2506 yılında geçen oyunda insanlar Terran kolonisi adı altında yaşamaktadırlar. Bu huzurlu hayat dünyalarına Zerg adı verilen uzaylı ırkın girişiyle değişecektir. Zerg herşeyi yıkarak gezegenleri kasıp kavuran böcek benzeri bir ırktır ve sıra Terran topraklarındadır. Zaman içerisinde keşfedilen onurlu Protoss ırkı da işin içine girince tüm galaksiyi saran dev bir savaş kaçınılmaz olur. Zergler önlerine geleni yıkarak ilerlemekte, Protoss topraklarını korumak için ölümüne savaşmakta hazırdır ve Terran herşeyin ortasında hayatta kalmak zorundadır. Konu giderek gelişir, bölge şerifi Jim Raynor ve yeni tanıştığı Ghost birimi Kerrigan bir Terran komplosuna kurban edilirler. Jim Raynor Zerg istilası altındaki gezegenden zar zor kaçarken Kerrigan kaderine teslim edilir. İsyan eden Jim Raynor Terran Kolonisine karşı direnişe başlarken Zerg'in yönetici olan Overlord, Kerrigan'ı yarı Zerg yarı insan bir yaratık olan Queen Of Blades'e çevirerek hayata döndürür. Sonunda Overlord; uzun bir savaşın sonunda Protoss Tassadar, Zeratul ve Jim Raynor tarafından yok edilir. Artık Zerg ırkının geriye kalan tüm yaratıkları Kerrigan'ın emrini dinlemekte ve intikamı için birleşmektedir. Jim Raynor uzun mücadeleler sonunda Kerrigan'ı insana döndürerek kurtarmayı başarır.Ama Kerrigan içten içe hala Zerg olma yolunda ilerlemektedir...
Peki Ya Sonra? Heart of The Swarm Oyuna Neler Getirecek?
Bu kez konumuz Wings Of Liberty'nin hemen sonrasını konu alacak. Swarm'ın esiri olmaktan kurtulan Kerrigan, Jim Raynor'un isyancı gemisindedir ama geçmişi yüzünden Protoss'da dahil bütün Terran kolonisi tarafından avlanmaktadır. Reynor'un onu daha fazla koruyamayacağını anladığı anda Kerrigan gemiyi terk eder ve artık tek çaresi olduğunu anlar. İntikamını alabilmek için ve hayatta kalabilmek için artık güçlü Brood Mother'lar tarafından kontrol edilen Zerg ırkını tekrar kontrolü altına almak zorundadır.
Oyunun en merak edilen karakterlerinden olan Protoss Zeratul ise yine gölgelerde kalmayı tercih edecek. Geçmiş oyunlardan hatırladığımız üzere Zeratul, Zerg'den çok daha büyük bir tehlikenin Starcraft evrenine inmek üzere olduğunun farkında ve kehanetinde gördüğü üzere
Xel'naga'ların dünyaya inmesini engelleyecek tek güç olan Zerg'leri bir şekilde yeniden yapılandırmak ve onlarla anlaşma sağlamayı umuyor.
Gerek hikaye gerek oyunun isminden de anlaşıldığı üzere bu kez oyun tamamen Kerrigan ağırlıklı olacak. Kerrigan geçmişini askıya almış bir şekilde karşımızda. Queen Of Blades zamanında olan hiçbir şeyi hatırlamıyor ve yaklaşan tehlikelerle yavaş yavaş geçmişini hatırlamaya başlayarak Swarm ile olan bağlantısını tekrar keşfediyor.
Yeni karakterlerden biri olan Izsha, Kerrigan tarafından çok önceleri yaratılmış bir Terran Medic'i olan Izsha'nın zihnindeki tüm Terran teknolojisi bilgileri sayesinde Kerrigan'ın sağ kolu olacak. Wings Of Liberty'de Hyperion'un kumandanı ve Jim Raynor'ın yakın dostu olarak gördüğümüz Matt Horner'a benzer bir rolü bulunacak.
Bir diğer yeni karakterimiz ise
Abathur. Overlord tarafından yaratılan ve Kerrigan'a hizmet eden bu yaratık evrim konusunda tam bir uzman ve görevi her türlü Zergling'i genetik evrimlerle olabilecek en güçlü noktaya taşımak.
Kısacası oyun boyunca yeni zergling yaratma ve geliştirme konusundaki en büyük yardımcınız Abathur olacak. Abathur, sıradan bir bilim danışmanı değil tabii ki... O bir Zerg ve çalışma sistemi tamamen diğer zerglinleri yemek üzerine kurulu. Yediği diğer Zerglerden elde ettiği parçaları kendi vücudunda geliştirme yeteneğine sahip olan bu sıradışı uzaylı oyun boyunca
size yeni Zergling prototipleri oluşturacak.
Yeni Eklenen Karakterler
Son karakterimiz ise Za'gara. Za'gara bir Brood Mother. Brood Mother'lar, Wings Of Liberty'nin sonunda Kerrigan'ın kendisine bir şey olması sonucu tüm Swarm yönetimini ele almak için özel olarak yarattığı bir cins. Tamamen ikinci bir Queen Of Blades olarak tasarlanmışlar ve kendi iradelerine sahip oldukları için çok tehlikeliler. Kerrigan'ın yokluğunda etrafa dağılan tüm Zerglingleri emri altında toplayan Za'gara, Kerrigan geri dönüp tahtını istediğinde bu zavallı insan/zerglin kırması yaratığa kolay teslim olmayacak.
Tüm bunların yanında oyunda kendi hikayesine sahip birçok karakter de olacak. En basit örneği olarak Abathur'u örnek veren Matt Moris, labaratuarında sakince çalışan Abatur'a sürekli olarak tıklarsanız onu rahatsız edeceğinizi ve sonunda sizi başından atmak için bir görev vereceğini söyledi. Bu basit yan görev giderek gelişecek ve Abathur'un kendi küçük hikayesini oluşturacak.
Biraz da Zerg kuvvetlerinden bahsetmek gerekirse, bu paket Zerglerin yükselişini konu aldığından Zerg kuvvetlerini inanılmaz güçlü olacağını ummak yanlış olmaz. Ne var ki Blizzcon 2011'de yapımcılar Zerglerin güçlü birimleri olacağını ama oyun dengelerini de koruduklarını açıkladı. Onların istediği Zergleri en güçlü ırk yapmak değil, aksine galaksiyi yıkmak üzere olan bir tehtidi oynamanın nasıl bir his olduğunu göstermek.
Matt Moris'in kelimeleriyle
"Wings Of Liberty'de Zerg tehlikesinin ne boyutlarda olduğunu yaşatmaya çalıştık. Çoğu görevde Zergler bulunduğunuz bölgeye iniş yaparsa tek çareniz ya savunmak ya da kaçmak oluyordu. Ama bu kez karşı taraf siz olacaksınız. Swarm'ın lideri olarak gezegene inecek, yumurtalarınızı bırakarak sınırsız sayıdaki ordularınızla kurbanlarınızın kaçış yollarını kesip önünüze gelen herşeyi parçalayarak o gezegeni mahvedeceksiniz...Çünkü Zerg'lerin en iyi yaptığı şey bu!"
Görevler Nasıl Olacak?
Blizzcon 2011'de açıklanan görevlerden biri de War For The Brood göreviydi. Görevde yapılması istenen şey gezegende saklı Swarm yumurtalarını Za'gara'dan önce ele geçirmek. Kerrigan bu görevde neredeyse sınırsız güce sahip Za'gara'ya karşı tek başına ve yumurtaları toplayarak kendini savunabilecek kadar Swarm'ı emri altına almaya çalışacak.
Silence Their Cries görevinde ise Kerrigan kayıp bir gezegende uyutarak sakladığı bir zerg sürüsünü arayacak. Ne yazık ki zaman içinde bu gezegen değişikliğe uğramış ve artık donma tehlikesiyle karşı karşıya. Haritada oldukça sık aralıklarla esen soğuk rüzgarlar her türlü canlıyı öldürebilecek güçte ve bu rüzgarlara tek dayanabilen canlılar oranın sakinleri olan vahşi hayvanlar. Bu durumda yapmamız gereken şu olacak :
Elimizdeki Zerg sürüsüyle vahşi hayvanları parçalayacağız ve
yeterli miktardaki genetik örneği Abathur'a taşıyacağız.
Yaptığı incelemelerden sonra Abathur tüm Swarm'ı soğuğa karşı koruyan bir genetik özellik ekleyecek ve artık kayıp ordumuzu rahatlıkla arayabileceğiz.
Zerg yani diğer adıyla Swarm, kendi teknolojilerini üretebilecek kadar gelişmiş bir ırk değil ne yazık ki. Onların ne Terran kadar güçlü uzay gemileri ne de Protoss kadar ileri teknoloji kalkanlara sahipler. Yine de bu savaşta asla geri kalmıyorlar çünkü Swarm'ın da bir gizli silahı var: Evrim...
Zerg ırkı kendini sürekli olarak geliştirebilecek bir yapıya sahip. Parçaladığınız bir gezegende bulduğunuz zırhlı vahşi hayvanları öldürerek bunların genetik şifreleriyle kendi zırhlı Zerg'inizi yapabilirsiniz. Ya da size menzilli saldırısı olan uçan bir vahşi hayvanı öldürerek kendi özel zergling hava filonuzu oluşturabilirsiniz. Sonuç olarak Zerg ırkının en korkunç özelliği bu, Tüm biriminizi kaybetseniz bile belki de bundan birşeyler öğrenebilecek ve kendinizi sonraki saldırıya karşı geliştirebileceksiniz. Size ağır zırhlarla art arda saldıran birlikler son darbeyi vurmak üzereyken aniden karşılarında iki kat zırha sahip dev Hydralisk'leri bulabilirler.
Yeni ünitelerin bulunduğu bir ekran görüntüsü
Oyun boyunca topladığınız Mutagen pointler sizin kaynağınız olacak ve evrim sistemini devam ettirebilmenizi sağlayacaklar. Tıpkı Wings Of Liberty'de laboratuardan birimlerinizi geliştirebildiğiniz gibi Zerg'ler size aynı şekilde üç mutasyon örneği sunacaklar. Örneğin pençelerinizi jilet kadar keskin hale getirebilir, zırhınızı kalınlaştırabilir yada hızlarını arttırıp iyileşmelerini sağlayabilirsiniz. Herşey bu kadar basit değil tabii ki. Bu noktada devreye Genetic Splits giriyor.
Her mutasyon sonunda size iki adet Genetic Splits sunulacak. Peki nedir bu? Tam olarak Genetik Ayrım diye çevirebileceğimiz bu özellikle sıradan bir yaratığı bir başka canlıyla birleştirerek onun özelliklerini verebilirsiniz. Gösterilen videoda Matt Moris önce sıradan bir grup Zergling'i yüksek kayalıklar arasındaki stratejik bir boğaza götürdü. Zerglingler burada kurulan iki adet Terran bunker'ı tarafından anında paramparça edildiler.
Normal bir senaryoda bu iki bunkerı geçebilmek için ağır zırhlı birimler gerekirdi ama
Genetic Splitz sayesinde artık çok daha kolay bir yolu var! Zergler öldükten hemen sonra Matt Moris hemen aşağıda bekleyen, Genetic Splits özelliğiyle kanat kazanmış bir başka zergling sürüsü'nü kontrol etti ve zerglingler iki yanda yükselen dağlara kolayca tırmanarak boğazdan sessizce geçmeyi başardılar ve yaptıkları arka saldırıyla tüm üssü yok etmeyi başardılar.
Terran:
Yeni Helion: Terran öncelikle ucuz ve güçsüz ama geliştikçe durdurulamaz ağır zırhlı bir orduya erişmesi üzerine kurulu. Oyunun başlangıcında yapılan inanılmaz hızlı Zerg saldırıları bugüne kadar bütün Terran oyuncularının başının belası olmuştur. Bir avuç
marine ve
helion buggy ile bu saldırılara karşı koymak hiç kolay değildir. İşte bu açığı kapatmak için Helion yeniden yapılandı.
Hızlı, ucuz, hafif ateş gücüne sahip olan bir jip olan Helion, artık yeri geldiğinde tam bir Transformers havasıyla robota dönüşebilecek. Dönüştüğü bu yeni şekil daha çok defansif açıdan öne çıkıyor çünkü dayanıklılıkları yükselmiş te olsa hala aynı ateş gücüne sahipler. Yine de Helion artık esas birimlerinizi öne sürerken önden giderek onları koruyabilen bir kalkan olabilir.
Her ırka yeni ünite ekleniyor.
Warhound: Thor sizin için fazla büyük ve pahalı ise Warhound ile tanışın. Thor'dan çok daha hızlı ve küçük olan bu kardeşi sadece her türlü mekanik birimi yok etmek için tasarlandı. Terran ve Protoss'un her türlü mekanik birimini kolayca alt edebilen bu robot aynı zamanda Thor'u da her işe bakabilen bir hero olmaktansa daha çok menzilli bir birim olmaya itiyor.
Shredder : Hiç kuşkusuz Terran'a gelen en korkunç birimlerden olan bu ufacık robot herkesin kabusu olacak. Havada süzülen bir küreye benzeyen bu robotçuk kısa bir sürede açılarak yere saplanacak. Kurulum bittiği anda büyük bir alana radrasyon vererek altından geçen her türlü canlıyı kısa sürede öldürebilir. Bu açıdan Shredder haritayı kontrol etmek için kesinlikle en iyi birim olmaya aday. Tek zayıf noktası ise eğer etki alanında başka bir arkadaş canlısı birim varsa radrasyon akışının tamamen kesilmesi. Bu yüzden Shredder kurulduğu alanda tek başına bırakılmalı.
Beril Sergün
diyor ki;
Blizzcon 2011’de Starcraft II panelleri çok eğlenceli ve doyurucu geçti. Öğrendiğimiz bir çok yenilik bizi Heart of The Swarm çıkana kadar heyecanlandırmaya yetecek gibi.
Zerg:
Ultralisk : Zerg'lerin en korkunç birimlerinden olan Ultralisk'ler artık çok daha küçükler. Hareket etmelrini kolaylaştırmak için ayrıca birde Burrow Charge yetenekleri var. Bu yetenek sayesinde Ultralisk hızlıca toprağa dalıyor ve yer altından güvenler giderek birden düşmanın yanında bitebiliyor.
Viper : Yeni uzun menzilli hava birimimiz olan Viper'ın tek bir amacı var, düşmanın menzilli birimlerine mümkün olduğunca fazla hasar vermek. Choke Cloud adındaki yeteneğiyle geniş bir alana yeşil bir duman püskürtebilen Viper, bu dumanın içindeki tüm birimlerin menzilli silahlarını kullanmalarını engelliyor. Ayrıca Viper, dilini kullanarak dost yada düşman tüm birimleri anında yanına çekebilir.
Swarm Host : Zerglerin harita kontrolündeki kilit isim olacak bu tek birim kurulumu bittiği anda sürekli olarak ağzından 5-6 adet Locust adındaki küçük canlılardan fırlatıyor. Locustlar yüksek hasar yada dayanıklılığa sahip değil ama sadece 4 Swarm Host ile bir üssü yüzlerce kişilik ordularla sarabilirsiniz. Tıpkı kapınıza kurulan minik bir üs gibi, Swarm Host yok edilene kadar Locust yaratılmaya devam edecek.
Dengeler sağlanacak
Protoss:
Replicant : Aynı anda görünmez olma özelliğine de sahip olan Replicant, büyük boyutlardaki düşmanlar hariç her karaktere yapışarak kopyasını yaratabilir. Yaratılan bu kopya tamamen sizin emrinizde olacak.
Oracle : Uçan küçük bir küreyi anımsatan bu birimin tek bir amacı var : Düşman ekonomisini yok etmek. Görünmez olabilen bu birimle haritayı hızlıca açabilirsiniz. En büyük yeteneklerinden biri ise Entomb adı verilen özellik. Entomb Minerallere atılabilen bir tür enerji kalkanı ve atıldığı anda minerallerin toplanmasını engelliyor. Kalkanın 80hp kadar küçük bir canı olmasına rağmen tek tek her mineral için yok edilmesi düşmanı oyalamak için harika.
Tempest : Tempest, Protoss ırkının ana hava defansı olacak. Attığı ses dalgaları ile aynı anda birden çok hava birimini tek atışta yok edebilen bu hava aracı aynı zamanda yer birimlerine karşı güçlü bir lazere de sahip.