Geçtiğimiz günlerde IGN'in editörlerinin Alien: Isolation'nın ne kadar korkutucu olduğunu test ettiği bir videoyu sizlerle
paylaşmıştık. Amnesia'nın yapımcısı
Frictional Games'in başkanı Thomas Grip de bu video hakkında bir kaç şey söylemek istemiş.
Thomas'a göre Alien: Isolation'da korku atmosferini baltalanyan iki unsur var. Bunlardan biri karakterin öldüğünde oyuncunun rahatlaması. Bu unsuru Thomas şu sözlerle açıklıyor:
"Öldüğünüzde rahatlıyorsunuz. Kanlı bir ölüm sahnesi izlemek korkunç değil. Sizi rahatlatıyor. Korku oyunları böyle durumlardan kaçınmalı." Peki, korku oyunlarında hiç ölüm sahnesiyle karşılaşmamız mı gerekir? Thomas'ın dediği şey kesinlikle bu değil.
Thomas, "Bence belli bir anda karakterin ölmesi gerekiyor. Ama oyuncu bu ana ulaştığında ölümün bir başarısızlık olarak görülmesi gerekir. Bu da cevaplaması eğlenceli bir soru doğuruyor: Ölmekten daha kötü olan şey ne? Buna verebilecek binlerce cevap var" diyerek ölümün korku oyunlarındaki yerini açıyor.
Thomas'ın hoşuna gitmeyen bir başka unsur ise canavarların vasat bir hal alması. Twitter'dan bu durumu şöyle belirtiyor: "Masanın altınan bir metre uzağınızdaki hangi canavara baksanız vasat bir hal alır. Korku oyunları bu durumdan da kaçınmalı." Thomas şu sözlerle devam ediyor: "Korku oyunlarında canavaralar, ara sahneler aracığıyla gözler önüne serilmemeli çünkü bir korku oyunun ana elementi canavarla ilk karşılaştığımız andır."
Frictional Games şu an için SOMA adındaki uzayda geçen bir korku oyunu üzerinde çalışıyor. 2015'de çıkacak olan bu yapımın bizleri korkutacağından emin olabiliriz