Eurogamer'ın donanımdan sorumlu kolu Digital Foundry'nin güçlü kaynaklardan edindiği bilgiye göre Xbox One'ın dahili hafızası ESRAM, konsolun piyasaya çıkmış versiyonunda % 88 oranında arttırılmış olarak servis edilecek.
Rakibi PlayStation 4'ün 8 GB'lık GDDR5'ine göre daha yavaş kalan DDR3 hafızasından doğan açığı kapatması açısından konsola eklenen 32MB'lık ESRAM, yine de teoriye vurulduğunda veri transferi hızı olarak 102GB/s performans ile PlayStation 4'ün sunacağını 176GB/s'ın gerisinde kalıyordu. Ancak Microsoft tarafından yapımcılara yapılan açıklamaya göre iyileştirmelerle % 88 oranında arttırılacak ESRAM aracılığıyla veri alışveriş performansı 197GB/s'ye kadar yükselecek.
Eurogamer'ın kaynaklarından gelen yorumlara göre Xbox One'ın işletim sistemi ve yazılım desteklemesi öncelikli olarak çoklu işlevsel yapısına vasıta olacak ve ardından konsol daha optimizasyon dostu bir donanım olmaya çalışacak. Başlangıç aşamasında her iki konsol arasındaki performans farkı multiplatform oyunlarda kendini göstermeyebilir. Ancak yapımcılar her iki konsolun da dilini çözmeye başladığında esas performanslar ortaya çıkacak. O zamana kadar Xbox One'daki bazı oyunların çözünürlük olarak PlayStation 4'den daha düşük seviyede olmasına bile muhtemel gözüyle bakılıyor.
Haber kaynağı makalenin sonunda her iki konsolun da henüz keşfedilmemiş birer bölge olduğunu tekrarlarken, konsolların prototip halleri üzerinde uzun süredir uğraş verenlerin dahi tam olarak bir şeyler söylebilmeleri için erken olduğunu belirtiyor. Microsoft yapımcılarla gerçekleştirdiği görüşmelerde ESRAM'ım tamamiyle yüksek bant isteyen grafik elementleri: gölge, ışıklandırma, derinlik ve görüntü işleme gibi detaylarda istenen performansı yakalaması açısından tasarlandığını belirtiyor. Ancak Killzone: Shadow Fall'un hedef işleme seviyesi için 800MB kullandığını göz önünde bulundurursak, yapımcılar için 32 MB'lık ESRAM ile aynı fonksiyona ulaşmaları ne kadar zor olacak?
Yeni nesi konsolların boy göstermelerine aylar kala şunu söyleyebiliriz ki, yapımcılar henüz tam anlamıyla çözülmemiş konsollar üzerinde oyun geliştiriyor ve çıkış oyunları her iki konsol için de bir ölçüt sayılmaz. Kağıt üzerinden Sony kesinlikle donanımsal avantajlara sahip. Ancak bunu ne denli ekranlar yansıtabilecek? E3'den gelen yapımcı yorumlarına bakılırsa bahsedilen donanımlardan avantaj elde etmek ve ekranlarda çok daha başarılı bir deneyim görmek için daha epey bir zaman var.