Sony'den Mick Hocking, Gamespot ile gerçekleştirdiği röportajda PS Vita'nin neden 3D içermediği sorusuna değindi. Hocking'e göre henüz gözlüksüz 3D deneyimi kaliteli bir seviyede değil ve Vita'nın bu eksikliği hissettirmeyecek pek çok özelliği var.
"PS Vita için çalışmaya başladığımızda üzerinde düşündüğümüz ve çalıştığımız pek çok konu vardı. Bunlardan birisi de tabii ki gözlüksüz 3D deneyimiydi. Bu özellik küçük ekranda pekala harika çalışabilir ancak en iyi efekti alabilmek için kafanızı sabit tutmanız gerekir.
PS Vita'da ise Sixaxis hareket desteğiyle birlikte etrafta gezinerek dahi oyunlar oynayabilirsiniz. Şayet bunu gözlüksüz 3D desteğiyle yapmak isteseydik, ikisini bir arada sunmamız gerekirdi ki bu uyumsuz bir tablo oluştururdu. Biz OLED ekranında gerçekten, gerçekten de yüksek çözünürlükte bir görüntü kalitesi sunmak istedik ve bunu gerçekleştirebilmenin en iyi yolu 2D olarak. En azından ilk kez." dedi.
Nintendo'yu harekete geçiren 3DS'in düşüş yapan satış rakamları hakkında sorulan sorulara da cevap veren Hocking, iyi kalitede 3D içeriğinin bu durumla mühim bir bağlantısı olduğunu vurguladı.
" İnsanlar 3D'nin pekalâ çalışmadığını görünce ve üstüne bir de yetersiz ve ilgi çekici olmayan içerik eklenince doğal olarak ilgilenmez. Bizim PS3'e oyun yapan yapımcılarımıza gönderdiğimiz mesaj şudur: 3D'yi sadece oyuna birşeyler kazandıracağını düşündüğünüzde ekleyin. Bu özelliğin tüm oyunlarda olması gerekmiyor. Bize göre 3D oyun içinde bir başka deneyimdir."
Bilindiği gibi PSP de pek çok teknik detayı ile Nintendo DS'den üstün gösterilmiş ancak satış rakamları, DS'in bir hayli gerisinde kalmıştı.
El konsollarının duayeni olan Nintendo daha önce Sega'nın GameGear'ı ile girdiği mücadeleyi de aynı şekilde kazanarak daha fazla müşteriye ulaşmayı bilmişti. Bakalım maceranın bu yeni bölümünde neler yaşanacak.