Uçak ve gemi smulasyonu sevipte bunu RTS ortamında yapmayı
sevenler BattleStations: Pacific oyununu beklenecekler arasına almalılar.
Oyunda hava ve deniz ünitelerini kontrol edebiliyor veya bir RTS gibi sadece
haritadan emirler yağdırabiliyoruz ama oyun görüldüğü üzere ikisinin karışımı
üzerine uyarlanmış. Eğer bir olaya kendiniz müdahale etmek istiyorsanız
kontrolü ele alıp verdiğiniz görevi kendiniz yerine getirebileceksiniz. Bu
şekilde denizde uçak gemisinden, denizaltılara, havada ise bombardıman uçaklarından,
kamikazelere kadar herşeyi elle kontrol etmek mümkün.
Oyunda bir önceki BattleStations: Midway'e göre çok ilerleme
mevcut ama en ilginç yanı tüm savaşı birde Japon'ların tarafından oynamak. Bu
şekilde Japon İmparatorluğunu zafere götürmek sizin elinizde. Tabii bu amaç
uğruna kan dökerken Japon filosunun ve hava güçlerinin bir çok egzantirik
biriminide kullanabileceğiz. Oyun çok oyuncu destekli ve aynı zamanda bei
farklı modda oynanabiliyor.. Büyük ünitelere kontrol ettiğimizden aynı anda 8
oyuncu oynayabiliyor bazıları uçakları diğerleri gemileri kontrol edebiliyor.
Toplam beş oyun tipi olduğundan bahsetmiştim bunlardan ilki
çok geniş bir haritada çeşitli noktaları almanızı isteyen "Island
Capture" yani Ada İşgali modu. İkinci mod ise kuşatma anlamına gelen Siege
modu bu modda bir taraf saldırırken diğer taraf savunmaya çalışıp saldıranları
püskürtme görevi esaslı. Bundan sonra gelen "Competitive Mode" yani
rekabet modunda rakam bazlı bir rekabet söz konusu burda en çok sayı elde eden oyunuda
kazanmış oluyor. "Duel" yani Düello modu ise teketek sadece birer
birimle çarpıştığınız bir mod. Eskort modu ise en zevkli modlardan birisi sizi
bir ünitenizi (bu genelde büyük bir gemi oluyor) korumakla görevlendirirken
diğer kişide kendi ünitesini korurken karşı önemli üniteyi yok etmeye
çalışıyor.
İlk oyundaki oynanabilite probleminin bu oyunda da olduğu
aksiyon ve strateji öğelerininin birbirine girdiği ve nerde ne yapmanız
gerektiğini anlayamadığınız durumlarla çok karşılaştığınızı dile getiren
durumların bu oyunda da olduğu söylenmekte. Fakat tamamen yeni bir tür olması
ve bu tarzda başka bir oyun olmamasının getirdiği zorluklar bir yana
grafiklerinin harika gözüktüğünü ve belli bir destek kitlesi olduğuna göre bu
sefer tüm hataların çoğu kez düzeltildiğide dile getirildiğine göre bir şans
vermekten zarar gelmez.
Skirmish Mode yani tek kişilik oyun modunda karşınızda AI
tarafından yönetilen botları buluyorsunuz. Bunlar denildiğine göre çok akıllı
ve size göre pozisyon alabiliyorlar vs. vs. sonuçta bunu bilebilmek için oyunun
son versiyonunu görmek gerek. Burda esas önemli nokta ise tüm yukarda
bahsettiğimiz modların tek kişilik oynanabilmesi böylece karışık gözüken oyun
şekline hem alışabiliyorsunuz hemde defalarca farklı şekillerde eğlencesine
oynayabiliyorsunuz.
Oyununda 28 farklı savaş, Amerika ve Japonya gözünden iki
farklı oyun hikayesi yüzün üzerinde savaş makinası., 37 tane uçak ve 21 yeni
ünite bulunmakta. Haritalar ise çıkış esnasında 8 adet olacak ve giderek
arrtırılacaklar. Bunlar kombine edildiğinde 100'ün üzerinde farklı senaryoda
oynabilmek mümkün. Oyunda piyadeler sadece RTS'deki gibi sürebileceğiniz ve
emir verebileceğiniz birlikler kısaca BattleField gibi tek kişi moduna
geçemiyorsunuz.
Geliştirilen şeylerden birisi oyuna kokpit modunun eklenmesi
önceden sadece arkadan kuyruk hizasından görüşle kontrol edilen uçaklar şimdi
gerçek kokpitlerden kontrol edilebiliyorlar buda oyunu gerçekçi oynamak
isteyenlere ayrı bir hava katıyor. Bunun dışında hava şartları eklenmiş buda
oyunun fırtınalı bir gecede oynamayı günlük güneşlik bir günden çok farklı
kılıyor. Mesela görüş mesafesi öyle bir düşüyor ve etraf çok karanlık
olduğundan üzerinize gelen uçakları yıldırımların aydınlatmasıyla fark
edebiliyorsunuz.
Oyunda bu sefer fizik ve parçalanabilir objeler duman ve partikül
animasyonlarıda oldukça yoğun. Mesela torpido ile vurulan gemide açılan yarık
rahatça görülebilirken, cephaneliği isabet alan geminin hafif yükselerek
ortadan ikiye ayrılması gibi ince ama güzel detaylar mevcut
Su tasarımı ve modellemesi ise çok çok gerçekçi olmuş
zaten denizde geçen oyunda bunun mükemmel olmaması beklenemezdi. Oyundaki su
yapımcılara göre sadece güzel görünmekle kalmıyor oyunada etki ediyor. Geminin
derinliğini hava şartlarına ve ışık miktarına göre, görünür olması,
denizaltıların derinliklerine göre görünmeleri veya görünmemeleri hatta sığ
sularda suyun dibini görmek eğlenceli ve görsel açıdan önemli.
Ada görsellemesi ve etraftaki bitki örtüsünün detayı
videolardan görüldüğü kadarı ile müthiş gerçekçi olmuş. He ağaç dal tek tek
seçilebilirken suyun arasındaki müthiş doğa görselliği neden insanların burda
savaş yaptığına dair fikirlerin oluşmsdını sağlayacak düzeyde. Oyun 15 Mayıs'ta
hem Xbox 360'da hemde PC'ler için çıkmış olacak.