Gears of War: E-Day Fragmanı Gerçek Zamanlı Görüntülerden Oluşmuyordu

Mehmet Tandoğan

 
 
Geçtiğimiz hafta Microsoft tarafından gerçekleştirilen Xbox sunumunda birçok oyun duyuruldu ve bu oyunlar arasında Gears of War: E-Day dikkatleri bir hayli üzerine çekti. Serinin en yeni oyunu olarak karşımıza çıkmaya hazırlanan bu yapım için yayınlanan fragmanda, görüntülerin gerçek zamanlı olarak oluşturulmadığı aktarılıyor.
 
Fragmanda oyun içi modeller kullanıldı
 
 
 
The Coalition'dan bir sözcü GameSpot'a verdiği bir demeçte Gears of War: E-Day fragmanının gerçek zamanlı olarak oluşturulmadığını belirtti. Videoda her ne kadar oyun için modeller, dokular ve ortamlar kullanılsa da görüntülerin gerçek zamanlı oluşturulmadığı vurgulandı.
 
The Coalition, Blur Studios ve GNet işbirliğiyle geliştirilen fragmanda, oyun için modeller, dokular ve ortamlar Unreal Engine 5 oyun motoru üzerine kaydedilmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. Yani tüm bu unsurlar gerçek zamanlı olarak işlenmiyor. Başka bir deyişle fragmanda gördüğümüz detaylar önceden oluşturulmuş görüntülerden ibaret.
 
Bu tarz videolar genelde CG olarak nitelendiriliyor. Haberimizde bahsettiğimiz duruma benzer bir örnek verecek olursak ilk Crysis oyunu diyebiliriz. Bu oyunun fragmanı CRYENGINE motoru üzerinde yapılmıştı ve gerçekten de inanılmaz fizik efektlerini bizlere sunuyordu. Önceden oluşturulmuş bir video olduğundan dolayı tamamen hatasız ve pürüzsüz görünüyordu. Gerçek zamanlı olarak işlendiğinde ise görüntüler 1-4 FPS arasında değişiyordu. Yani temelde herhangi bir gerçekçiliği bulunmuyor.