"Japon Geliştiriciler Özüne Dönmeli"

Alkan Adakaner

GungHo son olarak Ragnarok Odyssey ile karşımıza çıkmıştı


     Bir zamanlar konsol dünyasını Japon geliştiricilerin yönlendirdiğini söylemek sanırım hiç de yanlış olmaz. Resident Evil, Silent Hill, Final Fantasy ve Metal Gear Solid gibi Batılı oyuncuların da çok sevdiği oyunların geliştiricisi Japon firmalardı. Japon geliştiricilerin bugünkü durumu ise eskisi kadar parlak değil. Bu durum GungHo Online Entertainment başkanı Kazuki Morishita'nın da dikkatini çekmiş. Onun bu konuda yorumları şu şekilde:
 
     "Japon oyunlarının şu an en kötü günlerini yaşadığını varsayalım. Bu durumda artık daha kötü duruma gelemediğimiz farzedelim. Oyun yapımcılığı hakkında konuşursak, bence Japon geliştiriciler özlerine-temellerine geri dönmeli, iyi oyun yapmalarını sağlayan 'ne sebeple oyun geliştirdikleri' sorusunu sormalıdırlar. GungHo'da biz bunu yapıyoruz."
    
    Bu konuda Nintendo'yu örnek veren yetkili, Super Smash Bros Brawl projesine dahil olduklarını ve bu oyunun 10 milyon civarında sattığını söylüyor;  bu onlar için sadece bir iş değil, aynı zamanda severek yaptıkları bir iş olmuş.