Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

id Software, Gelecek Nesil İçin Hazırlanıyor

Uzun süredir geliştirilen Doom 4'ten epeydir ses çıkmıyor.

     Doom, Quake, Rage ve Wolfenstein gibi köklü, beğenilen FPS serilerinin başındaki isim id Software, gelecek nesil için hazırlanıyor. Firma, gelecek nesil için iş ilanı verdi.
 
     id Software ve Bethesda gibi firmaların sahibi olan ZeniMax'ın sitesinde verilen iş ilanında id Software, projeleri için bir çevre tasarımcısı arıyor. İlanda aranan elemanın yeni nesile yakışır bir projede çalışacağı belirtilirken, ana gereklilik kısmının haricinde, şart olmayan ek özellik bölümünde konsol deneyim seçeneğinin iyi olabileceğine yer veriliyor. Bu durum haliyle, id Software'in bu projesinin PC'ye özel olmasını akıllara getiriyor.

Bu haberin bağlantısı
URL
Doom Doom 4 id Software John Carmack next gen pc
Final Fantasy XII'nin Devamı Geliyor! Max Payne 3'ü Steam'den Alana L.A. Noire Bedava!
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

urazs

12.6.2012 15:50:54

0
Haydaa 10 kere yollamış mesajı ! Hata verip duruyordu yollamadı diye ? O değil mesajı sil seçeneği de yok mesajların yanında ? Forumdaki arkadaşlardan özür diliyorum, maymun oldu sayfa. nasıl silinir bunlar ?

urazs

12.6.2012 15:43:25

0
Ayrıca HERETİC ve HEXEN ler hem konsept hem konu itibarıyla DİABLO ya çok yakın FPS ler aslında düşününce... Yani yeni bir proje de DİABLO gibi farklı karakter sınıflarının olduğu set, unique itemlarının olduğu, hack n slash kafasında, Diablo gibi hafif RPG öğeleriyle süslü, skill sisteminin olduğu ve İD TECH 5 la hazırlanacak bir HERETİC bir HEXEN muhteşem olur kanaatindeyim. Zaten atmosfer olarak müthişti bu oyunlar. ( HERETİC 2 yi hangi akla hizmet kaçırdığımı bende bilmiyorum, aferin bana, şimdi dönsen dönülmez oynasan oynanmaz oyun çıkmış 1998 de, yıl olmuş 2012. ) Ne yazık ki RAVEN ACTİVİSİON ın elinde ikinci plana atıldı Singularity den sonra, artık başka oyunlara yardım eden DLC falan hazırlayan bir firma haline getirildi... Koskoca RAVEN... Yığınla adam çıkartıldı, stüdyo kuşa çevrildi... HERETİC ve HEXEN lerin güncel yorumlarını RAVEN ın yapma ihtimali de çok azaldı... Olurda bir şekilde ilerde RAVEN Zenimax ve BETHESDA çatısı altına girerse İD gibi o zaman kesin yapılır ama. Ah ulan ah...

urazs

12.6.2012 15:36:28

0
Eeee efenim HERETİC 2 çıkmış. Arkadaşım Emumaster uyardı sağolsun ben kaçırmışım onu. HEXEN 2 de kalmıştım en son... Şimdi olay şu ki HERETİC 2 nin çıktığı zaman arık Half Life tı, Unreal dı, Quake 2 ydi ve özellikle STARCRAFT tı falan derken gözden kaçmış... Kusura bakma kardeşim.

urazs

12.6.2012 15:35:22

0
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.
Eeee efenim HERETİC 2 çıkmış. Arkadaşım Emumaster uyardı sağolsun ben kaçırmışım onu. HEXEN 2 de kalmıştım en son... Şimdi olay şu ki HERETİC 2 nin çıktığı zaman arık Half Life tı, Unreal dı, Quake 2 ydi ve özellikle STARCRAFT tı falan derken gözden kaçmış... Kusura bakma kardeşim.

urazs

12.6.2012 15:27:38

0
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.
Eeee efenim HERETİC 2 çıkmış. Arkadaşım Emumaster uyardı sağolsun ben kaçırmışım onu. HEXEN 2 de kalmıştım en son... Şimdi olay şu ki HERETİC 2 nin çıktığı zaman arık Half Life tı, Unreal dı, Quake 2 ydi ve özellikle STARCRAFT tı falan derken gözden kaçmış... Kusura bakma kardeşim.

urazs

12.6.2012 15:17:29

0
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.
Eeee efenim HERETİC 2 çıkmış. Arkadaşım Emumaster uyardı sağolsun ben kaçırmışım onu. HEXEN 2 de kalmıştım en son... Şimdi olay şu ki HERETİC 2 nin çıktığı zaman arık Half Life tı, Unreal dı, Quake 2 ydi ve özellikle STARCRAFT tı falan derken gözden kaçmış... Kusura bakma kardeşim.

urazs

12.6.2012 15:16:19

0
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.
Eeee efenim HERETİC 2 çıkmış. Arkadaşım Emumaster uyardı sağolsun ben kaçırmışım onu. HEXEN 2 de kalmıştım en son... Şimdi olay şu ki HERETİC 2 nin çıktığı zaman arık Half Life tı, Unreal dı, Quake 2 ydi ve özellikle STARCRAFT tı falan derken gözden kaçmış... Kusura bakma kardeşim.

urazs

12.6.2012 15:11:35

0
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.
Eeee efenim HERETİC 2 çıkmış. Arkadaşım Emumaster uyardı sağolsun ben kaçırmışım onu. HEXEN 2 de kalmıştım en son... Şimdi olay şu ki HERETİC 2 nin çıktığı zaman arık Half Life tı, Unreal dı, Quake 2 ydi ve özellikle STARCRAFT tı falan derken gözden kaçmış... Kusura bakma kardeşim.

urazs

12.6.2012 15:10:22

+1
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.
Eeee efenim HERETİC 2 çıkmış, ben kaçırmışım onu. HEXEN 2 de kalmıştım en son... Şimdi olay şu ki HERETİC 2 nin çıktığı zaman arık Half Life tı, Unreal dı, Quake 2 ydi ve özellikle STARCRAFT tı falan derken gözden kaçmış... Kusura bakma kardeşim.

EmuMaster

12.6.2012 13:26:34

+1
urazs'a Ellerine sağlık birader 10 numara yazı olmuş yine keyifle okudum baştan sonuna kadar. Ya sen millete aldırmayacaksın.İnsanoğlunda genel olarak sürü psikolojisi vardır.Bir şey hakkında bir laf yayıldımı o artık herkesin zihnine virüs gibi yayılır.Ben bu kişiliklerde olan insanlara roma halkı diyorum artık . Rage'deki grafik, oynanış dinamiği , yapay zeka , araç kullanım dinamiği , texture tasarım , kasaba tasarımları , kısa yüklenme süreleri , vuruş hissi (şuana kadarki ID oyunlarındaki en sağlam vuruş hissi rage'de) vs vs her şey 10 numara. Girdiğimiz her mekanın atmosferi bir ayrı.Silahlarda farklı kullanılan mermiler ve düşmanda bıraktıkları farklı etki , Düşmanların vuruluş şekline göre darbe alması ve yere düşmeleri animasyonlar her şey harika. Bu oyunun 2 eksiği vardı onlarda neydi biliyormusunuz?Sadece sunum ve biraz daha iyileştirilmiş hikaye birde pc versiyonunun konsoldan port olması.Oda olmadı işte sağlık olsun.Ama bir oyun başta teknik sorunlar oldu diyede bu kadar yerden yere vurulmazki canım. Yoksa o adamlar ID tech 5'i canı sıkıldığından yada "aha millet motor yazıyor ID yazmasa olurmu" zihniyetinden yazmadı.ID tech 4 ilede yapılırdı rage sorun değil onu yapacak yazılım dehasıdır carmack. Zamanında DooM3 de sürü psikolojisi yüzünden fazla beğenilmedi.Oda half life 2'ye paralel çıktığı için biraz sönük kaldı.Ha half life benim içinde doom dan önce gelen bir oyundur.Ama bu demek değildirki DooM çöp kalitesiz bir oyun.Tam aksine çok güzel bir survival horror fps idi DooM 3. Bir kaç yerde daha yazdım buradada yazayım.FPS kolayda veya normalde oynanmaz arkadaşlar.Öyle oynarsanız vur geç oyun olur işte (hani cod'a diyolarya vur geç oyun diye).Sen aç o cod'u veteran'da başla bakalım 2 mermiden hatta bazen 1 mermi'den sonra yürüyebiliyormusun vur geç bir oyunmuymuş? Dediklerim Tüm FPS'ler için geçerlidir.Oyun zor olacakki hırs olacak heyecan olacak ve daha çok kaptıracaksın kendini.Easy'de oynayıp zombi gibi bitirdiğin oyun sadece sana zaman kaybettirir benim görüşüm budur.Haa olduki çok zor geldi geçemiyorsun düşür zorluğu geç tekrar yükselt.Günümüzde çoğu oyun buna izin veriyor artık. Şimdi en önemli noktaya değinelim.Crysis 2. İşte bir roma halkı zihniyetine daha kurban gitmiş bir oyun.Hikayesi güzel olduğu halde b.k dendi.Grafikleri dx9 olmasına rağmen ışıklandırmalarıyla karakter animasyonlarına kendine aşık eden oyundur.1. oyuna göre eksileri nelerdi?Atmosferi biraz sönük kalıyordu ve 1. oyun kadar özgür çevre yoktu.Oda rage gibi konsol portu olduğundan kurban oldu bu olaya.Yeterli ram olmazsa geniş çevre o kadar daraltılır oyunlarda bu acı bir gerçek. Xbox 360'dada türkçe olarak pc'dede türkçe olarak bitirdim ve çok keyif aldım.Crytek öyle b.kdan fps yapan bir firma değildir eğer birileri bunu böyle görüyorsa ya fps'den zerre çaktığı yoktur yada romalılığını yine belli ediyordur hani toplum bu arkadaşı dışlamasın polemik yaşamasın çoğunluğa uyma işlemini gerçekleştiriyordur. Oynadığım en güzel fps'leri ilk 5 olarak sıralarsam liste nasıl olur? Half life 1-2 Crysis 1 Bioshock 1-2 quake 2-3 stalker Şimdi belki çoğu kişinin umrunda olmaz ama."Crytek ne yaptıki yeaaaaa orman dışında oyun yapamıyor elinde bi crysis var birde eski far cry var" diyenler benim için en iyi 2. fps crysis 1'dir.Atmosfer , orjinallik,sunum, Stealth ve fps'nin mükemmel harmanlanması , karakterlerdeki animasyonlar , yüksek dokular vs vs bitmez say say. Ayrıca orman'dan başka bir şey yapamıyo diyenler.Ulan crysis 2 nerde geçiyor?Uzaydamı geçiyor?Tibettemi geçiyor?Onuda yaptı beğenmediniz. Yani crytek bundan sonra crysis 'e ne yapsa yaranamaz.Aynı cod şimdi milletin diline düştüya her sene çıkması ve aynı oyun motoru yüzünden geliştirildiği için.Crysis'de sivrinin biri eleştirdi diye artık ağzıyla uzaylı tutsa yaranamaz bu böyle gider. Aynı olay rage içinde geçerli teknik unsur ve port olması yüzünden damgayı yedi oda Allaha emanet. Son olarak DooM 4'e değineceğim.Aslında half life 3 ve doom 4 olsun bu.Çünki çıkışları aynı anda yapacak gibi geliyor 2 fps'de.2004'deki olayın aynısı olacak yani. Ama benim temennim inşallah bu nesil konsollara gelmez ikiside.Oyunlarda grafiği arka plana atan bir insanım ama ID tech 5'in potansiyelinide çok merak ettiğim için böyle istiyorum.Aynı şekilde hl3 de mutlaka yeni motorla çıkacaktır. Ama 2 side bu nesil konsollara çıkarsa varyaaa bu oyunların çekeceği var milletin dilinden

urazs

12.6.2012 04:25:41

+1
buda incelemenin gerisi... ...The story setup is simple: the world was nearly wiped out by an asteroid and you emerge from an underground vault. Blinking in the bright light of the sun, you take a few moments to admire the scenery and are then abruptly attacked. Id's wasteland is not a friendly place. Most of those you meet in Rage desperately want to kill or capture you, and gradually you begin to find out why. Despite the presence of upgrade systems, mini-games, side quests and car racing challenges, Rage is primarily a shooter. It's a fairly traditional shooter, too, favoring smaller zones of combat instead of the open spaces seen in Far Cry 2 and S.T.A.L.K.E.R. Larger explorable areas exist in id Software's wasteland, but they're merely playgrounds for the vehicles. You can ride around in buggies and heavily armored cars, blast rockets at bandit vehicles and speed over jumps to smash floating beacons and earn extra rewards. It can be fun for a while, but by the time you get to Rage's second half, it starts to feel more like filler. The gunplay is always entertaining, as you adventure through corridors and interiors lined with hiding spots as mutants erupt from unseen spaces and bandits fire pistols and shotguns. Rage is not revolutionary shooter, but it's extremely well made. The weapons in Rage feel powerful, and not just because they're loud. Hit a mutant in the leg and you'll see it snap back. Bandits under heavy fire will scramble behind cover with their hands over their heads. Charging mutants can be abruptly stopped with a well-aimed shotgun blast. Hit an armored enemy across the chest with assault rifle spray fire and he'll react to every impact. It may sound like minor detail, but the high degree of correlation between shot and effect has a huge impact on making each weapon exciting to use. There's a big difference between a shotgun blast that simply kills a mutant and a shotgun blast that knocks them into a backflip and blows apart their skull. Combat encounters build in difficulty and throw a variety of increasingly difficult enemies in the mix, forcing you to be creative with your weapons. Eventually you'll acquire all the basic gun types, including a sniper rifle, rocket launcher and two assault rifles. Though only four can be active at a time, you carry everything in your inventory, so weapons are never left behind. The creative element comes into play once you gain access to all the different ammunition types and crafted items. Rage Extended Gameplay Commentary Like in BioShock, the combat areas in Rage are littered with glittering components. With the proper materials and associated schematic you can build new ammunition or items at any time. The products can be as simple as armor piercing ammunition or as complex as mind control bolts fired from your crossbow that turn enemies into walking bombs for you to move around. Later on you'll find advanced ammunition types become almost necessary to use. Deploying sentry turrets and spider-like attack robots is extremely helpful against enemies with thick armor plating and slavering groups of mutant. Though only a handful of the alternate attack options truly stand out – the razor-edged boomerang-like wingsticks, the mind control bolts and dynamite bolts to name a few – all are useful against Rage's intelligent enemies. Even foes that run on a suicidal path toward at you armed with sticks and blades display a degree of self-preservation. They approach in zig-zag fashion and flip off walls and ceilings to make precise targeting no simple matter. Others fight from a distance, cowering behind bits of cover and popping out to take a few shots. They duck, dodge, switch positions and in general don't act like mannequins patiently waiting to receive a bullet through the skull. A few types even work together, ducking behind those with energy shields for additional cover. Rarer special types, like mutants that toss vision-smearing gunk, are especially aggressive, sprinting around and generally making life a lot more difficult. And as further evidence id Software knows how to pace a fight, just when you think you've exhausted a particular combat arena's challenge, a giant with a tentacle on its arm will burst onto the scene and send you scrambling for cover. As the enemies become more fearsome and contribute to a sense of mounting conflict, the environments match pace with increasingly complex and elaborate designs, culminating in some incredible combat zones toward the end of the game. Seemingly every inch of this post-apocalyptic virtual space is touched with unique art and texturing, creating a pervasive sense that this world looks authentic and lived-in. From the grimy, rusted architecture of the town of Wellspring to the dazzling exterior of Subway Town, spiny with jutting rail lines and sewers, to even the most basic bandit hideouts and broken buildings, the exploration spaces in Rage's world feel detailed in the most exhaustive, obsessive way possible. Though so much of the world wants to kill you, inside the main towns you'll find vendors to buy and sell items, dig up side quests and participate in racing circuits. It's easy to lose track of what they say as you're distracted by the high quality of their movements facial animations, accentuating the care that clearly went into each and every character model. In fact, their appearance and accent constitutes the majority of their personality, since beyond the spectacle of their animations, few characters in Rage are particularly interesting. The Enemies of Rage Rage leaves the horror elements of Doom and Quake for an often quirky, goofy tone. You'll encounter a few truly strange characters, like an obese kingpin that runs a murder-for-entertainment show called Mutant Bash TV and a hermit of a scientist holed up in a sleek metallic lair, but they're exceptions in what's otherwise a bland cast. Most characters tend to be more memorable for their accessories – the head tattoo of Subway Town's leader, the glittering glasses of the first NPC you meet, the belly shirt of the girl who teaches you how to use wingsticks – than anything they say or do. The group of NPCs that eventually turn out to be plot-essential allies wind up being the most dull, predictable personalities in the game, and no compelling villain ever really emerges. Instead you fight pockets of bandits, crazed mutants and the relatively faceless Authority. They're fun to shoot at, but no significant contextual drama is ever established over the course of Rage's roughly 10 to twelve hour run. The story is propelled by a series of short-term goals that gradually reveal bits of the overall tale and it's difficult to get invested in a world populated by characters that, for all the lifelike animations, feel more like court jesters than endearing characters. In its final moments Rage falters significantly, failing to deliver any kind of satisfying conclusion or encounter. You fight a lot of things in Rage, but it never feels like you're fighting for any reason other than your personal entertainment. Rage's driving sections accentuate its goofy personality, and further diminish the meager amount of tension built up through story setup and combat encounters. In vehicles you shoot rockets and flip around in armored cars like in a kart racer. The controls and mechanics are surprisingly good, with responsive handling that makes looping around tracks and arena battle modes quite a bit of fun. Against the computer the matches can be dull, but online against others it's easy to have a good time pelting enemy players with machine guns in a number of modes. Mutant Bash TV There's quite a bit to unlock in online play too, including mortars, cluster bombs, and pulse cannons to outfit on your vehicle. The available modes offer a good mix of gameplay styles involving capture points. All kinds of arcade-like silliness are included here like quad-damage pickups, speed boosters and ramps, lending a manic style to the action reminiscent of older arena shooters like Quake III. For a developer with a track record like id Software to only include the car combat modes as an option for online competitive play is a little odd, though it can still serve as a nice bonus once you're done with the single-player content. Co-operative play is also possible in standalone missions separated from the main story mode. With another player you can mow down enemies in pursuit of a high score. You get bonuses for headshots and skilled play, and a multiplier climbs so long as you continue to get kills and avoid dying while point totals pop up all over the screen like you were playing a slot machine, increasing the sense of reward. Playing through these challenges can be a fun diversion, but don't expect it to turn into any kind of lasting obsession. If you really want to squeeze everything you can out of Rage, there are a number of side quests and mini-games to take part in. Throughout your adventure you'll find cards to use in a Magic-esque battle game, you can gamble in a knife game that Bishop from Aliens would easily win, or take on a few driving delivery quests. Many of the game's side quests obtained from NPCs or job boards in town are fairly basic, several simply repopulating the combat zones you already cleared on the main quest with enemies. Though useful for their rewards, the side quests aren't especially exciting. Rage's economy at least works well, and if you choose to clear all the side quests or have a good gambling run, there's quite a bit to spend money on as you purchase basic armor upgrades, new schematics and materials to craft new items. It's not an especially complicated system, but Rage's non-essential content gives you an ample amount of things to do if you want a break from the main progression. CLOSING COMMENTS Rage proves a lot of what we already knew about id Software. The studio knows how to make great shooters and deliver incredible visuals and animations. With some of the elements we’re not as familiar with in id games like an emphasis on story, Rage isn’t as strong. The great controls and useful weapon upgrades help make Rage’s shooting parts a lot of fun, but the storyline fails to create any real tension and the game’s characters, friendly and hostile, never do or say anything memorable. As a result, Rage starts to drag toward the second half after most of the mechanics and upgrades are introduced because the fictional world isn’t very interesting. Despite the lack of genuinely exciting context, all the content packed into Rage is still a blast to play, including the surprisingly entertaining car combat mode and co-operative challenges. Rage isn’t revolutionary, but is an expertly crafted, beautiful shooter. Rating Description out of 10 Click here for ratings guide 7.5 Presentation Incredibly high production values throughout. Storyline is weak, few memorable personalities, no satisfying ending, game starts to drag toward the end. 10 Graphics One of the best looking games ever made. 8.5 Sound Great gun sound effects and a high quality soundtrack and voice acting. 9.0 Gameplay Excellent shooting sequences and a surprisingly good car combat mode. 8.5 Lasting Appeal A lot of content in the single-player mode, plus co-op missions and a vehicle combat competitive multiplayer mode. 8.5 OVERALL Great (out of 10) Genel olarak tüm incelemeler de böyle. Sadece PC sürümün de bazı teknik aksaklıklar ( haklı olarak ) eleştiriliyor, genel yorumlar hep bu şekilde. Özetle İD SOFTWARE in bir şey kaybettiği, rezil olduğu falan yok, tam tersine RAGE cesur bir adım ve başarıdır, çok iyi bir FPS dir. Tek kusuru İD in yaptığı en başarılı oyun olmamasıdır. Yoksa PC de ki FPS lerin neredeyse alayından çok daha FPS dir, güzeldir ve tarz sahibidir. Bir de BORDERLANDS çakması diyenler Borderlands ın daha sonra yapılmaya başlandığını bile bilmeyen tiplerdir. Kaldı ki Borderlands yarı RPG yarı hack n slash bir oyundur, RAGE le zerre alakası yoktur ve ne görsel olarak ne teknik olarak ne gunplay olarak ne shooter olarak ne animasyonlarda ne sanatsal tasarımda, ne görsel detay yoğunluğunda RAGE in yanına bile yaklaşamaz. Ve bariz şekilde konusu bile olmayan Borderlands in kıyamet sonrası dünya tasarımından kat kat yaratıcı ve zengin bir tasarıma sanatsal çizimlere mekanlara sahiptir RAGE... Borderlands bir nevi shooter FPS Diablo dur, loot manyaklığı, karakter gelişimi ile... RAGE safkan FPS. Gram alakaları yoktur kıyaslanacak. BORDERLANDS I RAGE le kıyaslamak başlı başına cehalet örneğiyken birde daha iyi, RAGE taklit etmiş onu demek de o adamın FPS oynamaya aşağı yukarı hangi yıllarda başladığını ele verir, FPS den ne anlayıp anlamadığını da... RAGE berbat İD battı fantazileri de sadece İnternet te her şeye racon kesen, o kötü bu dandik diyen tayfanın boş sözlerinden ibarettir. Geçelim... Birde onu bunu hiç bir şeyi ( genel konsol ortalaması 85, pc ortalaması 80 olan ve grafikleri 10 üzerinden 10 alan pc de 9 üzeri alan RAGE gibi...) beğenmeyen arkadaşlarımızın neyi beğendiklerini de çok merak ediyoruz... Beğendikleri oyunlara da tonla kulp ben takarım yani gerekirse, zevklerinin sığlığından dem vururum aldığım cevaplara göre, ha tabii BF 3 dimi ? Yok başka FPS, RAGE in single ının çeyreği etmez, eğlencesinin çeyreğini vermez BF 3 single' ı FPS den anlayan adama.

urazs

12.6.2012 03:40:15

0
Bu da İGN in RAGE incelemesinden bir paragraf; X BOX 360 versiyonu ve puanı 85, nihai yorum da bu ; GREAT ! ''That Rage is a visual marvel should be no surprise. id Software has consistently set new industry standards since the days of Wolfenstein 3D. Rage, built using id Tech 5 engine, is one of the best looking games ever made, boasting an incredible blend of artistry, animation and smooth performance. The amount of detail built into Rage is staggering. It's easy to be overwhelmed with awe at the sight of rocky canyon walls that never seem to repeat and the meticulously designed and animated character models. Rage controls smoothly, consistently throws interesting challenges at you, and provides cool ways to upgrade and evolve your arsenal from beginning to end. Story and character, elements traditionally shoved to the side in id products, play a much more prominent role in Rage, but don't match up to the quality of the visuals and mechanics. Enjoying Rage is easy; caring about what happens is more of a challenge. ''

urazs

12.6.2012 02:21:48

0
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.
Gelelim RAGE' e... Yerden yere vurduğun RAGE' in durumu senin yansıttığın gibi değil. Tek yakınabileceğin şey İD Software' in PC sürümünde ki teknik hataları ve tutumu. Buna da katılıyorum. Fakat, bilmiyorum RAGE' i nasıl oynadın ama ben Steam den satın aldım ve oyunun normal hali bana da normal gelmedi, internette araştırma yaptım, bir sitede RAGE için config dosyası oluşturabildiğimizi keşfettim. ekran kartım da güçlü bir model olduğu için sağlam bir config dosyası hazırlayıp oyunun kendi config iyle değiştirdim. O sıkıntı veren 4K dokular gitti yerine 8K dokular geldi, bazı başka iyileştirmelerde yapılmış oldu. Bunun sonucunda da ( bu şekilde oynarsan ) RAGE PC de en kaliteli görsellere sahip 3 5 oyundan biri haline geldi, bunu çok rahat söylüyorum, BF 3 ü de ultra da oynadım Metro 2033 ü de... Kendine has son derece hoş bir görsel tarza sahip RAGE ve kullanılan bazı teknolojiler de üst seviye. Örnek ? Beğenmediğin FPS oyunu herhangi bir FPS den çok çok daha iyi bir yapay zekaya sahip, animasyonları çok kaliteli, vurulan düşmanın tepkileri çok iyi, silahlar çok tok, gunplay dediğimiz İD in ustası olduğu işin shooter kısmı kesinlikle tüm FPS ler arasında en iyisi, BF 3 MW 3 falan son derece amatör hissi veriyor RAGE e kıyasla bu konuda. Bütün ilginç karakterler özenli hazırlanmış, üzerlerinde ki eşyalar zırhlar silahlar ayrı ayrı modellenmiş ve hareket ediyor NPC lerle birlikte, basit texture lardan ibaret değiller. Pek çok yerde açık yada kapalı mekan ışıklandırmaları muazzam. Işığın toz bulutlarının içinden yansımları usta işi. 8x AA ve Anisotropic Filtering i aktif hale getirince oyun çok daha güzelleşiyor... Tüm bu config dosyası yenilenmiş, hataları giderilmiş haliyle muhteşem görünen oyun GTX 470 te 60 FPS STABİL oynanıyor, bu büyük başarıdır. TEK eksiği 4K dan 8K ya geçsen de çözünürlüğü artmayan bazı dokuların kalması, onlar sırıtıyor. Bir kaç bölümde tat kaçırıyor hala, düzeltmelere rağmen. İD PC de hata yaptı, super texture pack çıkartacağını söyleyerek çıkarmadı. PC oyuncularının her türlü desteksiz sallamalarının nefretinin asıl sebebi de bu, kandırmayalım kendimizi... Hayvani DX 11 yaması Hi res pack i sonradan çıkarması bile CRYSİS 2 yi PC ( daha doğrusu ekran kartı ) fanatiği lafta oyuncuların nefretinden kurtaramadı. Aynı saftorikler DİCE ın valla PC için yaptık ! diye salladıkları, HİGH ile ULTRA ayarlarında AA dışında zerre fark olmayan, ışıklandırma ve global atmosferik ışıklandırma ve lens flare ( gözün kamaşması efekti ki bokunu çıkartıp saçmaladılar, abuk abuk herşeye gözün kamaşıyor ) efektleri dışında CRYSİS 2 den daha az DX 11 özelliği taşıyan BF 3 ü baştacı yaptılar... Halbuki ULTRA CRYSİS 2 ULTRA BF 3 ten açık ve net daha etkileyici bir oyundu... Düşmeyeceksin oyundan pek te çakmayan varsa yoksa ekran kartı donanım takıntılı PC oyuncusu geçinen tayfanın diline. CARMACK konsollara özenip PC yi boşladığı için tüm bu nefret. Ama konsollarda gayet kucak açıldı RAGE e, herkeslerde beğendi. ŞİMDİ İD ÖLDÜ BİTTİ AMAAN BEEE İD DE OYUN MU YAPIYOR diyen şaşkınlara CARMACK ve ekibi menüde 10 15 grafik ayarlı ULTRA grafik seçenekli, yüksek dokulara sahip bir DOOM 4 versin hepsi yine şakşakçı kesilecek DOOM 3 te olduğu gibi. Böyle çalışıyor saksıları çünkü, kapasite bu kadar. BF 3 baştan koydu ya bir iki PC ye has şey tamam KRALSIN BF 3 !!! Ulan HİGH la ULTRA aynı diyorum !!! BF 3 konsol FPS sidir ! PC için teranesiyle tasarlanan ( single ı için diyorum bunu ) BF 3 MW 3 le satışlarda aşık atamayacağını bildiği için PC oyuncularına yaranmak adına yok DX 11 yok valla PC exclusive teranesiyle bari PC de coşayım tarzını benimseyip sardırmıştır MW 3' e ve yine satışlarda çok gerisinde kalmıştır MW 3 ün çok sağlam satmasına rağmen. BF 3 teki mini oyunlar, hızlı ve doğru tuşa basma zımbırtıları falan ne için sanıyorsunuz, bildiğin konsol FPS si. Burada eleştirdiğim şey konsol FPS leri değil, BF 3 ün PC için valla bak ! tavrının sahteliği... Ha canım PC için olduğundan mı High ve ultra ayarların arasında ZERRE fark yok, single ın tam bir konsol FPS si gibi tasarlanmış... Tabii, tabii... E tabi görene... Yeminle PC başında çok rahat gamepad le de oynanırdı yani BF 3. E hani PC exclusive... En azından Crysis 2 nin ultra ayarları cidden fark yaratıyor DX 9 high ayarlara göre ama işte yok neymiş puan ortalaması 10 üzerinden 9 olan, son derece usta işi CRYSİS 2 ya CRYSİS in yüksek dokularına hasta olan grafik takıntılıları tarafından ( hemde senaryo daha sağlam, kurgu daha iyi ) yerin dibine batırılıyor ( ki Hİ RES Pack le o sorun kalktı ) yada BF 3 fanboyları tarafından beğenilmiyor... Satış herşey değil kardeşim, CRYSİS 2 tüm incelemelerde daha yüksek puanlar almış mı almış, ne konuşuyosunuz, CRYSİS 2 nin single ının yanından geçemez BF 3 single ı. BF 3 ün çok iyi yaptığı şey multisi, zaten olayı da o, ha ayrıca CRYSİS 2 nin de multisi gayet sağlamdı. Ama işte bir kere popüler bir internet nerd i söylemine düşmeye görsün RAGE CRYSİS 2 gibi oyunlar... Berbat oyunlar olurlar hemen. Eleştirmek ve güzel tararflarını bir zahmet görüp kabul etmek varken toptan nefret moduna girilir, akıl mantık dışı eleştiriler yapılır o kadar abartı bir övgüyü kesinlikle haketmeyen BF 3 de baş tacı edilir. Klasik, türk futbol beyinli tayfa fanatizminin oyunlara tezahürü...Neyse bu geneleydi, sana değil. Rage e dönelim ; Harita tasarımları çoğu yerde çok kaliteli. Bunlar teknik detaylar gelelim beyinsiz kısmına işin... Senin övdüğün Singularity den daha sağlam ve yenilikçi oynanış mekaniklerine sahip bir oyun RAGE. Çok daha usta işi ve çok daha eğlenceli. RAGE beyinsiz düz shooter oluyorsa... Afedersin tüm Call of Duty ler MW 3 ler, BF 3 ler, Medal of Honor lar ne oluyor ? İçinde bolca kaliteli yarış öğesi, bir FPS oyununda aracın bu kadar önemli bir yer tutması, yolculuk yapılması, çeşitli yan görevler ve farklı karakterlerin olması, MÜKEMMEL tasarlanmış iki ana kasabada son derece ilginç cyber punk, steam punk öğeleri taşıyan karakter dükkan ve mekan tasarımlarının olması, gayet yaratıcı kullanım çeşitliliği, farklı cephane türleri sunan silahlar barındırması, uzaktan kumandalı arabaya bomba yükleyebilmek, taret koyabilmek, yardımcı örümcek robotlarla savaşabilmek gibi çeşitli imksanların olması, şehirlerde farklı oyunlarla yarışlar dışında para kazanabilmek, hele hele kart oyununun başlı başına bir oyun olması, o kartları etraftan toplayabilmemiz, farklı araçlar satın alabilmek ve onları modifiye edebilmek, araçları silahlandırabilmek, birbirinden çok farklı davranış, görünüş, tarz, savaş taktiği, hatta milliyetleri bile farklı ( ingiliz holiganları punkları, rus teknoloji delileri, yamyam ilkel kabileler ) çetelerin birbirinden yaratıcı mekanlarında onlarla çatışmak... Ve hatta bu farklı çete üyelerinin her birinin mensup olduğu milletin aksanı şivesi ve argo tabirleriyle konuşması gibi detayları... Mutant BASH TV şovunda Mutant avına katılmak... Taramalı tüfekle taradığın zırhlı düşmanın HER MERMİYE tepki vermesi, sendelemesi sağa sola yalpalaması... Toplanan ıvır zıvır ve nesneleri alıp satmak, ticaretin olması, şematiklerle yeni şeyler üretmek... Gearhead lerin üzerinde ki zırhları parça parça shotgun la dağıtmak gibi ayrıntılar... Muhteşem harita tasarımları, her yerde buram buram sanatsal tasarımlar, deli gibi detay, texturelar... Ve sen bu oyuna tekdüze beyinsiz oyun mekaniği çeşitliliği olmayan FPS diyorsun öyle mi ? Seninle aynı oyunu oynadığımızı sanmıyorum ben... Sonu çok hızlı bitti kabul ama oyuna genel olarak kısa diyen adamlar easy de normalde başka bir halt yapmadan Modern Warfare kafasıyla ana görevleri yapıp bitirenler... Oyunun tadını çıkartarak, haritalara, karakterlere, görsel detaylara harcanan emeğe saygı duyarak, tüm yarışlara katılarak, tüm oyunları oynayarak, tüm yan görevleri yaparak, tüm araba modifiyelerini tüm silah geliştirmelerini yaparak bir zahmet Nightmare de oynayan adam 20 saatten önce bitiremez zaten, kaldı ki sağlam FPS oynarım, hiç bir yerde en zorda bile 2 den fazla takılmadım ve benim oyunum 24 25 saat sürdü... Kart oyunları o kadar zevkliydi ki kafadan 4 saatimi oraya gömdüm... RAGE mi tekdüze... Daha çok ne kadar içine girersen o kadar güzelleşen FPS lerden RAGE. Hikaye anlatımı çok iyi değil, doğru, ama senaryo gayet güzel, kurgu pek iyi yapılamamış doğru e ama İD bırak ta bu kadar da bocalasın, adamların bu tarzda ilk oyunu... Ayrıca senin iddia ettiğinin aksine RAGE konsolda gayet beğenildi ve 8 üzeri notlar aldı. Grafikleri Killzone larla kıyaslandı. Pek çok X BOX 360 sahibi konsollarında şimdiye kadar gördükleri en iyi görsellere sahip oyun olduğunu söyledi RAGE in X BOX da... Ben bir tek burayı takip etmiyorum, pek çok İngilizce yabancı siteden de yığınla şey okuyorum ve RAGE den konsolunda şikayet eden bir tane adam yok, tam tersine PC sahiplerinin isyanına valla biz çok memnunuz oyun müthiş görseller şahane diye elli farklı konsol sahibi yorumuna denk geldim zamanında... Mevzu satışsa RAGE İD standartlarına göre az satmadı. 2 Milyon civarı bir satışı var ki İD in en büyük satış başarısı DOOM 3 tür. O da 4 milyon satan bir oyundur. RAGE in Metacritic ortalaması 100 üzerinden 79 gibi yüksek bir rakam. Konsol sürümü daha yüksek puanlar aldı. RAGE in görsellerine ( PC versiyonuna bile, tüm teknik aksaklıklara rağmen ) özellikle konsol incelemelerinde BİR TEK olumsuz eleştiri bulamazsın, görsel notu 9 civarıdır. İD sadece arena shooter çıkarabilir diyerek makaraya aldığın firma, ancak F2P yaparak tutunabilir dediğin adamlar RAGE le değişimin cesur ilk adımını attı ve ne potansiyelleri ne gelecekleri senin dediğin gibi olmayacak. Elinde QUAKE, Wolfeinstein, DOOM gibi serileri olan firma her an bir klasikle karşına çıkabilir yine. BeTHESDA çatısı altında onların da farklı uzmanlıklarından faydalanıp kendilerini geliştiriyorlar. RAGE ilk denemeydi ayrıca İD TECH 5 için test sürüşü gibiydi... DOOM 4 çıktığı zaman umuyorum ki tüm bu olumsuz düşünceler kendini yeniden İD in hakettiği statüye gelmesiyle son bulacak. RAGE e gelene kadar piyasada RAGE in yanından geçemeyecek sığlıkta tek düzelikte yığınla FPS var. Tüm olayını kurgu ve hikayeye dayamış, oynanışı son derece sade olan Modern Warfare ler BF 3 ler ( bu arkadaş hikaye kurgu da çok iyi değil, görsellikte üst düzey ) benim kitabımda RAGE klasında değiller. RAGE oynarken BF 3 single ından çok daha fazla keyif aldım ben. Sinematik anlatım olarak ele alacaksak da Modern Warfare 2 nin üzerine oyun görmedim FPS olarak. O hem şikayet edip hem övdüğün İD e has gunplay shooter olayı FPS nin özüdür, onu da İD den iyi yapan yok. RAGE den iyisi yok bu konuda. Tek eksikleri sağlam senaryo, sağlam kurgu, sağlam dramatize anlatım. Yoksa işin görsel, teknik ve aksiyon gunplay shooter kısmında zaten İD en iyisi. Kurgu ve hikaye kattığını iddia ettiğin RAVEN ın hangi oyununda ( HEXEN, HERETİC ? ) sanki saf İD oyunlarından daha sağlam kurgu senaryo var ki ? Yok öyle birşey... Ve tekrar söylüyorum İD kendi markası olan kendi yaptığı HİÇ BİR oyunda ( Quake 1,2,3 Doom 1,2,3 RAGE, son Wolfeinstein hariç tüm W lar ) RAVEN dan HİÇ BİR yardım falan almadı. Bu da senin RAVEN sız İD bir hiç tezini olduğu gibi çöpe atıyor. Çünkü Quake ve DOOM serisi RAVEN oyunlarından daha başarılı ( ki ben çok severim Heretic ve Hexenleri, Quake 4 ü, son Wolfeinstein ı da. ) ve FPS dünyasına, teknoloji ve oyun dünyasına katkıları çok daha büyük. Kendi oyunlarını yapan kardeş firmalardı İd ve RAVEn ve İD büyük projelerini her zaman kendi yapıp ikincil projelerinde RAVEN dan yararlandı hep. Teknolojik destek verdi RAVEN a. İnan Quake 4 ü Raven değil İD yapsaydı daha da sağlam bir oyun olurdu... Quake İD in ihtisas alanı ne de olsa... İlk Quake ve özellikle Quake 2 bile kendi başlarına RAVEN ın yaptığı herhangi bir FPS den daha sağlam FPS oyunlarıdır. Benim fikrime göre tabii, yoksa daha başarılı oldukları aşikar zaten. Online fenomeni, online oyunculuğun gelişmesinde en büyük katkılardan birini yapan Quake 3 Arena yı falan saymıyorum bile. Yani bence daha çok İD in RAVEN a katksı oldu RAVEN ın İD e olduğundan. Quake 4 ü RAVEN a vermeleri önemli bir olaydır ve RAVEN in en büyük projesi QUAKE 4 olmuştur şimdiye kadar ki, bende bayıla bayıla oynamıştım zamanında, yine de İD in yapmasını tercih ederdim, Quake 2 yi gördükten sonra... İnsanların oyun FPS anlayışı değişti diyorsun ? BF 3, Modern Warfare, Black OPS, Medal of Honor gibi SIFIR yaratıcılık, ( sadece MW lerin kurgusu güzel, senaryoları klişenin ÖNDE GİDENİ ) ultra kısıtlı, tanımlı alanlarda kurşun almaca vermece, checkpoint sistemi, kafasında FOLLOW yazan adamları takip etmece... Evet FPS çok değişti de, İD in eski oyunlarından da daha TEKDÜZE bir hale doğru... Yani RAGE i bir BİOSHOCK serisiyle falan kıyaslasan tamam, BİOSHOCK lar senaryosu, yaratıcılığı, derinliği, felsefi yaklaşımları, insan doğasını sorgulaması, kurgusu ile ayrılır RAGE den. ( tabii shooter olayı, gunplay, yine İD de açık ara ). RAGE in o etkiyi dramatik anlamda bırakması imkansızdır. Ama çok sağlam FPS tadı bırakır damağında yine de. Olay bu İD İD dir, gelişiyorlar ama İD in özü hep orada kalacaktır, kalmalıdır. İD i bu yüzden seviyoruz. EPİC i başka sebeplerden, VALVE' ı başka, Bioshock ları başka, CRYSİS leri başka, COD leri, Modern Warfare leri başak, BF 3 ü başka... Tarzlar yaklaşımlar farklılıklar güzelliği damak tadını oluşturuyor. Tüm FPS ler Modern Warfare kopyasına dönüştüğü gün bırakırım FPS oynamayı, çünkü bu çok saçma, herkez kendi ustalaştığı şeyi geliştirmeye bakmalı başkalarının tarzını kopya etmeye değil. İD in RAGE de yaptığı tam olarak budur, kendi özünü koruyarak yeni yollara girmiştir İD. DOOM 4 te hepimiz çok daha olgun bir oyunla karşılaşacağız. İD gayet doğru bir yolda, EN İYİ yaptığı işlerden ve tarzından da taviz vermeden ilerliyor. Ben RAGE de bunu hissettim ve özellikle ikinci kasabayı gezerken ''ulan bu oyun böyleyse DOOM 4 ü düşünemiyorum bile'' dedim kendime. Sırf popüler olanı tekrarlamak adına temelsiz saldırmamalısın RAGE e ve İD software e. Kimse RAGE muhteşem, İD FPS olayını bitirmiş demiyor zaten ama iyi yoldalar, cesur adımlar atıyorlar. DOOM 4 çıktığında bunu göreceğimizi düşünüyorum. BF 3 MW ler MOH lar gibi tekdüzenin önde gideni FPS ler varken de RAGE e tekdüze demek komik kaçıyor. Aralarında bir tek Modern Warfare serisi sağlam bölüm tasarımları, kurgusu, aksiyonu heyecanı iyi kotarmasıyla sıyrıldı şimdiye kadar bunların. Ve açıkçası insanlar da MW in dinamiklerinden, ağır çekim sahnelerinden, abuk abuk oyun sonlarından, oyuncuya sinematik deneyim yaşatayım kastırmasından baymaya başladı artık. MW ler Bf 3 ler ( single ) tam olarak konsol FPS leridir. ( bununla bir derdim yok, çeşitlilik iyidir, bu böyle bir tasarım kararı, yaklaşım )Konsolda satsın oynansın diye tasarlanmış single ları vardır. Bu arada ben MW leri de BF 3 ü falanda severek oynadım ama hayranlık uyandırmadı hiç biri. Milletin dibini düşüren yığınla sahne aksiyon bana o kadar etki etmedi, ne gaza geldim ne birşey çoğunda ( her bölüm her an değil tabii. ) Şunu kabul ederim ama, COD ler ( MW ler ) güzel ve yaratıcı bölüm tasarlıyor buna sözüm yok. Kurgu, akıcılık, heyecan olarak RAKİPSİZ ler. E çünkü nasıl shooter İD in işiyse, buda bu adamların uzmanlık alanı. BF 3 single dan çok daha güzeldi etkileyiciydi Modern Warfare 2. Ama şunu anlamak lazım RAGE askeri checkpoint tarzı kısıtlı alanda bol aksiyon ve hızlı tempoyla oluşturulan atmosfer tarzı bir FPS değil zaten. Bu tarz FPS ler de FPS lerin sadece bir kolunu oluşturuyor, her FPS böyle olmak zorunda değil. Milletin burun kıvırdığı CRYSİS 2 tüm COD lerden MW lerden BF 3 lerden kat kat daha FPS dir bence, oyun mekanikleri, dinamikleri, kalitesi çok üst düzeydir. Ha sen Call of Duty yaklaşımını seversin bir tek ( ben her türlü yaklaşımdan farklı tatlar alarak oynarım misal ) o zaman İD ağzıyla kuş tutsa sana RAGE i beğendiremez, zaten BİOSHOCK ları da sevmezsin, STALKER ı da sevmezsin, DEUS EX, SKYRİM, FALLOUT gibi FPS RPG leri de... DOOM 4 te sarmaz çıktığında. Eğer tek beğendiğin yaklaşım sıfır yaratıcı konseptleri tasarımları ( burada kasıt herşeyin gerçekçi olması, yoksa gerçekçilik içinde MW lerin harika bölüm tasarımlarına söz yok ) gerçek dünya kopyası hayal gücünden zerre nasibini almamış ( eh haliyle ) askeri FPS lerse o zaman onlara benzemeyenleri eleştirmen de çok gereksiz olur zaten. Bu benim zerre ilgimi çekmeyen Football Manager 2011 oyununa, yada FİFA serisine boktan dememle aynı şey. Puan ortalamaları 9 üzeri... Ben kendi adıma RAGE in apokaliptik tasarımlı dünyasını seyrederken, izlerken bile ayrı bir keyif aldım. Sen Heretic Hexen dersin, ben onları da sevmeme rağmen Quake, Quake 2 derim misal... Zevk, tercih meselesi, hepsini de sevebilir, sadece bazı tarzları da insan. Bana kimse Tycoon oyunu yada SİMS oynatamaz mesela, ama zevkini alamadığım tarza da beğenmiyorum diye dandik demem. Heretic 3 ün çıkması için de önce Heretic 2 nin çıkması lazım birde. O oyunlar Heretic, Hexen, HeXen 2 diye gitti çünkü.

urazs

11.6.2012 22:43:50

0
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers

Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.
Yalnız kaçırdığın nokta şu; İD' i İD yapan HİÇ BİR OYUNDA RAVEN katkısı yoktur. Raven sadece Wolfeinstein ın son oyununu ve Quake 4 ü yapmıştır İD markalarından. İkiside İd tarihinde çok çok önemli oyunlar değildir. DOOM 1,2,3 te, Quake 1, 2, 3 te RAVEN ın zerre katkısı yoktur. Bu yüzden Raven olmadan İD bir hiçtir demek cidden çok yersiz. Heretic Hexen ne kadar iyi oyunlarda olsalar Quake ve DOOM serisinin hiç bir anlamda ötesinde oyunlar değildir. İD RAVEN a teknoloji sağlayan, yardım eden kol kanat geren bir firmaydı zamanında. İki serisinin de ( wolfeinstein ve Quake ) son oyunlarının yapımı kendisine verilmiştir sadece olay bu. Ayrıca RAGE ile ilgili de yorumlarında yanlı ve gereksiz bir saldırganlık sezdim çünkü bende oynadım o oyunu ve eski İd oyunlarına göre söylediklerinin aksine büyük gelişmeler var İd cephesinde, yanılıyorsun. Bu konuya sonra yine değineceğim. Asıl mevzu İD e şöhretini kazandıran DOOM ve Quake oyunlarında RAVEN ın katkıları olduğunu düşünmen ki böyle bir şey yok. ( Quake 4 hariç, onu direk RAVEN yaptı zaten, kaldı ki tüm Quake oyunlarının arasında en zayıf halka da Quake 4 tür. ) Ben fazla küçümsediğini düşünüyorum İD' i açıkçası. Rage e de değinicem sonra.

Frostmourne Hungers

10.6.2012 02:29:15

0
quote:

Orijinalden alıntı: urazs

Eee şey kabalık olarak algılamayın ama Rockstar ve 2K Games Zenimax in bünyesinde değiller, Take Two İnteractive in bünyesindeler. İD de Zenimax Media nın oyun bölümü Bethesda Softworks ün bünyesinde bir oyun stüdyosu konumunda şu anda. Take Two İnteraciteve de bünyesinde Rockstar Games ve 2K games ve 2K play stüdyolarını barındırıyor. 2K Play genelde spor oyunları yapıyor. 2K games de hem Bethesda gibi oyun yapıyor hemde bünyesinde oyun yapan stüdyoları barındırıyor. ( 2K Boston-İrrational Games: Bioshock İnfinite le meşguller, ilk Bioshock u yapanlar, 2K Marin ( Bioshock 2 nin önemli bir kısmını yapan stüdyo ) 2K Australia, 2K China, 2K Czech Mafia 1, 2 ). Bir de İD neden Raven olmadan bir hiç olsun ki ? Tamam bazı oyunlarını RAVEN a yaptırdı ( Quake 4 ve son Wolfeinstein gibi ) bazılarını yayınladı teknolojisini verdi ( Heretic, Hexen ) ama en başarılı oyunlarını tek başına yaptı İD. DOOM 1,2,3, Quake 1,2 , Quake 3 Arena, Rage şimdi de DOOM 4. Raven ın bir katkısı yok bu oyunlara. Bu oyunlar da Quake 4 ve son Wolfeinstein dan daha başarılı yapımlar. ( RAGE i çok sevsemde Quake 4 kadar tutmadı yani. ) İD Return To Castle Wolfeinstein ı da Nerve, Gray Matter ve Splash Damage la birlikte yaptı. RAVEN ın bir katkısı olmadı. RAVEN ın çok kaliteli oyunlarına sözüm yok ama İD RAVEN sız hiçtir demek abes. Asıl seriler İD oyunlarıdır çünkü. Raven kardeş firma gibiydi... Ne güzel günlerdi be.
Kabalıkla ilgisi yok , Rockstar ve 2K ' yı id ile aynı çatı altında olduklarını kastederek örnek vermemiştim , neyse. Evet Raven olmadıktan sonra id bir hiç şu anki piyasada , Pc versiyonunu geçiyorum konsollarda bile insanlar RAGE ' i konusuz boş shooter diyerek beğenmedi.id ise sadece bu alanda usta , silahı al yaratığı vur bu kadar.İşin içine kurguyu katan her zaman yardımcı yapımcılardı.Bugün id en fazla arena shooter çıkarabilir ki F2P yapmadıktan sonra piyasada tutunmasının imkanı yok , ya da anca DOOM 4 ile gelecektir ki onu da sattıran(eğer kafa yapısı değişmediyse) sadece ismi olacaktır.İnsanların oyun anlayışı değişse de id nin oyun yapma anlayışı hiç değişmiyor.id tech 5 'in RAGE'den sonra yediği damgadan daha bahsetmiyorum bile. Ha tabi Raven'in eski yaratıcılığı hala var mıdır , bir Heretic 3'ü görmeden birşey diyemem.Ama en azından Singularity bile oynanış olarak yavan kalsa da kurgu olarak bakılınca bana hala gayet iyi iş çıkarabilecekleri izlenimini uyandırmıştı.

urazs

8.6.2012 20:34:56

0
quote:

Orijinalden alıntı: Frostmourne Hungers id Raven olmadan bir hiç malesef.Zenimax çatısı altında id umarım adam gibi işler çıkarır , zira ne rockstar ne de 2k onların oyun kafası yapısındalar.
Eee şey kabalık olarak algılamayın ama Rockstar ve 2K Games Zenimax in bünyesinde değiller, Take Two İnteractive in bünyesindeler. İD de Zenimax Media nın oyun bölümü Bethesda Softworks ün bünyesinde bir oyun stüdyosu konumunda şu anda. Take Two İnteraciteve de bünyesinde Rockstar Games ve 2K games ve 2K play stüdyolarını barındırıyor. 2K Play genelde spor oyunları yapıyor. 2K games de hem Bethesda gibi oyun yapıyor hemde bünyesinde oyun yapan stüdyoları barındırıyor. ( 2K Boston-İrrational Games: Bioshock İnfinite le meşguller, ilk Bioshock u yapanlar, 2K Marin ( Bioshock 2 nin önemli bir kısmını yapan stüdyo ) 2K Australia, 2K China, 2K Czech Mafia 1, 2 ). Bir de İD neden Raven olmadan bir hiç olsun ki ? Tamam bazı oyunlarını RAVEN a yaptırdı ( Quake 4 ve son Wolfeinstein gibi ) bazılarını yayınladı teknolojisini verdi ( Heretic, Hexen ) ama en başarılı oyunlarını tek başına yaptı İD. DOOM 1,2,3, Quake 1,2 , Quake 3 Arena, Rage şimdi de DOOM 4. Raven ın bir katkısı yok bu oyunlara. Bu oyunlar da Quake 4 ve son Wolfeinstein dan daha başarılı yapımlar. ( RAGE i çok sevsemde Quake 4 kadar tutmadı yani. ) İD Return To Castle Wolfeinstein ı da Nerve, Gray Matter ve Splash Damage la birlikte yaptı. RAVEN ın bir katkısı olmadı. RAVEN ın çok kaliteli oyunlarına sözüm yok ama İD RAVEN sız hiçtir demek abes. Asıl seriler İD oyunlarıdır çünkü. Raven kardeş firma gibiydi... Ne güzel günlerdi be.

BSC Misafiri

27.5.2012 01:04:03

0
Rage bir seri değil!

nazmi123

26.5.2012 21:37:52

+1
yeni nesil , yeni nesil gelemedi kaldı bu yeni nesil :)

On.E

26.5.2012 20:06:10

0
Raven eskide kaldı asıl, Singularty fena oyun değildi gerçi onun atmosferi de oldukça sağlamdı ama son Wolfenstein bunun yanında Singularity'den sonra yaşanan küçülme artık Activision'un CoD'da kullandığı firma haline getirdi onları. Ayrıca bu adamlar sektöre adasa da grafik teknolojileri gelişse bunu bekliyorum ben.UE4'ten daha kaliteli bir motor koyarlar her türlü bu piyasaya.Onun dışında ellerindeki serileri değerlendirecekler artık gerçi pek senaryoya vs. önem vermiyorlar zaten eleştiriliyorlar RAGE gibi şu zamanda artık.

sarjaleti

26.5.2012 19:29:58

0
Adamlar köklerine dönüyorlar. Her şey PC'de. :)

xLordRealx

26.5.2012 18:48:51

0
quote:

Orijinalden alıntı: addidas_85 Haberde bir gariplik var, üste istenen özellikler arasında konsol deneyimi diyor, arkasından siz dönüp Pc ye özel bir oyun gibi duruyor diyorsunuz?
"Şart olmayan ek özellik bölümünde konsol deneyim seçeneğinin iyi olabileceğine yer veriliyor." Konsol deneyimi şart değil dediğine göre adamlar konsolla ilgilenmiyorlar demektir yani konsol yoksa ortada bir tek PC kalıyor.

BSC Misafiri

26.5.2012 18:24:02

0
Wolfenstein... başka birşey demiyorum...

EmuMaster

26.5.2012 18:07:00

0
Onlar efsaneydi yaa.Heleki hexen zamanına göre mükemmel bi atmosfer sunuyordu.Heretic ise eski serileri ele alırsak en sevdiğim ID oyunuydu.Ama 2009'daki wolfenstein'i yanılmıyorsam raven yapmıştı.Ama nedense oyunun eski wolfensteinler gibi çekiciliği yoktu bir eksiklik vardı. Şimdi Heretic ve Hexen'in isim hakkı ID'de kaldıysa hemen diğer projeleri bırakır id tech 5 ile bu oyunları mükemmel atmosferle yapmak için kolları sıvardım. İşin kötü tarafı sanırım wolfenstein'in isim hakkı activision'da kaldı.Yeni bir oyun yapılacak olsa ID içinde bulunmayacak büyük ihtimal.

Frostmourne Hungers

26.5.2012 17:59:44

0
id Raven olmadan bir hiç malesef.Zenimax çatısı altında id umarım adam gibi işler çıkarır , zira ne rockstar ne de 2k onların oyun kafası yapısındalar.

Wayward Son

26.5.2012 17:48:21

0
quote:

Orijinalden alıntı: EmuMaster

Carmack emmi'yi severim.Ama gel görki füzelerle uğraşmaktan birde oyun motoru yazmaktan orjinaliteye vakit ayıramıyorki.Halen wolfenstein 2002'nin tadı damağımda.Rage'de güzel bi oyunduda çok eleştirildi pc'deki teknik sorunlardan dolayı (hoş ben hiç karşılaşmadım hemde ati ekran kartındada denediğim halde). Ama eğerki bu ilan DooM4 içinse süper bir haber.Sebebi ise hem yeni nesil grafikleriyle patlama yaşatacak hemde doom 3'ün hl2'ye paralel çıktığı gibi doom4'ünde hl3'e(Half life 3'ünde yeni nesilde çıkacağını varsayıyorum.) paralel çıkma şansı var.(2 fps devinin böyle bir şey yapması beklenecek bir şey) Sonuçta 2004'de 2 oyunda büyük ses getirmişti grafik dalında. Bu seneki quakecon hakkındaki konuşmasını merak ediyorum.Keşke 1-2 saatlik konuşmanın türkçe altyazısını yapan olsada iyice anlayıp izlesek yarım yamalak olmuyor.(sözüm sana BSC ve Oyunçeviri)
Raven'la beraber çıkardıkları (ID yayıncıydı) Hexen ve Heretic atmosferinde oyun malesef yok. Doom'a değil de dediğim iki oyuna feci heyecanlanırım. Bir de Quake'e tabi.

EmuMaster

26.5.2012 17:27:32

0
quote:

Orijinalden alıntı: Wayward Son Şu adamlar kendilerini tekrar sektöre adasalar da yaratıcı bi şeyler görsek. Ellerinde o kadar sağlam seriler var ama çok az oyun çıkarıyorlar.
Carmack emmi'yi severim.Ama gel görki füzelerle uğraşmaktan birde oyun motoru yazmaktan orjinaliteye vakit ayıramıyorki.Halen wolfenstein 2002'nin tadı damağımda.Rage'de güzel bi oyunduda çok eleştirildi pc'deki teknik sorunlardan dolayı (hoş ben hiç karşılaşmadım hemde ati ekran kartındada denediğim halde). Ama eğerki bu ilan DooM4 içinse süper bir haber.Sebebi ise hem yeni nesil grafikleriyle patlama yaşatacak hemde doom 3'ün hl2'ye paralel çıktığı gibi doom4'ünde hl3'e(Half life 3'ünde yeni nesilde çıkacağını varsayıyorum.) paralel çıkma şansı var.(2 fps devinin böyle bir şey yapması beklenecek bir şey) Sonuçta 2004'de 2 oyunda büyük ses getirmişti grafik dalında. Bu seneki quakecon hakkındaki konuşmasını merak ediyorum.Keşke 1-2 saatlik konuşmanın türkçe altyazısını yapan olsada iyice anlayıp izlesek yarım yamalak olmuyor.(sözüm sana BSC ve Oyunçeviri)

Tfn123

26.5.2012 17:02:29

0
Doom 4 Pc'ye özel olarak duyurulmadı ki.PC Xbox 360 Ve Ps3 için geliştiriliyor.Ve 30 Fps'de çalışacak.

addidas_85

26.5.2012 16:47:40

+3
Haberde bir gariplik var, üste istenen özellikler arasında konsol deneyimi diyor, arkasından siz dönüp Pc ye özel bir oyun gibi duruyor diyorsunuz?

BERATTAN

26.5.2012 16:44:47

0
yaş 30 a dayadı biz artık yavaş yavaş eski nesil oluyoruz galiba:)....

Wayward Son

26.5.2012 16:42:02

+7
Şu adamlar kendilerini tekrar sektöre adasalar da yaratıcı bi şeyler görsek. Ellerinde o kadar sağlam seriler var ama çok az oyun çıkarıyorlar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Doom
+ TAKİBE
AL
41 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız