Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Yeni Güncellemeyle Birlikte Yapımcılar, Xbox One'ın GPU'sunu Daha Fazla Kullanabiliyorlar


    Kinect zorunluluğundan kopacak olan Xbox One'da bununla birlikte bir performans artışı bekleniyordu. Xbox markasının patronu Phil Spencer, bahsi geçen performans artışını Twitter hesabı üzerinden müjdeledi.
 
    Spencer, Xbox One'ın Haziran ayı yazılım güncellemesiyle birlikte konsolda bir performans artışı yaşanacağını söyledi. Spencer'ın belirttiklerine göre bu güncellemenin ardından oyun geliştiricileri, Xbox One'ın GPU'sunu daha az kısıtlamayla birlikte kullanabilecekler. Dolayısıyla bu, daha iyi görünen oyunlar görmemizi sağlayacak.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Xbox One Microsoft Konsol Next gen Xbox TV Kinect
Sniper Elite V2, 24 Saatliğine Steam'de Ücretsiz! Forza Horizon 2'nin Xbox One'daki Çözünürlük ve FPS Değerleri Paylaşıldı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

GT_55

5.6.2014 14:05:59

0
Dediğim gibi önceden 7770'e çok yakın güçlerde çalışıyordu.Şimdi bu güncelleme ile 7770 performansı sunacak.Yani bu güncelleme ile asla bi 7870 performansı alınamayacak.

OldGamers86

5.6.2014 13:50:27

0
Pek bir fark olacağını sanmıyorum.

Kasatka

5.6.2014 13:21:23

0
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri Arkadaslar kimse pazar kaybetmek istemez. Buda Microsoft'un bulut teknolojisi ile ayni olay. Kinect icin gpu uzerinde toplam %8 bir guc rezerv ediliyodu. Bu yuzde 8 ekrana fps olarak yansimaz ama oyun yapimcisina azda olsa bir rahat kodlama yasatabilir. Onun disinda cozunurluk ya da grafik yuku arttirmaz.

30 fps aldigin oyunda sana 32fps yapar bunu yapsada yapimci 30fps kilit koydugu icin yine fark olmaz. Ama sunu size soylememde fayda var. Gecenlerde okudum. Ps4 su an 4.5gb oyunlara 1.5gb ram ise isletim sistemine ayrilmis. Eger canli yayin acarsaniz ya da psvita veya tabletiniz ile oyun interaktif calisiyor ise bu 1.5gb sistem hafizasindan 512mb gecici olarak bu islere kullaniliyor. Oyundan ciktiginizda bu 512mb tekrar sistem hafizasina geri geliyor.

Peki 2gb gddr5 nerede? Ps4 8gb ram ile geldi oyle degil mi? Sony bunu PSP ve PS3'de resmi olarak yapti. 1-2 sene sonra PSP cikisindan PSP cihazlari yanilmiyorsam 333mhz yukseldi. PS3 tarafinda ise 2008-2009 yilinda burda sitemizde haberide yapilmisti. Sony yapimcilara 100mb yakin hafiza alani aciyor yeni SDK'lari ile aciklamasi gelmisti.
PS4 uzerinde bunun benzeri olacak. Neogaf'da bu durumu inceleyen binlerce insan ve oyun yapimcisida ayni fikirde.
Ilerleyen zamanda PS4 oyun yapimina 2gb daha gddr5 dopingi yapilacak. Bunu Sony daha oncede yapti yine yapiyor.

Infamous, killzone hepsinin toplamda 4.5gb gddr5 kullandigi resmi belgeler ile gosterildi. Bence siz microsoft icin degil bu konuda Sony icin umutlanin :)
Evet dediklerinde haklisin. PSP de 222 den 266 ya sonrada Ghost Of sparta ile 333 e yukseltildi CPU hizi. SU an xbox one hem cpu tarafinda hem gpu tarafinda hemde sram tarafinda neredeyse max limitinde overclocklu. PS4 de ise su an ne cpu ya ne gpu ya nede dedigin gibi ram e ellenmedi. Bunun sebebi psone, ps2 ve ps3 de cihazin salt islem gucunun max degerlerine cikisindan cok sonra ulasilmasiydi. Sony kullanicilari da bunu cok seviyorlar, Nedir o ? Uncharted 1 ile 2 arasinda ki farkdan mesela. Sony bunu bildigi icin bazi seyleri su an kullanima sunmuyor. cunki donanim diger eski 3 konsolu gibi kapali devre degil. Bu zamanla grafik sicrama isini de donanimi idareli kullanarak yapacak. Yani kisaca gow 5 ciktiginda (4 sene sonra) yada last of us 2 ciktiginda kimse oyle bir grafik (optimize burda onemli olan simdi pc ler gelir eeeeee donanimin kadar konus diye) gormemis olucak.

Kasatka

5.6.2014 13:12:53

0
Muhendislik baska bir sey ongoru baska bir sey hocam. En iyi muhendis ongorusu olan muhendistir ancak ongorusuz muhendis yada yonetici olmayacak diyede bir sey yok ki MS bu nesil ONGORUDE yere kapaklanmistir. Siz PHIL den iyi mi biliyorsunuz diyen adama sorarlar. 2. eli kisitlayan kimdi Onlinesiz single player oyun dahi oynayamayacaksinizi direten kimdi. TV TV diyen ama su an TV yi agzina almayan kimdi. 300k server diyen ama su an 300 un 100 nu agzina (3 un biri mantigi) almayan kim. Bak sony bu yaz blut servisine baslayacak (ayni sey degil falan gevelemeyin sonuc adim atmak arkasinda durmak ) Kinect 2. Ugruna cihaza giris seviyesi GPU konan fiyat artmasin diye eski nesil ram koyduran kinect ne oldu ? Hani hic bir sekilde kinect cihazdan ayrilamazdi, bu xbox one teknolojisi ile neredeyse imkansiz bir durumdu ? Hani tum sistem kinect uzerine kuruluydu hic bir dekilse kinectsiz model cikmazdi hani ? Ya simdi cikmasi kotu mu oldu vs demeyin. Ben orda degilim. Ben phil mis suymus buymus oyle hata yaparlar ki oyle buyuk aptalliklar yaparlar ki sasarsin ki zaten yaptilar sadece sen goremiyorsun demek ki. SOn lafim su. Xbox markasi olmustur. MS duygusal bir firma degildir. Yuzlerce ortagi olan bir firmadir dukkanda degildir. Zarar edıyorsa dırekt elden cıkarılır kı bana bı erkek cıksın desın bu saatten sonra xbox one xbox 360 kadar kar eder ... Dıyemez. Neden xbox 360 ıle kıyaslıyorum cunkı sırketlerde eskı ıle yenı karsılastırılıp kabaca kar zarar acıklanır kı xbox nesıl sonuna kadar zarar acıklamaya mahkumdur.

BSC Misafiri

5.6.2014 10:52:33

+1
quote:

Orijinalden alıntı: Xbox One XO gücüne yetişemeyeceğiz bu gidişle
aynen yetişmek için bayağı aşağılara uzanmak gerekiyor :)))

BSC Misafiri

5.6.2014 10:50:54

+1
Arkadaslar kimse pazar kaybetmek istemez. Buda Microsoft'un bulut teknolojisi ile ayni olay. Kinect icin gpu uzerinde toplam %8 bir guc rezerv ediliyodu. Bu yuzde 8 ekrana fps olarak yansimaz ama oyun yapimcisina azda olsa bir rahat kodlama yasatabilir. Onun disinda cozunurluk ya da grafik yuku arttirmaz. 30 fps aldigin oyunda sana 32fps yapar bunu yapsada yapimci 30fps kilit koydugu icin yine fark olmaz. Ama sunu size soylememde fayda var. Gecenlerde okudum. Ps4 su an 4.5gb oyunlara 1.5gb ram ise isletim sistemine ayrilmis. Eger canli yayin acarsaniz ya da psvita veya tabletiniz ile oyun interaktif calisiyor ise bu 1.5gb sistem hafizasindan 512mb gecici olarak bu islere kullaniliyor. Oyundan ciktiginizda bu 512mb tekrar sistem hafizasina geri geliyor. Peki 2gb gddr5 nerede? Ps4 8gb ram ile geldi oyle degil mi? Sony bunu PSP ve PS3'de resmi olarak yapti. 1-2 sene sonra PSP cikisindan PSP cihazlari yanilmiyorsam 333mhz yukseldi. PS3 tarafinda ise 2008-2009 yilinda burda sitemizde haberide yapilmisti. Sony yapimcilara 100mb yakin hafiza alani aciyor yeni SDK'lari ile aciklamasi gelmisti. PS4 uzerinde bunun benzeri olacak. Neogaf'da bu durumu inceleyen binlerce insan ve oyun yapimcisida ayni fikirde. Ilerleyen zamanda PS4 oyun yapimina 2gb daha gddr5 dopingi yapilacak. Bunu Sony daha oncede yapti yine yapiyor. Infamous, killzone hepsinin toplamda 4.5gb gddr5 kullandigi resmi belgeler ile gosterildi. Bence siz microsoft icin degil bu konuda Sony icin umutlanin :)

BSC Misafiri

5.6.2014 10:50:23

-1
Ulan Phil sen kimsinki böyle açıklama yapıyorsun? Bak buradaki mühendisler kararı vermişler: Xbox'a ne yaparsan yap bişey olmazmış. Hem konsolu sen değil şu aşşağıdaki arkadaşlar geliştirdi. Bundan sonra lütfen, bilmediğin konularda açıklama yapma. Önce şu aşşağıdaki mühendislere danış ondan sonra bişiler söyle.

BSC Misafiri

5.6.2014 10:50:21

0
ya bu konsolun hali ne olacak böyle

addidas_85

5.6.2014 04:26:02

-3
quote:

Orijinalden alıntı: bluelabel

Sony atom bombası yapacakmış. Bu sayede fark direkt 3000 katına, size de şenlik çıkacakmış.
Sony zaten yapacağını yaptı, baksana nasıl da kıvranıyorlar fark yememek için. Hoş sizin için ha Atom bombası ha su bombası ne farkeder ki? Sonuçta geçen nesil 720p ile 640p arasındaki farkı gören Şahin gözleriniz şimdi nasıl 1080p ile 720p yi görmüyor ise aradaki güç farkın da böyle görmez oldu

bkaakco

5.6.2014 01:43:01

0
Şaka gibi.

mehmedaltair

5.6.2014 00:36:31

+2
isterseniz %100'ünü kullanıma açın yine yetmiyor belki 792p yerine 900p çıkar o zaman oyunlar

bluelabel

5.6.2014 00:11:31

-3
quote:

Orijinalden alıntı: addidas_85

Bu kadar performans artışı yaptılar ama hala bir PS4 olamadı alet. Ben asıl Sony ne yapar onu düşünüyorum. 1.5 kat fark vardı o zaman 2 kat olur sanırım
Sony atom bombası yapacakmış. Bu sayede fark direkt 3000 katına, size de şenlik çıkacakmış.

Project Scorpio

5.6.2014 00:07:41

-2
XO gücüne yetişemeyeceğiz bu gidişle

BSC Misafiri

5.6.2014 00:02:31

+1
Zerre kadar inanmıyorum. Müşteriler güçsüz cihazdan kaçmasın diye oyalama reklam taktikleri. Oyunlarda %.05 bile hissedilemeyecek şey için tantana yapıyorlar.

aterikasedi

4.6.2014 23:44:48

0
Oyunları 30fpsden 30.5 fps'ye mi çıkaracaklar acaba napacaklar.

addidas_85

4.6.2014 23:13:18

0
quote:

Orijinalden alıntı: d3vstator 300K server desteği, DX12 güncellemesi (ki bunda asıl hedef PC GPU'ları idi), Kinect'in paketten çıkarılması ile artacak(!) gücün sisteme adanması, şimdide bu. MS bu işin cılkını çıkardı, yahu kardeşim sistemimiz bu, artık donanım olarak rakibimizin gerisindeyiz. Biz çıkartacağımız exc. oyunlarla var olacağız, oyuncuların kalbini böyle kazanacağız deseler eyvallah ama gerçekten de itici olmaya başladı bu tip haberler.
Bu kadar performans artışı yaptılar ama hala bir PS4 olamadı alet. Ben asıl Sony ne yapar onu düşünüyorum. 1.5 kat fark vardı o zaman 2 kat olur sanırım

BSC Misafiri

4.6.2014 23:05:04

0
quote:

Orijinalden alıntı: Kasatka Ben ps4 ile xbox one arasinda her tartismaya ps4 tarafinda vardim sadece xbox un bir argumanina diycegim bir sey yoktu o da kinect 2 nin oyun dunyasina getirisi, her xbox sever tamam sizde donanim az biraz iyi olabilir ama bizdede teknolojinin harikasi kinect var dediginde bir sey soyleyemiyorduk,
Tumnplanlarini kinect gore yapmis ms birden kinectin ipini cekti ve kinect bizde var diyen ms severler de buna alkis tutuyor, az biraz tutarli olun. Hani onemsiz dediginiz salt islem gucunun yuzde 5 artisi icin koca kinecti koca xbox one nin tum planlarini cope atip oncesinde ise ps4 un salt gucune gereksiz yada fazla bir sey degil bizde kinect var diyenler hic mi hic konusmasin bence

Habere verecegim tepkiye gelimce
Mu hahaha
Ben hala Kinecti bir avantaj olarak görüyorum PS4'e göre. İleride çıkan Kinect gerektiren oyunlarda bunun farkını siz de göreceksiniz.

Master_Evil

4.6.2014 23:04:06

0
çok bir fark olacağını zannetmiyorum

BSC Misafiri

4.6.2014 22:16:06

0
Xbox One almayı düşünen kişi donanımı yüzünden geri gitmez veya PS4 alacak kişi zaten gidip Xbox One almaz. Burada yazılanlar bana o kadar yapmacık geliyor ki.

Kasatka

4.6.2014 22:14:07

+1
Ben ps4 ile xbox one arasinda her tartismaya ps4 tarafinda vardim sadece xbox un bir argumanina diycegim bir sey yoktu o da kinect 2 nin oyun dunyasina getirisi, her xbox sever tamam sizde donanim az biraz iyi olabilir ama bizdede teknolojinin harikasi kinect var dediginde bir sey soyleyemiyorduk, Tumnplanlarini kinect gore yapmis ms birden kinectin ipini cekti ve kinect bizde var diyen ms severler de buna alkis tutuyor, az biraz tutarli olun. Hani onemsiz dediginiz salt islem gucunun yuzde 5 artisi icin koca kinecti koca xbox one nin tum planlarini cope atip oncesinde ise ps4 un salt gucune gereksiz yada fazla bir sey degil bizde kinect var diyenler hic mi hic konusmasin bence Habere verecegim tepkiye gelimce Mu hahaha

mementopolis

4.6.2014 21:08:58

0
Microsoft nasil oldu da böyle bir sey yapdi hala anlmamis degilim. PS4 ile ayni seviyede cikmis olsaydi oyun ve bu Gpu ve Cpu artisini yapsaydi ps4´den ufak bir adim da olsa ileri olacakdi ama olmuyor ,Watch Dogs da Cloud kullanacakdi microsoft fakat kullanmadi ( var da ben bilmiyorum) , Microsoft Konsolu ancak Bedava oyunlar ve harika exc oyunlar ile kurtara bilir herkes öyle düsünüyor,

CILGIN_TURK_96

4.6.2014 21:02:09

+1
katkisi olacaktir ama oyle ahım şahım fark beklemeyin..

İdrak İstimlak

4.6.2014 20:51:00

0
quote:

Orijinalden alıntı: KAKÁ

Sana göre herşeyi itici abi, gayet güzel haber işte adamlar uğraşıyor en azından.
Bu kadar uğraşıyı konsolu çıkarmadan parayı Kinect yerine donanıma yatırarak yapsalardı, bu kara PR çalışmalarına hiç gerek kalmazdı.

pcrex

4.6.2014 20:44:58

-2
quote:

Orijinalden alıntı: KAKÁ

Bor'un pazarı o ne bolusu...
ağız bir kere alışınca öle gidiyor

edd121

4.6.2014 20:44:53

0
asıl siz bir şeylerin değişmesinden rahatsız oluyorsunuz.görücez o çok savunduğunuz donanım ileride ne olacak.yine banka hesaplarınız falan çalınır.saatlik psn bakımları ve güncellemelerde cabası.

KAKÁ

4.6.2014 20:37:14

0
quote:

Orijinalden alıntı: pcrex yeni çıkacak kinect siz modeli tv nin yanında dik olarak kullanırsak %3, tv niz 800hz desteği var ise %2 daha performansı artıyormuş. yapımcılar artık 1080p oyun çıkartabilirler. bunu duyan xbox sevenler sevinçten havalara uçuyor. birinin MS a güneşin balçıkla sıvanmayacağını söylemesi gerek. geçti bolunun pazarı bir daha ki konsola artık.
Bor'un pazarı o ne bolusu...

KAKÁ

4.6.2014 20:35:41

0
quote:

Orijinalden alıntı: d3vstator 300K server desteği, DX12 güncellemesi (ki bunda asıl hedef PC GPU'ları idi), Kinect'in paketten çıkarılması ile artacak(!) gücün sisteme adanması, şimdide bu. MS bu işin cılkını çıkardı, yahu kardeşim sistemimiz bu, artık donanım olarak rakibimizin gerisindeyiz. Biz çıkartacağımız exc. oyunlarla var olacağız, oyuncuların kalbini böyle kazanacağız deseler eyvallah ama gerçekten de itici olmaya başladı bu tip haberler.
Sana göre herşeyi itici abi, gayet güzel haber işte adamlar uğraşıyor en azından.

pcrex

4.6.2014 20:35:41

-1
yeni çıkacak kinect siz modeli tv nin yanında dik olarak kullanırsak %3, tv niz 800hz desteği var ise %2 daha performansı artıyormuş. yapımcılar artık 1080p oyun çıkartabilirler. bunu duyan xbox sevenler sevinçten havalara uçuyor. birinin MS a güneşin balçıkla sıvanmayacağını söylemesi gerek. geçti borun pazarı bir daha ki konsola artık.

BSC Misafiri

4.6.2014 20:32:56

0
ne bitmek bilmeyen performans artışıymış arkadaş :D konsol konsol değil mübarek pc kasası. o.c ede ede bir hal oldular. :D

İdrak İstimlak

4.6.2014 20:26:10

-5
300K server desteği, DX12 güncellemesi (ki bunda asıl hedef PC GPU'ları idi), Kinect'in paketten çıkarılması ile artacak(!) gücün sisteme adanması, şimdide bu. MS bu işin cılkını çıkardı, yahu kardeşim sistemimiz bu, artık donanım olarak rakibimizin gerisindeyiz. Biz çıkartacağımız exc. oyunlarla var olacağız, oyuncuların kalbini böyle kazanacağız deseler eyvallah ama gerçekten de itici olmaya başladı bu tip haberler.

StrangerLovely

4.6.2014 20:25:47

+6
Burada söylemek kolay oyunlarda gösterin inanalım.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Xbox One
+ TAKİBE
AL
47 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız