Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

"Oyunlar Kişiliklerimizi Kötüleştiriyor"


     Journey ile birlikte oyunların sanata yaklaştığını bizlere yeniden hatırlatan thatgamecompany'nin kurucusu Jenova Chen, bir röportajında şiddet içeren oyunlara tepkiyle yaklaştı. Chen'e göre bu tip oyunlar, kişiliklerimizi kötüleştiriyor
 
     Eurogamer'a konuşan Jenova Chen, "Tabiki hiç birimiz kötü insan olarak doğmuyoruz. Fakat oyunlar, oyuncuların kişiliklerini kötüleştiriyor. Bu genel olarak bizim, oyun tasarımcılarının suçu. Bütün bir gününü karşındakileri öldürmekle geçirirsen nasıl iyi bir insan olabilirsinki?" diyerek önemli bir noktaya değindi. 
 
     İlk cümleleri itibariyle çok konuşulacak sözlerle gördüğümüz Chen, "Bütün konsol oyunları karşıdaki insanları öldürmeye odaklı, ya da bir araya gelip diğerlerini öldürmeye. Görmüyor musunuz? Oyunlar kişiliklerimizi kötüleştiriyor." cümleleriyle devam etti. 
 
     Röportaj sırasında çözüm önerisi olarak Jenova Chen, kendi yaptığını sundu. Chen, "Bu durumda oyunlara biraz duygusal içerik katmalıyız. Bütün oyun endüstrisi adrenaline, adam öldürmeye yoğunlaşıyorsa ben de barış ve sevgiye yoğunlaşırım. Böylelikle oyunlara olan bakış açısı da değişebilir. İşte bu benim oyun yapma, Journey'i yapma nedenim." sözlerini söyledi. 
 
     Jenova Chen'in son oyunu Journey, multiplayer sistemini içeriyor fakat günümüzdeki oyunlara oranla çok farklı bir yapıda. Journey'in multiplayerında oyuncular birbirini görebiliyor fakat iletişime geçemiyor, birbiriyle rekabete giremiyor.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
flOw flower psn ps3 journey thatgamecompany şiddet endüstri
Asura's Wrath'in DLC'sinden Yeni Görseller Tekken X Street Fighter'ın Karakterleri Bunlar mı?
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

BSC Misafiri

16.4.2012 14:32:51

0
Güzel değinmiş fakat bazı kaliteli yapımların üstüne basıp geçmiş resmen. Aksiyon oyunları Journey ve ICO gibi kaliteli yapımları satışlarda baya eziyor geçiyor. Mass Effect 3 bunlardan biri. Kuru bir aksiyon oyunu. Nerde eski Mass Effect. O diğer lafları tamamen konuşulmak için. Adamın asıl derdi para. Bende Journey, fl0w ve Flower'ı satın alarak kendilerine baya destek oldum. COD ve diğer FPS oyunlarını Journey gibi kaliteli bir yapımla karşılaştıranlara sadece gülüyorum.

BSC Misafiri

5.4.2012 17:14:17

0
adam haklı. şahsen bi tane arkadaşım yok. artık kendimden şüpheleniyorum.

toogle18x

4.4.2012 23:57:20

0
İnternet Kafede oyun oynayan çocuklar için doğru konuşmuş

wictoRy

4.4.2012 20:24:56

0
Tamamen yanlış bir bakış açısı.Biz oyunlarda kardeşlerimizi, dostlarımızı değil insanlığa çok kötülük yapmış veya yapacak olan düşmanlarımızı öldürüyoruz. Bu arada oyunlar gerçek hayatta yapamadıklarımızı hayata geçirme yöntemimiz olduğu için kötü karakter bile olsak gerçek hayatta kötü olacağımız anlamına gelmez ki!

Stygián

4.4.2012 18:46:24

0
Oyunlar çeşitli sebeplerden dolayı çeşitli zararlar verebilir.Ama bu bahsi geçen konu çok saçma.

CTR_JackaL

4.4.2012 10:57:18

+1
Arkadaşlar Oyun oynamak kişisel bozukluğa neden oluyor Neden? Günümüzde çıkan oyunların %90'nı Multiplayer tabanlı oyunlar, İnsanlar artık senaryosu olan oyunları oynayıp bitirdikten sonra bir kenara atıyor. Fakat multiplayer mod Hiç tükenmediği için başında saatlerimizi harcayabiliyoruz. Resmen asosyal olup kendimizden geciyoruz, Ne bir dış dünya ile iletişim kuruyor nede hadi arkadaslarımız veya ailemiz ile bi sosyal aktiviteye katılıyoruz, Çünki oyunda okadar manasız bir hırs yapmışız ki Kendim için söylüyorum COD oynuyorum Hadi benim işim gücüm var ama hayatını buna adamış İşsiz yarını düşünmeyen ve oyun başından kalkmayan insanlar tanıyorum, bence hepimiz birey olarak Birazda sorumluluk alıp hayatın bazı gerçekleri olduğunu yarın bizlerinde birer aile reisi olup ev geçindireceğimizi Gözümüzdeki at gözlüğünü çıkartıp biraz daha gerçekliğe yönelmemiz gerektiğini düşünüyorum

tnszfr

4.4.2012 00:36:20

-2
her insansın içinde şiddet duygusu vardır sayın Chen,önemli olan o duyguyu en az hasarla yatıştırmaktır gerçek hayatta bi canlıya zarar vermektense günde 24 saat senin adam öldürmeli dediğin oyunları oynar kendime zarar veririm saygılarla...

mertvontrier

3.4.2012 23:54:18

+2
Adamın kastettiği kötü insanlar değil. Kötüleşme demiş. Şiddeti kanıksama, olaylara anlık tepkiler verme, çabuk sinirlenme, iletişim bozukluğu vs...

theodorus321

3.4.2012 23:02:54

-2
Adam konu bulamamış bunu konuşmuş eğer duygusallık yoksa bi modern warfare serisini oynasın senin journey den daha duygusal o seri

BSC Misafiri

3.4.2012 22:50:08

-1
Ne kadar boş bir açıklama,neymiş butun gun oyunda adam oldurursek nasıl iyi insan olcaz,sen oyun oynayıp kotu biri oluyorsan sorun sendedir kardeşim,yıllardır oyun oynarım gerek yaratık gerek adam vururum oyunlarda,hiçbir gun bile birine zarar vermeyi duşunmedim bu şekilde.Duşunenin sorunları vardır , yada zayıf karaktere ve iradeye sahiptir.

tizar

3.4.2012 21:29:51

-5
bu adam %100 gay ve açıklama gayet doğal içindeki sevgi pıtırcıkları canlanmış.

E_Aydin35

3.4.2012 18:51:43

0
Bu arada adam bu röportajı verirken salıncakdamı sallanıyordu? Şu açıdanda bakmak lazım adam bir oyun yapımcısı belki buarada kendi yapıcağı yada yaptığı yapımlara değiniyordur, buda bir handkap bence :)

AutumnRain

3.4.2012 18:51:39

0
Sanmam

ortamkaos

3.4.2012 18:48:45

0
kişiden kişiye değişebilen bir olay bu, insanın içinde ne varsa o açığa çıkar. call of'ta karşımdaki 2-3 elemanı bıçakladım diye hemen vahşi bir insanmı olayım yani

No-One

3.4.2012 18:46:15

0

E_Aydin35

3.4.2012 18:42:01

+1
Adam bu konuda haklı bence, elbette o kadar etkileyecek boyutda değil ancak sabah akşam bağımlı bir şekilde bağlanırsak bunun olacağına %100 eminim ben bile yani bir aralar hatırlıyorum vice oynarken gece yatmadan önce adamların kafalarına nişan alıp vurduğum rüuama giriyordu elbetde bilinç altı denilen bir şey var beynimiz yoğunlaştığı şeyler üzerinde çalışıyor oyunda bir kaptan,komutan isen bunu gerçek hayatda yapma duygusu insanda beliriyor yada şuda olabilir gerçek hayatta olmak istediğin şeyleri oyun aracılığı ile yapabilme aslında ikiside yorumlanabilir..

Celtic Warrior

3.4.2012 18:23:49

-1
Journey'i severim ama bu bir pazarlama taktiği.

RoyBatty

3.4.2012 18:15:22

+2
geçende lol oynarken az hp ile kaçıyordum caitlyn ulti kullandı üzerimde sion önüme geçti beni korumak için ve öldü çok duygulanmıştım o sırada al sana duygusal içerik

CaSsErDoDo

3.4.2012 18:08:30

+2
adam haklı bence.adam demiyor ki vurdulu kırdılı oynayanların hepsi potansiyel KATİL diye.sadece diyor ki kişiliğimizi kötüleştiriyor.bence bu konuda haklı.

Walter Hartwell White

3.4.2012 17:57:57

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Ne yapalım yani oyunda birilerini öldürüyorsak?.Mermi yerine gül mü verelim?
Bir ara Counter'e öyle bir mod vardı adamlar palyaço silahlar su tabancası oluyordu şimdi onu hatırladım.

sonofmana

3.4.2012 17:53:41

-1
işte bahsettiğim şey bu .. eksi verilenlere bakın ve artı verilenlere bakın . çocukların nasıl etkilendiklerini anlarsınız. dip not : Oğul koş eksici çocuklar gelmiş bir çay ikram et.

snaxyz

3.4.2012 17:50:30

+4
Kesinlikle mantıksız. İnsanlar oyunu rahatlamak için oynuyor. Hatta tam tersine bu bizim içimizdeki duyguların yatışmasına neden oluyor. Ama çocuklar başka tabii. Onlar ne görürse örnek alıyorlar sonuçta.

BSC Misafiri

3.4.2012 17:41:33

-1
adamın dediği bir bakıma doğru benim teyze oğlu daha ilk okul 1.sınıfta ve bir sürü FPS oyun oynuyor ileride nasıl olur bilmem ama en basitinden kardeşime de bakıyorum 8.sınıfta bazen vahşeti(bir adamın kafasını koparmak gibi...) sanki çok doğal normal bir şeymiş gibi anlatabiliyor amerikada falanda okul basma olayları olmuştu oyundan esinlendiklerini söyleyerek türkiye de kafasına poşet geçirip göğüslerini kemerle sıkarak boğulan çocukları da unutmamak gerekiyor büyükleri belki etkilemeyebilir fakat küçük yaştaki bir çok çocuk bunları alıyorlar

BSC Misafiri

3.4.2012 17:41:28

+1
Ne yapalım yani oyunda birilerini öldürüyorsak?.Mermi yerine gül mü verelim?

etoovic

3.4.2012 17:31:23

+1
ben katılmıyorum ne alakası var oyunlarla kişiliğimizin kötüleşmesinin

.Hawx

3.4.2012 17:31:06

0
Biz bütün gün karşımızdakini öldürmüyoruz.Sadece oyun oynuyoruz,fark bu.

ultra_storm

3.4.2012 17:29:19

-4
Eksi basan arkadaş sen sakın bf cod moh oynama.Adam diyor resmen karşıyım bu oyunlara çıkmasın diyor.

bobleeswagger125

3.4.2012 17:25:10

-1
bir oyun yapımcısı bunu söylüyor burda bir ironi yok mu sizce ? :)

Amrothrim

3.4.2012 17:23:27

-5
journey i almayacağım

sonofmana

3.4.2012 17:23:12

-6
Ya şimdi dogru konuşalım oyundan etkilenirsek aklımız yerinde değilmiş .. arkadaşın nick'i creed87 87 doğumlu assasin creed ten etkilenmiş ve böyle bir nick yapmış aklın başında mı senin ? oyundan etkilenmemek mümkün mü insanoğlu her şeyden etkilenebilir yoldaki bir otun sallanmasından yada bir domatezin yeşermesinden bile kaldı ki bizim şu süper dizimiz kurtlar vadisinin tavan yaptığı dönemlerde haberleri sanırım pek takip etmedik kaç ilde gençler kendi arasında örğüt kurup amaçlarının haksızın yanında olmak dediklerini unuttunuz mu bu bir film tabiki, e oyunda bundan pek farkı var denmez sonuçta bu GTA ları mafialar yada god hayranları biliyoruz kratos gibi saç kesmeler elinde zincirden silahlar felan felan bunlar etkilenmek değilmidir. ve gerçekten de insanların kişiliklerini değiştiriyor .. şunu verirmisin diyen biri bir oyundan etkilenip ver şu lanet olasıca şeyi diyebilir hatta demiştir. yolda gördüğümüz liselilerin çoğu el kol haraketleriyle işte adamı böle vurdum böyle yaptım demiyor mu diyor . neyse uzar gider bu da halen anlamadığım şey neden bu adama hala yobaz ,gerici gibi yorumlar yapılmadığı halbuki çok müsait bir durumu var .medeni insanların bu tür konuları kaçırmayıp eksilemesi gerek !

ultra_storm

3.4.2012 17:22:30

-9
İyi savaş oyunu oynama yarış oyunu oynama yarışmak kötüdür oyunda savaşmak kötüdür ee ne oynuyacağız biz hem insanda bunları öğrenmeli yarın bir gün savaş çıktımı ne yapacak buna karşı olanlar çok merak ediyorum

oyuncu11790

3.4.2012 17:17:37

+6
oyunlara duygusal yönü ağır barışçıl atmosfere sahip farklı bakış açıları getirme fikri kötü durmuyor ama şu adam öldürülen oyunların karakteri kötüleştirme fikri basit bir mantık bunu haberlerde de yapıyorlar cinayet işleyen birinin oyun oynaması bütün cinayet sebebi oyun oynaması gibi gösterilmesi de bu mantıkla yakın karakteri zayıf olan birisi çizgi filmden de karakteri kötü yönde etkilenebilir bu durum tamamıyla kişinin karakteriyle alakalı

creed87

3.4.2012 17:06:17

0
ne alakası var bende çok adam öldürüyorum kişiliğim kötümü oluyo oyun oyunda kalır gerçekte de kötü olan varsa aklı yerinde değildir oyundan etkileniyosa

gam3hunter

3.4.2012 16:50:41

0
farklı bir görüş olmuş ama bir şeye katılmıyorum adam öldürdüğümüz oyunların kişiliğimizi kötüleştirdiğini düşünmüyorum açıkçası belki oyunlar o anlık heyecanla etkileyebilir insanları ama karakter yapısını değiştirecek boyutlarda olduğunu sanmıyorum...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Journey
+ TAKİBE
AL
12 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız