Tokyo Game Show 2011'de Playstation Vita'nın en ilgi çekici oyunlarından birisi de Sumioni'ydi. 2D bir aksiyon-platform oyunu olan Sumioni'de PS Vita'nn dokunmatik ekranını da kullanıp rakiplerimizi alt ediyorduk.
Geliştirici firmanın da amacı zaten ilgi çekici bir oyun yapmakmış. Oyunun yaratıcı yönetmeni Richie Casper'ın açıklamalarına gör Batılı geliştiricilerin yapmasının zor olduğu bir işe imza atmak istemişler. Bunun için de Japon resim sanatı Sumi-e'den etkilenip oyunun renk paleti ve dünyasını ona göre tasarlamışlar.
Şu an için sadece Japonya'ya duyurulan oyunun Batı'ya gelme şansı da bulunuyor. Amerika'daki yetkililerle konuşan Casper, Sumioni'nin Batı pazarına adım atmasının ortalamadan yüksek olduğunu söylüyor.
Acquire'in Badman serisi, Gladiator Begins, Clan of Champions ve Way of the Samurai gibi Batıda çok satmayan oyunları ile piyasaya çıkardığını söyleyen yetkiliye göre Sumioni'nin satış başarısı yakalama şansı bu oyunlardan daha fazla.