Dead Space ile yürekleri ağzımıza getiren, survival / horror türünü bu oyunları ile yeni nesilde adam akıllı temsil eden tek firma olan Visceral Games'den Jonathan Knight, geçtiğimiz ay Insomniac Games'in yaptığı açıklamaya değinerek; "Biz bu ikisini ayıramayız." yorumunda bulundu.
Önce gelin Insomniac Games'in ne dediğini bir hatırlayalım;
"Framerate önemli, fakat o kadar da zorunlu değil. Grafik ve framerate arasında seçim yapmak zorunda kaldığımızda grafik ön plana çıkacaktır"
PS3'e özel geliştirdikleri aksiyon / macera oyunu Ratchet and Clank Future: A Crack in Time'ın son 60 FPS destekli oyun olacağını belirtirken bu yorumu kullanmıştı Insomniac Games'den Mike Acton.
Şu sıralar Dante's Inferno'nun yönetmenliğini yapan Knight ise tamamen farklı düşünüyor. Çünkü ona göre başarılı grafiklerle yüksek framerate oranları birbirinin ayrılmaz bir parçası;
" Onlar ( Insomniac Games) basit bir şekilde oyuncuların sadece grafiklere önem verdiğini idda ediyor. Ancak ben bu ikisini birbirinden ayıramam.
Çıkış notları ve oyuncuların tatmin olmalarında ki en büyük etken, olması gerektiği gibi grafikler. İnsanlar oyunlar ve konsollar üzerine büyük paralar harcıyor ve makinelerinin gücünü sonuna kadar göstermek istiyor. Ancak bunda 60 FPS'ninde büyük rolü var, bunu es geçemezsiniz."
Başarılı grafiklerinin sırrının 60 FPS ile geldiğini söyleyen ekibin merakla beklenen oyunu Dante's Inferno bu kadar polemikten sonra tabii ki 60 FPS'de çalışacak.