AMD, DirectX12 İle Gelecek İki Büyük Özelliği Tanıttı

Korhan Süren

 
     AMD tarafından yapılan açıklamaya göre DirectX12 ile hayatımıza iki yeni özellik katılacak. Multi-Threaded ve Async Shaders olarak adlandırılan bu iki özellik ile çok çekirdekli işlemcilerde GPU'nun göndermiş olduğu komutlara cevap alma süresi minimuma indirilmiş olacak.

     AMD'nin çok sayıda çekirdeğe sahip olan modelleri, DirectX12'nin gün yüzüne çıkması ile birlikte oyunlarda büyük bir performans artışı sağlayacak.

DX12 ile hayatımıza katılacak özellikler 5 madde ile açıklanmış:
 
1- API (Application Progamming Interface - Uygulama Progamlama Arayüzü) üzerinden işlemciye gönderilen komutlardaki gecikme süreleri azalmış olacak.
2- İşlemciyi yoracak görevler yeni API sayesinde daha az zamanda tamamlanacak.
3- Çekirdek başına düşen görev dağılımı, çekirdek sayısı 4'ten fazla olan işlemcilerde daha başarılı hale getirildi.
4- Yeni API ile CPU'nun gücü tam olarak açığa çıkmış olacak.
5- Ekran kartları tüm işlemci çekirdekleri ile aynı anda iletişim halinde olacak.
 
 
 
 
 
     AMD tarafından yapılan bu açıklamaların hayata geçmesi ile günümüzde kullanılan ekran kartları ve işlemcilerin büyük ölçüde performans artışlarını ortaya çıkaracağını düşünüyoruz. Siz ne dersiniz ?