Playstation 4'ün mimarisinin PC mimarisine yaklaşması nedeniyle konsolun gücünün tamamının ilk dönemlerde rahatlıkla kullanılabileceği söyleniyordu. PS3'te ise konsolun mimarisinin farklı olması nedeniyle bu güç hemen kullanılamıyordu.
PS4'ü tasarlayan kişi Mark Cerny'nin açıklamalarına göre PS4 her ne kadar PC mimarisine yaklaşsa da konsolun gücünün tamamını ilk dönemlerde kullanmak mümkün olmayacak. Cerny'e göre zamanla geliştiriciler simülasyon, fizikler ve çarpışma efektleri gibi GPU odaklı özelliklere odaklanacaklar ve oyunlar daha iyi gözükecek.
Cerny'nin en büyük iddiası ise oyunların dünyasının daha gerçekçi öğelerle dolacak olmasına rağmen grafiksel kalitenin düşmeyecek olması. Bakalım bu söylenenler gerçekten de olacak mı?