Yayıncılığını Deep Silver ve geliştiriciliğini Warhorse Studios'un üstlendiği devam oyunu Kingdom Come: Deliverance II resmi olarak duyuruldu. Açık dünya aksiyon rol yapma deneyimini bizlere sunmayı hedefleyen yapım 2024 yılı içerisinde PlayStation 5, Xbox Series ve PC (
Steam, Epic Games Store) için piyasaya sürülecek.
Devam oyunundan beklentiler bir hayli yüksek
Kingdom Come: Deliverance II, 15. yüzyılın Bohemya'sındaki iç savaşı ve kaosu bizlere aktarmayı hedefliyor. İlk oyunla beraber kendini kanıtlayan açık dünya artık daha büyük bir şekilde bizlere sunuluyor. Yayınlanan fragmanla beraber geliştirici ekip içerisinde yer alan isimler, orijinal oyunda bulunan 3 saatlik sinematiklerin yanı sıra yeni oyunda 5 saatten fazla sinematik ara sahnenin olacağını aktarıyor.
Devam oyunuyla oyunun kapsamı daha da genişliyor ve hem mekanik açısından hem de hikaye açısından daha geniş ortamlarda kendimizi bulabiliyoruz. İlk oyunda olduğu gibi yeni oyunda da Skalitzli Henry olarak yer alacak ve sıradan bir kişiyken kendimizi kanıtlamaya hazırlanacağız.
Editör notu: İlk oyunu oynamış biri olarak devam oyununu heyecanla bekliyorum. Yayınlanan fragmana bakacak olursak, ilk oyunda bulunan dövüş mekaniklerinin zorluğu ikinci oyunda da devam edecek gibi görünüyor. Ayrıca fragman içerisinde arbaletlerin ve ateşli silahların eklendiğini görebiliyoruz.
Kingdom Come: Deliverance 2 videosu
Sadece duyuru fragmanına bakmak isterseniz
Devam oyununda neler olabilir?
Açık dünya aksiyon rol yapma ve orta çağ teması denilince bu oyun gündeme geliyor. Açık dünyada kararlar verebileceğimiz ve aynı zamanda demircinin oğlunu oynayabileceğimiz bu yapımda, verdiğimiz her kararla beraber gidişata yön verebiliyor ve kendi kaderimizi burada tamamen yazabiliyoruz. Etkili kararlar verebildiğimiz, destansı bir maceraya çıkabildiğimiz ve hikayeye odaklı bir yapı içerisinde kendimizi bulabildiğimiz bu oyunda yenilikçi görevlere çıkabiliyor, gerçekçi bir yapıyla beraber bizlere sunulan aksiyon sistemi içerisinde yani savaş sistemi içerisinde zorlu anlar yaşayabiliyor ve aynı zamanda ailemizin intikamını almak için yola düşüyoruz.
Elbette oyun ilk etapta demircinin oğlu Henry ile beraber bizlere kısa bir hikaye anlatımıyla sunuluyor. Burada işler yolunda gitmiyor ve bir anda baskınla beraber ailemizin ve yakınlarımızın burada katledildiğini görüyoruz. İşte hikayeyi bu noktada başlıyor ve intikam mücadelesi içerisinde ise burada girebiliyoruz. Acımasız saldırıdan kıl payı kurtulduktan sonra karşılık vermek için elbette biz de kılıcımızı elimize alabiliyor, ailemizin intikamını almak için istilacıları geri püskürtmeye çalışıyor ve verdiğimiz kararlarla beraber burada rol yapma unsurları ile karşılaşmaya hazırlanıyoruz. Dikkat çekici gerçekçilikle ve ortamlarla beraber bulunabildiğimiz bu yapım, yenildikçe görev sistemleri ile beraber bizlere sunmuyor ve şu anda oyunun ikinci yani devam oyunuyla beraber de yer bulmak istiyoruz.
Gerçekçi yapısıyla ve orta çağ temasıyla beraber yer alabildiğimiz bu yapımda karakter odaklı bir yapının olduğundan bahsediyor ve aynı zamanda rol yapma unsurlarının da bir hayli ön planda olduğunu söyleyebiliyoruz. Bunun dışında oyunda ailemizin intikamını almak için elbette farklı yollara doğru ilerleyebiliyor ve her bir oyuncu burada farklı bir deneyim elde edebiliyor.
Demircinin oğlu Henry ile oynayabileceğimiz ve korkunç bir iç savaşın içerisinde kendimize yer bulabildiğimiz bu yapımda istilacıların köyümüze istila ettiğini görebiliyor ve aynı zamanda hem arkadaşlarımıza hem de ailemizi kurtarmak için burada elimizden geleni yapmaya koyuluyoruz. At üzerinde savaş verdiğimiz ve aynı zamanda kaçmaya çalıştığımız bu yapımda açık dünya içerisinde gezip tozabiliyor, ilgi çekici görevlere doğru ilerleyebiliyor ve oyunun en çok eleştirilen kısmı ise gerçekçi savaş sistemi.
Oyunda elimize kılıç alabiliyor, kalkanı alabilir ve daha fazla detay ile beraber düşmanların üzerine doğru yürüyebiliyoruz. Ancak burada gerçekçi bir yapı olduğundan dolayı düşmanların üstesinden gelmek için fırsat kollamaya ve aynı zamanda doğru şekilde ve doğru zamanda savunma yapmamız gerekiyor. Düşmanları gafil avlamak ve aynı zamanda onların saldırılarını def etmek için burada çok çeşitli kombinasyonlar üzerinde ustalaşmamız gerekiyor. İşler bu noktada sarpa sarabiliyor çünkü sürekli olarak ilk etapta oyunda düşmanlardan dayak yiyebiliyor ve sürekli olarak ölmek durumunda kalıyoruz.
Zorlu bir yapıyı bünyesinde barındıran savaş sistemi ile beraber oyunu ancak ilerleyen süreçte ve sonlarına doğru daha güçlü bir karakteri bizlere sunabiliyor ve karakterimizi geliştirdiğimiz esnada elbette düşmanların üstesinden daha kolay bir şekilde gelebiliyoruz. Ancak ilk etapta bir kılıç sallamakla beraber karakterimiz yorgun düşebiliyor, elimizdeki kılıç ne yazık ki hiçbir yere gitmiyor. Kısacası oyunun başlarında sürekli olarak dayak yemek durumunda kalıyor ve hatta kaçmak en iyi hamle diyebiliriz.
Acımasız saldırıdan kıl payı kurtulduktan sonra elimize kılıç alabiliyor, çeşitli eğitimler görebiliyor ve farklı derebeylerinin himayesi altına girebiliyoruz. Bu derebeyleriyle beraber tanıştıktan ve ilgi çekici karakterlerle buluştuktan sonra onların görevlerini yerine getirmeye çalışıyor, gizli görevlere çıkıyor, gizemli unsurları ortaya çıkarmaya çalışıyor ve etrafta dilediğimiz şekilde gezebiliyoruz. Etrafı dolanırken canlı bir ortamın olduğundan bahsedebilir ve yapay zekanın burada gerçekten de üst düzey bir yapıda olduğunu aktarabiliyoruz.
Avrupa'nın merkezinde yer aldığımız ve Bohemya kültürü ile bezeli bu yapımda ihtişamlı kalelerin olduğundan bahsedebiliyoruz. Kale içerisinde gezip tozabiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve zengin bir bölge olduğundan dolayı elbette buralarda çeşitli hazineler ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Kralın ölümüyle beraber karanlık zamanlara geri döndüğümüz ve savaşın, yozlaşmanın ve fikir ayrılıkların yer aldığı Kutsal Roma İmparatorluğu'nun bizlere sunulduğu bu yapımda yapacağımız her hamle ile beraber gidişatın yön verebiliyor ve bu gidişata yön vermek gerçekten de oldukça önem arz ediyor.
Çünkü burada vereceğiniz kararlarla zorlu bir yapıyla beraber karşılaşabiliyor ve bu yapı aslında ülkeyi tekrar bir araya getirebilir veya tamamen yıkabiliyor. Dolayısıyla kararlar oyunun gidişatı konusunda oldukça somut bir yapıyı bünyesinde barındırıyor ve doğrudan bizlere geri dönüş yapıyor. Her bölge içerisinde farklı bir Derebeyi bulunuyor, bu derebeyler kendi bölgelerini koruyabiliyor ve aynı zamanda bize düşman veya dost olabiliyor. Biz de bunlarla beraber dilediğimizi gerçekleştirebiliyor ve istilacılara geri püskürtmek durumunda kalıyoruz.
Avrupa'da pazarda gezip toza bildiğimiz ve açık dünyayı keşfedebildiğimiz bu yapımda paramparça olmuş bir bölge içerisinde bulunuyoruz. Ve her bölge içerisinde yozlaşmanın, fikir ayrılıklarının ve siyasi parçalanmanın izlerine sürmeye hazırlanıyoruz. Bazı durumlarda gerçekten de derebeylerin bir araya geldiği, fikir ayrılıklarının olduğu ve bizim de çeşitli görevleri atılacağımız durumlar yaşanıyor.
Babasının ölümünden sonra tahta oturacak olan yeni Veliaht ile beraber gerçekten de ülke girdiği bu durumdan kurtulmanın yollarını arıyoruz. Çünkü babasının yerine tamamen toy ve rahatına düşkün bir Veliaht tahta çıkıyor ve altında bulunan yani hizmetinde bulunan derebeyler ise bu durumdan kurtulmak için ellerinden geleni yapmaya koyuluyorlar. Macaristan kralı olan üvey kardeş ise bu durumu fark ediyor ve bu toy durumu konusunda yararlanmak için elbette farklı stratejiler ve planlamalar yapmaya koyuluyor. İyi niyet göstergesi olarak Bohemya'ya farklı şekillerde hediyeler gönderiliyor ve aynı zamanda servetine servet eklemek için tam bir mücadele içerisine geçiş yapabiliyor.
Bu karışıklığın ortasında ise aynı zamanda bir demircinin oğlu Henry bulunuyor. Derebeylerin himayesi altında karakterimiz farklı şekillerde görevleri alabiliyor, çeşitli araştırmalara koyulabiliyor. Az sayıda kurtulan kişi olarak elbette burada Onur Madalyası'na layık görülüyor. İşte bu durumda köyünü altüst eden istilacıları tekrar bulmak istiyor ve bir intikam mücadelesi içerisinde kendimizi bulabiliyoruz.
Etkili kararlar verebileceğimiz, hikaye odaklı ve tek oyunculu bu yapımda gerçekten de ilgilenebileceğimiz ve etkileşime girebileceğimiz oldukça fazla unsur bulunuyor. Bu unsurlarla beraber de hem uzun hem de keyifli bir deneyim elde edebiliyoruz.
Oyun içerisinde vereceğiniz kararlarla beraber gidişat oldukça farklı şekillere evrilebiliyor. Devasa ve gerçekçi bir açık dünyada yer alabildiğimiz ve ilgi çekici grafikleri ve animasyonların bulunduğu bu yapımda görkemli kalelere doğru geçiş yapabiliyor, bu kaleleri keşfedebiliyor ve kaleler içerisinde farklı karakterlerle tanışabiliyoruz. Aynı zamanda ucu bucaksız bir dünyayı keşfedebildiğimiz ve elimizden geleni yapmaya koyulabildiğimiz bu yapımda, seçenekte hikaye görevleri ile beraber görevleri farklı şekillerde yaklaşabiliyor, o görevleri tamamladıktan sonra daha fazla deneyim puanı kazanabiliyor ve karakterimizi bu kapsamda geliştirebiliyoruz.
Oyun aslında bize bir yerden sonra elimizden tutmamayı öğretiyor ve zorlu hikaye ve yan görevlerle beraber kendimize oyuna kaptırabiliyoruz. Burada yan görevlerin gerçekten de oldukça dikkat çekici olduğu ve hatta oyunda yer alan hikaye görevlilerinin de oldukça güzel olduğu ortada. Dolayısıyla oyun içerisinde gerçekten de dikkat çekici ortamların olduğunu ve aynı zamanda ilgi çekici görevlerin yer aldığından bahsedebiliyoruz. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız bu oyuna muhakkak bir göz atabilir ve bir şans verebilirsiniz.
Hemen hemen her oyuncu kesimine hitap eden ve ilgi çekici yapısı ile beraber gerçekten de güzel bir deneyim elde edebileceğiniz oyun, hem uzun vakitler geçirebileceğiniz hem de keyif alabileceğiniz unsurları bünyesinde barındırıyor. Ve oyun gerçekten de oynanması gereken projeler arasında bulunuyor. Oyunu birkaç kez oynayan birisi olarak bu yapımı sizlere kesinlikle tavsiye ediyor ve ortaçağ temasından hoşlanıyorsanız ve kendinizi kılıç kalkan savaşlarına ve hatta mancınık savaşlarına bırakmak istiyorsanız bu oyun tam size göre diyebiliriz.
Zorlayıcı dövüş sistemi ile beraber oyun en çok bu kısımda eleştiriliyor. Mesafeli, gizli veya yumruk yumruğa savaşabileceğiniz ve farklı şekillerde kombinasyonları gerçekleştirebileceğiniz bu yapımda her bir hamleyi burada düşünerek yapmanız gerekiyor. Düşmanların saldırılarını önceden kestirebileceğiniz ve gerçekçi savaş sistemi ile beraber sürekli olarak dayak yiyebiliyor, silahlarınızı seçebiliyor ve acımasız olduğu kadar nefes kesecek olan savaşlarda kendi hünerlerinizi sergileyebiliyorsunuz. Dolayısıyla art arda gelen hareketlerle beraber çeşitli kombolar yapabiliyor, düşmanların saldırılarını savuşturduktan sonra aniden karşı saldırıya geçebiliyorsunuz.
Ancak oyunun ilk etapta gerçekten de zorlu bir yapıyı bünyesinde barındırması ile beraber belki de bu savaş sistemi konusunda sürekli olarak yakınabiliyoruz. Ancak ilerleyen süreçte karakterimizin istatistiklerini yükseltmeye başladığımız ve daha güçlü bir şekilde yer aldığımız esnada bu durum elbette gitgide yavaş yavaş geride kalıyor ve artık savaşlardan ve mücadelelerden galip ayrılmak durumunda kalabiliyoruz.
Seferlere katılabildiğimiz ve derebeylerinin altında çeşitli görevler yapabildiğimiz bu yapımda aynı zamanda ölebilecek NPC karakterlerin de olduğundan bahsedebiliyoruz. Örneğin bir görev alacağınız karakterin ne yazık ki bir savaş sırasında ölmesi artık o karakterden herhangi bir görev alamayacağınızı anlamına geliyor ve bu durum da kritik eşiklerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Dolayısıyla oyun içerisinde canlı bir atmosferin, canlı bir dünyanın ve dinamik unsurların bulunduğundan bahsediyor ve savaş sisteminin ise bu şekilde olduğunu aktarabiliyoruz.
Oyun içerisinde yukarıda bahsettiğimiz gibi karaktere odaklı bir yapı bulunuyor ve karakter gelişim ekranı ile beraber yeni yeteneklerinizi keşfedebiliyor ve aynı zamanda yeteneklerinizi kuvvetlendirebiliyorsunuz. İstatistiklerinizi yükseltebileceğiniz ve çeşitli kombinasyonlar yapabileceğiniz bu yeteneklerle beraber yeni özellikler kazanabiliyor, eşyalar yapabiliyor ve bu eşyaları ise geliştirebiliyorsunuz.
Bunun dışında yaşayan bir dünya içerisinde yer alabiliyor ve bu dünyada neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyorsunuz. Yaşayan dünya içerisinde etrafımızdaki insanların tepkilerini çekebiliyor, yaptığımız hamlelerin onların dikkatini çektiğini görebiliyor ve hangi karakterle nasıl geçinmek istiyorsak ona göre kendi seçimimizi yapabiliyoruz. Dolayısıyla oyunda yaşayan dünya ile beraber yaptığımız seçimlerin diğer karakterlere etkisini görebiliyor ve diğer taraftan seçimlerimizle bir karakterin yaşayıp yaşamayacağına ve aynı zamanda diğer gün orada olup olmayacağına karar verebiliyoruz.
Tarihsel doğrulukla beraber gerçek karakterlerle tanışabiliyor ve Orta Çağ dönemi Bohemyasının gerçekçi görüntüleri ile beraber oyundaki yerimizi almaya koyuluyoruz. Tehdit edebiliyor, diğer karakterleri baştan çıkarabiliyor, dövüşebiliyor, çalabiliyor, ikna edebiliyor veya rüşvet verebiliyoruz ve oyun içerisinde bu tarz etkileşimler olmasıyla beraber gerçekten de üst düzey bir yapı ile beraber oyundaki yerimizi almaya koyuluyoruz.
Oyunda yer alan görevleri kendi deneyimlerinizle beraber yapmaya hazırlanıyor ve burada üst düzey sistemleri oyuna dahil edebiliyoruz. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız bu oyuna bir göz atabilir ve bir şans verebilirsiniz.