Oyun sektöründeki bütün platformlara yayılan
korsan unsuruna bir çok firma da karşı çıkıyor.
Ubisoft gibi kimi firmalar korsanı önlemek adına DRM sistemleri oluşturarak bazı yaptırımlar
uygularken, kimileri de hayranları oyunu
korsan oynadı diye dava açıyor. Peki bu firmalar korsanla bu kadar uğraşırken,
diğer firmalar korsandan hiç çekmiyor mu?
Vivid Gamer'a konuşan Naughty Dog kurucularından Jason Rubin, tam da bu konu hakkında konuştu. "Biz de korsandan dolayı milyon dolarlarımızı kaybettik." diyen Rubin, Bangkok'daki bir anısını da şöyle paylaştı; "Bangkok'daki pazarlarda dolaşırken korsan Crash Bandicoot CD'lerinin satıldığını görmüştüm. Satan kişilerle anlaşıp bütün Crash CD'lerini tanesi bir dolardan satın almıştım."
Korsan öğesini oyun endüstrisinde kimsenin çözemeyeceğini de dile getiren Jason Rubin, "Bu sorunu sadece zaman çözer. DRM sistemleri asla bir çözüm değil. Müzik endüstrisinde işe yaramadı, film endüstrisinde işe yaramadı ve oyun endüstrisinde de yaramadı, yaramayacak." şeklinde bir açıklamada bulundu.
Gelecek için ise Rubin, "Uzun vadede bu problem dijital yeniliklerle, yeni sunucularla çözülebilir. Örneğin World of Warcraft, düynadaki en az korsan oranına sahip oyunlardan birisidir. Bu yüzden de Call of Duty gibi oyunlar uzun vade içerisinde bu durumda kalamayacak, WoW gibi olacak." dedi.
Her ne kadar korsan tasvip edilmeyen bir şey olsa da, firmaların bu işle çok uğraşması da oyunculara kendilerini itici göstermeye yetiyor. Jason Rubin gerçekten de doğru noktalara değinmiş.