Bildiğiniz gibi birkaç gün önce Killzone: Shadow Fall'ın multiplayer bölümünün, Guerrilla Games'in açıklamalarına rağmen 1080p doğal çözünürlükte olmadığı ortaya çıkmıştı. Firma ise geçtiğimiz saatlerde konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler paylaşmıştı. Bir 'hile' yoluyla ortaya konulan görselliğin sadece Killzone'da kullanılmadığıyla ilgili bir haber ortaya çıktı.
Daha önce Frostbite 2'yi kullanmış Need for Speed ve Battlefield serilerinin geliştiricilerinin verdiği bir sunum ortaya çıktı. 2011 yılında yapılan ve Need for Speed: The Run ile Battlefield 3'ü odak alan sunumda, yapımcıların kullandığı 'chroma-subsampling' ismindeki bir numaradan söz ediliyor.
Sunum dosyalarına göre Frostbite 2'de kullanılan bu numarada oyun motoru ilk aşamada, herhangi bir öğeyi gerçek çözünürlükte, ana temelleriyle birlikte siyah beyaz olarak render ediyor. İkinci aşamada ise o öğenin renk kanalları, gerçek çözünürlüğün 4'te 1'i çözünürlükle oyuna ekleniyor. Kullanılan bu numara, oyundaki öğelerin düşük çözünürlükte olmasına rağmen yüksek çözünürlükteymiş gibi daha keskin görünmesini sağlıyor.
Bu numarayı şimdilik sadece Need for Speed: The Run ve Battlefield 3'te gördüğümüzle ilgili kesin bir bilgi bulunuyor. Ancak serilerin diğer oyunlarında da böyle bir oyunun kullanıldığı düşünülmekte.