Gizle
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı güncelliğini yitirmiştir. Bölüm Sonu Canavarı, sorunsuz bir gezinti için tercih ettiğiniz tarayıcının en güncel sürümünü kullanmanızı önerir.
Mobil Sürümü Görüntüle »

Halo 5'te 60 FPS'de Kalabilmek Adına Dinamik Çözünürlük Kullanılacak


    Dinamik çözünürlük sistemi yeni nesil konsollarla beraber sıkça kullanılır oldu. Hatta Killzone: Shadow Fall'da bunu kullanan Guerrilla Games ayrıntıları paylaşmadan oyunun direkt olarak 1080p'de çalışacağını söyleyince davalık olmuştu. Microsoft kanadında da 343 Industries Halo 5'te bu sistemi kullanacak.
 
    Yapılan açıklamalara göre Halo 5: Guardians'ta 60 FPS akıcılıkta kalabilmek adına dinamik çözünürlük kullanılacak. Böylelikle oyundaki işlenen sahnenin ihtiyacına göre çözünürlükte değişiklikler yapılacak. Yani kimi zaman oyunu 1080p'de, kimi zaman da daha düşük çözünürlükte göreceğiz.
 
    Geçtiğimiz dönemde yapılan Halo 5: Guardians'ın multiplayer betası 720p'de çalıştırılmıştı. Fakat 343 Industries bunun oyunun kendisinde geçerli olmayacağını belirtmişti. Firmanın yaptığı dinamik çözünürlük sisteminin multiplayerda da kullanılıp kullanılmayacağı henüz bilinmiyor.
 

Bu haberin bağlantısı
URL
Kaynak Gamespot halo xbox one fps 343 industries halo 5 Halo 5 Guardians
Bloodborne'un Satışları 2 Milyonu Geçti CD Projekt Kurucusu Birinci Ağızdan EA Söylentilerini Yalanladı
Yorumlar yeniden eskiye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.

Jedi_masterr

17.9.2015 17:34:31

0
Konsol exclusive bir oyunda bir zahmet 1080p 60 fps versin artik.

GT_55

17.9.2015 16:50:46

0
quote:

Orijinalden alıntı: d3vstator Killzone SF çok yanlış bir örnek olmuş. Halo 5 single player dinamik çözünürlük ile oynanabilecek, multiplayer ise 1080p 60 fps oynanabilecek. KZ:SF single player 1080p 30fps, multiplayer 1920x960 çözünürlükte 60 fps oynanabiliyor yani dinamik çözünürlük bu oyunda kullanılmadı. Halo 5'in multiplayer modunun 1080p native olmasının sebebi de single player'daki kadar iyi grafik ve kaplamalarla oynanamayacak olması. Multiplayer'da daha stabil bir oyun sunabilmek adına single player grafiklerden kısılmış olarak gelecek.
Duyrulur.Dinamik çözünürlük neymiş öğrenelim.

Master_Evil

17.9.2015 15:22:40

0
bütün oyunlarda 1080p 60 fps oynamaya alıştım bu da öyle olur umarım

İdrak İstimlak

16.9.2015 14:21:22

0
Killzone SF çok yanlış bir örnek olmuş. Halo 5 single player dinamik çözünürlük ile oynanabilecek, multiplayer ise 1080p 60 fps oynanabilecek. KZ:SF single player 1080p 30fps, multiplayer 1920x960 çözünürlükte 60 fps oynanabiliyor yani dinamik çözünürlük bu oyunda kullanılmadı. Halo 5'in multiplayer modunun 1080p native olmasının sebebi de single player'daki kadar iyi grafik ve kaplamalarla oynanamayacak olması. Multiplayer'da daha stabil bir oyun sunabilmek adına single player grafiklerden kısılmış olarak gelecek.

huseyincarnege

16.9.2015 12:04:24

0
gemboy grafikleriyle 60fps tutar konsollarda :)

dingo egret!

16.9.2015 02:30:43

0
Killzone SF dinamik çözünürlüğe doğru bir örnek olmamış...

esmerbuyucu

15.9.2015 23:06:28

0
Microsoft istese 4K 60fps oynatan makine yapsaydı bu sefer de "Bu ne pahalı konsol azıcık özelliklerden kıssalardı da daha ucuz yapsalardı." derdiniz. Herkese hitap eden bir oyun konsolu yapman gerekiyorsa donanım özelliklerinin de fiyatında makul seviyelerde olması gerekir.

weNM

15.9.2015 22:27:12

0
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri
quote:

Orjinalden alıntı: weNM
quote:

Orjinalden alıntı: bozcan Hiç kimse 2k 4k demesin steam görüyoruz %kaçlık kesimin 1080p üstüne çıktığını.
Hmm, Steam'de 125Milyon kullanıcı var ve pek çoğu CS:GO ve DOTA2 oynuyor, bu oyunların popüler olduğu topluluk pek gamer kitleyi ifade etmiyor. Yani bir gaming rig kurma gibi dertleri olmayan insanlar genellikle kulalık ve mouse gibi eşyalara daha çok para harcıyorlar. Bütün bunlara rağmen %40'lık bir kesim 1080P ve üstü oynuyor.
Yahu nasıl gamer kitle değil bunlar, steamin %90 ı csgo-dota-tf2 demek bunları kaldır steamden adam kalmaz sen ne diyorsun senin ellerin neler yazıyor öyle.Adama bak ya sırf işine gelmediği için koca kitleyi yani gamerlikten sildi la :D Komedi diyorum başka birşey demiyorum.
Koca hayatın boyunca sadece CS yada DOTA daha kötüsü LOL oynuyorsan, gamer falan değilsin. Mobilci kitleyle bence aynı kefedesin ve ben CS ve DOTA'yı çok fazla oynadım ama gidip diğer AAA oyunları da oynadım.

BSC Misafiri

15.9.2015 21:49:34

-1
quote:

Orjinalden alıntı: weNM
quote:

Orjinalden alıntı: bozcan Hiç kimse 2k 4k demesin steam görüyoruz %kaçlık kesimin 1080p üstüne çıktığını.
Hmm, Steam'de 125Milyon kullanıcı var ve pek çoğu CS:GO ve DOTA2 oynuyor, bu oyunların popüler olduğu topluluk pek gamer kitleyi ifade etmiyor. Yani bir gaming rig kurma gibi dertleri olmayan insanlar genellikle kulalık ve mouse gibi eşyalara daha çok para harcıyorlar. Bütün bunlara rağmen %40'lık bir kesim 1080P ve üstü oynuyor.
Yahu nasıl gamer kitle değil bunlar, steamin %90 ı csgo-dota-tf2 demek bunları kaldır steamden adam kalmaz sen ne diyorsun senin ellerin neler yazıyor öyle.Adama bak ya sırf işine gelmediği için koca kitleyi yani gamerlikten sildi la :D Komedi diyorum başka birşey demiyorum.

encuni

15.9.2015 21:13:53

+5
1080p 60 fps ideal oyunculukdur Üstü lüks Altı göze zarar

_giray_

15.9.2015 19:55:43

-1
quote:

Orjinalden alıntı: weNM
quote:

Orjinalden alıntı: bozcan Hiç kimse 2k 4k demesin steam görüyoruz %kaçlık kesimin 1080p üstüne çıktığını.
Hmm, Steam'de 125Milyon kullanıcı var ve pek çoğu CS:GO ve DOTA2 oynuyor, bu oyunların popüler olduğu topluluk pek gamer kitleyi ifade etmiyor. Yani bir gaming rig kurma gibi dertleri olmayan insanlar genellikle kulalık ve mouse gibi eşyalara daha çok para harcıyorlar. Bütün bunlara rağmen %40'lık bir kesim 1080P ve üstü oynuyor.
Yani PC oyuncularının çoğunluğu Steam kullanmıyor mu? PC oyunculuğunu ayakta tutan bir platformu niye 1080p-2k-4k'da açacak oyuncular oynamasın ki? Origin ve UPlay gibi servislerden çok daha popüler. Öyle süper bir PC'si olan bir kişinin Steam hesabı olmaması korsan oynamıyorsa çok mantıksız, hele de DRM'ların bu kadar çok olduğu bir devirde.

weNM

15.9.2015 19:27:19

+1
quote:

Orjinalden alıntı: bozcan Hiç kimse 2k 4k demesin steam görüyoruz %kaçlık kesimin 1080p üstüne çıktığını.
Hmm, Steam'de 125Milyon kullanıcı var ve pek çoğu CS:GO ve DOTA2 oynuyor, bu oyunların popüler olduğu topluluk pek gamer kitleyi ifade etmiyor. Yani bir gaming rig kurma gibi dertleri olmayan insanlar genellikle kulalık ve mouse gibi eşyalara daha çok para harcıyorlar. Bütün bunlara rağmen %40'lık bir kesim 1080P ve üstü oynuyor.

bozcan

15.9.2015 18:58:31

0
Hiç kimse 2k 4k demesin steam görüyoruz %kaçlık kesimin 1080p üstüne çıktığını.

hacialiyev

15.9.2015 18:49:09

+2
Teknobah. Dx12 ve cloud desteğiyle 235354255 teraflops'a zıplayacak diyolar hey allahim????

Dürüstİnsan

15.9.2015 18:43:32

-2
Yazık gerçekten ya. Yeni nesil konsolların haline bakın. Ya 2018'de yeni konsollar çıkacak ya da donanımlarında güncellemeler yapılması gerekecek. Bu devirde 1080p oyun oynatmayan konsol mu olur ?

Barxxx

15.9.2015 18:25:22

+1
1080p 60 fps olması bi şey ifade etmiyor oyun 720p de çıkar ama yüksek AA değeriyle çıkar AA sız 1080p den daha iyi görüntü verir. Hala millet bu niye 1080p değil diye sızlanıyor sanki 1080p tek başına oyunun grafikleri için bir şey ifade ediyomuş gibi. Oyunculardaki 1080p ve 60fps takıntısı yüzünden fimalar da zolanıyor. 1080p takıntınız yoksa konsollar gayet yeterli. Sizin için öenmli olan ekran da gördüğünüz mü yoksa oyunun kutusunun arkasında yazan teknik değerler mi?

silverygt

15.9.2015 18:23:34

0
Mevzu hizli multi odakli oyunlar olunca bu 60 fps olayi grafigin biraz onune geciyor bence.. Yani 720p de olmasin tabi cozunurlukte ama akicilik gercekten onemli

CPTLeBron

15.9.2015 18:07:53

0
Sığınaklar ne taraftaydı?

Guest-AEF248198

15.9.2015 18:01:42

+2
Oyunculuk kavramı 1080p 60 fps değildir ama yeni nesilin standartı 1080p 60 fpsdir. Pc 2k-4k oynanmaya başladı konsolda halen daha yapımcılar 1080p 60 fps yakalamak için heryerden kısıp daha oynanabilir sunmaya çalışıyorlar. Bu bence gelişen sektörü baya zorluyor.

Mihrali Bey

15.9.2015 17:46:49

-2
Dx 12'li oyunlar gelince bunlara hiç gerek kalmayacak. Bir de Halo gibi multiplayer oyunlarda cloud kullanınca gerçek anlamda next geni yaşayacağız.

BSC Misafiri

15.9.2015 17:45:51

+2
Oyunculuk kavramı 1080p ile 60 fps arası olanlar yine komedi yorumlarına devam ediyorlar.Yazık birde bunlar oyun oynuyorum diye geziyorlar ortalıkta.

BSC Misafiri

15.9.2015 17:45:45

+2
Arkadaş çok basit düşünüyorsunuz siz gözle bakıp ha ya pek bir fark yok diyorsunuz ama işin aslı öyle değil iş detaylar da bitiyor sadece kaplama, gölge, ışığın bile envai çeşidi, detayı var. eski nesil konsollar bunların nerdeyse hiçbirini kullanamıyordu. Şimdi sistemler gelişti o detaylar konsol oyunların da kendini belli eder oldu ama bu seferde açık dünya diye birşey ortaya çıktı, işin içine daha yüksek geometri, efektler vs. de girince doğal olarak konsollar yine yetersiz kaldı. Bende beklerdim günümüz şartlarından dolayı daha güçlü sistemler çıksın ama olmadı işte.

BSC Misafiri

15.9.2015 17:45:36

0
Adamlar Dürüst davranmışlar...Bu arada Konsolun ömürünü uzatmak için oyunları erteledikçe erteliyorlar.. Ha şöyle yni oyun geldi geliyor diye bir bakmışız yeni nesil 5 yılını doldurmuş. Gelsin ÖZ-Yeni Nesil Konsollar ...

Chirrut Imwe

15.9.2015 16:55:55

-7
Oyun görsel olarak coook çok iyi duruyor. 60fps den ödün vermesinlerde ne olursa olsun. Zaten Halowaypoint de açıkladılar oyunun Single kısmının çoğu bölümü 1080p de çalışacak.

tayfun34_4

15.9.2015 16:26:15

0
Bunlar nasıl yeni nesil konsol çıktıkları gün eskidiler.Anlaşılan bu konsoların ömrü kısa olacak 2018 olmadan yeni konsolar gelir.

Soner_o7

15.9.2015 16:21:55

+2
quote:

Orjinalden alıntı: hacialiyev Konsoldede Arkadas sana katiliyorum dusuk donanimli konsollari millete kazikladilar resmen oyuncular gercekten bunu hak etmiyordu Sony ve Microsoft ise kendi cikarlari icin dusuk konsollar cikardilar 20-30 fps le gozlerimizi yormaya mahkum etdiler.not: Ps4 sahibiyim
bence ps4 donanımı ps3 ün hemen hemen 10 katı gücündedir.. yani konsollar olması gereken donanımla çıktı. günümüzde şartlar değişti pc master race arttı üretim mimarisine bakılmaksızın ekran kartlarının kas güc arttı soğutucular büyüdü 400watt güç çekebilen gpu lar bile oldu biz bunları görünce yeni nesil konsollarda da bu güçlü gpu lardan olmasını bekledik. yaptığımız yanlış değerlendirme bu yüzdendir.

hacialiyev

15.9.2015 16:15:14

-2
Konsoldede Arkadas sana katiliyorum dusuk donanimli konsollari millete kazikladilar resmen oyuncular gercekten bunu hak etmiyordu Sony ve Microsoft ise kendi cikarlari icin dusuk konsollar cikardilar 20-30 fps le gozlerimizi yormaya mahkum etdiler.not: Ps4 sahibiyim

RaiTrQ

15.9.2015 16:01:16

-1
Demek ki konsol rahat 1080p kaldıramıyormuş bazı fanboylar 1080p halo 5 diye reklam yapıyordu şimdi tabi kaybolurlar

GT_55

15.9.2015 15:59:36

-6
quote:

Orijinalden alıntı: konsoldede ya bu sözde nex gen diye piyasaya atilan konsollara gülmekten öluyom 1080p 60 fps veremiyorlar .1080p 60/30 fps yi ps3 ve 360 bile yapabiliyordu , millet bence cok kötü bir kazik yedi bu nex gen diye satilan aletlerden dolayi ,hahahahahahahahahahhahaha
Ps4'te killzone, driveclub, Order 1886 görmemiş masum pc fanı.

Kreuger

15.9.2015 15:49:10

-8
ya bu sözde nex gen diye piyasaya atilan konsollara gülmekten öluyom 1080p 60 fps veremiyorlar .1080p 60/30 fps yi ps3 ve 360 bile yapabiliyordu , millet bence cok kötü bir kazik yedi bu nex gen diye satilan aletlerden dolayi ,hahahahahahahahahahhahaha

bozcan

15.9.2015 15:42:44

-2
Guerrilla Games Killzone'da single 1080p multide daha düşük ama tamda 720p olmayan garip bir çözünürlükte yapmıştı ve kimse anlamamıştı. Umarım Halo'da çözünürlüğün düştüğü çok fazla belli olmaz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Siz de aşağıdaki form aracılığıyla yorum yapabilirsiniz.
Mesajınız
Üyeyim Üye Değilim

DonanımHaber üyeliğinizi kullanabilirsiniz.

E-Posta (Onay için gerekli.)

KÜNYE
Halo 5: Guardians
+ TAKİBE
AL
9 kişi bu oyunu takip ediyor.
Kullanıcı Videosu Yükle ▲ Siz de video yüklemek için tıklayınız