Yeni nesil konsolların ayak sesleri yükselişe geçerken, ilgili haberler de günden güne artıyor. Bu sefer söz sahibi BioWare'in sanat ve animasyon yönetmeni (şu an Dragon Age 3 üzerinde çalışıyor) Neil Thompson. Resmi Xbox Dergisi'ne konuşan Thompson, Xbox'tan Xbox 360'a geçtiğimizde yaşanan teknoloji farklılığının (görselliğin) Xbox 720'de aynı şekilde hissedilmeyeceğini ancak bunun önemli bir atlama olduğunu belirtti. BioWare'in tecrübeli ismi yeni nesilde video oyunlarda yenilikçi ve sanatçı yapının sözünü verdi:
"Son teknolojinin kendini tekrar etmesi sürpriz oldu. Son jenerasyonda öngörü, bir önceki nesilden 10 kat güçlü donanımlardı. Yeni nesil oldukça büyük bir adım ama bu pek de açıkca belli olmayacak. İnsanlar kendini becerikli gösterme çabası içinde bir şeyler yapacak. Herhangi bir gizlili anlaşması yok ama bu konuda dikkatli olmalıyım. Hazırlıklı olmalarını söylesek yeterli olur."
Neil Thompson burada oyunların yapım maliyetine de değindi ve ekonomik anlamda oyun yapımının tutarsızlaştığında, endüstrinin hiç bir ilerleme kaydedemeyeceğini belirtti. 10 kat güçlenmiş konsollar göremediğini tekrar eden Thompson, şayet öyle olsaydı geliştirilen bir oyunun maliyeti göz önünde alındığında 20 - 30 milyon satması gerektiğini vurguladı.
Aşağıda izleyeceğiniz tanıtım videosu ile ilk Halo oyunu (2001) ve bir sonraki nesilde yeniden yapılmış olan Anniversary sürümünü (2011) izleyebilir ve bu iki yapım arasındaki teknolojik farkı kendinizde yorumlayabilirsiniz.