Konsollardaki sert kurallar başta bağımsızlar olmak üzere bazı geliştiricileri bu platformlardan uzaklaştırıyor. Xbox'ın yaratıcılarından Ed Fries'a göre ise bu durum daha fazla devam edemez. Eninde sonunda konsol üreticileri Apple modelini örnek almak zorunda kalacaklar.
Fez gibi oyunların yüksek onaylama maliyetleri yüzünden (Xbox Live'da yama yapmak için Microsoft'a para ödemek zorundasınız) yamalanamadığını ve konsollardaki bu sorunun App Store'da asla bulunmadığına dikkat çeken Fries, bu tür sorunların gelecek nesilde de devam edemeyeceğini söylüyor.
Ayrıca Fires, free-to-play modelini överek oyuncuların kutulu yapımlara 50 dolar ödemek istemeyeceğini belirtiyor. Yine de ona iki şeyi hatırlatmakta yarar görüyoruz. Free-to-Play oyunlar "asla" ücretsiz değildir. Hatta 50 dolarlık kutulara verdiğinizden kat be kat fazlasını ödemek zorunda kalabiliyorsunuz.
Diğer bir hatırlatma ise Nintendo, Wii U e-shop'ta yamalardan ücret almıyor. Bunun yanı sıra geliştiriciler oyunlarına istedikleri gibi fiyatlandırma ve kampanya yapabiliyorlar. Yani bazı konsol firmaları zaten geliştiricilere büyük imkanlar sunuyorlar.