Bildiğiniz üzere PlayStation 3'ün mimari yapısı diğer platformlardan farklı olduğu için konsol, çıktığı dönem itibariyle bütün yapımcıların başına dert olmuştu. PS4'ün proje yöneticisi ve konsolun mimari tasarımcısı Mark Cerny, PS3 sonrasını anlattı.
Yaptığı açıklamalarda Cerny, 2007 senesinde PlayStation 3'ün mimari yapısı adına sorunlar çıkmaya başladığında yeni iş için yola koyulduğunu belirtti. Cerny, PlayStation 4'ün içerisinde bulunacak olan X86 işlemcisinin araştırmalarına aynı sene içerisinde başlamış.
2007'de Sony'den habersiz bir şekilde kendi başına araştırmalara başlayan PS4'ün proje yöneticisi Mark Cerny, 2008'in başında ise yeni nesil konsolla ilgili olan araştırmasını yaymaya başlamış. Cerny, 2008 yılının başında dönemin ünlü yapımcılarına PS4'le ilgili neler görmek istediklerini sormuş. Yapımcıların cevap tercihi ise tahmin edebileceğiniz üzere daha rahat bir yapı görmek istenildiği yönünde olmuş.
Gamasutra sitesine röportaj veren Mark Cerny, PS3'te yapılan ve PS4'te kaçınılan hatayla ilgili şu sözleri söyledi; "Yeni donanımızdaki en çok korktuğumuz şey, yapımcıları bir puzzle ile baş başa bırakmak. Yapımcıların kaliteli şeyler üretmeleri için puzzle çözmeleri gerekmiyor."