Son yıllarda FPS türünde gördüğümüz önemli yapımlarda senaryo modlarının eksikliği dikkatleri çekmişti. Örnek verecek olursak Titanfall, Rainbow Six: Siege ve Star Wars: Battlefront bu oyunların arasında yerini alıyor. Peki bu durum neden kaynaklanıyor?
Unreal Tournament ve Gears of War gibi önemli Shooter serileriyle tanıdığımız Cliff Bleszinski, Epic Games'in önemli isimleri arasında yer alıyordu. Daha sonrasında firmadan ayrılan önemli isim, konuyla ilgili bir açıklama yaptı. Açıklamalarında Bleszinski, bu durumun basit bir şekilde parayla ilgili olduğunu belirtti.
Genel olarak FPS oyunlarında toplam bütçenin %75'inin senaryo moduna ayrıldığını söyleyen Bleszinski, oyuncuların büyük kısmının senaryo moduna az vakit harcadığını ve multiplayera yoğunlaştıklarını belirtti.