Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

F.E.A.R. 3

1 | Alma, bu sefer hiç olmadığı kadar tehlikeli

 
    Alma, kabuslarınıza konuk olmak için tekrar geliyor. İlk kez 2005 yılında çıkışını yapan F.E.A.R. bizlere daha önce görülmemiş farklı bir keyif vermişti. FPS müdavimlerinin uzunca bir süredir böyle bir yapımın tadına bakmamıştı. Otoriteler tarafından da oldukça beğenilen yapımın en büyük özelliği 2 birbirinden uzak temayı oyuna mükemmel aktarmayı başarmasıydı. Monolith stüdyosu bizi, önce yoğun çatışmaların ortasına, yapay zekalarıyla online multiplayer seviyesinde olan düşmanlarla kapıştırıyor, bir yandan da Alma'nın korkunç dünyasının içine sokup tüylerimizi diken diken yapıyordu. Ve bu 2 döngüyü o kadar kusursuz oyuna aktarmıştı ki asla bu zıt 2 atmosferin değişimini yadırgamıyorduk. Çoğu site ve dergi tarafından beğenilen yapımın devamı F.E.A.R. 2 için de beklentiler çok büyüktü, ancak ilk yapımın verdiği sürükleyiciliğin yakalanamadığını görmek büyük hâyâl kırıklığı yarattı. Yine de hikâye açısından önemli bir boşluğu doldurduğunu söylemeliyiz. Şimdi kapımızda 3. yapım var ve zile basmakla meşgul. 3. yapım, ilk 2 oyunu geliştiren Monolith stüdyosu yerine Day 1 stüdyosunun ellerinde şekilleniyor.
 

F.E.A.R serisi sınırlı sayıda çıkan korku temalı FPS'lerin en iyi örneklerinden biri olarak biliniyor.

 
     Day 1 Stüdyosunun en büyük özelliği serinin ilk 2 oyununu konsollara uyarlamasıydı. Şimdi ise F.E.A.R. Lisansını Monolith'den aldılar ve yeni F.E.A.R.'ı bizzat kendileri yapıyorlar. Fracture ve Mech Assault 2 gibi oyunları oyun endüstrisine kazandıran Day 1 stüdyosunun bu zorlu görevin altından başarıyla kalkıp kalkmayacağı büyük merak konusu. Day 1, serinin 3. yapımına bir çok yenilik getirme çabası içerisinde. Peki şimdi Day 1'ın çalışmalarından bir sonuç çıkartıp önümüze nasıl bir F.E.A.R. çıkacağını tartışmaya ne dersiniz? O zaman buyrun ön incelemeye...
 

"Fracture ve Mech Assault 2 gibi oyunları oyun endüstrisine kazandıran Day 1 stüdyosunun bu zorlu görevin altından başarıyla kalkıp kalkmayacağı büyük merak konusu."

     İsterseniz öncelikle yeni yapımın konusuyla girişi yapalım. Eğer orjinal F.E.A.R.'ın hikayesini hatırlıyorsanız, veya unuttuysanız, hemen size ufak bir hatırlatma geliyor. Orjinal F.E.A.R.'da kötü karakter konumunda bulunan ve 'Replica' klon süper askerlerini telepatik güçleriyle kontrol ederek bize zor anlar yaşatan Paxton Fettel, yeni yapımda Point Man'e bir hayalet olarak (İlk oyun onun için mutlu sonla bitmemişti) yardım edecek. İkinci oyunun sonunda olan One night stand (!) ilişkiden dolayı hamile kalan Alma, zaten şu andaki doğa üstü güçleriyle tüm dünya için bir tehditken şimdi doğurmak üzere olan üçüncü çocuğuyla tüm dünyayı yok etmek üzere pimi çekilen saatli bir nükleer bomba konumunda. O yüzden dünya bu konuda endişelenmekte haklı ve bu krizi durdurmak yine Point Man olarak bize ve yeni partneri Paxton Fettel'e düşüyor. Warner Brothers'ın açıklamalarına göre bu, Alma'nın insanoğlunu yok etmek için son ve en ciddi denemesi olacak. Şimdiden sıkı sahnelerin bizi beklediğini söyleyebiliriz.
 

- Bakalım kafanın içinde ne varmış?

     Oyundaki konumuzuz, hangi karakter (Point Man veya Paxton Fettel) ile oynarsak ona göre değişiklik göstereceği ilk açıklanan bilgiler arasında yer almıştı. Yani oyunun ömrüne X2 eklemeliyiz. Bu da tatmin edici bir oyun süresinin bizi beklediğini gösteriyor. Tek kişilik veya co-op modunun bulunacağı yapımda oynanışlarda gözle görülür değişiklikler bulunuyor. İlk 2 F.E.A.R. hatırlanacağı üzere hızlı ve refleks isteyen shooter oynanışını benimsemişti. Ağır çekim modunu aksiyonun en hızlandığı anlarda aktif hâle getirip hangi aksiyonları yapacağımıza daha doğru karar verebiliyorduk ve genel olarak çatışmalarda bu moda güvenerek ilerleme kaydedebiliyorduk. F.E.A.R. 3'te ise maalesef ağır çekim moduna daha az bel bağlamak zorundasınız. Çünkü 3. yapımı biraz daha zorlaştırmak isteyen Day 1 stüdyosu, ağır çekim modunun süresini ve etkisini düşürecek. Böyleliklele co-op'taki oynanışın dengelenmesi sağlanacak. Normal oyun hızının da biraz düşeceği belirtiliyor ve hızlı aksiyon silahlarını daha ağır ve yavaş silahlar alacağı söyleniyor. Bu silahlar arasında yarı otomatik tüfekler, Sniper tüfekleri, roket atıcı, tabanca ve çoğu shooterda gördüğümüz diğer standart silahlar bulunacak. Anlaşılacağı üzere F.E.A.R. 3, bu yavaşlıkla bizi çok çetin çatışmaların içine bırakacak.
 

F.E.A.R.3 F3AR Day 1 Studios Korku FPS Warner Bros. PS3 Xbox 360 PC ön inceleme
Bulletstorm Pokémon Black & White
İLGİLİ EKRAN GÖRÜNTÜLERİ
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

F.E.A.R. 3 4 / 10 10 oy
KÜNYE
F.E.A.R. 3
+ TAKİBE
AL
27 kişi bu oyunu takip ediyor.
2.0
4
OY
9,8
PC TEST SİSTEMİMİZ
  • İşlemci Intel Core i7-4790K 4.00 GHz
  • RAM 8 GB DDR3 1600 MHz
  • Ekran Kartı Nvidia GeForce GTX970M 4GB GDDR5
  • Sabit Disk 128GB SSD
İNCELEME VE ÖN İNCELEMELER
22 Eylül 2014 Pazartesi 7,0
Pixel Piracy Piksel piksel açık dünya korsan oyunu Pixel Piracy'i inceliyoruz. Samet Konuksal
18 Eylül 2014 Perşembe
World of Warships Ön İnceleme World of Tanks ve World of Warplanes'in ardından, World of Warships ile savaş denizlere taşınıyor! Tunahan Başol
2 Aralık 2013 Pazartesi
World of Tanks Xbox 360 Edition: Beta İnceleme Xbox 360'ta tank istilası başladı. Savaş alanında durumlar nasıl? Samet Konuksal
7 Kasım 2013 Perşembe 7,5
Football Manager 2014 Rekabetsiz ortam Football Manager serisini kötü yönde etkiliyor. Samet Konuksal
13 Ağustos 2013 Salı 8,8
Dragon's Crown Vanillaware, bir 2D aksiyon-rpg oyununun nasıl olacağının güzel bir örneğini sunuyor. Alkan Adakaner
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız