Nintendo, Havok ve Autodesk Lisanslarını Aldı

Talha Aynacı

Unreal Engine ve Cry Engine gibi oyun motorları Havok fiziğini kullanıyor.

 
   Nintendo, Havok ve Autodesk yazılımlarının lisansını satın alarak, Wii U'da oyun geliştirmek isteyen yapımcılars bu teknolojiyi kullanmanın kapılarını açtı.
 
   Oyun oynayan herkesin az çok yakından tanıdığı bir teknoloji olan Havok, Half Life serisi ile üne kavuşmuş bir fizik motoru. Son olarak Skyrim için kullanılan teknoloji, Assassin's Creed serisinin de bel kemiği. Zaten Assassin's Creed III, Wii U için de yapım aşamasında. 
 
   Nintendo'nun kullanım lisansını aldığı bir diğer teknoloji ise Autodesk'in Gameware ürünleri. Kullanıcı ara yüzü oluşturmayı sağlayan Scaleform ve yapay zeka geliştirmede yardımcı olan Kynapse yazılımları artık Wii U için oyun geliştirmek isteyen oyun yapımcılar tarafından kullanılabilinecek.  Nintendo Wii U, 2012 tatil sezonunda çıkış yapacak.