Pokémon benzeri canlıları ile ön plana çıkan Palworld'ün geliştiricisi çeşitli açıklamalarda bulundu. Yapılan açıklamayla uzun vadede bir oyun üzerinde zaman geçirmenin hem oyuncuları hem de sektörü olumsuz yönde etkileyebileceği ifade edildi.
Canlı servis oyunlarının sayısı arttı
Going Indie YouTube kanalına konuşan oyunun topluluk yöneticisi John Buckley, Palworld'ün günlük en yüksek eş zamanlı oyuncu sayısının çıkış sırasında 2 milyonun üzerinde olduğunu ancak şu anda oyuncular tarafından ölü bir oyun olduğu iddialarına yanıt verdi. Buckley, oyunun sonsuza kadar oynanmak üzere tasarlanmadığını ve bunun oyunculara hiçbir fayda sağlamadığını belirtti.
Buckley'e göre oyuncular aynı oyunu oynamaya devam ederse, bu durum yayıncılar ve geliştiriciler arasında daha fazla canlı servis oyununun ortaya çıkmasına sebep olabilir. Dolayısıyla bu da sektörü ileriye götürmenin önünde bir engel olacağı anlamına gelebilir.
Buckley engellerle dolu bir oyun sektörüne takılmamak için ek olarak şunları söyledi:
“Sürekli aynı oyunu oynamaya kendinizi zorlamanıza gerek yok. Bu bizim için sağlıklı bir durum değil. Hatta geliştiriciler için hiç değil. Canlı servis oyunları sektörü ruhsuz bir hale getiriyor. Bu oyunları piyasaya sürenler yaklaşık olarak 9-12 ay sonra yeterince para kazanamadıkları için kapanmanın eşiğine geliyor. Durum böyle olunca hepimiz kaybediyoruz.”
Son zamanlarda büyük şirketler bu türe yönelmiş durumda. Peki, siz canlı servis oyunları hakkında neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.