Journey ile birlikte oyunların sanata yaklaştığını bizlere yeniden hatırlatan thatgamecompany'nin kurucusu Jenova Chen, bir röportajında şiddet içeren oyunlara tepkiyle yaklaştı. Chen'e göre bu tip oyunlar, kişiliklerimizi kötüleştiriyor.
Eurogamer'a konuşan Jenova Chen, "Tabiki hiç birimiz kötü insan olarak doğmuyoruz. Fakat oyunlar, oyuncuların kişiliklerini kötüleştiriyor. Bu genel olarak bizim, oyun tasarımcılarının suçu. Bütün bir gününü karşındakileri öldürmekle geçirirsen nasıl iyi bir insan olabilirsinki?" diyerek önemli bir noktaya değindi.
İlk cümleleri itibariyle çok konuşulacak sözlerle gördüğümüz Chen, "Bütün konsol oyunları karşıdaki insanları öldürmeye odaklı, ya da bir araya gelip diğerlerini öldürmeye. Görmüyor musunuz? Oyunlar kişiliklerimizi kötüleştiriyor." cümleleriyle devam etti.
Röportaj sırasında çözüm önerisi olarak Jenova Chen, kendi yaptığını sundu. Chen, "Bu durumda oyunlara biraz duygusal içerik katmalıyız. Bütün oyun endüstrisi adrenaline, adam öldürmeye yoğunlaşıyorsa ben de barış ve sevgiye yoğunlaşırım. Böylelikle oyunlara olan bakış açısı da değişebilir. İşte bu benim oyun yapma, Journey'i yapma nedenim." sözlerini söyledi.
Jenova Chen'in son oyunu Journey, multiplayer sistemini içeriyor fakat günümüzdeki oyunlara oranla çok farklı bir yapıda. Journey'in multiplayerında oyuncular birbirini görebiliyor fakat iletişime geçemiyor, birbiriyle rekabete giremiyor.