Geliştiriciliğini Rebellion stüdyosunun üstlendiği hayatta kalma odaklı macera oyunu Atomfall hakkında yeni detaylar ortaya çıkmaya devam ediyor. Şimdi ise açıklanan bilgilere bakacak olursak, oyun diğer açık dünya yapımları gibi geleneksel bir görev sistemine sahip olmayacak.
Atomfall'daki görevler oyuncunun elinden tutmayacak
GamesRadar ile yaptığı bir röportajda sanat yönetmeni Ryan Greene, Atomfall'u Fallout gibi benzer yapıdaki oyunlardan ayıran temel detaylardan bahsetti. Greene tarafından belirtilene göre Atomfall'un keşfe açık görev sistemi bulunacak. Yani doğrudan oyunculara herhangi bir hedef diretilmeyecek. Oyuncular bu doğrultuda çizgisel olarak görevleri takip etmekten çok etrafı soruşturacak ve çeşitli ipuçları bulmaya çalışacak.
Oyuna başladığınız anda en başından itibaren üstlenebileceğiniz birkaç soruşturma görevi yer alacak. Ancak oyuncular hangi yolu seçeceğine tamamen kendisi karar verecek ve stediğiniz soruşturma kısımlarını takip edebileceksiniz. Yani yapacağınız seçimlerle gidişatınıza yön verebileceksiniz.
Atomfall, görev günlüğü ve hedefler gibi oyunun hikayesini takip etmenin daha basit bir yolunu sunmak yerine oyuncuların farklı gizemleri ortaya çıkarmak için çeşitli ipuçlarını takip etmelerine olanak tanıyacak. Sonuç olarak oyuncunun keşif ve eylemleri, olayları ve görevleri tetikleyen unsurlar arasında yer alacak.
Açıklanan detaylara göre Atomfall 27 Mart tarihinde PC, PS4, PS5, Xbox One ve Xbox Series X/S platformlarına çıkacak..
Atomfall bizlere neler vadediyor?
Dikkat çekici bir nükleer felaket sonrası bir dünya yardıma atabileceğimiz yapım içerisinde Britanya'nın farklı kısımlarına doğru ilerleyebiliyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışabiliyoruz. Oyun içerisinde gerçekten de atmosfer anlamında ve ortam anlamında üst düzey bir yapının olacağını şimdiden söyleyebiliyoruz, gerek görsellerden gerekse ortaya çıkan oynanış fragmanlarından. Gördüğümüz kadarıyla oyunun dinamikleri, ortamları ve çok daha fazlası oldukça ilgimizi çekecek türden. Her ne kadar ortamlar ilgiyi çekse de elbette oyunun içeriği bu doğrultuda oldukça önem arz ediyor. Çünkü oyunun içeriği ile beraber aynı zamanda oyunun manzaralarının bir arada güzel bir şekilde harmanlanması gerekiyor.
Sadece manzaraların güzel olması ne yazık ki oyunun güzel olmasına yetmiyor. Hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimiz ve farklı bölgelere doğru geçiş yapabileceğimiz yapımın içerisinde farklı cevaplar aramaya doğru ilerlemek durumunda kalıyor ve güzelce yeniden yaratılmış manzaralarda etrafı en iyi şekilde keşfedebiliyoruz. Burada yine etrafa keşfederken karşılaşabileceğimiz çeşitli düşmanlar bulunuyor. Bu düşmanları ortadan kaldırarak aynı zamanda yepyeni bölgelere doğru adım atabiliyor ve bunun yanı sıra manzaralarda, atmosferlerde ve çok daha fazlasında kendimizi kaptırabiliyoruz. Tüm bu detayların dışında yine etrafı keşfederek çeşitli kaynaklar toplayabiliyor, bu kaynakları topladıktan sonra zanaatkarlık mekaniğinin olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu mekanik sayesinde topladığımız kaynakları farklı detaylar üretmek için kullanabiliyor ve bu unsurları ürettikten sonra elbette düşmanlara karşı daha güçlü bir şekilde gelebiliyoruz.
Oyunda böyle bir döngünün olması ile beraber hızlı bir şekilde yolumuza bakarken aynı zamanda etraftaki kaynakları toplamak oldukça önem arz ediyor. Bu kaynakları topladıktan sonra yukarıda bahsettiğimiz gibi birleştirebiliyor, daha fazla detayın sahibi olabiliyor ve aynı zamanda bu kaynakları takas sistemi sayesinde diğer NPC'lere satabiliyoruz. Oyunda birden fazla karakter yer alıyor ve bu karakterler etrafında dönen hikayenin olduğundan bahsedebiliyoruz. Aynı zamanda NPC karakterlerinin olduğu yoğun bölgelere doğru adım atabiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor, aynı zamanda onlarla etkileşime girebiliyoruz. Dolayısıyla oyunun canlı bir dünyaya ve dinamik bir içeriğe sahip olacağını doğrudan aktarabiliyoruz.
Hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimiz ve hem yakın dövüş hem de menzilli dövüş silahları ile ön plana çıkabileceğimiz yapım içerisinde takas yapmanın yanı sıra aynı zamanda bildiğiniz üzere oyunun temelinde yer alan savaş mekanikleri bulunuyor. Bu savaş mekanikleri ile beraber düşmanları farklı şekillerde ortadan kaldırabiliyor, düşmanların nasıl bir yapıya sahip olduğunu doğrudan gözlemleyebiliyor ve ek ögelerle beraber hayatta kalmanızı sağlayacak çeşitli unsurların olduğundan bahsedebiliyoruz.
Bununla beraber yine daha fazla detaya girecek olursak, karantina bölgesinin yanı sıra aynı zamanda ormanlık alanlar, terk edilmiş kısımlar, düşmanlarla dolu karakollar ve çok daha fazlası yer alıyor. Dolayısıyla oyun içerisinde her bir bölgeye yapılacak hamlelerin oldukça önemli olduğunu vurgularken aynı zamanda farklılık gösteren bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyoruz. Bunun dışında yine oyunda çatışmalarda size yardımcı olacak yakın dövüş silahları bulunuyor. Yakın dövüş silahları ile beraber düşmanları istediğiniz şekilde ortadan kaldırabiliyor ve onları yerle bir edebiliyorsunuz. Aynı zamanda düşmanları ortadan kaldırmak için farklı şekillerde planlamalar yapabiliyor ve kendi stratejinizi ve planınızı oyuna dahil edebiliyorsunuz. Bunun dışında yine oyun içerisinde istediğiniz şekilde gizli olarak ilerleyebiliyor, gizlilik dışında yine doğrudan aksiyona dalış yapabiliyor ve buradaki tüm detaylar tamamen sizin eylemlerinize göre değişkenlik gösteriyor. Dolayısıyla her biri oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyimlerini özelleştirip kişiselleştirebiliyor.
Bunun dışında yine envanter sisteminiz yer alıyor. Bu envanter sistemi ile beraber alacağınız ve topladığınız kaynakları düzenleyebiliyor, aynı zamanda yukarıda bahsettiğimiz gibi zanaatkarlık mekaniği sayesinde bu topladıklarınızı birleştirebiliyor ve sizlere yarayacak çeşitli detayları ortaya çıkarabiliyorsunuz. Oyunun ön siparişleri şu anda açık durumda ve ön sipariş verirseniz elbette temel malzeme paketine sahip olabiliyorsunuz. Bu temel malzeme paketi içerisinde karantina bölgesinde malzemelerin kıt olduğu bir senaryoda hayatta kalma şansınızı arttıracak çeşitli kaynaklar bulunuyor. Bunun yanı sıra özel yakın dövüş silahı yer alıyor ve aynı zamanda ek ganimet sistemlerinin olduğundan bahsedebiliyoruz. Ön siparişlerin bonusları sadece bunlarla sınırlı kalmıyor. Son olarak ürün tarifleri sizinle beraber oluyor. Ürün tarifleri, yine üretebileceğiniz kaynakların verimliliğini etkileyen detaylar arasında bulunuyor. Oyunda bildiğiniz üzere farklı tarifler bulunuyor ve her bir tarif ile beraber üretebileceğiniz kaynaklar değişkenlik gösteriyor. Dolayısıyla bir tarifi keşfetmeden önce ne yazık ki ona öğretemiyor ve herhangi bir şekilde ondan yararlanamıyorsunuz. Dolayısıyla bu durumda tarifler oldukça önem arz ediyor.
Yukarıda bahsettiğimiz oyunun ön sipariş bonuslarının yanı sıra, aynı zamanda oyunun Deluxe Edition sürümünü ön sipariş ederseniz daha fazla içeriğe sahip olabilirsiniz. Yine bu sürümü ön sipariş verirseniz oyunun tamamına 3 günlük erken erişime, hikayeyi genişletme paketine, temel malzeme paketine ve gelişmiş tedarik paketine sahip olabilirsiniz. Dolayısıyla oyunun bu sürümü elbette oldukça fazla bonus içeriği bizlere sunuyor ancak fiyat anlamında da elbette standart sürümünden daha fazla olarak karşımıza çıkıyor.
Gerçek hayattan esinlenerek hazırlanmış bir hayatta kalma aksiyon macera deneyimiyle beraber ön planda alabileceğimiz yapım içerisinde Kuzey İngiltere bölgesine doğru adım atabiliyor ve burada nükleer felaketin yaşandığı bir senaryonun ardından ortaya çıkan bir sürecin bizlere sunulduğunu aktarmakta fayda var. Nükleer felaketin ardından yaşanan süreçleri konu alan yapım içerisinde bu felaketin ardından 5 yılın geçtiğini ve tam da burada kurgusal bir karantina bölgesinde yer aldığımızı aktarabiliyoruz. Oyunda bu kurgusal karantina bölgesine istediğimiz şekilde keşfederek buralarda neler olup bittiğini öğrenirken, aynı zamanda tuhaf ipuçları ve sırlarla karşı karşıya kalıyoruz. Hem ana görevlerden hem de yan görevlerden ilerleyebileceğiniz yapımda ana görevlerin içeriği ile beraber temel hikayeden haberdar olabiliyor, aynı zamanda yan görevlerle beraber farklı karakterlerle etkileşime girebiliyorsunuz.
Yani görevler bildiğiniz üzere farklı karakterler üzerinde yoğunlaşmış bir yapıyı içeriyor. Dolayısıyla onların arka plan hikayelerine vakıf olabiliyor, yaşadıkları konusunda fikir sahibi olabiliyor ve diğer karakterlerle etkileşime girerek elbette onların yaşadıkları konusunda daha fazla bilgi sahibi olabiliyorsunuz. Bu sayede daha canlı bir dünyada olduğumuzu hissedebiliyor, gerçekçi ortamlarda yerinizi alabiliyor ve daha fazla detayın sahibi olduktan sonra oyunda neler olup bittiğini öğrenebiliyorsunuz. Tüm bu detayların dışında yine oyunda tuhaf karakterler bulunuyor ve bu karakterlerle etkileşime girdikten sonra farklı gruplarla, haydut sistemleriyle ve çok daha fazlasıyla karşı karşıya kalıyoruz. İngiliz kırsalında dolaşabileceğimiz, malzeme toplayabileceğimiz ve zanaatkarlık yapabileceğimiz yapım gerçekten de çeşitlilik anlamında oldukça üst düzey bir yapıyı içeriyor.
Sniper Elite ve Zombie Army gibi oyunların arkasındaki stüdyodan bizlere sunulması planlanan bir yapım, çeşitli gizemleri çözebileceğimiz unsurları bünyesinde barındırıyor. Oyunda ilerledikçe daha fazla gizeme kendimizi kaptırabiliyor ve oyuncu odaklı bir sistemin olduğundan bahsedebiliyoruz. Keşiflerimize beraber farklı karakterlerle konuşabiliyor, bu karakterlerle konuştuktan sonra elbette biraz da olsa dedektiflik mekanikleriyle karşı karşıya kalabiliyoruz. Eğer bir gizem ortaya çıkarmak istiyorsak, elbette etrafı keşfederken aynı zamanda karşı karşıya kaldığımız karakterleri soruşturabiliyor ve onlardan çeşitli bilgiler öğrenmek durumunda kalıyoruz.
Farklı sorular sorabileceğimizi, akabinde yeni cevaplarla karşı karşıya kalabileceğimizi oyunda her yeni mücadele ile beraber farklı gizemler ortaya çıkarabiliyor ve aynı zamanda mücadelemizi farklı bölgelere doğru taşıyabiliyoruz. Oyuncular, anlatılan hikayenin arka planını öğrenmeye çalışırken aynı zamanda karşılaştıkları detayların nasıl bir yapıya sahip olduğunu öğrenmeye çalışıyor. Tehlikeli topraklara doğru ilerleyebileceğiniz bu toprakların içerisinde ise yemyeşil tepelerin, vadilerin, kırsal köylerin ve çok daha fazlasının olduğu bir bölgeye doğru adım atabiliyor. Buralarda ilerlerken hızlı bir şekilde yolunuza bakabiliyor ve aynı zamanda görevleri tamamlayarak daha fazla tecrübe sahibi olabiliyorsunuz. Oyunda kullanabileceğiniz farklı malzemelerle ve silahlarla beraber hayatta kalma şansınızı arttırabiliyorsunuz.
Ek olarak yukarıda bahsettiğimiz gibi etrafı arayarak kaynaklar toplayarak hayatta kalma şansımızı arttırdıktan sonra bu malzemeleri zanaatkarlık mekaniği sayesinde birleştirebiliyor ve silah ve eşya üretimine katkıda bulunabiliyoruz. Elbette burada kaynakların kıt olduğu bir senaryoda bulunduğumuzdan dolayı bu kaynakları en iyi şekilde kullanmak tamamen bizim işimiz oluyor. Eğer kaynakları kafamıza göre kullanırsak ve sürekli olarak harcarsak, ne yazık ki hayatta kalma şansımızın azaldığını belirtmekte fayda var. Dolayısıyla oyunda her kullandığımız mermi, patlayıcı ve çok daha fazlası oldukça önem arz ediyor. Kıt kaynaklar bulunduğundan dolayı sürekli olarak mermileri üretebiliyor, silahları ortaya çıkarabilir ve çok daha fazla detayla karşı karşıya kalabiliyoruz. Hayatta kalmak için çaresizce savaşmak durumunda kaldığımız yapımda silahlar ve mühimmat kıtlığı sebebiyle her çatışmada nişancılığımızı en iyi şekilde ortaya çıkarmamız gerekiyor ve atışlarımızı doğru bir şekilde yapmamız lazım. Eğer kaçırdığımız bir atış bulunuyorsa, ne yazık ki o malzemenin boş gittiğini belirtelim.
Yapım içerisinde elbette farklı silahlar bulunuyor ve bu silahlar arasında tabancalar, makineli tüfekler, pompalı tüfekler, keskin nişancı tüfekleri ve çok daha fazlası yer alıyor. Örneğin keskin nişancı tüfeklerini kullanmak istiyorsanız, elbette burada öncelikle kalp atış hızınızı sabit bir şekilde tutmanız, nefesinizi de ona göre ayarlamanız gerekiyor. Bununla beraber yine atışınızı kaçırmamanız ve dikkat çekici bir ortamda tüm bu atışları yapmanız lazım. Ek olarak yine elinize yakın dövüş silahları alabiliyor ve bu silahlarla düşmanları ortadan kaldırabiliyorsunuz. Örneğin elinize alabileceğiniz sopa sayesinde öldürücü darbeyi indirmek için gereken enerjiye sahip olmanız gerekiyor ve oyunda belli bir efor sarf ettikten ve elinizdeki sopayı veya diğer malzemeyi sağa sola savurduktan sonra enerjinizin azaldığını söyleyebiliyoruz. Dolayısıyla bu duruma da oldukça dikkat etmeniz gerekiyor.
Gereken enerjiye sahip olmadıktan sonra savurabileceğiniz her bir vuruşun öldürücü darbe niteliğinde olmadığını aktaralım. Vahşi karşılaşmalarla yer alabileceğimiz yapım içerisinde hoş olmayan topraklara doğru ilerleyebiliyor ve buralarda yukarıda bahsettiğimiz gibi her bir bölgede tehlikelerin gizlenmiş olduğunu aktarabiliyoruz. Doğal mağaralara doğru adım atabileceğimiz, kalıntılar eşliğinde ilerleyebileceğimiz ve aynı zamanda nükleer sığınaklarla karşı karşıya kalabileceğimiz yapımda, felaketin ardından geçen sürecin gerçekçi yansımasıyla karşı karşıya kalır ve aynı zamanda geliştirici ekibin burada yeniden yorumlanmasıyla ilerleyebiliyoruz. Soğuk Savaş döneminin etkilerinden yararlanarak ürkütücü ortamlara geçiş yapabileceğimizi yapımda yabancı bir dünyanın bizleri sunduğunu aktarabiliyor ve hayatta kalma şansımızı arttırmak zaten temel hedefimiz olarak karşımıza çıkıyor. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız oyuna göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var. Oyun önümüzdeki aylarda piyasaya sürülecek ve yukarıda bahsettiğimiz gibi ön siparişlerin şu anda açık olduğunu belirtebiliyoruz ve dilediğiniz şekilde oyunu şimdiden satın alabiliyorsunuz.