Oyunlar için sık sık "Sanat Eseri" tartışmaları veya haberleri gelmeye devam ediyor. Açıkçası bana soracak olursanız günümüzde çıkmış olan bazı oyunlar muhakkak bu kategoride değerlendirilebilecek yapımlar. Örneğin ICO, Shadow of Colossus ve Limbo gibi oyunları örnek verebiliriz.
Oyunlar ve sanat eseri konuları hakkında bir açıklamada Child of Eden'in yapımcılarından tetsuya Mizuguchi tarafından gelmiş. Özellikle grafik stili ile oldukça beğeni toplayan Child of Eden'in yapımcısı, bu konu hakkında IGN'e bazı açıklamalarda bulunmuş.
IGN'in konu ile ilgili sorduğu soruya; "Sanırım henüz değil, ama çok yakında diyebilirim. Bu sadece bir başlangıç. Oyun sektöründeki deneyim her geçen gün daha da büyüyor. 40 yıl önce sadece siyah ve beyaz noktalar vardı. Ses yoktu, sadece bip sesi vardı. Ardından renk, 2D ve 3D gibi etkiler geldi....gelecekteki oyunlarda çok daha büyük bir evrim olacak." sözleriyle ilerki dönemdeki beklentilerini de dile getiren Mizuguchi, Child of Eden'in yapım aşaması hakkında ise müzikleri kullanarak fiziksel birşeyler oluşturmak istediğini ve bu ilginç yapının bir meydan okuma gibi karşısına çıktığını söylemiş. Tabi bu nedenle oyunun yapımından daha fazla keyif aldığını da saklamamış.
Kinect ve Move desteğine sahip olan Child of Eden'in 17 Haziran'da çıkacağını da hatırlatalım.