Thief'in serinin diğer oyunlarından daha kolay olması ve casual oyuncu kitlesine hitap etmesi sanırım serinin hayranlarının en büyük korkularından birisi. Şu ana kadar gelen bilgiler eskisi kadar zor bir oyunla karşılaşmayacağımız yönünde, ama neyse ki Assassin's Creed'teki gibi bir ölüm makinesini de yönetmeyeceğiz.
Eidos Montreal’den Adam Badke'nin oyunun ana karakteri Garrett hakkında yaptığı açıklama serinin hayranlarını sevindirecektir.
"Oyunun hiç kimseyi öldürmeden bitirebileceksiniz. Garrett usta bir hırsız, bir ölüm makinesi değil"
PC'nin yanı sıra yeni nesil konsollar için de hazırlanan oyunun gizlilik temelleri üzerine kurulması ve ana karakterimizin bir ölüm makinesi olmaması gerçekten de sevindirici; çünkü Thief demek gizlilik demektir.