Oyun dünyası bizim için "eğlence" demektir. Oyun geliştiren veya yayınlayan firmalar için ise durum özellikle son dönemlerde çok farklı. Firmalar oyunlarının satması uğruna hayal güçlerinden veya isteklerinden vazgeçebiliyorlar (bkz Shadows of the Damned'a EA müdahalesi)
Biz eğlencemize bakarken bu sektörün ne kadar büyüdüğünün farkında mıyız? Gartner Inc'in raporuna göre 2011 yılında oyun dünyasında 74 milyar dolarlık harcama yapılması bekleniyor. Aynı firma bu harcamanın 2015 yılında 112 milyar dolara çıkmasını bekliyor.
Market Trends: Gaming Ecosystem 2011 adlı rapordaki verilere bakınca 74 milyar dolarlık harcama geçen yılki 67 milyar dolarlık harcamayı %10.4 oranla geçmiş oluyor. Gartner Inc, bu harcamanın 3'te 2'sinin yazılıma gitmesini öngörüyor.
Aynı firmadan analist Tuong Nguyen tarafından yapılan açıklamalara göre akıllı telefonlar ve tabletlerin pazarı da büyümeye devam edecek ve "oyun" bu cihazları kullanmaktaki anahtar element olacak. Nguyen ayrıca mobil oyunların sanal mağazalarda en çok indirilen uygulamalar olduğunu da vurguluyor. Mağazalara bağlı yeni ve yenilikçi cihazlar sayesinde mobil oyunculuk büyümeye de devam edecekmiş.
Oyun dünyasına giderek daha fazla ilgi gösterilmesi tabi ki daha güzel, ama bunun bazı yan etkileriyle de karşılaşıyoruz. Artık oyunların kalitesinden çok, ne kadar satılacağı göz önüne alınıyor ve bu da popülerlik uğruna bazı projelerin olduklarından çok farklı şekillere bürünmesine yol açıyor.