Dragon Age: Inquisition Hakkında Yeni Söylentiler

Samet Basri Taşlı


     Bioware tarafından çıkartılacak olan RPG oyunu Dragon Age: Inquisition için yeni bilgiler internette yayınlandı.
 
     Resmi Xbox Dergisi'ni erkenden satın alan Jaldaris93 isimli kullanıcının, Bioware forumlarında paylaştığı bilgiler, oyunun geçeceği mekanları, yanımıza katılacak karakterleri, diyalog sistemini ve karakter gelişiminin nasıl yapıldığını anlatıyor.
 
 - Oyunda 5 büyük bölge bulunacak. Fereldan, The Free Marches, Orlais, Nevarra ve Dales
 
 - Bölgelerdeki düşmanlar sizin seviyenize göre değişmeyecek, yani level scaling sistemi yok. Ama bu bölgelerde yaptığınız eylemler ile yerel halkın davranışlarını ve alışveriş rotalarını değiştirebilir, bölge ele geçirebilir ve bölgesel ekosistemi bozabilirsiniz.
 
 - Bölgede mücadele edeceğiniz hırsızlar ve ejderhalar gibi zeki düşmanları yendiğinizde, o bölgede büyük bir değişim oluşacak.
 
 - Oyunda DLC ile eklenecek takım arkadaşları olmayacak. Bunun asıl sebebi ise oyunun yönetmenlerinden Mike Laidlaw tarafından "Bir yardımcıyı havadan oyuna ekleyemiyoruz; Bir parçasının mutlaka oyun diskinde bulunması gerekiyor... bu da bizim oyunculara zaten sahip oldukları bir içeriği parayla sattığımız izlenimini uyandırıyor. Bu defa bu şekilde bir sistem uygulamamaya karar verdik." şeklinde açıklanıyor.
 
 - Oyunun diyaloglarında yine diyalog tekerleği sistemi kullanılacak. Bunlardan ilki "ton tekerleği" olarak isimlendirilmiş ve oyundaki rol-yapma seçenekleri ile alakalı olacak. Ayrıca harekete geçmek veya bir fikir belirtmek için kullanılacak olan "seçim tekerleği" ve daha çok duygusal anlarda kullanabileceğiniz "reaksiyon tekerleği" var.
 
 - Ana karakterlerin 2 erkek ve 2 kadın sesi var. Her ırkta aynı sesler olacak.
 
 - Karakterlerin neden aynı seslere sahip olduğu konusunda ise "Her ırk için ayrı ayrı 2 ses kaydetmiş olsaydık 14 disk boyutunda bir oyun çıkartmamız gerekirdi. Şu anki seslerin oyunculara yeterli seçeneği vereceğini düşündük." açıklaması yapıldı.
 
 - Açılış hikayesi tüm oyuncular için aynı olacak. Oyuncuların seçtiği ırk, cinsiyet ve sınıf başlangıç hikayesinde ufak değişikliklere sebep olacak ve hikaye boyunca karakterlerin size davranışlarını belirleyecek.
 
 - Bioware oyunda toplam 40 farklı bitiş olacağını söylüyor. Karakterin yaratılması sırasındaki seçeneklerin dışında, oyun içinde aldığınız kararlar oyunun sonunu etkileyecek. Ayrıca Mark Darrah her bir sonun diğerinden farklı olacağını, birbirinden ufak farklılıklar ile ayrılmış 40 benzer bitiş olmayacağını söylüyor.
 
 - Zırhlar artık sınıfa özel olmayacak. Eğer bir savaşçı büyü cüppesini, büyücü ise savaşçının zırhını giyebilecek. DA: Origins'de kullanılana benzer bir eski artı sistemi uygulanacağı söyleniyor.
 
 - Oyunda arı dolu bir kavanoz olacak. Bioware'in söylediğine göre bu kavanozu düşmanın kafasına atıp, arıların düşmanınızı sokmasını sağlayabileceksiniz.