RPG oyunlarında yapmamız gereken pek çok seçim ve diyalog karşımıza çıkar. Kimi oyunlarda bu tek-düze bir şekilde ilerlerken bazı oyunlarda ise ( Bknz: Mass Effect ) yaptığımız seçimlerin sonuçlarıyla karşılaşırız.
Fallout New Vegas proje yapımcısı Josh Sawyer, oyun hakkında konuştuğu PSM3 dergisinde Fallout New Vegas'ın taze bir içeriğe sahip olduğunu ve oyun içerisinde yaptığımız seçimler karşılığında anlamlı sonuçlarla karşılaşacaklarını açıkladı;
"Oyunun sonu geldiğinde, Fallout New Vegas dünyasına oyuncunun şekil vermiş olduğu hissini almasını istiyoruz.
Buna göre oyun işleyişi oyuncuları birden çok farklı sona ve dallanarak ilerleyen görevlere sürükleyecek.
" Karıştığınız her kötü iş, gösterdiğiniz her şefkat içinde bulunduğunuz ve yaşadığınız New Vegas evreninde karşılık bulacak. Siz de bunu kendi gözlerinizle göreceksiniz."
Fallout New Vegas, 2010 sonbahar aylarında Vault kapağını bir kez daha açacak.