Ubisoft'un korsan oyunculuğa karşı savunma sistemi olan DRM yüzünden oyuncuların Ubisoft'tan biraz soğuduğunu söyleyebiliriz. Oyuncuların Ubisoft oyunlarını oynarken Ubisoft server'larına sürekli bağlı kalarak oynamak zorunda bırakılmaları birçok sorunu da beraberinde getiriyor.
Oyuncular bu sistemi beğenmezken, diğer oyun firmalarından ise DRM'ye destek gelmeye başladı. Namco Bandai'den Olivier Comte, Ubisoft'un DRM sisteminin "iyi bir strateji" olduğunu söyledi.
Comte, verdiği röportajda bundan daha iyisi icat edilene kadar Ubisoft'un uyguladığı sistemin oyun endüstrisinin şimdilik kullanmak zorunda olduğu en iyi yöntem olduğunu söyledi ve şöyle konuştu;
"Dürüst olacağım. Bence tek bir sebepten dolayı iyi bir sistem: Şu anda başka bir alternatif yok. En iyisi mi diye soracak olursanız? Kesinlikle değil ancak bugünün şartlarında bundan daha iyisi görünmüyor. Şu anda uyguladıkları güzel bir strateji." şeklinde konuştu.
Buna rağmen, Comte, oyun endüstrisinin daha iyi bir sistem yaratması gerektiğini de söylerken, korsan oyunculuğun durumunu şöyle özetledi:
"Artık nasıl bir sistem konulursa konulsun, uygulandıktan 2 saat sonra kırılacağına ikna oldum. Bence korsan oyunculuğa karşı savaş çok karmaşık çünkü, 12 yaşındaki bir çocuğa, crack dosyasını tutup oyun dosyasına bıraktırmanın ona korsan oyunculuk olduğunu açıklamak karmaşık, çünkü o bununla doğmuş."
Olivier Comte gerçekten korsan oyunculuğa karşı farklı bir bakış açısına sahip. Bakalım DRM sistemini onaylayan Comte ve ekibi, önümüzdeki Namco oyunlarında buna benzer bir sistem ile karşımıza çıkacak mı?