Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Xbox 720, Xbox'tan Xbox 360'a Geçiş Gibi Olmayacak


   Yeni nesil konsolların ayak sesleri yükselişe geçerken, ilgili haberler de günden güne artıyor. Bu sefer söz sahibi BioWare'in sanat ve animasyon yönetmeni (şu an Dragon Age 3 üzerinde çalışıyor) Neil Thompson. Resmi Xbox Dergisi'ne konuşan Thompson, Xbox'tan Xbox 360'a geçtiğimizde yaşanan teknoloji farklılığının (görselliğin) Xbox 720'de aynı şekilde hissedilmeyeceğini ancak bunun önemli bir atlama olduğunu belirtti. BioWare'in tecrübeli ismi yeni nesilde video oyunlarda yenilikçi ve sanatçı yapının sözünü verdi:
 
"Son teknolojinin kendini tekrar etmesi sürpriz oldu. Son jenerasyonda öngörü, bir önceki nesilden 10 kat güçlü donanımlardı. Yeni nesil oldukça büyük bir adım ama bu pek de açıkca belli olmayacak. İnsanlar kendini becerikli gösterme çabası içinde bir şeyler yapacak. Herhangi bir gizlili anlaşması yok ama bu konuda dikkatli olmalıyım. Hazırlıklı olmalarını söylesek yeterli olur."
 
    Neil Thompson burada oyunların yapım maliyetine de değindi ve ekonomik anlamda oyun yapımının tutarsızlaştığında, endüstrinin hiç bir ilerleme kaydedemeyeceğini belirtti. 10 kat güçlenmiş konsollar göremediğini tekrar eden Thompson, şayet öyle olsaydı geliştirilen bir oyunun maliyeti göz önünde alındığında 20 - 30 milyon satması gerektiğini vurguladı.
 
   Aşağıda izleyeceğiniz tanıtım videosu ile ilk Halo oyunu (2001) ve bir sonraki nesilde yeniden yapılmış olan Anniversary sürümünü (2011) izleyebilir ve bu iki yapım arasındaki teknolojik farkı kendinizde yorumlayabilirsiniz.

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak OXM xbox xbox 360 xbox 720 dragon age 3 microsoft bioware
2012'nin En İyi Senaryosu Seçiliyor Tomb Raider'ın Demosu Yayınlanmayacak
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Kazumatr

23.2.2013 02:09:18

0
quote:

Orijinalden alıntı: AnGets

Dostum dediklerini anlıyorum, sana belli oranlarda katılıyorum ama yanlış yerden giriyorsun yine.. Yine açıklamak zorundayım kusura kalma, ben sana 50 lik BluRay yok demedim ki, bana bunu hatırlatıyorsun! Maliyet açısından 50 likler daha pahalıya geldiğinden çoğu firma yine tek katmanlı diskleri kullanıyor anlamında söyledim.. Daha da açarsak; 25 lik Bluray fiyatı ile 50 lik Bluray fiyatı eş güdüm aynı olmadığından daha uygun fiyatlı gelen 25 GB lik 2 Disk i, 50GB lık tek BluRay e tercih ederler manasında söylüyorum.. 25 lik Diskler 19 TL iken, 50 lik Diskler 41 TL Yani maliyet kısmak için üreticiler yine 2 Diskli BluRay çeşidini kullanırlar demek istiyorum..Belki bu fark sadece 1 adet oyunda ufak bir miktar gibi gelebilir ama 1 milyon adette nasıl büyük bir meblağ çıkar sanırım herkes anlayabilecektir.. Diyeceğim odur ki bu konu gereksiz uzuyor.. Günümüzde her şey maliyet-fayda hesabına göre kurulur ve işletilir..!
konu uzamadi demek istedigini suanda anladim fiyat ornegi verdikten sonra bende bunu kastetmek istemistim ama madem fiyat farki var dediginde hakli olabilirsin yalniz sunuda eklemek istiyorum. hani sen ornek arak verdin arada 2 lira var ve bu iki diskte 4 lira yapiyor e birde bluray yazimislemi var eger bunun maliyeti az ise tabi dedigin cok mantikli ama degilsede tek disk mantikli olur bence bu bahsettigin fiyatlar bizlere boyledir ama uretimci firmalara cok daha makuldurde onlar daha ucuza kapatma derdine dusup maliyetten kisip cok kazanma derdinde olduklarindan senin dedigini yapabilirler :D

AnGets

22.2.2013 23:01:31

0
quote:

Orijinalden alıntı: Kazumatr

Arkadaşım ben heralde demişim sana wii u dan bahsediyorsun diye çünkü ps3 ün 50 gb kapasiteli bluray e sahip olduğunu god of warın boyutundan dolayı çok iyi biliyorum bana anlatmana gerek yok. Sen şunu yazmışsın kendi yazın oku bi anla ; Mesela şimdi GTA 5 i düşünün..Oyun çok büyük bir alanda geçiyor ve yapımcılar daha çok fizik üzerine yoğunlaşıyorlar..İşte ortaya 20 GB lık bir oyun çıkıyor..Ama aynı zamanda bu kadar büyük haritaya her obje için son teknoloji en yüksek kaliteli kaplamalar da kullansalar oyun olacak 40-45 GB.. Ee bunun evlere ulaştırılması ayrı, sonra bilgisayarlara kurulması ayrı sıkıntı..Bunu 2 Bluray le sağlamak zorunda kalacaklar.. Kimin neyden haberi yokmuy zaten 50 gb lık bluray kapasitesi hali hazırda var birde bunu 2 bluray ile dagıtacaklar demişsin kendi yazını oku bi önce tamammı kardeşim ben gerekli bilgilere sahibim kafanı yorma
Dostum dediklerini anlıyorum, sana belli oranlarda katılıyorum ama yanlış yerden giriyorsun yine.. Yine açıklamak zorundayım kusura kalma, ben sana 50 lik BluRay yok demedim ki, bana bunu hatırlatıyorsun! Maliyet açısından 50 likler daha pahalıya geldiğinden çoğu firma yine tek katmanlı diskleri kullanıyor anlamında söyledim.. Daha da açarsak; 25 lik Bluray fiyatı ile 50 lik Bluray fiyatı eş güdüm aynı olmadığından daha uygun fiyatlı gelen 25 GB lik 2 Disk i, 50GB lık tek BluRay e tercih ederler manasında söylüyorum.. 25 lik Diskler 19 TL iken, 50 lik Diskler 41 TL Yani maliyet kısmak için üreticiler yine 2 Diskli BluRay çeşidini kullanırlar demek istiyorum..Belki bu fark sadece 1 adet oyunda ufak bir miktar gibi gelebilir ama 1 milyon adette nasıl büyük bir meblağ çıkar sanırım herkes anlayabilecektir.. Diyeceğim odur ki bu konu gereksiz uzuyor.. Günümüzde her şey maliyet-fayda hesabına göre kurulur ve işletilir..!

Kazumatr

22.2.2013 20:51:16

0
quote:

Orijinalden alıntı: AnGets

arkadaşım senin sektör gelişimi ve kıstasları hakkında hiç bir öngörünün olmadığını anlıyorum bu yazından.. Vizyon sıkıntısı çekiyorsun.. Ben Wii den falan bahsetmiyorum..Yazımın içinde bir tek Wii kelimesi yok, bunu hangi cümlemden çıkardın onu da baya bi merak ettim..!! Hesap-kitaptan işine gelirsek bunda senin büyük hatan olduğunu kesinlikle söyleyebilirim..Zaten ben yazımda maddi sorunlar yüzünden şuan da 2 Disk BluRay ler kullanılmıyor, buradan maliyet kısılıyor demişim, "Sen okuduğunu anlayamayarak" sıkıntının büyüğünü şuanda doğurmuşsun zaten.. Madem konuyu açtın, sana işine yarayacak ufak bilgiler vereyimde aydınlan..İleride Bluray lerin kapasitesinin genişlemesi %100 ihtimal..25 ve 50 GB lık BluRay lerin yanına 100GB lık modellerde eklenecek..Böylece ne olacak sevgili hesap-kitap sever dostum?Bravo bildin 25 ve 50 lik BluRay fiyatları ucuzlayacak..!25 lik fiyatına 50 lik BluRay ler satılacağı için oyun üreticileri bunları seçmeye başlayacak..! Hay Allahım nelerle uğraşıyorum.. Hadi bilgi ve saygıyla kal..
Arkadaşım ben heralde demişim sana wii u dan bahsediyorsun diye çünkü ps3 ün 50 gb kapasiteli bluray e sahip olduğunu god of warın boyutundan dolayı çok iyi biliyorum bana anlatmana gerek yok. Sen şunu yazmışsın kendi yazın oku bi anla ; Mesela şimdi GTA 5 i düşünün..Oyun çok büyük bir alanda geçiyor ve yapımcılar daha çok fizik üzerine yoğunlaşıyorlar..İşte ortaya 20 GB lık bir oyun çıkıyor..Ama aynı zamanda bu kadar büyük haritaya her obje için son teknoloji en yüksek kaliteli kaplamalar da kullansalar oyun olacak 40-45 GB.. Ee bunun evlere ulaştırılması ayrı, sonra bilgisayarlara kurulması ayrı sıkıntı..Bunu 2 Bluray le sağlamak zorunda kalacaklar.. Kimin neyden haberi yokmuy zaten 50 gb lık bluray kapasitesi hali hazırda var birde bunu 2 bluray ile dagıtacaklar demişsin kendi yazını oku bi önce tamammı kardeşim ben gerekli bilgilere sahibim kafanı yorma

AnGets

19.1.2013 03:13:41

-2
quote:

Orijinalden alıntı: darkwii angets arkadasim bil diye zoyluyorum sanirim wii u nun bluray kapasitesinden bahsediyorsun.ps3 te 50 gb lik bluray kullaniliyordu cunku yalnizca god of war 3 30 gb di yani bluray kapasitesi 50 gb lik iki bluray ile oyunkar cikmayacak firmalara daha maliyetli olur sen hesap kitaptan anlamiyorsun galiba hicbi firma biboyunu coklu disk olarak cikarmak icin ugrasmaz.
arkadaşım senin sektör gelişimi ve kıstasları hakkında hiç bir öngörünün olmadığını anlıyorum bu yazından.. Vizyon sıkıntısı çekiyorsun.. Ben Wii den falan bahsetmiyorum..Yazımın içinde bir tek Wii kelimesi yok, bunu hangi cümlemden çıkardın onu da baya bi merak ettim..!! Hesap-kitaptan işine gelirsek bunda senin büyük hatan olduğunu kesinlikle söyleyebilirim..Zaten ben yazımda maddi sorunlar yüzünden şuan da 2 Disk BluRay ler kullanılmıyor, buradan maliyet kısılıyor demişim, "Sen okuduğunu anlayamayarak" sıkıntının büyüğünü şuanda doğurmuşsun zaten.. Madem konuyu açtın, sana işine yarayacak ufak bilgiler vereyimde aydınlan..İleride Bluray lerin kapasitesinin genişlemesi %100 ihtimal..25 ve 50 GB lık BluRay lerin yanına 100GB lık modellerde eklenecek..Böylece ne olacak sevgili hesap-kitap sever dostum?Bravo bildin 25 ve 50 lik BluRay fiyatları ucuzlayacak..!25 lik fiyatına 50 lik BluRay ler satılacağı için oyun üreticileri bunları seçmeye başlayacak..! Hay Allahım nelerle uğraşıyorum.. Hadi bilgi ve saygıyla kal..

speederly

18.1.2013 22:14:32

0
aslında herşey birbirini kitliyor , yüksek donanım olsa oyunlar daha detaylı olucak bu da daha fazla işgücü ve zaman + maliyet demek ve yazıdada dediği gibi her oyunun süper ötesi olması demek geliştiricilerin kar etmesi için oyunların 20 - 30 milyon satması demek . bu da imkansız , onun için hem donanımı kısıtlamak zorundalar hemde eskisinden daha iyi birşey ortaya koymalılar , bu kısır döngünün çözülmesi için oyun sektörüne daha fazla ilginin olması gerek , örnek olarak R nin gta oyunu için kafası rahat çünkü adamlar oyunlarını yapıcaklar ve rakamların çok yüksek olucağından eminler bu şirket herşeyi zorlayabilir çünkü karşılığını alıcak ama diğer tutmayan yapımlar zarar edicek ? bunun için donanımı kısıtlıyorlar . makul derecede bir maliyet ve karşılığını vericek satışlar oluyor , piyasa herkesin kar etmesi için dönüyor . yani bizlere daha iyi görsellik grafik efek vs sunmaktan önce para geliyor .

Kazumatr

18.1.2013 19:36:08

-1
angets arkadasim bil diye zoyluyorum sanirim wii u nun bluray kapasitesinden bahsediyorsun.ps3 te 50 gb lik bluray kullaniliyordu cunku yalnizca god of war 3 30 gb di yani bluray kapasitesi 50 gb lik iki bluray ile oyunkar cikmayacak firmalara daha maliyetli olur sen hesap kitaptan anlamiyorsun galiba hicbi firma biboyunu coklu disk olarak cikarmak icin ugrasmaz.

AnGets

18.1.2013 19:05:40

0
Aslında bunu öngörmek zor olmasa gerek..Günümüzdeki son çıkan oyunlara bakarsak artık modellemeler inanılmaz iyi seviyelerde..Bir obje görünüm olarak %100 aynı şekilde modellenebiliyor ve oyunlarda aynen kullanılabiliyor.. Tek farkı seçilecek renk paletleri oluşturuyor...Bunda da biraz daha canlı renkler kullanılarak gerçek-çizim arası bir standart tutturuyorlar..İsteseler normal renk tonlarıyla birebir gerçek yaşamıda sunabilirler ama şuanda bunu tercih etmiyorlar.. Geriye bir tek oyunların ne kadar gerçek görüneceği kısmı kalıyor..Orası da kaplamaları nasıl kullandıklarıyla ilgili..Bizlerin ne kadar mükemmel görünüyor dediğimiz oyunlar üzerinde büyük emek ve kaplama kalitesi yatıyor..Ama bu konuda kıstas, oyunun ne kadar büyük yer kaplayacağı ile ilgili..Mesela şimdi GTA 5 i düşünün..Oyun çok büyük bir alanda geçiyor ve yapımcılar daha çok fizik üzerine yoğunlaşıyorlar..İşte ortaya 20 GB lık bir oyun çıkıyor..Ama aynı zamanda bu kadar büyük haritaya her obje için son teknoloji en yüksek kaliteli kaplamalar da kullansalar oyun olacak 40-45 GB.. Ee bunun evlere ulaştırılması ayrı, sonra bilgisayarlara kurulması ayrı sıkıntı..Bunu 2 Bluray le sağlamak zorunda kalacaklar.. Yani işin özü artık grafik anlamında çok büyük yenilikler olmayacaktır, Nedeni halihazırda zaten çok iyi görünümde oyunlar mevcut..Sadece bunların sayısı az..İleride BluRay in ucuzlaması ve oyunların 2 BluRay e sığacak şekilde satışa sunulmasıyla bütün oyunlar çok kaliteli kaplamalara sahip olarak evlerimize gelecektir..Şuanda ise iyi yapımlar 1 BluRay olarak alınıyor, ona göre hazırlanıyor oyunlar..Ki hala daha çoğu oyunda Çift katman DVD ye göre(8.4 GB) piyasaya sunuluyor.. Son söz olarak Yeni konsollarda 4K standartı ve DX11 desteğiyle UHD kaplamaların dibine vurması sağlanarak, çok kaliteli görüntüler alınacaktır ama modelleme olarak şuan zaten son noktada olduğumuz için bu sadece göz cilalama gibi bir şey olacak..!

BSC Misafiri

18.1.2013 02:44:39

-1
aaah şu nintendo yokmu wii diye harika bişey yaptı,microsoft ve sony'nin bütün stratejilerini alt üst etti :) yok move yok kinect,şimdide daha düşük donanımlı yeni nesil :) (nintendo bunuda öngördü) bknz.. wiiu

aykut291

18.1.2013 01:09:59

0
he bide son olarak şunuda söylemek istiyorum Biowere EA çatısı altında bir şirket. Ben EA da bu nesilde ne gördümki Önümüzdeki nesilden ne bekliyim. Sqore Enix Rocstar, Nugth Dog, Valve gibi işini iyi yapan şirketlerin Yeni Nesil Konsollarla çok iyi şeyler ortaya çıkarcaklarına inanıyorum.

aykut291

18.1.2013 00:56:29

0
He he sanırım herkez MGS yeni Oyunun tanıtıldığını çobuk unutmuş.Bu adamın söylediklerine göre MGSZ Oyununda kendi gözlerimizle gördüklerimizde yalandı... Hayla bu saçmasapan yalan haberlerin gazına gelen arkadaşlar You tube MGSZ tanıtım videosunu seyretmelerini öneririm. Oyun yeni Fox Engine grafik motoruyla yapılıyo vede yeni nesil Konsollara yapıldığınada eminim he bide TheBladeRunner dediği gibi starwars1313 de dahil.

TheBladeRunner

17.1.2013 22:25:23

+1
son mesajim ohh be.Bakin Star Wras 1313 bu konsollara gelmiyor.O gorsellerde gelmesinede imkan yok zaten su an sadce pc icin deniliyor neden daha resmi olarak aciklanmadi yeni konsollar aciklandiginda kesinlikle bu konsollar icin adi listelenecektir.Oyunun grafikleri CGI buda bu adamin soyledigi zirvaliklari bosa cikariyor. Az evvel vg247 de ps4 un daha guclu oldugu haberini okudum sonrada nowgamer da xbox720 nin daha guclu oldugunu demem o ki resmi olarak aciklanmadikca artik cikan her haber bilinki kesin hurafe den oteye gecmeyecektir.Benim ise size ispatim yeni nesillerin gucleri hakkinda UE4,LUMINOUS ve Star Wars 1313 kalin saglacakla.

BSC Misafiri

17.1.2013 19:32:33

0
Bence grafik yerine fizik motoru gellişmeli.bf3 te grafikler çok güzeldi ama fizik sıfırdı nerdeyse,ateş idiyorum izi her yerde kalmıyor misal...

TheBladeRunner

17.1.2013 17:05:13

-2
bu son mesajim butun izin gunumu evde gecirdim hadi benden kurtuluyorsunuz.Mesajima iki tane eksi gelmis eksileyen arkadaslar bi sorunun cevabini versin gelince okurum.Bu konsollar bu adamin dedigi kadar gucsuz gelsin bi sene sonraki satis rakamlarina hep beraber bakariz.Hadi eyvallah

cahitdikici

17.1.2013 16:59:22

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @cahitdikici valla kardesim sende haklisin aslinda bana ne ama buradaki bazi insanlar da inanilmaz kucumsuyor cihazlari.Ortada somut kanitlar varken bile hic bi halta yaramiyacakmis gibi konusmalari beni sinir ediyor.Bu adam boyle diyor Square de oyunlarin ebatlari o kadar buyukki tek bir bd e sigmiyor diyor.Bugun Hitman in pc grafikleri bu nesile gore ucuk ama 23gb yani bu ayarda olucaksa yani yeni nesiller=pc dx11 olucak ise adamlar oyunlari nasil tek bir bd e sigdiramiyorlar?
valla kardeşim şahsi görüşüm yeni nesil şuanki nesile göre gözle görünür bir fark yaratacak ama bu fark ps2-ps3 arasındaki fark gibi olmayacaktır elbette artık firmalar kendi kitlelerinden ziyade büyük pazara yöneliyorlar yani yenilik isteyen casual kesime. bir tarafta güçlü donanım bekleyen hardcore kesimi var diğer taraftafta cebi para dolu casual kesim var ve bu casual kesim son 5-6yılda çok ciddi bir artışa geçti öyleki hardcore olan kemik kitlenin yaklaşık 10 katı kadar büyük bir orandalar dolayısıyla bu kitle firmaları oraya yönlendiriyor buda oyunların grafik olarak değil f2p olarak yaygınlaşacağını haber veriyor bize zaten firmalarda uzun zamandır bunu destekliyor. açıkçası biz konsolları hep kendi açımızdan bakıyoruz ama firma açısından düşününce firmanın kar edeceği pazarlara yönelmesi çok normal

gamerasi

17.1.2013 16:48:55

+1
Neyin derdindesiniz ya. MGS5 Playstation 2'ye çıkacak desinler. Benim gibi binlerce insan oyunu oynamak için Ps2 alır be. As olan oyunlardır. Neyin kafasının yaşıyorsunuz...

smalsrol

17.1.2013 16:44:19

+1
@caditdikici Seninle aynı fikirleri paylaşıyorum. TheBladeRunner kardeşim eğer beni yanlış anladıysan düzelteyim, benim de sana anlatmak istediğim ayynı şey, beklentilerinin çok yüksek. Konsollar şu nesilde bile ne işler gördü asla, eminim yeni nesilde de bir çok yenilik katıcaktır.

TheBladeRunner

17.1.2013 16:36:56

-2
@cahitdikici valla kardesim sende haklisin aslinda bana ne ama buradaki bazi insanlar da inanilmaz kucumsuyor cihazlari.Ortada somut kanitlar varken bile hic bi halta yaramiyacakmis gibi konusmalari beni sinir ediyor.Bu adam boyle diyor Square de oyunlarin ebatlari o kadar buyukki tek bir bd e sigmiyor diyor.Bugun Hitman in pc grafikleri bu nesile gore ucuk ama 23gb yani bu ayarda olucaksa yani yeni nesiller=pc dx11 olucak ise adamlar oyunlari nasil tek bir bd e sigdiramiyorlar?

cahitdikici

17.1.2013 16:28:15

+1
@TheBladeRunner kardeşim yeni nesili gözünde bukadar büyütme birçok firma zaten beklentinin grafik üzerine olmaması gerektiğini söyledi bence sende kafanda kurduğun bazı şeylerden vazgeç çünkü bunun böyle gelişmediğini gösteren her konuda seni sürekli birilerine saldırmaya çalışırken görüyorum burak bukadar kasma kardeşim oyununu oyna keyfine bak yahu

BSC Misafiri

17.1.2013 15:32:37

+1
Bence yeni nesl konsollar bf3 gibi bir oyunu ultra grafik ayarlarında,mapler küçültülmeden ve 64 kişi oyuncu desteğiyle çalıştırabilmeli.Öyle olmassa yeni nesil olmasının bir anlamı yok bence...

Fearless_tr

17.1.2013 15:15:23

0
Yeni konsollar kaliteli AA ve kaliteli kaplamalar sunsa yeter artar bile.

rambocuk

17.1.2013 15:03:41

-1
Ne desek boş işi bilen onlar biz sadece çok bilmişlik yapıp atıp tutmayı biliriz bu adamın yaptığı gibi çıkınca görecez neler başaradıklarını ps3 ede çıktığında herkez ama herkez neler söylüyordu 6 senedir bütün oyunları en akıcı ve oynanabililiği yüksek grafikleri xboxdan geri kalmayan bir çok oyunda daha iyi grafik sunarak ve en ufak arıza yapmadan beni idare etti peki ps 3 den sonra aldığım xbox ne oldu şu an çalışmıyor 4 kere masraf ettirdi 5 ciye götürmedim artık o yüzden neyin ne olucağı belli olmuyor

smalsrol

17.1.2013 14:57:13

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @smalsrol bos ver sen bunlari isine bak.Hayat cok daha onemli bir oyundan.Is hayatina atilip basarili olmak kolay degil cok calismak lazim.Saka yapmiyorum Ingilizce,Almanca ve Ispanyolca ise cevirecegin sey istersen yardimci olurum.Basarilar dilerim
Eyvallah, haklısın ben kafamı dinlendiriyorum zaten burda :) Yardım teklifin için sağol, ben 3.sınıf İngiliz Edebiyatı öğrencisiyim, şuan Türkçeye hiç çevrilmemiş bir kitabı Türkçeye kazandırmaya çalışıyoruz. Bakalım hayırlısı artık.

BSC Misafiri

17.1.2013 14:56:20

0
Dreefree1 bulut oyun oynayacagima hic oynanmam daha iyi 5 para etmez cloud gaming youtubeden 720 p video izlemekten farki yok hic bise hissetmiyorsun

TheBladeRunner

17.1.2013 14:53:18

0
@smalsrol bos ver sen bunlari isine bak.Hayat cok daha onemli bir oyundan.Is hayatina atilip basarili olmak kolay degil cok calismak lazim.Saka yapmiyorum Ingilizce,Almanca ve Ispanyolca ise cevirecegin sey istersen yardimci olurum.Basarilar dilerim

smalsrol

17.1.2013 14:45:09

+1
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @smalsrol neden son mesaj daha yeni baslamistik bu aksam isede gitmiyorum izinliyim,yarin aksama kadar mesajlasirdik ne guzel.Evet Crysis 2 nin pc versiyonuyla konsol versiyonu arasinda bir kac olay haric pc versiyonuna Crysis de oldugu gibi maalesef "vay be adamlar yapmislar" dyemedim.
Benim Utopia yazmam lazım ve 30 sayfa çeviri yapmam lazım haftasonuna kadar. Crysis 2 oyunu pc, ps3 karşılaştırması için çok yanlış bir oyun çünkü tamamen konsol bazlı yapıldı, pc de bir crysis 1 e bak bir de 2 ye, ne demek istediğimi anlarsın.

TheBladeRunner

17.1.2013 14:41:56

0
@smalsrol neden son mesaj daha yeni baslamistik bu aksam isede gitmiyorum izinliyim,yarin aksama kadar mesajlasirdik ne guzel.Evet Crysis 2 nin pc versiyonuyla konsol versiyonu arasinda bir kac olay haric pc versiyonuna Crysis de oldugu gibi maalesef "vay be adamlar yapmislar" dyemedim.

smalsrol

17.1.2013 14:40:09

0
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @P4R1S ahhh vahhh cok kotu ezildim yahu ne yapsam simdi aglamakdan gozlerim kurudu be birader daha fazla ezme beni! Crysis 2 nin dx 11 yamasindan onceki haliyle konsol versiyonunun karsilastirmalarina bak bakiyim arada cok buyuk bir fark varmi.Tamam abicim ben bir konsol bebesiyim kabul ediyorum:D:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=xtHAPJulgh0 1080p de izle, dx11 yamasız karşılaştırma videosu.

smalsrol

17.1.2013 14:35:29

+1
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @smalsrol yok be benden politikaci fln olmaz o kdr agiz yok bende.Ben sadece gorup duyduklarimi soylerim bos bos konusmam! "Konuştukca batıyorsun farkındamısın, tesselationın fazla fark getirmemesi, tesselation'ı kullanamamaları yüzünden. Dx11 i düzgün kullanan tek oyun yok piyasada" bak sen Crytek gibi bi firma tessallationi adam gibi kullanamiyor yani:D:D bi youtube dan ce3 videolarina bak bakiyim kullanabiliyorlarmi kullanamiyorlarmi.Ben tessallation fark getirmedi demedimki Crysis 2 pc de tessallation HARIC konsol ile aman aman bi gorsel fark yok dedim bi daha oku!
Bu sana son mesaajım, asıl sen benim lafımı iyi oku, şuan piyasada dx11 u adam gibi kullanan tek oyun yok dedim, Crysis 3 çıksın bakalım optimizasyonu nasıl olucak, bir batman:ac faciası daha yaşatmasın bize. Videolarında effectler falan çok güzel duruyor fakat sen o effectleri konsolda örüceğini mi sanıyorsun? Ya da o oyun gerçekte o videoların ne kadarını bize verebilecek. Tesselation ın'ı bir köşeye bırak, onsuz bile öyle fark var ki, sen nasıl hem pc hem ps3 kullanıcısın anlamadım :)

TheBladeRunner

17.1.2013 14:34:02

-1
@P4R1S ahhh vahhh cok kotu ezildim yahu ne yapsam simdi aglamakdan gozlerim kurudu be birader daha fazla ezme beni! Crysis 2 nin dx 11 yamasindan onceki haliyle konsol versiyonunun karsilastirmalarina bak bakiyim arada cok buyuk bir fark varmi.Tamam abicim ben bir konsol bebesiyim kabul ediyorum:D:D:D

TheBladeRunner

17.1.2013 14:24:23

0
@smalsrol yok be benden politikaci fln olmaz o kdr agiz yok bende.Ben sadece gorup duyduklarimi soylerim bos bos konusmam! "Konuştukca batıyorsun farkındamısın, tesselationın fazla fark getirmemesi, tesselation'ı kullanamamaları yüzünden. Dx11 i düzgün kullanan tek oyun yok piyasada" bak sen Crytek gibi bi firma tessallationi adam gibi kullanamiyor yani:D:D bi youtube dan ce3 videolarina bak bakiyim kullanabiliyorlarmi kullanamiyorlarmi.Ben tessallation fark getirmedi demedimki Crysis 2 pc de tessallation HARIC konsol ile aman aman bi gorsel fark yok dedim bi daha oku!

TheBladeRunner

17.1.2013 14:13:48

-2
quote:

Orijinalden alıntı: P4R1S Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @P4R1S biraz beynini calistir burada soylediklerimle o yorumumu gayet destekledigimi anlarsin am nerde sende o...:D.D:D 2 dakika'da ezme oldun hale çırpınıyorsun allta kalmamak için bir gün dediğin diğer gün dediğini tutmuyor.Cevap veremeyince hakaret ediyorsun bunu kimler yapıcak söylicek sözü almayan cahiller senin hiçbir farkın yok Şu yorum diye yazdıkların gibi yeri belediye çöplüğü şimdi git bir daha saçmalıkların ile doldurma
anlayamayacagini cokdan anlamistim zaten.Pardon ama ne ile ezdin beni? Ben burda sana karsi ezildigim bir yer goremiyorum bi goster bakayim :D:D:D

smalsrol

17.1.2013 14:07:39

+1
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @smalsrol "CryEngine 3 motoru bu neslin en iyi motorlarından, söyle bana hangi konsol( daha doğrusu konsol oyunu) düzgünce kullanabildi CE3 motorunu ? " CE3 son yamalari ile yeni nesil icin hazirlandi motor cok daha guclendi ve de yep yeni bir hal aldi 8 yillik konsol donanimi birak da bunu pc den daha assgida calistirsin.Soyledigin seyin soyledigim seyle ilgisi yok.Ayrica Crysis 2 nin dx11 yamasindan sonra dahi tessallation haric konsol versiyonundan aman aman bi farki yok! UE4 ve Luminous hatta CE3 un yeni hali yeni nesiller icin tasarlandi diyolar adamlar yani yeni nesiller full randimanli calistirabilsinler diye anladinmi guzel kardesim. "Şahsen benim ps3 üm olsa niye gidip bf3 oynuyayım, bir sürü exlusive oyun dururken. Lütfen biraz mantıklı konuş.".Ne alaka? Neden tek platforma bagli duruyim? PS3 de exc.oyunlari oynarim pc de BF3 ultrada oynarim.Sayet yetiskin bir insandan boyle bir cumle bilemiyorum artik....
Tamam, ben bf3 ü konsollarda oynamam diyorum zaten, sen ne alaka burdan böyle bir çıkarım yaptın. Ben yeni konsollar gelsin ilk işim ps3 alıp, ps3 te kaçırdıgım oyunları oynamak olucak. Konuştukca batıyorsun farkındamısın, tesselationın fazla fark getirmemesi, tesselation'ı kullanamamaları yüzünden. Dx11 i düzgün kullanan tek oyun yok piyasada. Bunun ne konsolla ne pc ile alakası var. Dx11 yamasız hali ile ps3 veya xbox 360 daki hali arasında da dağlar kadar fark var ayrıca ? Senden iyi politikacı olurmuşş aslında, biz a dan bahsederken sen x e geçip alakasız şeyleri öne sürüyorsun. Tam bir politikacı zihniyeti.

TheBladeRunner

17.1.2013 13:52:16

+1
@P4R1S biraz beynini calistir burada soylediklerimle o yorumumu gayet destekledigimi anlarsin am nerde sende o...:D.D:D

TheBladeRunner

17.1.2013 13:50:46

0
@smalsrol "CryEngine 3 motoru bu neslin en iyi motorlarından, söyle bana hangi konsol( daha doğrusu konsol oyunu) düzgünce kullanabildi CE3 motorunu ? " CE3 son yamalari ile yeni nesil icin hazirlandi motor cok daha guclendi ve de yep yeni bir hal aldi 8 yillik konsol donanimi birak da bunu pc den daha assgida calistirsin.Soyledigin seyin soyledigim seyle ilgisi yok.Ayrica Crysis 2 nin dx11 yamasindan sonra dahi tessallation haric konsol versiyonundan aman aman bi farki yok! UE4 ve Luminous hatta CE3 un yeni hali yeni nesiller icin tasarlandi diyolar adamlar yani yeni nesiller full randimanli calistirabilsinler diye anladinmi guzel kardesim. "Şahsen benim ps3 üm olsa niye gidip bf3 oynuyayım, bir sürü exlusive oyun dururken. Lütfen biraz mantıklı konuş.".Ne alaka? Neden tek platforma bagli duruyim? PS3 de exc.oyunlari oynarim pc de BF3 ultrada oynarim.Sayet yetiskin bir insandan boyle bir cumle bilemiyorum artik....

smalsrol

17.1.2013 13:44:52

-1
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @P4R1S hala fiyat dalgasinda gidiyosun hic bir fikrin olmadan neyse.Gorsel citayi bu nesle gore cok yukseltemezlerse sen bekle her eve girerler gorurum ben.Ps3 um var ve pc im de yeni konsolda ultra ayarda bf3 kalitesinde oyun oynayacaksam neden para sayiyim zaten bf3 u o kalitede oynayabiliyorum su an biraz mantik;)
Hatta ps4 pc ile aynı grafikleri sunucaksa o zaman gider miillet 10 sene eskimeyecek konsol alır, niye 2 senede bir komponent değiştirmek zorunda kaldıgı pcyi alsın ?

smalsrol

17.1.2013 13:40:33

+1
quote:

Orijinalden alıntı: TheBladeRunner @smalsrol bende diyorumki arkadasim UE4 ve Luminous dan sonra pek inandirici degil bu sozler ha sayet DICE ve bu amca hakliysa yeni nesiller en fazla BF3 un pc versiyonun ultra ayar derecesindeyse,platform gozetmeksizin butun endustrinin buyuk darbe alacagini soyluyorum. PC de korsana care bulunmadikca bir pc oyuncusu olarak soyluyorum ins bulurlar,pc odakli oyunlarin cikmasi bence buyuk bir hayal,kimse o kadar emek verdikden sonra urununun bedava kullanilmasina razi olmaz.Ha bu arada evet oyun motorlari konsollar da calistirsin diye yapiliyor :))) ya yasin basin kac senin soyledigin seye bak oyun motorlari konsollar calistirsin diyemi yapiliyor diyosun.Guzel kardesim su an oyun dunyasini konsollar yonetiyor baska kimin icin yapiliyor bu motorlar sadece kopyanin deniz derya oldugu pc icinmi?
Xbox ın korsanı 2 hafta önceden çıkarken hala pcyi korsan deryası diye adlandırıyorsun. Beh şahsen orjinal oyun kullanıcısıyım. Ha işte orda dur derim, konsollar domine edebilir ama ben bunu sana bin defa açıkladım, ortada bir denge var. Pc piyasası komponentla ayakta durur, konsollar da oyunlarla. Oyun motorları pc de pc için geliştirilir ki komponent satılsın, Crysis 3 çıksın bakalım pc/konsol karşılaştırma videosunu izlemeni tavsiye ederim. Bu arada anca söyleyecek laf bulamayanlar kaç yaşındasın diye sorarlar, profilime bak kim oldugumu öğren ;) Ayrıca konsol oyunlarıyla pc oyunları farklıdır bunu hep savunan siz değilmiydiniz. Şahsen benim ps3 üm olsa niye gidip bf3 oynuyayım, bir sürü exlusive oyun dururken. Lütfen biraz mantıklı konuş.

TheBladeRunner

17.1.2013 13:35:55

0
@P4R1S hala fiyat dalgasinda gidiyosun hic bir fikrin olmadan neyse.Gorsel citayi bu nesle gore cok yukseltemezlerse sen bekle her eve girerler gorurum ben.Ps3 um var ve pc im de yeni konsolda ultra ayarda bf3 kalitesinde oyun oynayacaksam neden para sayiyim zaten bf3 u o kalitede oynayabiliyorum su an biraz mantik;)

TheBladeRunner

17.1.2013 13:30:58

-2
@smalsrol bende diyorumki arkadasim UE4 ve Luminous dan sonra pek inandirici degil bu sozler ha sayet DICE ve bu amca hakliysa yeni nesiller en fazla BF3 un pc versiyonun ultra ayar derecesindeyse,platform gozetmeksizin butun endustrinin buyuk darbe alacagini soyluyorum. PC de korsana care bulunmadikca bir pc oyuncusu olarak soyluyorum ins bulurlar,pc odakli oyunlarin cikmasi bence buyuk bir hayal,kimse o kadar emek verdikden sonra urununun bedava kullanilmasina razi olmaz.Ha bu arada evet oyun motorlari konsollar da calistirsin diye yapiliyor :))) ya yasin basin kac senin soyledigin seye bak oyun motorlari konsollar calistirsin diyemi yapiliyor diyosun.Guzel kardesim su an oyun dunyasini konsollar yonetiyor baska kimin icin yapiliyor bu motorlar sadece kopyanin deniz derya oldugu pc icinmi?

smalsrol

17.1.2013 13:19:02

+1
quote:

Orijinalden alıntı: EmuMaster Aynı şeyleri Epic games [Unreal 4 teknoloji demolarını sunan ve samartian'ı sunan] Crytek (cevo) ID software (john carmack) Söylemiştide hep küfür yemişlerdi.
Açıkçası ben artık DICE ın ' yeni nesil BF3 ultrasıdır' lafına daha çok inanmaya başladım . Bu arada TheBladeRunner, oyun motorları konsollar için mi yapılıyor ? CryEngine 3 motoru bu neslin en iyi motorlarından, söyle bana hangi konsol( daha doğrusu konsol oyunu) düzgünce kullanabildi CE3 motorunu ? Yavaş yavaş hayal kırıklıklarınızı görebiliorm, hep dedim yine diyorum ; bu yeni nesil olayını çok şişirdiler çoğu insanda bu girdapta hayallere kapıldı ama çok üzülücekler.

TheBladeRunner

17.1.2013 13:18:13

0
quote:

Orijinalden alıntı: smalsrol Konsolcular için hani grafik arka plandaydı ? Şimdi kalkmış grafik atlaması yapmazsasatmaz diyorsunuz ? Hayatınız çelişki olmuş sizin.
valla benim icin diyorsan yaniliyorsun hatta burda dedigin baslik altindaki yorumlarimi okuyabilirsin.Grafiklerin ozellikle konsollar icin cok onemli hale geldigini belirtmistim o baslikda.

smalsrol

17.1.2013 13:12:06

+1
Konsolcular için hani grafik arka plandaydı ? Şimdi kalkmış grafik atlaması yapmazsasatmaz diyorsunuz ? Hayatınız çelişki olmuş sizin.

deerhunter1980

17.1.2013 12:56:46

0
@TheBladeRunner aynen katiliyorum arkadasim.Yeni konsollarin gorselligi bu nesilden cok daha ust duzeyde olmadigi surece ya konsollara yada endustriye elveda...

EmuMaster

17.1.2013 12:56:11

+1
Aynı şeyleri Epic games [Unreal 4 teknoloji demolarını sunan ve samartian'ı sunan] Crytek (cevo) ID software (john carmack) Söylemiştide hep küfür yemişlerdi.

TheBladeRunner

17.1.2013 12:44:03

0
valla ne yalan soyliyeyim UE4 ve Luminous u gordukden sonra boyle haberler pek de inandirici degil benim icin.Konsollarin her iki demoda gosterilen grafikleri kaldirmasi icin saglam donanimlarla gelmesi sart.Hadi diyelim gucsuzler peki o zaman neden Epic ve Square bu motorlara yatirim yaptilar yeni nesil icin? Sizcede buyuk soru isareti degilmi? Bu adamlarin parasimi bol teknolojilerini hic desteklemeyecek aletler icin sunmasi daha da dogrusu o kadar parayi cope atmasi ne kadar mantikli? Aradaki gorsel fark bu nesille en kotu 4-5 kat bu demolarda gosterilen... Sony ve Ms konsollari gorsel olarak bu nesilden cok ileriye gidemedigi surece hele ki adamin dedigi gibi bu nesille olan aradaki gorsel fark fazla algilanamayacak olmasi,benim tahminim konsollarin satislarini dibe vurdurur,Nintendo Wii U ile alir basini gider. Konsollarin dusuk donanimli olmasi bu endustriyi ya pc odakli hale getirir ya da endustride buyuk kayiplar yasanmasina sebep olur dusuncemi aciklayayim: Gorsel olarak cag atlatmayacak olan bir konsola (MS,Sony konsoluna) ilginin pek yogun olacagini hic ama hic sanmiyorum,gunumuz konsollariyla elde ettikleri satis basarisinin yanina dahi yaklasamayacaklarina eminim bir ikincisi pc de kopya isini siki tutup artik pc odakli oyun cikar eger korsani da engelleyemezlerse dusuncem bu endustride bi cok firma kepenk indirir...

Reul

17.1.2013 12:31:00

0
yeni nesil konsollarla çoğu kişileri oyunlarda yeni bir çağ açılacağına inananlar varsa onu unutsunlar ps4ü veya xbox 720yi alırsam bile çıktıktan 1 sene veya 1.5 sene sonra alırım çünkü anca ozaman konsollar belli bir düzene oturtulcak yani kısaca ps3ümle ve xbox 360ımla mutluyum :)

smalsrol

17.1.2013 11:28:10

+1
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri iyi bır haber degıl anlasılan xbox cok guclu bır donanımla gelmeyecek.görünen o...tabi bu ps4 üde etkiler.sonucta gayrıresmı de olsa ms ve sony nın anlaştıgı söylenıyor.ıkısınınde hemen hemen aynı teknık verıler gelecek olması ps4 un cok guclu olmayacagı anlamına gelebılır.ama DİKKAT bunlar söylentı tabi.ama bu haber ve john carmackın soyledıgı lafalr.ister ıstemez hardcore oyuncuları endişendiriyor.sony nın de ısrarla cok pahalı bır konsol yapmayacagım demesi.donanım konusunda konsolların guclu olmayacagı sınyallerını verıyor.
Değil mi kardeşim, 400 dolar etiketi olucak diye seviniyorlardı, benim ilk lafımı hatırlayanlar hatırlar, dedim ya donanımı düşük gelicek ya da yanlış bir tahmin ki görünen o ki tüm konsolcular hayal kırıklıgına uğruyacaklar. Yeni nesili gözlerinde çok büyüttüler çünkü.

syndicatedynamics

17.1.2013 10:35:40

-1
aslında şuan tvlerden internete bağlana biliyorken ve cloud gaming kavramı varken. 150 tl lik konsol oyunları ve 800 tl ye de bi konsol almaktansa.amerikada olan onlive türkiyeye geldiğinde 20 tl ye 1 aylığına oyunu kiralıyorsunuz internet ten programını indirip şifre id nizi girip login olup hemen oynayabiliyorsunuz. bu yüzden gelecekde konsolara ihtiyacımız olmayacak bence (şuanda türkiye destekliyor onlive ingilteredeki sunucuları tüm avrupaya destek veriyor.30 dakikada her oyunu deneme imkanı veriyorsize.)

BSC Misafiri

17.1.2013 10:31:55

0
iyi bır haber degıl anlasılan xbox cok guclu bır donanımla gelmeyecek.görünen o...tabi bu ps4 üde etkiler.sonucta gayrıresmı de olsa ms ve sony nın anlaştıgı söylenıyor.ıkısınınde hemen hemen aynı teknık verıler gelecek olması ps4 un cok guclu olmayacagı anlamına gelebılır.ama DİKKAT bunlar söylentı tabi.ama bu haber ve john carmackın soyledıgı lafalr.ister ıstemez hardcore oyuncuları endişendiriyor.sony nın de ısrarla cok pahalı bır konsol yapmayacagım demesi.donanım konusunda konsolların guclu olmayacagı sınyallerını verıyor.

ozozca

17.1.2013 10:13:28

0
Ama olmalı, olmalı ki yeni neslin bir farkı olsun. Ki olacaktır da zaten o kadar yeni nesil teknoloji demoları yayınlandı. Unreal, Crysis, ve diğer oyun motorlarının yenileri niye geliştiriliyor o zaman? Nerde kullanacaklar bu teknolojileri, reklamlarda mı, animasyon filmlerde mi nerde?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Xbox 360
+ TAKİBE
AL
54 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız