı çok çabuk harcadığınızda Melee DPS yaparak mana kazanabilecek ve heal yapabileceksiniz.
- Death Knight gibi Hero sınıfı olmayacaklar, Level 1’den başlayacaklar.
- Monklar dövüş sanatını baz alacaklar. Kung-fu, karate gibi dövüş sporlarından esinlenilmiş beceri animasyonları olacak.
- Monk olabilecek her ırk için özel animasyonlar yapılacak.
- Monk olabilecek ırklar;
- Monk sınıfı Leather giyecek, Healer için Intellect diğer specler için Agility statları kullanacaklar.
Her şey için bunu kullanacaksınız.
- Staff, Fist Silahları, One-Handed Axes, Mace, Sword, Off-Hand kullanacaklar.
- Monklar Jab ve Roll için Chi kullanacak. Jab, Light ve Dark Force’unuzu yükseltecek.
- Monklar için otomatik atak olmayacak. Bunun en büyük nedeni de zaten dövüş sanatına bağlı bir sınıftan bahsediyor olmamız, silahtan çok kollarımızı, bacaklarımızı kullanacağız.
Yeni talent sistemi şüphesiz herkesi başta şöyle bir korkutuyor. Talent puanları ve rankler tamamen kaldırılıyor. Her 15 seviyede bir talent kazanıyor ve bunu oynamak istediğiniz role göre seçiyorsunuz. Hala 1’den fazla Spec alma şansınız var, buna dokunulmamış. Ayrıca verdiğiniz talentları değiştirmek için Trainer peşinde koşmanıza gerek kalmayacak, Glyphler gibi değiştirebileceksiniz. Bunun da en güzel yani bir raid’e girdiğinizde “Bu savaş için bu daha iyi ben bir Trainer’a gideyim” olayını kaldırıp zaman kaybettirmemek. Üstelik Passive talentlarda bu 3lü sistemden seçilecek. Her sınıfın tek bir Talent Ağacı olacak böylece “Ben biraz bu Protection ağacından biraz da Holy ağacından alayım” olayı kalkacak. Verilecek olan 3 talent’ın her biri 1 Spec için olmayacak. Örneğin; Priest oynuyorsunuz, Level 30’da diyelim size 3 adet Heal talentı gelebilir, siz bu talentlardan birini seçip, hangisinin size uygun olduğuna karar vereceksiniz, “Ben Healer oldum, bu Talent sırasından bunu seçmek zorundayım” gibi bir zorlama olmayacak.
Yeni sınıfımız Monk
PvE Senaryoları Nedir?
Normal zindanların yanında gelecek olan bu özellik oyuna yeni bir hava getirecek aslında. PvE senaryoları eski zindan anlayışının daha farklı ve kısa bir versiyobu olacak. Örneğin; Grim Batol normal bir zindan, düşmanlarınızı (Trash moblar) öldürüp, Boss’a gidiyorsunuz, onu da öldürüyorsunuz ve bitiyor. PvE senaryoları ise daha kısa zamanda, daha az kişiyle yapılan minik zindanlar olacak. Adından da belli olduğu üzere bir senaryosu olacak, “Goldshire Savaşı” gibi. Senaryonun kaç oyuncu gerektireceği senaryonun gereksinimine göre değişecek. Bu senaryolarda Tank-Healer-DPS gibi bir rol seçmeniz gerekmeyecek. Senaryoların bölümleri olacak ve bu tarz zindanlar Level 90’da da yapılabilecek. Dungeon Finder gibi sıraya girilip, grubunuzun oluşturulmasını bekleyeceksiniz ancak demin de dediğim gibi rol seçmek zorunda olmadığınız için çok daha kısa zamanda girebileceksiniz.
Her sınıfın tek bir Talent Ağacı olacak böylece “Ben biraz bu Protection ağacından biraz da Holy ağacından alayım” olayı kalkacak.
Challenge Modu Zindanları
Challenge Modu zindanları bir zindanın belirli bir süre içerisinden bitirilmesi üzerine yoğunlaşılan zindanlar. Zaman limiti olmayan ancak ne kadar hızlı bitirirseniz o kadar yüksek madalya kazanabileceğiniz modlar. Ne kadar hızlı bitirirseniz zamanlamaya göre Bronz, Gümüş ya da Altın madalya kazanıyorsunuz. Ayrıca oyuncuların bu tip zindanları kötü amaçlar için kullanmaması adına zırh seviyeleri daha önceden belirlenmiş bir seviyeye çekilecek. Kısacası zırhınız iyi diye hemen bitirip Altın madalyaya sahip olamayacaksınız. Konuşan şey zırhınız değil, yetenekleriniz olacak.
Bu moddan Valor puanları toplayabileceğiniz gibi bir de Transmogrification için başka hiç bir yerde olmayan, sadece görünüş için tasarlanan zırhlar olacak. Bunun yanında Leaderboard sistemi olacak ki, bunu bir karakteri incelerken kimin hangi zindanı ne kadar sürede yaptığını, kaç kez yaptığını görebileceksiniz.
Yeni talent sistemi oyunun çehresini de değiştiriyor.
World of Pokemoncraft? Pet Savaş Sistemi
Hepimiz şüphesiz bunu ilk duyduğumuzda Pokemon’u düşündük, haksız da değiliz çünkü gerçekten çok benzer bir sistem. Senelerdir koleksiyon yaptığımız ya da farkında bile olmadan topladığımız Companion Pet’lerin artık kendilerine ait bir savaşı var. Bu petleri toplayabilir, onlara level atlatabilir ve savaştırabilirsiniz. Level 1’den Level 90’a kadar herkese açık bir sistem olacak. Oyunda şu anda bulunan bir çok pet bu sisteme dahil edilecek ayrıca sadece bu sistem için özel pet’ler oyuna eklenecek. Üstelik Pet’leri kişiselleştirebileceksiniz. Pet’lerin kendilerine özel becerileri olacak, bir pet tank olabilirken diğer bir pet CC yapabilecek, bu yüzden kendinize uygun olanı seçip, ona level atlattırmak isteyebilirsiniz. Bir çok pet artık takas yapabilecek böylece hem level atlattırdığınız pet’leri hem de nadir bulunan petleri Auction House’a götürüp yüksek gold’a satabileceksiniz. Bu da Gold Farmer’ların önünü kesebilecek ilginç bir sistem aslında. Bunun yanında her karakteriniz için aynı pet’i tekrar tekrar level atlattırmak yerine hesabınız içinde diğer karakterlerinize de yollayabileceksiniz. Bu da çok büyük bir zaman kazancı demek. Ayrıca takım pet savaşları da mevcut olacak.
Şimdi, savaş nasıl olacak? PvE ve PvP savaşlarının yanında sıra tabanlı bir savaş sistemi bizi bekliyor olacak. Kolay bir arayüz ile kolay bir savaş sistemi üzerine kurulu olacak. Dungeon Finder gibi sıraya girip Pet Savaşları yapabileceksiniz. Pet’lere isim verilebileceği gibi bir de eşya verebileceğiz, hatta eşyaların üzerine gem takabilme bile düşünülüyor şu anda. Ayrıca aşağıdaki ekran görüntüsü sadece açıklama amaçlı yapılmış, gerçeği yansıtmıyor.
Talent özelleştirmeleri
Mists of Pandaria için Zindanlar ve Raid’ler
Mists of Pandaria eklenti paketi bize 9 adet yeni zindan tanıştıracak bu zindanlardan 6 tanesi Pandaria üzerinde, diğer 3 tanesi de biraz nostaljik zamanlara geri dönüş için. Cataclysm’de çok popüler olan eski zindanlar, Mists of Pandaria ile de gelecek ve bu zindanlar Scholomance, Scarlet Monastery’nin 1. ve 2. Kanatları olacak. Tabii eski zindanları önümüze sadece level seviyesini yükselterek koymayacaklar, tasarımları ve boss savaşları tamamen değiştirilecek.
Peki ya Raid dediğinizi duyar gibiyim. Raid yapan oyuncular için başlangıçta 3 adet yeni raid gelecek. 4.3 yamasıyla gelecek olan Raid Finder zorluğu ile birlikte, Normal ve Heroic zorlukları olacak. Daha öncede bahsettiğim gibi World Raid Boss’ları geri gelecek.
Mists of Pandaria eklenti paketi bize 9 adet yeni zindan tanıştıracak bu zindanlardan 6 tanesi Pandaria üzerinde, diğer 3 tanesi de biraz nostaljik zamanlara geri dönüş için.
Görevler ve Getirileri
Yapımcıların da farkında olduğu Cataclysm içeriğinin kısıtlı kalması aşılacak gibi duruyor, bu sefer daha çok ve daha uzun içeriğe odaklanacaklarını özellikle belirttiler. Ayrıca Zindan ve Raid yapan oyunculara mükafat olarak ilginç ödüller gelecek. Örneğin, 5 Günlük Görev tamamladınız, bu size buff verecek, bu buff ile zindan ya da raid’e girdiğinizde sadece üzerinde bu buff olan oyuncular arasında zar atılacak. Buff’ınız varsa daha fazla ve özel eşya düşürebilme şansına sahip olacaksınız.
Görev sistemi oyuna renk katacak
PvP ve Arena
Yeni battleground’lar PvP için olmazsa olmaz. 3 adet yeni PvP alanımız var. Bunlar;
Stranglethorn Diamond Mine – Payload Modu: Alliance ve Horde’un kaynak savaşı olarak tasarlandı. Burada amaç, madenlerin bulunduğu arabalara eşlik etmek ve en çok madeni götüren ilk takım kazanıyor.
Valley of Power – Murderball Modu: Alliance ve Horde’un Mogu ırkının güç kaynağını ele geçirmek amacıyla yapılan savaşı olacak, bu obje elde tutuldukça tutan oyuncuya zarar verecek, obje hangi takımdaysa o kişi ortada durursa daha çok puan kazanacak, geri de durursa daha az. Bu Rift oynayan oyunculara oldukça tanıdık gelecektir. Black Garden, ziller çaldı mı?
Azshara Center – DOTA Modu. Ayrıca yeni bir arena alanı da ekleniyor bu da Tol’vir Proving Grounds.
Achievement Sistemi
Her karaktere ayrı Achievement sistemi herkesi zorlayan bir sistemdi çünkü bir kişiyle raid yapmak istediğinde ilk sorulan şey “Achievement?” olur genelde. Benim diğer karakterimde var o diyene kadar sıranız geçer gider, yerinize başkası alınır. Bunu önlemek amacıyla artık Battle.net hesabınızın tümünde gözükecek olan hesabın tümünü kapsayacak yeni achievement’lar gelecek.
Sınıf Değişiklikleri
Resilience : PvP için kullanılan Resilience, sadece PvP zırhı giydiğinizde gelen bir stat idi. Artık oyuncular PvE’den çıkıp PvP alanına girmek isterlerse bunu kolayca yapabilsinler diye Resilience her level atlandığında Intelligence, Agility gibi otomatik verilen stat’lerden biri olacak.
Pandaria sınıflara da büyük değişik getiriyor.
Ranged Silahlar: Minimum mesafe kaldırıldı, bu da demek ki Hunter’lar sizi artık yakından da okla vurabilecekler.
-Hunter dışında bütün diğer sınıflar için artık uzak mesafeli silah olmayacak.
-Relic’ler de kaldırıldı.
-Rogue ve Warrior’lar uzaktan mesafeli atış yapmak istediklerinde Melee silahlarını uzağa fırlatabilecekler.
-Harry Potter olmak isteyen Caster sınıflar için Wand’ı kaldırmak yerine Main Hand silahı olarak kullanılabilecek.
Warlock Sınıfı: Her spec için ayrı bir kaynak olacak.
Affliction – Soul Shard kullanmaya devam edecek.
Demonology – Demonic Fury adında yeni bir kaynağa sahip olacak bunu arttırıp sona getirdiğinizde o çok sevdiğiniz Demon Form’a geçebileceksiniz. Cooldown yerine atak yaptıkça, demonic fury depoladıkça bu formu açabileceksiniz.
Destruction – Infernal Embers isimli yeni bir kaynak kullanacak.
Talent Ağaçları herkes için aynı olmak yerine “eğlenceli” hale getirilecek.
Shaman Sınıfı: Buff Totemleri kaldırılacak. Bununyerine yeni totemler getirilecek. Bu totemler daha çok Shaman’ın kendisine yarayacak Totemler olacak. Örneğin;
Earthgrab Totem: Shaman’ın yakınana gelirseniz olduğunuz yerden ağaç kökleri ile yerinize sabitleneceksiniz.
Repulsion Totem: Shaman’ın yanına gelmesine engel olacak, geri iten bir totem.
Bulwark Totem: Shaman’ın üstüne bir kalkan açıp onun daha az zarar görmesine sebep olacak olan Totem.
Druid Sınıfı: Druid’lerin artık 4 Spec’i olacak. Feral – Kedi Formu (Melee DPS), Guardian – Ayı Formu (Tank)
Bütün Sınıflar İçin: Bütün Spell Kitapları temizlendi, gereksiz görülen şeyler atılacak. Rotasyonlar geliştirilecek. Otomatik olarak büyülerinizi öğreneceksiniz, Trainer’a koşma derdi ortadan kaldırılacak. Yeni büyüler eklenecek. Talent Ağaçları herkes için aynı olmak yerine “eğlenceli” hale getirilecek.
Wandering Isle'dan bir görüntü
Blizzcon 2011’de Blizzard daha önce vermediği kadar çok bilgi verdi ve üstüne bir de bir çok kesinleşmiş haberler açıkladı. World of Warcraft dünyası ile ilgili elimizde bu kadar çok değişiklik varken “World of Warcraft dünyası tamamen değişiyor!” demek ne kadar doğru bilemiyorum ama kesinlikle bu yeni gelecek özellikler, yenilikler oyunu kökünden sarsacak. İlerdeki günlerde daha çok haber ve bilgiler ile görüşmek üzere.