Capcom tarafından belirtilene göre, Monster Hunter: World Iceborne'un oyun sonu, ana oyununkinden daha zor olacak. Avcınız uygun olarak geliştirilmiş olsa bile.
Baş yönetmen ve sanat yönetmeni Kaname Fujioka: "Iceborne ile daha fazla zorluk ve daha fazla meydan okuma isteyen oyuncuların geri bildirimlerini dinledik."
Fujioka, birçok oyuncunun seriye ilk girişi olacağını bildiği için ana oyunda zorluğu düşük tuttuklarını belirtti fakat Iceborne ile geri bildirimlerini dinlediklerini ve oyun sonunun daha zor olacağını ekledi.
Iceborne'un hikaye içeriği kademeli olarak zorluk derecesini yükseltecek fakat Fujioka çıkış sonrası yayınlanacak daha iyi ekipman ve eşyalar sayesinde zamanla doğal olarak daha kolaylaşacağını da söylüyor.
Iceborne genişleme paketi ayrıca oyuncu sayısına bağlı olarak canavar sağlığını değiştiren dinamik bir zorluk sistemi getirecek.
Monster Hunter World: Iceborne 6 Eylül'de PlayStation 4 ve Xbox One için; bu kış PC için çıkacak. Iceborne yeni Quest Rank, canavarlar, yerler, hareketler ve ekipmanlar içerecek ve Monster Hunter World'ün sonundan devam eden yeni tam bir hikaye sunacak.